Şimdi Ara

Said Nursi Masum mudur Suçlu mudur? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
210
Cevap
2
Favori
8.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123

    Talebe hocası ile ölçülür. Mesela Size bir örnek vereyim Said Nursi ile aynı dönem de yaşamış Abdülhakimi Arvasi hazretlerinin silsilesi, her zat bir sonraki zatın hocasıdır, ve icazet almışlardır. Yani tavşanın suyunun suyunun suyunun belli olması lazım

    İmam-ı Ahmed Rabbani
    Muhammed Masum Faruki
    Seyfeddin Faruki
    Seyyid Nur Muhammed
    Seyyid Mazhar-ı Can-ı Canan
    Seyyid Abdullah Dehlevi
    Mevlana Halid-i Bağdâdi
    Seyyid Abdullah Şemdini
    Seyyid Tâhâ-yı Hakkâri
    Seyyid Muhammed Sâlih
    Seyyid Sıbgatullah-i Hizâni
    Seyyid Fehim-i Arvâsi
    Seyyid Abdülhakim-i Arvâsi



    İyide arkadaşım Said Nursinin geçmişini nereden biliyorsun. Ayrıca Abdülhakim Arvasi Hakkında ne kadar bilginiz var. Bu konu çok geniş uzun ve karmaşık bir konu. Ayrıca bu iş sadece soy ile oluyor olsa idi bizim yaşamamızın manası kalmazdı...

    Said Nursi nin geçmişi derken?

    Abdulhakim Arvasi hakkında yeterince bilgimin olduğunu düşünüyorum.

    Ayrıca ben Soy ile ilgili hiç bir şey söylemedim, nereden çıkardınız anlamadım bu soy meselesini

    Benim bunu paylaşmamın nedeni Said Nursi ni kimden icazet almıştır diye sordum, arkadaş musa kazım bey dedi o kişi mason ve ittihat ve Terakki üyesi birisi bende musa kazım bey kimden icazet almıştır diye sorunca bilmiyorum dedi onun üzerine alimlerin bir silsilesi olur diye bir örnek verdim

    Ayrıca bilirsiniz beyazıdı bistami hazretlerinin hocası olmayanın hocası şeytandır diye bir sözü var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle kusura bakma ben orada soydan kastederken silsile manasınıda ifade etmek istedim bu birincisi.

    ikincisi ise Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Dolayısı ile o soydan gelmeside yeterlidir. Ayrıca Abdülhakim Arvasi mübarek bir Zattır ancak Cumhuriyet kurulduğu sıralarda yanlışları olmuşturki Talebesi Necip Fazıl da her ne kadar çok güzel şeylere değinmiş ve iyi bir yazar olsada bazı huyları bırakamamıştır. Bunun yanında Bediüzzamanın bu noktada yanlış yaptığı birşeyi gösterebilirmisiniz.

    Yanlış anlama arkadaşım sözlerimde yanlış bir ifade kullanmamaya çalışıyorum zira bahsettiğimiz şahıslar o zamanın büyük alimleridirler. Beyazit Bistami Hz sözünden yola çıkarsak böyle bir devirde bizim yegane hocamızın Şeytan olması gerekmezmi. Ancak değil sebebi ise Peygamberdeb aldığımız derstir.

    Abdülhakim Hz leri hakkında benimde yeterince bilgim var ve bu sadece kendisi ile değil öncesi ilede bildiğim bir konu. Abdülhakim Arvasi düzgün bir zattır ama bu Bediüzzamanı ondan aşağıya indirmez ve indirmeyecektir. Zamanın halide bunu göstermektedir diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123

    Talebe hocası ile ölçülür. Mesela Size bir örnek vereyim Said Nursi ile aynı dönem de yaşamış Abdülhakimi Arvasi hazretlerinin silsilesi, her zat bir sonraki zatın hocasıdır, ve icazet almışlardır. Yani tavşanın suyunun suyunun suyunun belli olması lazım

    İmam-ı Ahmed Rabbani
    Muhammed Masum Faruki
    Seyfeddin Faruki
    Seyyid Nur Muhammed
    Seyyid Mazhar-ı Can-ı Canan
    Seyyid Abdullah Dehlevi
    Mevlana Halid-i Bağdâdi
    Seyyid Abdullah Şemdini
    Seyyid Tâhâ-yı Hakkâri
    Seyyid Muhammed Sâlih
    Seyyid Sıbgatullah-i Hizâni
    Seyyid Fehim-i Arvâsi
    Seyyid Abdülhakim-i Arvâsi



    +1
    Kesinlikle katılıyorum.
    Ve birde şu var,
    Mesela imam-ı rabbani, müceddid-i elf-i sani(ikinci bin yılın müceddididir)
    Bu büyük alimler bile bütün ömrünü ilme vakfedip yüksek derecelere kavuşmuşken bir insanın 3 ayda alim olması 1 günde kitap ezberlemesi çok saçma geliyor bana.

