Şimdi Ara

OYUN PROGRAMLAMA OKULU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.DERS Dark Basic
    Evet dersimizi başlıyor
    Öncelikle programın trial versiyonunu indirmek içinhttp://darkbasicpro.thegamecreators.com/ sitesini kullanabilirsiniz. Şimdi programın menülerini tanıyalım
    DOSYA, DÜZEN, GÖRÜNÜM, YARDIM, MEDYA menülerinin yanı sıra son ekranı görmek için EKRAN ve Çıkmak için ÇIK seçenekleri vardır.
    DOSYA Menüsünde ise Yeni Proje,Aç.. (F2),Kapat, Kaydet(F3),Farklı Kaydet, Exe Yap (F6),Tek Exe(Bitir) Yap (F7)ve çık seçenekleri vardır.

    DOSYA MENÜSÜ
    Yeni Proje: Bu seçenek Yeni projenize başlarken size projeye ait bir .dba dosyası ve bu dosyanın da içinde bulunduğu bir klasör açar.Yapmanız gereken gelen ekran da proje adını belirlemek ve onaylamaktır.
    Aç.. (F2): Kısa yol tuşu F2 olan bu seçenekte daha önce başlamış olduğunuz projeyi açmanızı sağlar .Adını biliyorsanız yazarsınız yada gelen mönüden seçebilirsiniz.
    Kapat : Bir projede çalışırken başka bir projeyi açmak için veya yeni proje oluşturmak için çalıştığınız projeyi kapatmanızı sağlar.
    Kaydet(F3): Kısa yol tuşu F3 olan bu seçenekte çalıştığınız projedeki verilerinizi herhangi bir terslikte kaybetmemeniz için kaydetmenizi sağlar.
    Farklı Kaydet : Bu seçenekte yapmış olduğunuz çalışmayı farklı adla kaydetmenizi sağlar benzer projeler gerektiği durumlarla çalışan son haliyle projenizi korumanız gerektiğinde kullanılır.
    Exe Yap (F6) : Kısa yol tuşu F6 olan bu seçenekte çalıştığınız projeyi TEK BAŞINA ÇALIŞABİLİR .exe uzantılı kapalı kaynak kodlu hale getirmeye yarar ama kullandığınız resim,obje ve sesler aynen kalacaktır.Daha çok büyük projelerinizi tek exe yapamadığınız durumlarda kullanılır ama önce çalıştır mönüsünden bitir denilmelidir daha sonra çıkan ekranda önce dosyaya ad verip sonra onaylarsınız derleyici programınızı .exe haline getirir.
    Tek Exe(Bitir) Yap (F7): Kısa yol tuşu F7 olan bu seçenekte çalıştığınız projeyi TEK BAŞINA ÇALIŞABİLİR .exe uzantılı kapalı kaynak kodlu hale getirmeye yarar kullandığınız resim,obje ve sesler bu dosyaya kaydedilecektir. Önce çalıştır mönüsünden bitir denilmelidir daha sonra çıkan ekranda önce dosyaya ad verip sonra onaylarsınız derleyici programınızı .exe haline getirir.
    Çık.: Programdan çıkmanıza yarar.Eğer programınız kaydedilmemişse kaydetmenizi ister sonra çıkıp çıkmayacağınızı sorar onay verirseniz çıkar.
    Ayrıca bu menüde daha önce kullandığınız ve şu an ekranda olan dahil 4 projenize de kısa yol oluşturmakta ve bu projeler arasında direkt geçiş yapmaya olanak vermektedir.
    Bu işlem için önce Projenin adının üzerine gelinir ve çift tıklanır.
    DÜZEN Menüsünde ise Önce(Geri al)Ctrl+Z,Kes Ctrl+X,Kopyala Ctrl+C,Yapıştır Ctrl+V, Sil,Ara Ctrl+F,Yenile Ctrl+R seçenekleri vardır.

