Şimdi Ara

PASSAT 1,6 MPI 102 BG KULLANICILARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.745
Cevap
5
Favori
312.186
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende diğer passat hastası arkadaşlar gibi çeksede çekmesede çok yaksa da bütçemin el verdiği ölçüde ulaşabilçeğim tek seçenek olan 1.6 mpi motorlu olanı alaçağım inşallah tabi siparişle geldiğinde beklediğim sürede zam gelmemisi kaydıyla inşallah aracımı teslim aldığımdada düşüncelerimi sizinle paylaşacağım of offffff şeker beyazı passat beklemek çok zor geliyor askerlikte bile zaman daha hızlı akıyo
  • dün yol bilgisayarın verileri
    kullanım 75 saat
    km 2200 :::::: 600 km şehirler arası
    ort tüketim 10,8
    araç 2010 1.6
  • ben bu yakıtla ilgili ölçümlerin tamamen kullanıcı ile ilgili olduğunu düşünüyorum sonuçta arabanın devirli kullanımı ile 3000 deviri geçirmeden kullanımı aynı olmaz yol durumu falanda etken yani özünde fabrika verilerine inanmak durumundayız bu yol durumu kullanıcı vs ile değişkenlik gösterse bile...
  • Değerli arkadaşlar


    Evet Muradoski arkadaşımızla aynı şeyi söylüyoruz.... Şehir dışında 6,5 şehir içinde 9,0 ortalamam var.... Haklısınız ben şehiriçinde hafta içi aracımı kullanmadığım için benim yakıt sarfiyatım normal kullanıcılara göre doğal olarak az oluyor.... Bu arada WV tüm araçlarında (PASSAT HARİÇ) indirim yapmış....ÖTV indirimi 1.6 ve altındaki motorlarda indirim...yapmış... ama bizim araç kampanyaya girmemiş
  • zaten araç yok ki rizede yeni bir bayi açılmış toplamda 3 tane 1.6 mpi motor getiritmişler 3 de satılmış hemde 2 si şehir dışına taaa urfadan almışlar 42.300 metalik renklisini satmışlar
  • Arkadaşlar,rica ediyorum şu "çekiyor,kaldırmıyor,ölü motor" gibi lafları söylemeyi bırakalım.Niye diyecek olursanız,herkesin beklentisi farklı.Bakın mesela benim bir arkadaşım var,3 LT altında dizel ve benzinli bir arabaya bindiğini görmedim.Performans ister arabadan,şimdi ben o arkadaşa 1.6 FSI motoru versem çekmiyor diyecek tabi ki,fakat benim için yeterli.Şehiriçinde ne kadar basabilirim ki zaten,şehirdışında da yokuş yukarı iyi hızlanamıyorum tabi ki,vites düşürüyorum mecburen.

    Fakat şu tüketim verileri yeni araba alacakları yanıltmasın.Adam gibi bir trafikte 1.6 102 HP motor,şehiriçinde 10 lt/100 km'nin altına düşmez.Arkadaşımda Jetta 102 HP var,onunki bile 10 lt/100 km altına inmiyor.Dur kalk çok olursa,yavaş gitmek zorunda kalınırsa da 12 lt/100 km gibi tüketimler oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Arkadaşlar,rica ediyorum şu "çekiyor,kaldırmıyor,ölü motor" gibi lafları söylemeyi bırakalım.Niye diyecek olursanız,herkesin beklentisi farklı.Bakın mesela benim bir arkadaşım var,3 LT altında dizel ve benzinli bir arabaya bindiğini görmedim.Performans ister arabadan,şimdi ben o arkadaşa 1.6 FSI motoru versem çekmiyor diyecek tabi ki,fakat benim için yeterli.Şehiriçinde ne kadar basabilirim ki zaten,şehirdışında da yokuş yukarı iyi hızlanamıyorum tabi ki,vites düşürüyorum mecburen.

    Fakat şu tüketim verileri yeni araba alacakları yanıltmasın.Adam gibi bir trafikte 1.6 102 HP motor,şehiriçinde 10 lt/100 km'nin altına düşmez.Arkadaşımda Jetta 102 HP var,onunki bile 10 lt/100 km altına inmiyor.Dur kalk çok olursa,yavaş gitmek zorunda kalınırsa da 12 lt/100 km gibi tüketimler oluyor.


    Dediklerine komple katılıyorum. Performans kişiye bağlı, yakıt tüketimi ise kullanıcı+tarfik+yola bağlı.....




  • Çok ilginç...