    Hz Yakuptan sorulmuş Niçin Mısır’dan gelen gömleğinin kokusunu işittin de, yakınında bulunan Kenan Kuyusundaki Yusuf’u görmedin?” Cevaben demiş ki:

    “Bizim halimiz şimşekler gibidir; bazan görünür, bazan saklanır. Bazı vakit olur ki, en yüksek mevkide oturup her tarafı görüyoruz gibi oluruz. Bazı vakitte de ayağımızın üstünü göremiyoruz.”

    Yanlış anlama ama büyük konuşuyorsunuz bu konuda. Bişri Hafi hz leri nin geçmişine bakıp sonrada yaşadıklarına bakarsak o zamanda yanılmış olacağız. Bahsettiğiniz veya bahsettiğimiz kişiler algımızın çok dışında. Risalei Nuru okuyupta herşeyi anlayan bir insan görmedim ve bazı noktaları daha güzel açıklayanda görmedim. Elbette herkesin bir izlediği yol vardır ama bahsettiğiniz kişi kadar ilminiz varmıda böyle bir yorum yapıyorsunuz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Öncelikle kusura bakma ben orada soydan kastederken silsile manasınıda ifade etmek istedim bu birincisi.

    ikincisi ise Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Dolayısı ile o soydan gelmeside yeterlidir. Ayrıca Abdülhakim Arvasi mübarek bir Zattır ancak Cumhuriyet kurulduğu sıralarda yanlışları olmuşturki Talebesi Necip Fazıl da her ne kadar çok güzel şeylere değinmiş ve iyi bir yazar olsada bazı huyları bırakamamıştır. Bunun yanında Bediüzzamanın bu noktada yanlış yaptığı birşeyi gösterebilirmisiniz.

    Yanlış anlama arkadaşım sözlerimde yanlış bir ifade kullanmamaya çalışıyorum zira bahsettiğimiz şahıslar o zamanın büyük alimleridirler. Beyazit Bistami Hz sözünden yola çıkarsak böyle bir devirde bizim yegane hocamızın Şeytan olması gerekmezmi. Ancak değil sebebi ise Peygamberdeb aldığımız derstir.

    Abdülhakim Hz leri hakkında benimde yeterince bilgim var ve bu sadece kendisi ile değil öncesi ilede bildiğim bir konu. Abdülhakim Arvasi düzgün bir zattır ama bu Bediüzzamanı ondan aşağıya indirmez ve indirmeyecektir. Zamanın halide bunu göstermektedir diye düşünüyorum...

    Ne demek Estağfurullah,

    Said Nursi seyyid mi değil mi bilmiyorum ama eğer seyyid olsa idi bu önceden beri hep bilinirdi diye düşünüyorum

    Abdülhakim Abdülhakim Arvasi hazretleri nin yanlışları olmuştur demişsiniz ama bunu kanıtlayabilir misiniz aksi takdirde evliya bir zata iftira atmaya girer ki allah korusun!

    Talebesi dediğiniz necip fazıl, abdülhakim Arvasi hazretlerinin Vekili değildir. Sohbetlerinde ki yüzlerce kişi arasından birisidir, ve bu zatı seven hocası olarak gören bir kişidir. Örnek veriyorum bir evliyanın Sohbetlerinde bulunan bir kişi günah işlese bu günahtan ötürü o evliya kötülenebilir mi?