    DÜZEN MENÜSÜ
    Önce(Geri al)Ctrl+Z: Kısa yol tuşu Ctrl+Z olan bu seçenekte bir hata yaptığımızda yaptığımız işlemi geri almaya yarar.
    Kes Ctrl+X: Kısa yol tuşu Ctrl+X olan bu seçenekte işaretlediğimiz bölümdeki komut dizimini silmemize ve istediğimiz yere Yapıştır seçeneğiyle yada Kısa yol tuşu Ctrl+V ile taşımamızı sağlar.
    Kopyala Ctrl+C: Kısa yol tuşu Ctrl+C olan bu seçenekte işaretlediğimiz bölümdeki komut dizimini kopyalamamıza ve istediğimiz yere Yapıştır seçeneğiyle yada Kısa yol tuşu Ctrl+V ile taşımamızı sağlar.
    Yapıştır Ctrl+V: Kısa yol tuşu Ctrl+V olan bu seçenekte işaretlediğimiz bölümdeki komut dizimini kopyaladığımız veya kestiğimiz yeri ve istediğimiz yere Yapıştırmamızı veya taşımamızı sağlar.
    Sil: İşaretlediğimiz alanı silmemizi sağlar . Önce(Geri al) seçeneği veya Ctrl+Z kısa yol tuşu ile geri alınabilir.
    Ara Ctrl+F: Kısa yol tuşu Ctrl+F olan bu seçenekte uzun dosyamızda bir kelime veya kelime grubunu bulmamızı sağlar.Gelen ekranda aranacak kelimenin veya kelime grubunun girilmesi yeterli olur.
    Yenile Ctrl+R: Kısa yol tuşu Ctrl+R olan bu seçenekte uzun dosyamızda bir kelime veya kelime grubunu değiştirmemizi sağlar.Gelen ekranda aranacak kelimenin veya kelime grubunun ve değiştirilecek yeni kelimenin veya kelime grubunun girilmesi yeterli olur.
    GÖRÜNÜM Menüsünde ise Başlangıç,Ortala,Önceki Sayfa PgDN ve Sonraki Sayfa PgUp seçenekleri vardır.

    GÖRÜNÜM MENÜSÜ
    Başlangıç: Bu seçenek projenin en başına gitmenizi sağlar.
    Ortala: Bu seçenek projenin kaldığınız yere dönmenizi sağlar.
    Önceki Sayfa PgDn : Kısa yol tuşu PgDn olan bu seçenekte bir önceki sayfaya gitmenizi sağlar.
    Sonraki Sayfa PgUp: Kısa yol tuşu PgUp olan bu seçenekte bir sonraki sayfaya gitmenizi sağlar.
    YARDIM Menüsünde ise Anlamlar (F1),Menü, Ana Menü(F11) ,Giriş,Sınıflandırılmış, Hızlı Eğitim,Komutlar,Örnekler,Açıklamalı ve Dark Basic Hakkında seçenekleri vardır.

    YARDIM MENÜSÜ
    Anlamlar (F1): Kısa yol tuşu F1 olan bu seçenekte işaretlediğiniz komut hakkında yardım ve örnek gelmektedir .İşaretlediğiniz komut yoksa veya bir yer işaretlemediyseniz bir hata ekranı gelecektir.
    Menü: Yardım seçeneklerinin alt alta yazıldığı menü gelmekte.
    Ana Menü (F11): Kısa yol tuşu F11 olan bu seçenekte yardım seçeneklerinin alt alta yazıldığı menü gelmekte.
    Giriş:Bu seçenekte Dark Basic 1.06 hakkında bilgi verilmekte.
    Sınıflandırılmış:Bu seçenekte yardım konuları genel başlıklar altında sınıflandırılmıştır.
    Hızlı Eğitim : Bu seçenekte çeşitli derslerle hızlı bir eğitim verilmekte.
    Komutlar : Bu seçenekte yardım konuları genel başlıklar altında sınıflandırılmıştır.
    Örnekler: Bu seçenekte komutlara ait örnekler ayrıntılı başlıklar altında verilmiştir.
    Açıklamalı :Bu seçenekte dersler genel başlıklar altında ve açıklamalı verilmiş olup basitten zora doğru sıralanmıştır.
    Dark Basic Hakkında:Bu seçenekte yapımcı versiyon bilgileri bulunmaktadır.
    Ayrıca menüden ulaşılabilecek index kısmında komutlar alfabetik verilmiştir.
    ÇALIŞTIR Menüsünde ise Bitir(F4) ve Çalıştır (F5) seçenekleri vardır.

    ÇALIŞTIR MENÜSÜ
    Bitir (F4): Kısa yol tuşu F4 olan bu seçenekte .exe dosyası yapabilmek için projeyi hazır hale getirilmektedir.
    Çalıştır (F5): Kısa yol tuşu F5 olan bu seçenekte projenizin çalışmasını denemeniz sağlanmıştır.
    MEDYA Menüsünde ise Medya öğretimi,Specify An Editör(Editörü özelleştirme), Medya gezgini,Model editörü(x),Bitmap Editörü (bmp),Ses Editörü(wav) ,Müzik Editörü (mid),Avi Editörü(Avi) ve Ufalt (F8) seçenekleri vardır.