    Yeni Golf 102hp Trendline 38.100 TL
    Yeni Golf TSI 112hp Trendline 41.600 TL
    Aradaki fark: 3.500TL

    Jettadaki fark da aynı donanımlarda 2.900 TL

    Passatta ise fark birden 12.000 TL'e çıkıyor. Donanım olarak sadece park sensörü var TSI'da..

    Bu Doğuş'un ne yapmak istediğini anlamak imkansız. Motorlar aynı motor ama arada 4 kat fark var, ÖTV desem hepsi %37.

    Heralde Passat'ta TSI, diğerlerinde ise MPI motor satmak istemiyorlar...

    Geçmiş yıllardaki fiyatlara baktığımda Passatta da TSI ile 102hp MPI motorların aynı donanımları arasındaki fark 4-5bin TL gözüküyordu..
  • Bazı arkadaşlar 1.6 motorun çok yaktığını söylerken sadece İstanbulla kıyaslıyorlar. Fakat herkez İstanbulda yaşamıyor. 90 km/h ile giderken gayet ekonomik bu araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzerme jr.

    Bazı arkadaşlar 1.6 motorun çok yaktığını söylerken sadece İstanbulla kıyaslıyorlar. Fakat herkez İstanbulda yaşamıyor. 90 km/h ile giderken gayet ekonomik bu araç.


    Şehir içi yakıt sarfiyatı belli normlara göre yapılır ve üretici firma tarafından verilir.
    Konu sadece İstanbul değil. Aracın şehir içi fabrika verisi de 10 litrenin üzerinde.
    Eğer 90 km/h şehir içi hızla gidilen bir şehir varsa o da zaten şehir içi sayılmaz. Bu sitede insanlar yakıt sarfiyatını verirken çoğu zaman TEM ve şehir içi sarfiyatlarını ayrı ayrı veriyor.
    Geçen hafta bu arabaya sahip olan ve LPG taktıran arkadaşla konuştum. Şehir içinde 18 kuruş sarf ettiğini söyledi. Araç 6 ayda 12000 km ye gelmiş. LPG montaj bedelini çıkardım diyor. Araçtanda acayip memnun.. Aldığından beri tek şikayeti ilk başlarda benzin sarfiyatı idi. Ona da çare bulmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 23 Aralık 2009; 16:40:09 >




  • 2010 model aracıma lpg taktırdım . yakıt tüketimi 20 krş (350km 70 tl şehir içi)memnunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkeruzun

    2010 model aracıma lpg taktırdım . yakıt tüketimi 20 krş (350km 70 tl şehir içi)memnunum


    Selamlar..

    LPG ile ilgili bir kaç soru sormak istiorum.
    1- Hangi marka taktırdınız? PAssat'lara en uyumlu marka hangisiymiş?
    2- Tank olarak halen simit tank kullanılabiliyormu? Aksi halde bagajın küçülmesi büyük handikap.
    3- LPG kullanırken LPG sarfiyatı yol bilgisayarında gözüküyormu? Geçenlerde bir arkadaş hem benzin hem de LPG sarfiyatının yol bilgisayarından takip edilebildiğini söylemişti, bana garip gelmişti.

    Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Legolas

    Çok ilginç...

    Yeni Golf 102hp Trendline 38.100 TL
    Yeni Golf TSI 112hp Trendline 41.600 TL
    Aradaki fark: 3.500TL

    Jettadaki fark da aynı donanımlarda 2.900 TL

    Passatta ise fark birden 12.000 TL'e çıkıyor. Donanım olarak sadece park sensörü var TSI'da..

    Bu Doğuş'un ne yapmak istediğini anlamak imkansız. Motorlar aynı motor ama arada 4 kat fark var, ÖTV desem hepsi %37.

    Heralde Passat'ta TSI, diğerlerinde ise MPI motor satmak istemiyorlar...

    Geçmiş yıllardaki fiyatlara baktığımda Passatta da TSI ile 102hp MPI motorların aynı donanımları arasındaki fark 4-5bin TL gözüküyordu..

    1.6mpi kullanıcısı arkadaşlar kusura bakmasın ama umarım yakın bir zamanda bu motor kullanımdan kaldırılır.çünkü bu motor kaldırıldığı andan en fazla birkaç ay sonra 1.4tsi trendline passat fiyatı 1.6mpi passat fiyatına çekerler.belki aynı olmaz ama 1000-2000tl farkla satılır.doğuş otomotionda bir satış sorumlusu yazın bana ''Metin abi seneye 1.6mpi kalkınca passat 1.4tsi dsg comfortline 51000-52000tl lere satılır bu maliyetlerle'' demişti.şimdi buradan hareketle 44000-45000tl ye kim 1.4tsi passat almak istemez?