    Said Nursi nin hataları nı sormuşsunuz ama bu soruya cevap vermeyeyim yanlış anlaşılır şimdi. İsterseniz özel mesaj yolu ile bu konuyu konuşabiliriz

    Sen said nursi yi hocan olarak görüyorsan onun dediklerini yapıyorsan, neden senin hocan şeytan olsun. Hocan said nursi dir işte. Said nursi nin yanında ders almış olman gerekmez yani onun kitaplarını fikirlerini uyguluyorsan ve gönülden bağlıysan hocandır o senin

    Israrla söylüyorum talebe hocası ile ölçülür. Bir tarafta abdükhakim Arvasi hazretlerinin hocası seyyid Fehim hazretlerinden imamı Rabbani hazretlerine kadar olan bütün silsilesi zamanının Kutbu olan bir zat. Diğer taraftan said nursi ise icazet aldığı kişi Mason ve ittihat ve terakki üyesi bir ki ve geçmişi bilinmiyor siz karar verin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hadi123 -- 17 Mayıs 2014; 20:56:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Öncelikle kusura bakma ben orada soydan kastederken silsile manasınıda ifade etmek istedim bu birincisi.

    ikincisi ise Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Dolayısı ile o soydan gelmeside yeterlidir. Ayrıca Abdülhakim Arvasi mübarek bir Zattır ancak Cumhuriyet kurulduğu sıralarda yanlışları olmuşturki Talebesi Necip Fazıl da her ne kadar çok güzel şeylere değinmiş ve iyi bir yazar olsada bazı huyları bırakamamıştır. Bunun yanında Bediüzzamanın bu noktada yanlış yaptığı birşeyi gösterebilirmisiniz.

    Yanlış anlama arkadaşım sözlerimde yanlış bir ifade kullanmamaya çalışıyorum zira bahsettiğimiz şahıslar o zamanın büyük alimleridirler. Beyazit Bistami Hz sözünden yola çıkarsak böyle bir devirde bizim yegane hocamızın Şeytan olması gerekmezmi. Ancak değil sebebi ise Peygamberdeb aldığımız derstir.

    Abdülhakim Hz leri hakkında benimde yeterince bilgim var ve bu sadece kendisi ile değil öncesi ilede bildiğim bir konu. Abdülhakim Arvasi düzgün bir zattır ama bu Bediüzzamanı ondan aşağıya indirmez ve indirmeyecektir. Zamanın halide bunu göstermektedir diye düşünüyorum...

    Ne demek Estağfurullah,

    Said Nursi seyyid mi değil mi bilmiyorum ama eğer seyyid olsa idi bu önceden beri hep bilinirdi diye düşünüyorum

    Abdülhakim Abdülhakim Arvasi hazretleri nin yanlışları olmuştur demişsiniz ama bunu kanıtlayabilir misiniz aksi takdirde evliya bir zata iftira atmaya girer ki allah korusun!

    Talebesi dediğiniz necip fazıl, abdülhakim Arvasi hazretlerinin Vekili değildir. Sohbetlerinde ki yüzlerce kişi arasından birisidir, ve bu zatı seven hocası olarak gören bir kişidir. Örnek veriyorum bir evliyanın Sohbetlerinde bulunan bir kişi günah işlese bu günahtan ötürü o evliya kötülenebilir mi?

    Said Nursi nin hataları nı sormuşsunuz ama bu soruya cevap vermeyeyim yanlış anlaşılır şimdi. İsterseniz özel mesaj yolu ile bu konuyu konuşabiliriz

    Sen said nursi yi hocan olarak görüyorsan onun dediklerini yapıyorsan, neden senin hocan şeytan olsun. Hocan said nursi dir işte. Said nursi nin yanında ders almış olman gerekmez yani onun kitaplarını fikirlerini uyguluyorsan ve gönülden bağlıysan hocandır o senin

    Israrla söylüyorum talebe hocası ile ölçülür. Bir tarafta abdükhakim Arvasi hazretlerinin hocası seyyid Fehim hazretlerinden imamı Rabbani hazretlerine kadar olan bütün silsilesi zamanının Kutbu olan bir zat. Diğer taraftan said nursi ise icazet aldığı kişi Mason ve ittihat ve terakki üyesi bir ki ve geçmişi bilinmiyor siz karar verin

    Özel mesajdan size yazacağım bu konuyu ve Risalei Nuru okursanız Bediüzzamanın bahsettiğimiz birçok şahısa değindiği konuları anlarsınız.

    Siz hocadan bahsettiğiniz için o ifadeleri kullandım. Yani Bediüzzamanın hocası olmadığını kasdettiniz. Dolayısı ile Ders almak veya almamak konusunda Bende size Bişri Hafiyi örnek verdim geldiği yere bakarsanız. Ayrıca Üveys El Karanide Efendimizi bir defa görmemiştir ama makamı ortadadır. Dolayısı ile maddesel bağlılıklar yani zahiren görünenler her zaman doğru diyemeyiz zira olaylar biizm çok çok üstümüzde.

