Şimdi Ara

PC oyunları nereye gidicek!!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
539
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir konu açmak ve tartışmak istiyorum zira malumunuz son birkaç senedir pc oyunlarında bana göre ciddi bir daralma var. Bunların bazı sebepleri varki aklıma gelenler 1-Pc oyunlarının çok daha kolay bir şekilde ve hiç ücret ödemeden internetinde ülkemiz ve dünyada yaygınlaşmasıyla ücretsiz olarak yani korsan olarak elde edilebilmesi. 2-Konsol oyunlarının ve konsolların yaygınlaşması ps3 xbox vs ve bu sınıfta üretilen oyunların korsan elde edilmesinin pc oyunlarına göre çok daha zor elde edilmesi ki konsol oyunlarındana gördüğüm kadarıyla bir düşüş söz konusu ve bazı arkadaşlarımız konsol oyunlarındaki grafiklerin daha kaliteli olmasından bahsediyor ama bana göre çok etken bir faktör değil. Zira son çıkan max payne 3 call of dutty black opps ve assin creat 3 grafikleri hiçte fena sayılmazki bazı sitelerde pc grafiklerinin daha iyi olduğu dahi söylenmekte 3. Bana göre en önemli etkenler sosyal paylaşım sitelerindeki oyunlar yani online oyunlar malüm son zamanlarda android iphone vs tarzı platformlardaki oyunların etkilemesi tabletler vs ve bunların belki maddi açıdan daha avantaşlı olması arkadaşlar sonuç olarak ben hatırlarsenız bi generals oyunuki 2. oyunu çıkmadı bile ve tutulan bir oyundu empire earth serisi 3 ü çıktı hiç hoş değildi mafia tom raider serisi güya çıkartmayı düşünüyolar ama belli değil habire erteleniyor sonuç olarak bırakın yeni oyunu eski güzel oyunların devemı bile doğru dürüst gelmedi bunları gerçekten özlüyorum görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.







  • Haklısın aslında bende rahatsızım bu durumdan ama elimizdende birşey gelmiyor ne yazıkki
  • korsanla ne alakası var onu anlamadım.korsan ülkemizde hep olan bir şeydi zaten.yazıcıoğlu'ndan az mı korsan oyun aldık sanki..

    dediğin gibi grafikler sadece iddia ediliyor.pc grafikleri konsoldan her zaman üstündür, bunu konuşmaya bile gerek yok.

    bu konuda daha çok konuşmak isterdim fakat görüş olarak bildirdiğin maddeler çok saçma geldi bana.
  • Sırf PC değil konsollarda da büyük bir daralma var. Bunun en büyük sebebi oyunların eskiye nazaran kat kat zahmetli yapılmasıdır.

    Benim Amiga 500'ümde kaç ayakkabı kutusu disket vardı. Gorseniz ağzınız açık kalırdı.

    Şimdi bilgisayarda oynadığım sadece 2 tane oyun var. Hey gidi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun öncelikle yapımların zahmetli oluşu vesaireyle pek alakası yok.
    Bunun sebebi film ve oyun endüstrilerindeki yaratıcılık sorunundan kaynaklanıyor.
    Dikkat ettiyseniz son yıllarda indie diye tabir ettiğimiz bağımsız oyunların sayısı artarken büyük firmaların oyunlarının sayıları ciddi derece azaldı.
    Hatta bazı büyük firmalar eski oyunların remake'lerini yapmaya yöneldiler.
    Artık firmalar ciddi ciddi yeni fikirler üzerinde düşünmek zorunda.
    Bunu yaparken hardcore olamayacak kadar basit düşünce ve zeka seviyesine sahip olan yeni nesil oyuncu kitleyi de düşünmek zorundalar.
    Haliyle yeni mekanikleri oyuna adapte etmek ve oynanışı her daim basit tutmak zor bir zanaat.
    Zaten genel olarak yukarıda bahsettiğim gibi yaratıcılık yoksunluğundan kaynaklanan senaryolaştırma sorunu da mevcut.
    Holywood'un son birkaç senede çıkardığı işlere bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.
    Hatta remake olayı orada da var, en basit örneği Arnold Schwarzenegger'ın oynadığı Total Recall'in yeniden çekilmesi mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatbkath

    Bunun öncelikle yapımların zahmetli oluşu vesaireyle pek alakası yok.
    Bunun sebebi film ve oyun endüstrilerindeki yaratıcılık sorunundan kaynaklanıyor.
    Dikkat ettiyseniz son yıllarda indie diye tabir ettiğimiz bağımsız oyunların sayısı artarken büyük firmaların oyunlarının sayıları ciddi derece azaldı.
    Hatta bazı büyük firmalar eski oyunların remake'lerini yapmaya yöneldiler.
    Artık firmalar ciddi ciddi yeni fikirler üzerinde düşünmek zorunda.
    Bunu yaparken hardcore olamayacak kadar basit düşünce ve zeka seviyesine sahip olan yeni nesil oyuncu kitleyi de düşünmek zorundalar.
    Haliyle yeni mekanikleri oyuna adapte etmek ve oynanışı her daim basit tutmak zor bir zanaat.
    Zaten genel olarak yukarıda bahsettiğim gibi yaratıcılık yoksunluğundan kaynaklanan senaryolaştırma sorunu da mevcut.
    Holywood'un son birkaç senede çıkardığı işlere bakarsanız ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.
    Hatta remake olayı orada da var, en basit örneği Arnold Schwarzenegger'ın oynadığı Total Recall'in yeniden çekilmesi mesela.

    bence artık yaratıcılığa ihtiyaçta kalmadı.yeni nesil tüketiciler ürünleri hızlı tüketmeye odaklı ve pazardada bir büyüme var.eskisi gibi dünya değil. artık bacak kadar çocukta pc,konsol kullanıyor.oyun satın alıyor.hardcore kavramıda şekil değiştiriyor.hardcore oyuncular eski nesili tatmış.detaycı,bilinçli tüketime odaklı kesim.yeni nesilde ise trend,reklamla şatafatlı oyunlar ve basit oyunlar tüketilmekte.bu yüzdendirki yapımcılar oyunlarda senaryodan çok grafiksel detay ve multiplayer kısımlarına odaklanıyor.üstteki bir arkadaş maliyetten bahsetmiş katılıyorum bu konuda.oyun işlerinde detay arttıkça yapım süresi uzar ve maliyetler artar.bu gibi yapımların altından büyük şirketler kalkabiliyor örnek:farcry 3-2008.assasian creed 3 gibi.özetlersek eğer değişen tüketici profiliyle beraber oyun sektörüde şekilleniyor ve rotasını değiştiriyor.arz ve talep.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.