  • çekmiyor kaldırmıyor gibi söylemlere söyle son noktayı koymak istiyorum arkadaşımın passat 1.6 102bg aracına uzun yolda astra 1.3 90 bg dizel ile yetişemedik ibre 195 oldu genede passat arayı açıyordu ankara bolu arası otobanda uzun rampalarda bile yetişemedik performans olarak böyle, yakıt tüketimi olarak passat uzun yolda performanslı kullanımda 70lt depoyu 500kmde bitirdi astra 55 lt depoyu 750 kmde bitirdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Legolas


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkeruzun

    2010 model aracıma lpg taktırdım . yakıt tüketimi 20 krş (350km 70 tl şehir içi)memnunum


    Selamlar..

    LPG ile ilgili bir kaç soru sormak istiorum.
    1- Hangi marka taktırdınız? PAssat'lara en uyumlu marka hangisiymiş?
    2- Tank olarak halen simit tank kullanılabiliyormu? Aksi halde bagajın küçülmesi büyük handikap.
    3- LPG kullanırken LPG sarfiyatı yol bilgisayarında gözüküyormu? Geçenlerde bir arkadaş hem benzin hem de LPG sarfiyatının yol bilgisayarından takip edilebildiğini söylemişti, bana garip gelmişti.

    Teşekkürler..

    1- landi renzo taktırdım memnunnum 2 çeşiti var maf sensörlü olanı daha iyi dediler.
    2- simit tank (45 lt ) kullanıyorum stepneyi çıkardım. stepne sorunu için lastik patlagı için kit aldım patlak lastikle 40-50 km götürecegini söylediler
    3- benzin degerlerini gösteriyor. ben fazla takip etmem ama benzin degerlerinin 1.2 ile çarpımı lpg ye yaklaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06METİN


    quote:

    Orijinalden alıntı: The_Legolas

    Çok ilginç...

    Yeni Golf 102hp Trendline 38.100 TL
    Yeni Golf TSI 112hp Trendline 41.600 TL
    Aradaki fark: 3.500TL

    Jettadaki fark da aynı donanımlarda 2.900 TL

    Passatta ise fark birden 12.000 TL'e çıkıyor. Donanım olarak sadece park sensörü var TSI'da..

    Bu Doğuş'un ne yapmak istediğini anlamak imkansız. Motorlar aynı motor ama arada 4 kat fark var, ÖTV desem hepsi %37.

    Heralde Passat'ta TSI, diğerlerinde ise MPI motor satmak istemiyorlar...

    Geçmiş yıllardaki fiyatlara baktığımda Passatta da TSI ile 102hp MPI motorların aynı donanımları arasındaki fark 4-5bin TL gözüküyordu..

    1.6mpi kullanıcısı arkadaşlar kusura bakmasın ama umarım yakın bir zamanda bu motor kullanımdan kaldırılır.çünkü bu motor kaldırıldığı andan en fazla birkaç ay sonra 1.4tsi trendline passat fiyatı 1.6mpi passat fiyatına çekerler.belki aynı olmaz ama 1000-2000tl farkla satılır.doğuş otomotionda bir satış sorumlusu yazın bana ''Metin abi seneye 1.6mpi kalkınca passat 1.4tsi dsg comfortline 51000-52000tl lere satılır bu maliyetlerle'' demişti.şimdi buradan hareketle 44000-45000tl ye kim 1.4tsi passat almak istemez?



    Doğru bir yaklaşım olabilir. Zaten Golf ve Jettadaki farklar ile Passattaki fark bunun tamamen pazarlama stratejisi ile alakalı olduğunu gösteriyor. Sonuçta 1,6 MPI bildiğim kadarıyla 8-10 sene öncesinin teknolojisi, kalkması normal olur. TSI'in daha başarılı bir motor olduğu siyah ile beyaz kadar belli. Ancak yine de MPI da bence güzel ve tatminkar bir motor. Örneğin 1,6 MPI 102hp motorun yakıt, performans, hızlanma değerlerini Ford Mondeo'da kullanılan 1,6 125hp ya da Opel Insignia'da kullanılan 1,6 115hp motorlarla kıyaslayın. Fark olmadığını göreceksiniz...

    Bu arada uzun yolda aracı performanslı kullandığımızda yakıt değerleri gerçekten yükseliyor (örneğin ben 800 km.de ortalama 8 lt/100km civarı yakmıştım), ama yukarıda arkadaşın da yazdığı gibi yakıtı düşünmediğiniz zaman performansı çok güzel oluyor. Burada bazıları yazıyodu, çekmez kaldırmaz, rampada kamyon bile sollayamaz diye.. Kısacası hikaye...

    Selamlar...