    Ayrıca kimseye iftira atmam arkadaşım Yanlışı olmak demek iftira atmak demek değildir... Size bu konuda özelden yazacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdullahors84 -- 17 Mayıs 2014; 21:09:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Öncelikle kusura bakma ben orada soydan kastederken silsile manasınıda ifade etmek istedim bu birincisi.

    ikincisi ise Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Dolayısı ile o soydan gelmeside yeterlidir. Ayrıca Abdülhakim Arvasi mübarek bir Zattır ancak Cumhuriyet kurulduğu sıralarda yanlışları olmuşturki Talebesi Necip Fazıl da her ne kadar çok güzel şeylere değinmiş ve iyi bir yazar olsada bazı huyları bırakamamıştır. Bunun yanında Bediüzzamanın bu noktada yanlış yaptığı birşeyi gösterebilirmisiniz.

    Yanlış anlama arkadaşım sözlerimde yanlış bir ifade kullanmamaya çalışıyorum zira bahsettiğimiz şahıslar o zamanın büyük alimleridirler. Beyazit Bistami Hz sözünden yola çıkarsak böyle bir devirde bizim yegane hocamızın Şeytan olması gerekmezmi. Ancak değil sebebi ise Peygamberdeb aldığımız derstir.

    Abdülhakim Hz leri hakkında benimde yeterince bilgim var ve bu sadece kendisi ile değil öncesi ilede bildiğim bir konu. Abdülhakim Arvasi düzgün bir zattır ama bu Bediüzzamanı ondan aşağıya indirmez ve indirmeyecektir. Zamanın halide bunu göstermektedir diye düşünüyorum...

    Ne demek Estağfurullah,

    Said Nursi seyyid mi değil mi bilmiyorum ama eğer seyyid olsa idi bu önceden beri hep bilinirdi diye düşünüyorum

    Abdülhakim Abdülhakim Arvasi hazretleri nin yanlışları olmuştur demişsiniz ama bunu kanıtlayabilir misiniz aksi takdirde evliya bir zata iftira atmaya girer ki allah korusun!

    Talebesi dediğiniz necip fazıl, abdülhakim Arvasi hazretlerinin Vekili değildir. Sohbetlerinde ki yüzlerce kişi arasından birisidir, ve bu zatı seven hocası olarak gören bir kişidir. Örnek veriyorum bir evliyanın Sohbetlerinde bulunan bir kişi günah işlese bu günahtan ötürü o evliya kötülenebilir mi?

    Said Nursi nin hataları nı sormuşsunuz ama bu soruya cevap vermeyeyim yanlış anlaşılır şimdi. İsterseniz özel mesaj yolu ile bu konuyu konuşabiliriz

    Sen said nursi yi hocan olarak görüyorsan onun dediklerini yapıyorsan, neden senin hocan şeytan olsun. Hocan said nursi dir işte. Said nursi nin yanında ders almış olman gerekmez yani onun kitaplarını fikirlerini uyguluyorsan ve gönülden bağlıysan hocandır o senin

    Israrla söylüyorum talebe hocası ile ölçülür. Bir tarafta abdükhakim Arvasi hazretlerinin hocası seyyid Fehim hazretlerinden imamı Rabbani hazretlerine kadar olan bütün silsilesi zamanının Kutbu olan bir zat. Diğer taraftan said nursi ise icazet aldığı kişi Mason ve ittihat ve terakki üyesi bir ki ve geçmişi bilinmiyor siz karar verin

    Özel mesajdan size yazacağım bu konuyu ve Risalei Nuru okursanız Bediüzzamanın bahsettiğimiz birçok şahısa değindiği konuları anlarsınız.

    Siz hocadan bahsettiğiniz için o ifadeleri kullandım. Yani Bediüzzamanın hocası olmadığını kasdettiniz. Dolayısı ile Ders almak veya almamak konusunda Bende size Bişri Hafiyi örnek verdim geldiği yere bakarsanız. Ayrıca Üveys El Karanide Efendimizi bir defa görmemiştir ama makamı ortadadır. Dolayısı ile maddesel bağlılıklar yani zahiren görünenler her zaman doğru diyemeyiz zira olaylar biizm çok çok üstümüzde.

    Ayrıca kimseye iftira atmam arkadaşım Yanlışı olmak demek iftira atmak demek değildir... Size bu konuda özelden yazacağım.