    MEDYA MENÜSÜ
    Medya öğretimi: Bu seçenekte Medya menüsünün nasıl kullanılacağı öğretilmektedir.
    Specify An Editör(Editörü özelleştirme) : Bu seçenekle diğer belirtilen medya türleri için hangi programlar kullanılacağı belirlenmekte. Model editörü(x),Bitmap Editörü (bmp),Ses Editörü(wav) ,Müzik Editörü (mid),Avi Editörü(Avi) belirlenip menüde kullanılmaktadır.
    Medya Gezgini: Bu seçenekle gelen menü yardımıyla istenilen resim ,ses,müzik,video, obje seçilmekte izlenmekte ve projeye dahil edilmektedir.
    Ufalt (F8): Kısa yol tuşu F8 olan bu seçenekte başka işlemler yapmak için windows ekranına dönmemiz sağlanmıştır.Aşağıda oluşan düğme tıklanarak geri Dark Basic Ara ekranına gelinebilir.
    Dark Basic’in genel olarak menüleri bu kadardır.







  • Darkb Basic bir oyun hazırlama motorudur ancak programlama öğrenilmesi halinde kat ve kat aha fazla şeyler yapabilirsiniz sonuçta bu programda kısıtlıdır alanlarınız bence bu ders şimdilik ertelenmeli!
  • ne yani bu bu programla oyun mu yapılıyor ???
  • Program indirdim.(Fullünü tabiki) Arşivde dursun. Canım sıkıldığı bir ara denerim belki

    Esas Boyut:İSO hali 441 MB bilginize.......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chingachgook -- 9 Ağustos 2008; 15:28:15 >
  • Arkadaş sen fullün indirdim dedin dimi ? link burayada yaz bide inidrelim bende yok ve yakında 2.ders gelcek sonrada dark basic geçiçi bir süre için bırakıp model editöre başlyoruz
  • Evet arkadaşlar Bu dersimizde programı ve programlamyaı öğrenceğez
    PRINT “Merhaba Dünya”

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim. Ekran görüntümüz:

    Merhaba Dünya

    Şeklinde olacaktır. Şimdi bu programı bir string (alfanümerik veya karakter) değişkenle yapalım.Bunun için string (alfanümerik veya karakter) değişkenlerin bir adet $ işareti ile belirlendiğini bilmemiz gerekmektedir. A$ şeklinde bir string (alfanümerik veya karakter) değişken kullanacağım. A$ string (alfanümerik veya karakter) değişkenine “Merhaba Dünya” ifadesini atayacağım. Ön-celikle komut ekranımıza aşağıdaki satır yazalım:

    a$="Merhaba Dünya"

    PRINT a$

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim. Ekran görüntümüz yine aynı olacaktır.

    Şimdi ise ekranın belirlediğim bir yerinde yani yatay(x) ve dikey (y) koordinatlarını verdiğim bir yerde yazması için SET CURSOR komutunu kullanacağım.Bunun için SET CURSOR x(yatay koordinat),y(dikey koordinat) şeklinde belileyeceğim. Öncelikle komut ekranımıza aşağıdaki satırları yazalım:

    SET CURSOR 10,10

    a$="Merhaba Dünya"

    PRINT a$

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim. (10 piksel aşağıda ve 10 piksel sağda oluşacak olan )Ekran görüntümüz 10 satır içerde ve aşağıda oluşacaktır.

    Şimdi ekrandan bu string (alfanümerik veya karakter) değişkeni okuyan bir program yazalım .Bunun için Input komutunu kullanacağım. Input “soru” ve string (alfanümerik veya karakter) değişken şeklinde yazarak kullanalım. Öncelikle komut ekranımıza aşağıdaki satırları yazalım:

    INPUT "dünyaya ne demelisin?>";a$

    SET CURSOR 30,30

    PRINT a$

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim. Soruya Merhaba Dünya dersek (30 piksel aşağıda ve 30 piksel sağda oluşacak olan)Ekran görüntümüz:

    dünyaya ne demelisin?> Merhaba Dünya

    Merhaba Dünya

    Şimdi rast gele 0 ila 10 arası bir sayıyı ekrana yazdıralım. Bunun için RND(10) komutunu kullanacağım. Öncelikle komut ekranımıza aşağıdaki satırı yazalım:

    PRINT RND(10)

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim. Ekran görüntümüz:

    5

    Şeklinde olabilir.(Unutmayın 0 ile 10 arası her sayı çıkabilir.)
    Şimdi ekranın her hangi bir yerine Merhaba Dünya (veya soruya ne yanıt verdiysek) yazdıralım do ve loop döngüsü ile devamlı yazmayı sağlayalım CLS komutu ile de ekranı temizleyelim . Öncelikle komut ekranımıza aşağıdaki satırları yazalım:

    INPUT " dünyaya ne demelisin?> ";a$
    DO
    CLS
    SET CURSOR RND(640), RND(480)
    PRINT a$
    LOOP

    Sonra ya F5 tuşuna basalım yada Çalıştır menüsünden Çalıştır seçeneğini seçelim ve bu haftaki konumuzu bitirmiş olalım. İlginize Teşekkürler arkadaşlar umarım işinize yaramıştır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gaz12

    Arkadaş sen fullün indirdim dedin dimi ? link burayada yaz bide inidrelim bende yok ve yakında 2.ders gelcek sonrada dark basic geçiçi bir süre için bırakıp model editöre başlyoruz


    Kardeş sitede full paylaşım yasak.!!!O yüzden linkleri veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chingachgook -- 9 Ağustos 2008; 17:40:54 >
  • Madem forumda yasak full paylaşım sen e-posta ile yola o kadarı yasak değil herneyse celebi.esk@hotmail.com bu adrese yola ister kaydet farketmez ama ne olursun acil yola linki
  • IŞIKLANDIRMA
    Evet arkdaşlar bu dersimizde level editörde ışıklandırma öğrneiyoruz aşğaıda yazdılakrımı sıralamısıyla uygulyoz
    Burada bir oda oluşturmak istediğimiz için mausumuzun sağ tuş menüsünden Add Hollow Cube seceneğini tıklayıp odamızı oluşturuyoruz.Daha sonra odamızı kaplıyoruz Maus’umuzu 3D View penceresinde sağ tıklayarak odamızda gezine biliriz.
    Şimdi oyun esnasında odamızda gezine bilmek için bir kameraya ihtiyacımız olacaktır. Bu kamera bizim he oyuna başladığımızda bizim ilk görüş açımız olacaktır.
    Mausumuzun sağ tuş menüsünden Pozition seceneğini seçerek projemize bir adet Kamera ekleyelim.
    Ve şimdi projemizi derleyip bir deneme turu atalım. Önce File Menüsünden Build WMB... butomuna basıp projemizi derleyelim.
  • Ve bu arada yeni öğretmenler arıyom okula şunları bilen öğretmenelri arıyom sonra ise onlara bazı ders porgramalrı yazcağam şu aşağıay ayzdım türden kişileri arıyom okula ben gerkeli kişiler imzama ekliyceğem öğretmen diye
    1.spcirt edtiöründne orta derece anlaryan biride olur öğrtmen listesine ekliyceğem
    2.tasarım yapabilen birleri örnekelr göstercezde
    Evet 4 kişi alıncak iki spirct editör öğretecek kişi ikide tasarım yapabilen kişi arınyor ben ise game studio ve ders programın yapacığım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gaz12

    Madem forumda yasak full paylaşım sen e-posta ile yola o kadarı yasak değil herneyse celebi.esk@hotmail.com bu adrese yola ister kaydet farketmez ama ne olursun acil yola linki

    bu tip şeyler için pm kullanabilirsin konuyu ayakta tutmaya bak işimize yarayabiliriyi dersler hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 10 Ağustos 2008; 0:02:30 >
  • corel draw kesinlikle deneyin
  • Evet dark basic 3.dersimiz ve sonuncu dark basic dersimiz
    Öncelikle bilmelisiniz ki oyun yapımı bütünüyle bir sanattır! Elektronik ortamda çalışan pek çok kişinin oluşturduğu devasa bir kompozisyondur. Çalışanlar oyun yapımında uzman oldukları dallara ve bu dallar içindeki konulara göre gruplara ayrılırlar. Projede çalışan her kişi kendi dalı içinde üzerine özellikle yoğunlaştığı bir konuda çalışır. Burdan sizin de anlayacağınız gibi kendinize oyun yapımına başlamak ve devam etmek üzere bir dal seçmeniz gerekiyor. Bu dal, sizin üzerinde uzman olmaya çalışacağınız, sürekli kendinizi geliştirip yeni bilgiler edineceğiniz tek dal olacak. Size seçim yapmanız, oyunun yapımında çalışmanız için olmazsa olmaz 2 ana dalı sunacağım. Bunlar programlama ve temelde plastik sanatlar; bilinen adıyla görsel sanatlardır.

