Şimdi Ara

Oyun yapımına nereden başlamalıyım? Hangi motor daha uygun? Merak ettikleriniz!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
4.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar çoğu kişinin aklına takılan soru şudur. Nasıl başlamalıyım? Ders alabileceğim yer var mı?

    Öncelikle bu iş başlarda zor gelecektir. Asla bırakmadan devam ettiğiniz sürece kesinlikle biryerlere varabilirsiniz.

    Şimdi öncelikle sistemden başlayalım.Aşağıda bağımsız yapımcıların en fazla tercih ettiği oyun motoru olan Unity 3d'nin sistem gereksinimlerini veriyorum.

    http://unity3d.com/unity/system-requirements

    Bu linkte resmi sitesinden bilgilere ulaşabilirsiniz.

    Aşağıda vereceğim video linkinde unity için yapılmış ve oyun motoru ile gelen bir projedir. Her versiyon yenilenmesinde unity bir örnek oyun ekler motor içine.


    http://m.youtube.com/watch?v=SSfSwq_oZ5U&client=mv-google&hl=tr&gl=TR&guid=


    Bunları inceleyerek kendinizi geliştirebilir bilgi sahibi olabilirsiniz.

    Şuan mobil oldugum icin bu kadar yazabiliyorum devami gelecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Unity3d önerilir hem lisans hem de kolaylık bakımından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben bir oyun yapmak istiyorum ve internette birçok ücretsiz 3d model var bunları kendi oyunumda kullansam bir telif hakkı çıkar mı birde oyunun müziklerini nasıl yapacağız yani onlarda telif hakkı nasıl işliyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy_06_66

    Arkadaşlar ben bir oyun yapmak istiyorum ve internette birçok ücretsiz 3d model var bunları kendi oyunumda kullansam bir telif hakkı çıkar mı birde oyunun müziklerini nasıl yapacağız yani onlarda telif hakkı nasıl işliyor ?

    İnternetteki modelleri dikkatli kullandığın sürece sorun olmaz. Eğer oyunu ücretli yaparsan başkasına ait müzikleri kullanamassın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShaNexxx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy_06_66

    Arkadaşlar ben bir oyun yapmak istiyorum ve internette birçok ücretsiz 3d model var bunları kendi oyunumda kullansam bir telif hakkı çıkar mı birde oyunun müziklerini nasıl yapacağız yani onlarda telif hakkı nasıl işliyor ?

    İnternetteki modelleri dikkatli kullandığın sürece sorun olmaz. Eğer oyunu ücretli yaparsan başkasına ait müzikleri kullanamassın.

    peki dikkatli kullanıldığı zaman derken neyi kastetdinizhttp://tf3dm.com/3d-model/ford-mustang-1966-hirez-85169.html mesela bu linkte sadece eğitim amaçlı yazıyor bunu kullansam bir sorun olur mu ?




  • Game Maker der geçerim. Unity yeni başlamak için uygun olmayabilir. Game Maker gayet uygun.
  • Gamemaker'de sadece vakit geçirirsin gerçek deneyim Unity
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ciddi Sabun

    Gamemaker'de sadece vakit geçirirsin gerçek deneyim Unity

    haklı
  • 1. Unity kullanma (Unity i sadece ezikler ve cahiller kullanır)
    2. Gamemaker vb. kullanma
    3. C++ öğren
    4. OpenGL/dx öğren
    5. windows için ise win32, geri kalan posix öğren (glut hazır kullanmayacaksan)
    6. Fizik motorunu hazır al veya ileri seviye fizik öğrenip fizik motoru yap.


    Bunlarda deneyimli olmak için en az 10 yıl çalışman lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih54102

    1. Unity kullanma (Unity i sadece ezikler ve cahiller kullanır)
    2. Gamemaker vb. kullanma
    3. C++ öğren
    4. OpenGL/dx öğren
    5. windows için ise win32, geri kalan posix öğren (glut hazır kullanmayacaksan)
    6. Fizik motorunu hazır al veya ileri seviye fizik öğrenip fizik motoru yap.


    Bunlarda deneyimli olmak için en az 10 yıl çalışman lazım.

    Adam c++ dan başlarsa sıkılır bırakır zaten hobi için yapıyor kendini zorlamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih54102

    1. Unity kullanma (Unity i sadece ezikler ve cahiller kullanır)
    2. Gamemaker vb. kullanma
    3. C++ öğren
    4. OpenGL/dx öğren
    5. windows için ise win32, geri kalan posix öğren (glut hazır kullanmayacaksan)
    6. Fizik motorunu hazır al veya ileri seviye fizik öğrenip fizik motoru yap.