    Bişri hafi hazretleri tövbe ettikten sonra zamanının alimlerinden ders almışdır

    İbrâhim Sa'd,
    Abdurrahmân bin Zeyd bin Eslem, Hammâd bin Zeyd,
    Şüreyk bin Abdullah, Muâfâ bin İmrân Mûsulî, Vekî bin
    Cerrâh, Ebû Bekr bin Iyâş, Hafs bin Gıyâs, Abdullah bin
    Mübârek, Îsâ bin Yûnus, Abdullah bin Dâvûd el-Hayrî, Ebû
    Muâviye ed-Darîr, Zeyd bin Ebi'z-Zerka onun ilim tahsîl
    ettiği ve hadis dinlediği âlimlerden bir kısmıdır.

    Yani kendiliğinden bu makama kavuşmamışdır.

    Siz Abdülhakim hazretlerinin yanlışları oldu dediniz eğer yoksa bu iftara olmaz mı? Bahsettiginiz yanlışlarını yazmanızı bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yolladım arkadaşım özel mesaj olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123

    Talebe hocası ile ölçülür. Mesela Size bir örnek vereyim Said Nursi ile aynı dönem de yaşamış Abdülhakimi Arvasi hazretlerinin silsilesi, her zat bir sonraki zatın hocasıdır, ve icazet almışlardır. Yani tavşanın suyunun suyunun suyunun belli olması lazım

    İmam-ı Ahmed Rabbani
    Muhammed Masum Faruki
    Seyfeddin Faruki
    Seyyid Nur Muhammed
    Seyyid Mazhar-ı Can-ı Canan
    Seyyid Abdullah Dehlevi
    Mevlana Halid-i Bağdâdi
    Seyyid Abdullah Şemdini
    Seyyid Tâhâ-yı Hakkâri
    Seyyid Muhammed Sâlih
    Seyyid Sıbgatullah-i Hizâni
    Seyyid Fehim-i Arvâsi
    Seyyid Abdülhakim-i Arvâsi



    +1
    Kesinlikle katılıyorum.
    Ve birde şu var,
    Mesela imam-ı rabbani, müceddid-i elf-i sani(ikinci bin yılın müceddididir)
    Bu büyük alimler bile bütün ömrünü ilme vakfedip yüksek derecelere kavuşmuşken bir insanın 3 ayda alim olması 1 günde kitap ezberlemesi çok saçma geliyor bana.

    Hz Yakuptan sorulmuş Niçin Mısır’dan gelen gömleğinin kokusunu işittin de, yakınında bulunan Kenan Kuyusundaki Yusuf’u görmedin?” Cevaben demiş ki:

    “Bizim halimiz şimşekler gibidir; bazan görünür, bazan saklanır. Bazı vakit olur ki, en yüksek mevkide oturup her tarafı görüyoruz gibi oluruz. Bazı vakitte de ayağımızın üstünü göremiyoruz.”

    Yanlış anlama ama büyük konuşuyorsunuz bu konuda. Bişri Hafi hz leri nin geçmişine bakıp sonrada yaşadıklarına bakarsak o zamanda yanılmış olacağız. Bahsettiğiniz veya bahsettiğimiz kişiler algımızın çok dışında. Risalei Nuru okuyupta herşeyi anlayan bir insan görmedim ve bazı noktaları daha güzel açıklayanda görmedim. Elbette herkesin bir izlediği yol vardır ama bahsettiğiniz kişi kadar ilminiz varmıda böyle bir yorum yapıyorsunuz...

    Öncelikle ben hakaret edici bir üslup takınmadım zaten kesin konuşmayı sevmem.Sadece örnekten yola çıkarak kendi düşüncemi söyledim.
    Konuya gelicek olursak;
    Sizin verdiğiniz örnekle konunun hiçbir alakası yok.
    Allah evliya ve peygamberlerine ihsanda bulunabilir,keramet gösterebilirler o ayrı mesele.
    Benim demek istediğim şu;
    (1-)Silsile aliyye deki alimler 10 larca yıl dergahlarda ilm tahsil etmişlerdir.
    Tahsil ettikleri bu ilm sonucu yüksek mevkilere kavuşmuşlardır.
    Kaba demir kızgın ateşe sokulmadan şekillendirilmez.
    2-Din alimi olmak keramet! gerektirmez.
    3-Dinimiz nakil dinidir risale-i nur da alimlerin kitaplarından nakiller varsa bile yok denecek kadar azdır.
    4-Din bir bütündür,mesela fıkıh bilmeyen başka bir dini meselede rehberlik etmeye kalkarsa büyük günaha girmiş olur.Risale-i nurda fıkıh adına hiçbirşey bulamadım,bulan varsa söylesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende soruyorum Bediüzzaman hakkında ne biliyorsunuz bu maddeler halindeki ifadelerinizi neye göre karşılaştırdınız. Bakın Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Ayrıca ilmini neye göre kıyasladınız Risalei Nurdaki meseleleri sayfa sayfa biliyormusunuz. Hangi konu nedir ifade edebilirmisiniz. mesela İşaratül İcaz Ağır bir kitaptır defalarca okudum dinledim hala anlamakta zorluk çekiyorum. Alimlerin kitaplarından alıntı her zaman lazımmıdır. Ayrıca Risalei Nurda hangi eserlerden alıntılar vardır net biliyormusunuz... Ayrıca bahsettiğiniz birçok Alimin kerametleri varsada Bediüzzamanın kerametvari durumları belki yok gibidir birkaç durum hariç. Kendisi mahkemelerden suçsuz olarak çıkmıştır.