    Programlama

    Programlamayı seçtiğiniz durumda oyunun yazılması ve kodlanması işini yapacaksınız. Bunun için öncelikle çok iyi matematik, geometri ve fizik bilgisine sahip olmanız veya edinmeniz gerekecek. Çünkü oyun programlaması yaparken objelerin birbiri ile etkileşimini ancak (herkesçe bilinen veya -çoğu zaman- kendi çabalarınızla elde edeceğiniz) matematik ve fizik formülleriyle sağlayabileceksiniz. Tabi ki önce bir programlama dili öğrenmelisiniz. Şu anda kullanabileceğiniz bir çok programlama dili bulunmaktadır. En çok kullanılanları C++, Delphi ve Visual Basic olarak sıralanabilir. Peki hangisini seçmek lazım? Öncelikle şunu söylemek gerekir ki aslında oyun yapmak için en ideal programlama dili C++’tır. Eğer oyun programlama konusunda gerçekten çok istekliyseniz C++ öğenmenizde çok büyük fayda var. Öncelikle bir kitap edinmelisiniz. Piyasada Türkçe olarak yayınlanmış veya yabancı kaynaklardan Türkçeye çevrilmiş bir çok kitap mevcut. Bunlardan birini seçerek işe başlayabilirsiniz. Tabi bunun yanında elinizin altında Internet gibi muhteşem bir kaynak var. Delphi ve Visual Basic ise C++’a göre daha zayıf kalırlar ama bu programlama dilleriyle de oldukça iyi işler yapılabilir. Bunları da C++ için anlattığımız yöntemlerle öğrenmeniz mümkündür. Bunlara ek olarak kullanacağınız programlama dilinin derleyicisi edinmelisiniz. Delphi için Borland Delphi, VisualBasic için Microsoft Visual Studio veya Visual Basic.NET için Microsoft Visual Studio .NET kullanabilirsiniz. C++ için ise yine Microsoft Visual Studio veya Microsoft Visual Studio .NET, Borland C++ ve Dev C++ kullanabilirsiniz. Şimdiden söyleyelim, bu derleyicilerden sadece Dev C++ ücretsiz. Diğerlerini satın almanız gerekecektir.Oyun programlamada yukarıda saydığımız programlama dillerine nazaran daha az kullanılan diğer bir programlama dili de Java’dır (Javascript değil. Javascript web uygulamaları için geliştirilmiş bir script dilidir). Oyun programlamak için sadece bir programlama dili bilmeniz yeterli olmayacaktır. Oyunun görsel içeriğini oluşturabilmeniz için Microsoft DirectX veya OpenGL kütüphanelerini kullanmayı da bilmelisiniz. Tabi bunları kullanabilmeniz içinde yukarıda saydığımız programlama dillerinden bir tanesini oldukça iyi seviyede kullanabilmeniz gerekmektedir.“Yok ben bunlarla uğraşmak istemiyorum” diyorsanız hazır grafik motorları da kullanabilirsiniz. Visual Basic, Delphive C++ için Truevision3D, sadece C++ için Ogre3D kullanabilirsiniz. Son olarak şunu da ekleyelim: Oyun programlamak sabır ister. Sıkılıp bırakmak istemeniz, sürekli karşılaşacağınız durumlardır. Ancak sabreder ve azimle çalışmalarınıza devam ederseniz çalışmalarınızın sonucunu gördüğünüzde aldığınız zevk kelimelerle anlatılamaz...

    Plastik Sanatlar / Görsel Sanatlar

    Bu daldaki bireyler tamamen görsel öğeler üzerine çalışır. Bir oyun projesi sınırları dahilinde görevi; oyun içinde ya da oyunun herhangi bir kısmında gözle görülen her efekti, objeyi, resmi, canlılığı oluşturup programcıların işleyebileceği hale getirmektir. Oyunun menüleri, oyunun tasarım öncesi el çizimleri, oyundaki geçişler için hareketli kısa animasyon görüntüleri, oyunun açılışındaki hareketli ve hareketsiz görüntüleri, üzerinde oynanacak haritalar, karakterler, karakterlerin her türlü harekletleri, oyunda gözle görülen her obje, tüm resimler, dokular ve bunlar gibi diğer herşey sanatçıların ellerinden çıkar. Dijital ortamda bu dal teknik olarak 2 boyutlu ve 3 boyutlu grafik tasarım şeklinde 2 gruba ayrılır.