    Bunlarda deneyimli olmak için en az 10 yıl çalışman lazım.

    Bu kadar kişiye ezik ve cahil diyebiliyorsan kendi hünerlerini göster

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ciddi Sabun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih54102

    1. Unity kullanma (Unity i sadece ezikler ve cahiller kullanır)
    2. Gamemaker vb. kullanma
    3. C++ öğren
    4. OpenGL/dx öğren
    5. windows için ise win32, geri kalan posix öğren (glut hazır kullanmayacaksan)
    6. Fizik motorunu hazır al veya ileri seviye fizik öğrenip fizik motoru yap.


    Bunlarda deneyimli olmak için en az 10 yıl çalışman lazım.

    Adam c++ dan başlarsa sıkılır bırakır zaten hobi için yapıyor kendini zorlamaz

    Hobi veya küçük ekiplerle yapmak isteyenler için en iyisi unity dir. Ama düzgün bir oyun için kullanılmaması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Katılıyorum.

    Ben de öyle yapacağım. Makine Mühendisliği yanında idealdir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-6580C8B72 -- 24 Aralık 2013; 21:41:04 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır

    Yani su gun mynetin aynisini yapmak veya facebookun aynisini yapmak sure olarak uzun surse de aslinda getirisi olmayacagi icin hice yakindir benim gozumde. Ciddi manada iyi bir fikriniz var ise ise girisin. Ne kadar sureceginin bir onemi yok.

    Misal ki kamerali ilk cep telefonunu gordugumde aklima youtibenin fotografli bir versiyonu gelmisti. Yasim 20 falandi. Bunu yapacak ne tecrubem ne internette yeterli kaynak ne de butcem vardi.

    Bu yuzden kopya isler yapmak yerine akilci fikirler uretmek daha degerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır

    Yani su gun mynetin aynisini yapmak veya facebookun aynisini yapmak sure olarak uzun surse de aslinda getirisi olmayacagi icin hice yakindir benim gozumde. Ciddi manada iyi bir fikriniz var ise ise girisin. Ne kadar sureceginin bir onemi yok.

    Misal ki kamerali ilk cep telefonunu gordugumde aklima youtibenin fotografli bir versiyonu gelmisti. Yasim 20 falandi. Bunu yapacak ne tecrubem ne internette yeterli kaynak ne de butcem vardi.

    Bu yuzden kopya isler yapmak yerine akilci fikirler uretmek daha degerli.

    Herhalde haber sitesi yapmıycam sade birşey yapmak istiyorum yani mesela maç tahmini falan 3 satır yazı olacak yani nasıl yapabilirim acaba app store da satmak istiyorum reklam falan nasıl koyacagım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır

    Yani su gun mynetin aynisini yapmak veya facebookun aynisini yapmak sure olarak uzun surse de aslinda getirisi olmayacagi icin hice yakindir benim gozumde. Ciddi manada iyi bir fikriniz var ise ise girisin. Ne kadar sureceginin bir onemi yok.

    Misal ki kamerali ilk cep telefonunu gordugumde aklima youtibenin fotografli bir versiyonu gelmisti. Yasim 20 falandi. Bunu yapacak ne tecrubem ne internette yeterli kaynak ne de butcem vardi.

    Bu yuzden kopya isler yapmak yerine akilci fikirler uretmek daha degerli.

    Herhalde haber sitesi yapmıycam sade birşey yapmak istiyorum yani mesela maç tahmini falan 3 satır yazı olacak yani nasıl yapabilirim acaba app store da satmak istiyorum reklam falan nasıl koyacagım

    App Store uygulama büyük dert Windows kullanıcıları için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vasvasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır

    Yani su gun mynetin aynisini yapmak veya facebookun aynisini yapmak sure olarak uzun surse de aslinda getirisi olmayacagi icin hice yakindir benim gozumde. Ciddi manada iyi bir fikriniz var ise ise girisin. Ne kadar sureceginin bir onemi yok.

    Misal ki kamerali ilk cep telefonunu gordugumde aklima youtibenin fotografli bir versiyonu gelmisti. Yasim 20 falandi. Bunu yapacak ne tecrubem ne internette yeterli kaynak ne de butcem vardi.

    Bu yuzden kopya isler yapmak yerine akilci fikirler uretmek daha degerli.