    Kıyaslama şeklinizi anlamadım Benim gözümde bahsedilen şahıslar alimdir ve emin olun Bahsettiğiniz hatta önceki yazılarda bahsettiğiniz, hatta ve hatta yukarıda başka arkadaşların bahsettiği Alimlerin bütün kitapları elimde mevcut. Bunların yanında Uç nokta olarak değerlendirilebilecek. Muhyiddin Arabi ve hallacı Mansurun Kitapları bile var. (HallaCı Mansur her ne kadar kısa sözler halinde söylemiş yazarlarla gelmiş sözlere sahip olsada var.)

    Muhyiddin Arabinin "Bizden olmayan ve makamımızı bilmeyen,kitaplarımızı okumasın." demiştir ki kitabındada bunu belirtir. Nasıl desem bu Alimlerin kitaplarında bile Ahir zaman hakkında çok farklı ifadeler vardır. dolayısı ile Ahir zamandan o inasnlara bakarak bu zamanı yorumlamak çok yanlıştır. Bugün Bediüzzamanı birçok kişi kabul ederken bazı şeyleri isnat etmek yanlış olur arkadaşım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdullahors84 -- 17 Mayıs 2014; 22:50:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Bende soruyorum Bediüzzaman hakkında ne biliyorsunuz bu maddeler halindeki ifadelerinizi neye göre karşılaştırdınız. Bakın Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Ayrıca ilmini neye göre kıyasladınız Risalei Nurdaki meseleleri sayfa sayfa biliyormusunuz. Hangi konu nedir ifade edebilirmisiniz. mesela İşaratül İcaz Ağır bir kitaptır defalarca okudum dinledim hala anlamakta zorluk çekiyorum. Alimlerin kitaplarından alıntı her zaman lazımmıdır. Ayrıca Risalei Nurda hangi eserlerden alıntılar vardır net biliyormusunuz... Ayrıca bahsettiğiniz birçok Alimin kerametleri varsada Bediüzzamanın kerametvari durumları belki yok gibidir birkaç durum hariç. Kendisi mahkemelerden suçsuz olarak çıkmıştır.

    Kıyaslama şeklinizi anlamadım Benim gözümde bahsedilen şahıslar alimdir ve emin olun Bahsettiğiniz hatta önceki yazılarda bahsettiğiniz, hatta ve hatta yukarıda başka arkadaşların bahsettiği Alimlerin bütün kitapları elimde mevcut. Bunların yanında Uç nokta olarak değerlendirilebilecek. Muhyiddin Arabi ve hallacı Mansurun Kitapları bile var. (HallaCı Mansur her ne kadar kısa sözler halinde söylemiş yazarlarla gelmiş sözlere sahip olsada var.)

    Muhyiddin Arabinin "Bizden olmayan ve makamımızı bilmeyen,kitaplarımızı okumasın." demiştir ki kitabındada bunu belirtir. Nasıl desem bu Alimlerin kitaplarında bile Ahir zaman hakkında çok farklı ifadeler vardır. dolayısı ile Ahir zamandan o inasnlara bakarak bu zamanı yorumlamak çok yanlıştır. Bugün Bediüzzamanı birçok kişi kabul ederken bazı şeyleri isnat etmek yanlış olur arkadaşım.