    2 Boyutlu Görselleştirme

    Görsel olarak 2D tasarımlar; çevremizde heryerde görebileceğimiz alanlara sahiptir. Web dünyası ve oyun yapımında da temel taşları oluşturan temel birimlerden biridir. Konsept olarak adlandırılan başlangıç çizimleri, blueprint taslaklar, oyun içi kaplamalar, etkileşimli arabirim çizimleri(HUD) ve benzeri bir çok 2 boyutlu çizim, bu konularda ihtiyacımızolan görsel iletişimde büyük katkıda bulunurlar. Bu tür çalışmalar için kullanılabilecek birçok program mevcut durumda iken en popüler seçim Adobe Photoshop serisidir. Özellikle Texture (kaplama / doku) hazırlama-oluşturma konusunda büyük kolaylıklar sağlayan Photoshop'ı, konsept resimlerde uzmanların tercihi olan Corel Painter serisi takip etmektedir. Bir diğer gözde alternatif ise Jasc Paint Shop Pro'dur. Oyun yapımı konusunda 2D'yi ele alırsak, üzerinde duracağımız en önemli bölümü kaplamalar oluşturmaktadır. Karakter, iç ve dış mekan, obje, yeryüzü vs. gibi geniş bir alanda kaplamalar çizmeniz gerekir. Burada en önemli kısım, bütünleşik ve gerçeğe en yakın çizimleri oluşturmaktır. Bunu sağlamak için iyi bir gözlemci, araştırmacı ve ayrıntılara dikkat eden biri olmanız gerekir. Photoshop, alışması zor olmayan bir arabirime sahip olduğundan programa uyum sağlamanız fazla zaman almayacaktır. İlk zamanlarda gerçek mekan fotoğraflarını referans alarak kaplamalar oluşturabilir, çalışmalarınızda ilerledikçe programın nimetlerinden yararlanarak hayal gücünüz ile sınırlı tasarımlar gerçekleştirebilirsiniz. Kaplamalar haricinde, oyununuzu tanıtacak diğer önemli bir nokta, görsel şölen haline gelebilecek taslak çizimleridir. Oyun içerisinde yer alan karakterler, mekanlar ve her türlü canlı için yapılan bu çizimler için kullanışlı bir Çizim tabletine ihtiyacınız olacaktır. Bu tabletler sayesinde, el çizimlerinizi anında bilgisayar ortamına taşıyabilir, üzerinde değişiklik yapabilir ve çok zahmetli olan renkli çizimleri dijital ortamda kısa sürede meydana getirebilirsiniz. Bu alanda çizim yeteneği, anatomi bilgisi ve el-göz koordinasyonu önemlidir.

    3 Boyutlu Görselleştirme


    Bu alandaki sanatçılar oyunda görülen tüm üç boyutlu tasarımları ve animasyonları gerçekleştirir. Karakterler, karakter hareketleri, oyun içi bölümler, objeler, objelerin çeşitli hareketleri, oyundaki sinematik dediğimiz dialogların ve aksiyonların hareketli görüntüleri ya da oyun içi sahneleri, oyunun açılış görüntüleri ve geçiş görüntüleri bu sanatçıların ellerinden çıkar. Bu işi yapmak için kullanabileceğiniz pek çok alternatif yazılım var. 3D Studio Max, Maya, Softimage XSI, Lightwave bunlardan en ciddileridir. Tavsiyemiz de kendiniz için bu programlardan birini seçmenizdir. Aceleci davranmadan seçeceğiniz yazılım ve doğru bir öğrenim yolu ile aldığınız her bilgi veriminizi artıracaktır. Şimdi yapmanız gereken kendinize programlardan birini edinmek. Bunu edinmeden önce her programı araştırmanız gerekiyor. Program seçiminizi yaptıktan sonra uygun adımlarla ilerleyerek amacınıza daha da yaklaşacaksınız. Sanatçılar bir projede çalıştıkları esnada özel olarak ilgilendikleri konular üzerine gruplara ayrılırlar. Karakter tasarımcılar, harita tasarımcıları, animatörler gibi… Siz de kendinize özellikle ilgi göstereceğiniz bir konu seçerek uzmanlığınızı daha da özelleştirebilirsiniz. Fakat bu çok daha sonraları gerçekleşecek bir durum ve kalabalık ekiplerle çalışılan projelerde geçerlidir.