    Herhalde haber sitesi yapmıycam sade birşey yapmak istiyorum yani mesela maç tahmini falan 3 satır yazı olacak yani nasıl yapabilirim acaba app store da satmak istiyorum reklam falan nasıl koyacagım

    App Store uygulama büyük dert Windows kullanıcıları için

    Peki yapmak kolay mı acaba dedigim gibi yapcam mac a para yetmedi baya pahalı :) başka türlü yapma şansım yok mu ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vasvasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: Joney1sTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Sevgili arkadaslar. Yazilimi motoru oyunu bir kenara birakalim ve hayat hakkinda birkac birsey soylemek isterim.

    Hayat 2 ye ayrilir yapmak zorunda olduklarimiz ve yapmak istediklerimiz. Hayatimiz tamamen bunlardan olusur.

    Bendr isterim oyun yapmak, cok eglencelidir muhtemelen. Oynamayi da severim. Oyun oynayacak cok vaktim yok. Yapacak ise hic vaktim yok.
    Sonucta ev gecindiriyorum ve hayatimi finanse etmek durumundayim. Bu yuzden yaptigim isin getirisinin olmasi benim icin keyif vermesinden daha onemli.

    Ne yazikki oyun piyasasinin turkiyede getirisi mechul. Lakin en cok tutan oyunlardan birisi olan angrybirds firmanin cikardigi 47. Oyun mu ne. Adamlar parayi vurdular lakin onceki 46 oyun icin harcanan emek finans ve butce ortada. Masrafli seyler.

    Tek basiniza oturup 1 sene de 1 oyun cikartirsaniz yukaridaki ornekteki gibi bir durum soz konusu olursa 46 yil 1 kurus para kazanamadan 47. Yilinizda zengin olursunuz da 46 yil kendinizi nasil finanse edersiniz?

    Bu yuzden kendinizi piyasanin istekleri dogrultusunda gelistirip iyi bir is bulup kendinizi finanse ederken yapmak istediginiz oyunlari bir ekip kurarak gunde daha az efor sarfederek daha kisa surede piyasaya surebilirsiniz.

    Bu yuzden yapmak zorunda olduklarinizz ve yapmak istediklerinizi net bir sekilde belirleyip kendinize ona gore yon cizebilirsiniz. Yazilim isi her zaman takim isidir. Tek basiniza herseyi bilip ogrenip uygulamaya kalkarsaniz belirli bir sure sonra motivasyonunuz duser oo proje bitmez.

    Oncelikle hobi olarak oyun ile ugrasiyor olabilirsiniz. Bu size pek cok deneyim katar. Ancak ileride kendi ayaklariniz uzerinde durmaya basladiginizda elinizde piyasanin hic de ihtiyac duymadigi tonla tecrubeniz olur ve bunun da para olarak ederi hice yakindir.

    Oyun yapanlara tek tavsiyem once hayatinizi finanse edebilecek seviyeye getirin tecrubenizi bu olanlara yoneltin sonrasinda oyun yapin hobi olarak para kazanirsaniz da ek gelir olsun.

    Hayat cok acimasiz bunu da belirteyim.

    Peki oyun değilde düz bir program yapsak örneğin mynet gibi ne kadar sürede yapılır

    Yani su gun mynetin aynisini yapmak veya facebookun aynisini yapmak sure olarak uzun surse de aslinda getirisi olmayacagi icin hice yakindir benim gozumde. Ciddi manada iyi bir fikriniz var ise ise girisin. Ne kadar sureceginin bir onemi yok.

    Misal ki kamerali ilk cep telefonunu gordugumde aklima youtibenin fotografli bir versiyonu gelmisti. Yasim 20 falandi. Bunu yapacak ne tecrubem ne internette yeterli kaynak ne de butcem vardi.

    Bu yuzden kopya isler yapmak yerine akilci fikirler uretmek daha degerli.

    Herhalde haber sitesi yapmıycam sade birşey yapmak istiyorum yani mesela maç tahmini falan 3 satır yazı olacak yani nasıl yapabilirim acaba app store da satmak istiyorum reklam falan nasıl koyacagım

    App Store uygulama büyük dert Windows kullanıcıları için

    Peki yapmak kolay mı acaba dedigim gibi yapcam mac a para yetmedi baya pahalı :) başka türlü yapma şansım yok mu ?

    Yapma şansın var. Hacintosh olayı var ama app store işi güveni 0 olur. 100 doların boşa gider.

    Zorluğu da 0dan alakasız dil öğrenmekten geliyor olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.