    1-Osmanlı araştırmaları doğru olacaktır diye birşey yok,seyyid olsaydı bilinirdi diye düşünüyorum.
    2-ilmini kesinlikle kıyaslamadım,sadece 3 ayda alim olması hakkında yorum yaptım.
    3-ehli sünnet bir bütündür.ictihad makamına yükselen alimler ilk 400 yılda gelmiştir.Bundan sonra gelen alimler hep birbirini tasdik ederek gitmişlerdir.önceki alimlerin kitaplarında fıkıh,ilmihal dahil olmak üzere tüm meseleler işlenmiştir çünkü ancak bir bütün olarak müslüman ,gerçek bir müslümandır.
    4-risale-i nurun tamamını okumadım bunun için dediğiniz gibi kesin olarak bir yorum yapmam yanlış olur fakat ben şu ana kadar gördüklerimi yazmak istedim.
    5-anlaşılır olsun diye grupladım yanlış anlaşılmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • abdullahors84 kullanıcısına yanıt
    Kıyaslarken risale-i nuru kıyaslamaya çalıştım sizinle ilgili bir durum elbette değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullahors84

    Bende soruyorum Bediüzzaman hakkında ne biliyorsunuz bu maddeler halindeki ifadelerinizi neye göre karşılaştırdınız. Bakın Osmanlı araştırmaları vakfı bu kondua Said Nursi nin peygamber soyundan geldiğini ifade eder. Ayrıca ilmini neye göre kıyasladınız Risalei Nurdaki meseleleri sayfa sayfa biliyormusunuz. Hangi konu nedir ifade edebilirmisiniz. mesela İşaratül İcaz Ağır bir kitaptır defalarca okudum dinledim hala anlamakta zorluk çekiyorum. Alimlerin kitaplarından alıntı her zaman lazımmıdır. Ayrıca Risalei Nurda hangi eserlerden alıntılar vardır net biliyormusunuz... Ayrıca bahsettiğiniz birçok Alimin kerametleri varsada Bediüzzamanın kerametvari durumları belki yok gibidir birkaç durum hariç. Kendisi mahkemelerden suçsuz olarak çıkmıştır.

    Kıyaslama şeklinizi anlamadım Benim gözümde bahsedilen şahıslar alimdir ve emin olun Bahsettiğiniz hatta önceki yazılarda bahsettiğiniz, hatta ve hatta yukarıda başka arkadaşların bahsettiği Alimlerin bütün kitapları elimde mevcut. Bunların yanında Uç nokta olarak değerlendirilebilecek. Muhyiddin Arabi ve hallacı Mansurun Kitapları bile var. (HallaCı Mansur her ne kadar kısa sözler halinde söylemiş yazarlarla gelmiş sözlere sahip olsada var.)

    Muhyiddin Arabinin "Bizden olmayan ve makamımızı bilmeyen,kitaplarımızı okumasın." demiştir ki kitabındada bunu belirtir. Nasıl desem bu Alimlerin kitaplarında bile Ahir zaman hakkında çok farklı ifadeler vardır. dolayısı ile Ahir zamandan o inasnlara bakarak bu zamanı yorumlamak çok yanlıştır. Bugün Bediüzzamanı birçok kişi kabul ederken bazı şeyleri isnat etmek yanlış olur arkadaşım.

    1-Osmanlı araştırmaları doğru olacaktır diye birşey yok,seyyid olsaydı bilinirdi diye düşünüyorum.
    2-ilmini kesinlikle kıyaslamadım,sadece 3 ayda alim olması hakkında yorum yaptım.
    3-ehli sünnet bir bütündür.ictihad makamına yükselen alimler ilk 400 yılda gelmiştir.Bundan sonra gelen alimler hep birbirini tasdik ederek gitmişlerdir.önceki alimlerin kitaplarında fıkıh,ilmihal dahil olmak üzere tüm meseleler işlenmiştir çünkü ancak bir bütün olarak müslüman ,gerçek bir müslümandır.
    4-risale-i nurun tamamını okumadım bunun için dediğiniz gibi kesin olarak bir yorum yapmam yanlış olur fakat ben şu ana kadar gördüklerimi yazmak istedim.
    5-anlaşılır olsun diye grupladım yanlış anlaşılmasın.


    Sıra ile cevap vereyim elimden geldiğince.