  • kimse 1.6mpi motoru beğenmediğimi düşünmesin.the_legolas ın belirttiği gibi diğer markaların aynı segmentte kullandığı 1.6 motorların çoğundan daha iyi bir motor.ama vw daha iyisini yapana kadardı bu motorun hükmü ve artık daha iyisini yaptı(1.4tsi).

    vw 1.4tsi dan daha iyisini yapana kadar en iyisi O...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06METİN -- 25 Aralık 2009; 8:44:20 >
  • Arkadaşlar ben arabamı almadan önce Oto show dergisi genel yayın yönetmeni ile konuştum... Adam bu işlerin piri hayatını arabalara adamış.... Hürriyet binasında bana dedi ki.... Motor FSI ise alma dedi... FSI motorların ülkemizdeki yakıtlarla uyumsuzluğu olduğu ve her yıl özel bakım istediği ve bazen aniden motordan değişik sesler gelebildiğini ifade etti... Zaten WV FSI motor artık Passatlar'da kullanmıyor... MPI motor tabi ki eski tip bir motor... Ama kendini kabul ettirmiş...Uzun yıllar denenmiş ve herhangi bir sıkıntı yaratmamış kendini ispat etmiş bir motordur..... Bu motor için OTO SHOW Genel Yayın Yönetmeni gözün kapalı alabilirsin dedi.... Şu anda 15- 16 milyar TSI motor için fark ödemek..... Açıkçası ambalaja ve isme para ödemektir.... Bunun karşılığında 100 KM'de 1 litre tasarruf yaparsınız...Birde 100 KM'hıza 2 saniye daha fazla sürede hızlanırsınız..... Ayrıca daha TSI motor yeni bir teknoloji.... Bir teknolojinin kabulu için en az 2-3 yıl gerekli....


    Değerli arkadaşlar,

    3000'e yaklaşıyoruz...Servis 3000'de gelin bir yağına bakalım demişti...Aracını 3000 bakıma götüren var mı? + Bu bakımda ekstra nelere dikkat etmeliyiz..... Benim yolcu kapısının içinde ki kol tutamak bölümünde fındık büyüklüğünde bir açılma oldu... bunu garantiden değiştirebilir miyim acaba ? İyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showtime333




    Değerli arkadaşlar,

    3000'e yaklaşıyoruz...Servis 3000'de gelin bir yağına bakalım demişti...Aracını 3000 bakıma götüren var mı? + Bu bakımda ekstra nelere dikkat etmeliyiz..... Benim yolcu kapısının içinde ki kol tutamak bölümünde fındık büyüklüğünde bir açılma oldu... bunu garantiden değiştirebilir miyim acaba ? İyi günler



    Savaş Bey, valla siz 4 ayda 3bine yaklaştınız, ben 2 ayda 5bine yaklaştım , üstelik h.sonu Eskişehir-İzmir-Aydın-Eskişehir yapacağım 6bine yaklaşacağım. Şaka bir yana arabayı biraz fazla kullandığımı hissettim, bizim Passat ile iyice bütünleştik...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showtime333



    Arkadaşlar ben arabamı almadan önce Oto show dergisi genel yayın yönetmeni ile konuştum... Adam bu işlerin piri hayatını arabalara adamış.... Hürriyet binasında bana dedi ki.... Motor FSI ise alma dedi... FSI motorların ülkemizdeki yakıtlarla uyumsuzluğu olduğu ve her yıl özel bakım istediği ve bazen aniden motordan değişik sesler gelebildiğini ifade etti... Zaten WV FSI motor artık Passatlar'da kullanmıyor... MPI motor tabi ki eski tip bir motor... Ama kendini kabul ettirmiş...Uzun yıllar denenmiş ve herhangi bir sıkıntı yaratmamış kendini ispat etmiş bir motordur..... Bu motor için OTO SHOW Genel Yayın Yönetmeni gözün kapalı alabilirsin dedi.... Şu anda 15- 16 milyar TSI motor için fark ödemek..... Açıkçası ambalaja ve isme para ödemektir.... Bunun karşılığında 100 KM'de 1 litre tasarruf yaparsınız...Birde 100 KM'hıza 2 saniye daha fazla sürede hızlanırsınız..... Ayrıca daha TSI motor yeni bir teknoloji.... Bir teknolojinin kabulu için en az 2-3 yıl gerekli....


    Passat ta değil sadece tüm VW lerde FSI motor kullanılıyor.
    Oto show dergisi genel yayın yönetmeni umarım TSI motorun FSI motora aşırı besleme yapılmış hali olduğunu biliyordur. Eğer TR deki benzinlerde bir problem yaşansaydı binlerce TSI ve FSI motor satamazdı herhalde Doğuş...Özel bir bakımda gerektirmiyor..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.