    Programlardan birini seçip başlangıç yapacağınız zaman geldiğinde öncelikle kullanmaya başlayacağınız programın özelliklerini, yapısını, menü ve simgelerini, işlevlerini tamamen öğrenin. Yani kullanacağınız programı öncelikle tanıyın. Daha sonrasında ise modellemeyi öğrenmeye başlayarak devam edebilirsiniz. Modelleme her üç boyutlu grafik tasarım ve görselleştirme programında aynı anlama gelir ve bir objeyi tasarlamak demektir.Modelleme araçlarını ve tekniklerini keşfedin, devamlı alıştırmalar yaparak modelleme gücünüzü artırın. Oyun yapımında bir sanatçının en iyi bilmesi gereken en önemli hususlardan birisi karakter tasarlamaktır. Bir karakteri yüksek kalitede doğru bir şekilde modelleyebilen ve doku ile bunu kaplayabilen bir kişinin modelleme adına yapamayacağı pek birşey kalmamış demektir. Bundan sonra ciddi bir oyun projesinde uzman bir modelci olarak çalışabilir… Ardından animasyon işine girişerek karakter animasyonları konusunda kendinizi geliştirebilirsiniz. Özellikle bu konu çok önemlidir. Oyunun gerçekçiliği açısından animasyon konusunda çok çalışılması gerekmektedir. Oyun içi diyaloglar, aksiyon sahneleri ve bu tür diğer sahneler oyunu zengin kılar ve oyunu daha gerçekçi bir hale sokar. Ayrıntıya girecek olursak oyun yapımına yönelik üç boyutlu grafik tasarım ve görselleştirmede sırası ile öğrenilmesi gereken konular aşağıdakigibidir...

    1.Programı tanıma.

    2.Yapay Zeka

    3.Modelleme

    4.Kaplama ve dokulandırma

    5.Görüntü çıktısı alma

    6.Karakter donatma

    7.Animasyon

    8.Özel efektler ve simülasyonlar

    Peki grafik tasarımda bu kadar yolu katedebilmiş bir kişi sadece oyunların yapım sürecinde mi yer alabilir? Hayır. Buraya kadar başarılı şekilde gelmiş bir kişi film ve reklamcılık sektöründe de gayet rahat yer alabilir ve çalışabilir. Buradan anladığınız gibi bunları tam manası ile öğrendiğinizde farklı sektörlerde de çalışma alanlarınız var.

    Oyun yapımına başlarken sadece tek seçim hakkınız var. Bunu iyi değerlendirin ve severek yapacağınız bir dal seçin. Seçtikten sonra diğer bir dal ile ilgilenmek yapabileceğiniz en büyük hatadır. Bu yüzden ilk seçiminizi iyi düşünün ve kararınızı verin. Hangi dalda çalışmak isterseniz isteyin, bu işi ciddi anlamda yapmak istiyorsanız yıllarınızı bu iş için harcayacaksınız.

    Oyun Yapmaya Nasıl Başlarım?

    Oyun programlamaya başlarken en sıkıntı çekilen konulardan bir tanesi oyun programlamaya nasıl başlanacağıdır iste bu yazının amacı oyun progrmalamaya ile ilgilenenler için bir klavuz oluşturmaktır.

    İlk adımlar

    İlk öncelikle karar vermeniz gereken hangi programlama dilini seçeceğiniz.Eğer bir programlama dilini zaten biliyorsanız en isabeti konulardan biri o dili kullanarak başlamak olabilir. Tabi Ben DARK BASIC editörünü öneririm,
    Oyun programlama zaten başlı başına zor bir olay birde dil öğrenmekle başlarsanız kendininze sormanız gerken bazı sorular var.
    Örneğin.
    - dilli öğrenmek ne kadar kolay
    - bu dil oyun programlama için hızlı bir dilmi
    - Bu dill başka oyun geliştirme ortamlarıyla yada API larla beraber çalışabiliyormu.?
    - Hangi platformlarda bu dil geçerli windows, maç veya linux

    Dili Seçerken dikkat etmeniz gereken konular.

    1. Güc
    2. Taşınabilirlik
    3. Hiz
    4. Kullanabilirlik
    5. Nesne oriyantasyonu (object oriented)

    1. Güç = Programlama dillinde güç o programlama dillinin hangi gelişmiş matematik operasyonlarını sağladığı pointerları destekliyip desteklemediği, hatalarla nasıl başa çıktığı vb konulardır.
    2. Taşınabilirlik= ismindende anlaşılabileceği gibi programlama dilinin başka systemlerde çalışıp çalışamayacağı, örneğin windowsta yazdığınınz kodu linuz tada çalıştırabilirmişiniz vb.
    3. Hiz= programlama dillinindeki kodu ne kadar hızlı bir sürede işlemci tarafından yürütüldüğü.
    4. Kullanabilirlik= öğrenmesi ve okunması kolaymi,
    5. Object oriented (OOP) ile ilgili yazımı okuyun. Burada kısaca değinmesi zor.

    • 3D Modelling
    3D Studio MAX, AC3D, Anim8or(ucretsiz), Blender, Cheetah3D, Cinema 4D,
    ClayWorks, DeleD(3d level dizayn), Freeworld3D, Maya, OpenFX (ucretsiz)
    SketchUp, Wings 3D
    Birde özellesmis programlar var örnegin bitmaplari vector grafiklere çevirmek için AutoTrace


    • Audio
    Ses Efektleri
    Ardour, Audacity(ucretsiz), ReZound, Sweep
    Musikler icin.
    Acid Music, Beast , Buzz Tracker, Garritan Personal Orchestra, KMidiTracker
    MusE, Psycle(ucretsiz), Rosegarden, Skale Tracker(ucretsiz)
    Oyun yapmak icin gerekli araclari hemen hemen hepsini bahsettim, Sira geldi oyun fikrinizi nasil hayata gecirirsiniz. ?


    Peki Oyunlarınız için nasıl ücretsiz grafikler, modeller ve musik bulabilirsiniz.
    ilk önce fontlarla başlayalım


    • Fonts

    dafont.com -http://www.dafont.com/.
    AEnigma Fonts -http://www.aenigmafonts.com/
    Bitstream Vera Fontshttp://www.gnome.org/fonts/
    The UCS Freehttp://savannah.nongnu.org/projects/freefont/
    Blambot Comic Fonts and Lettering -http://www.blambot.com/
    DesignGraphics.org -http://designgraphics.org/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=1


    • Icons

    Icon Archivehttp://www.iconarchive.com/
    vbAcceleratorhttp://www.vbaccelerator.com/home/Resources/Graphics_Library/index.asp


    • 3D Object

    3DLinks -http://www.3dlinks.com/links.cfm?categoryid=9&subcategoryid=91
    3DTotal - .http://67.15.36.49//ffa/meshes/meshhuman_a.asp
    Gina's Galaxy -http://www.camelliasoftware.com/gina
    PlantIt 3D -http://www.planit3d.com/source/index.htm
    TurboSquidhttp://www.turbosquid.com/

    • Arka planlar icin
    Gaming World -http://www.gamingw.net/resource/


    • Textures

    Absolute Cross -http://www.absolutecross.com/graphics/textures/
    AutoFX Royalty free textureshttp://www.autofx.com/utc.asp
    David Gurrea's Handdrawn Textureshttp://www.davegh.com/blade/davegh.htm
    Ender Design -http://www.ender-design.com/rg/backidx.html
    Image After - .http://www.imageafter.com/
    Lemoghttp://perso.club-internet.fr/lemog/lemog_textures/acc_textures01.html
    Mayang's Free Texture Library -http://www.mayang.com/textures/

    • Music ve sesler icin

    ucrestsiz ses efektlerihttp://www.grsites.com/sounds/
    muzik icinhttp://www.modarchive.com

    Sanırım Başlangıç için bütün gerekenleri sıralamış oldum, Atladığım bazı noktlar olabilir, lütfen kusuruma bakmayın.
    Birkaç küçük tavsiye ile yazımı bitirmek istiyorum.
    1. Denemekten asla vazgeçmeyin.
    2. Oyun oynamayı asla ihmal etmeyin.
    3. Bir şeyin birden farkı şekilde yapılabileceğini asla unutmayın, yeni düşüncelere açık olun.
    4. Bir gün iyi bir oyun programcısı olduğunuzda bugünlerinizi hiç unutmayın
    5. Bir ise başlamak o işin yarısıdır.
    6.Her zaman araştırmacı olun
    Evet arkadaşalr dark basic dersimiz son buluyor başka bir dersimizde görüşmek üzere




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.