    1. Osmanlı araştırmaları doğru değilse geçmişteki Alimler hakkındada net fikir beyan edemeyiz o zaman onlarda net değil diyemeyiz zira o Alimler kendinden sonrakileri etkilemiştir ve getirdikleri gerçekler çevreleri etkiledikleri ortadadır. Bu noktada ise Bediüzzamanı takip eden bir toplum vardır ve sayısı yadsınamaz. (Bu noktada hepsini dahil etmiyorum zira sizde düzgün olanla olmayanı ayırt edebilirsiniz ki yazdıklarınızdan belli)
    2. Hocam 3 ayda değil belki Allah çok kısa zamanda insana birçok şey bahşeder ki bahsettiğimiz şahıs medrese eğitimi almış birçok alimlede birçok mevzuyu konuşmuştur ve tarihçei hayatında yazmaktadır.
    3. Öncelikle zamanımızda İçihat kapısının kapandığını muvazenenin bozulduğunu Bediüzzaman kendi söylemektedir. Dolayısı ile kendiside bu durumu belirtmiş ve bu zamanda önemli olanın imanı kurtarmak olduğundan bahsetmiştir. Etrafımıza bakalım hocam gerçek ortada, Ahir zamanın bir bölümünde yaşıyoruz.
    4. Bu noktada Risalei Nuru okumanızı acizane tavsiye ederim zira bu noktada bütün gerçek bu zamanda imanı kurtarmak gerçeğidir. Biz bu konularda Alimlere çok büyük laflar edemeyiz. Hata noktasındada bende yukarıda birilerini eleştirmedim sadece Abdülhakim Arvasiye silsileden pay verip Bediüzzamana pay vermemek biraz garip olur. Ondan dolayı dikkat etmek lazım.
    5 Bu öyle birşeyki sizinde bileceğiniz gibi bu zamanda insanlar şu bu iyi derken kendileri gruplaşırlar. Siz yapmadınız elbet ama bu insanlar hayatlarını bütün herşeyini vermişler dolayısı ile Bediüzzamanın yaşadığı zamana bakıp iyi değerlendirmek lazım ki Mahkemlerde hep aklanmıştır ve kitaplarındada yazar.




  • abdullahors84 kullanıcısına yanıt
    1-Bu konuda kesin bir yorum yapamıyacağım fakat 'osmanlı araştırmaları'derken elimizde ne olduğunu kaynaklarıyla açıklarsanız sevinirim.
    2-Diyelim ki öyle...
    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.
    Farz namazın sünnetlerinden önce gelir.
    Bir kanadı kırık olan kuş uçamaz.
    4-bediüzzamanın silsile-i aliyye ile ilgili olan bağlarını bütün detaylarıyla ortaya koymak gerekir.Yoksa insanlardan inanması beklenilen birşey kalmaz sizin de takdir edebileceğiniz gibi.
    5-tekrar belirtmeye çalışıyım.
    Önyargılı değilim, sadece anlamaya çalışıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.


    peki bu farz nerede geçiyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.


    peki bu farz nerede geçiyor ?

    (İlim öğrenmek, kadın-erkek her müslümana farzdır.) [Beyheki]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbald

    1-Bu konuda kesin bir yorum yapamıyacağım fakat 'osmanlı araştırmaları'derken elimizde ne olduğunu kaynaklarıyla açıklarsanız sevinirim.
    2-Diyelim ki öyle...
    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.
    Farz namazın sünnetlerinden önce gelir.
    Bir kanadı kırık olan kuş uçamaz.
    4-bediüzzamanın silsile-i aliyye ile ilgili olan bağlarını bütün detaylarıyla ortaya koymak gerekir.Yoksa insanlardan inanması beklenilen birşey kalmaz sizin de takdir edebileceğiniz gibi.
    5-tekrar belirtmeye çalışıyım.
    Önyargılı değilim, sadece anlamaya çalışıyorum

    Profesör Doktor Ahmet Akgündüz, bunu resmi belgelerle kanıtladı. Belgeyi, vereceğim siteden indirebilirsiniz. Hem seyyid, hem de şerif olduğunu ispatlıyor.

    http://www.bediuzzamansaidnursi.org/hakkinda/bediuezzamanin-seyyid-ve-serif-oldugunun-delilleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hadi123


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.


    peki bu farz nerede geçiyor ?

    (İlim öğrenmek, kadın-erkek her müslümana farzdır.) [Beyheki]

    ilim öğrenmek ile ilmihal öğrenmek aynı mıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.


    peki bu farz nerede geçiyor ?

    Din bilgileri ancak fıkıh kitaplarından öğrenilir. Bunun için bir kimse Kur'ân-ı kerîmi, ihtiyaç miktarı ezberledikten sonra, fıkıhla meşgûl olmalıdır! Çünkü, Kur'ân-ı kerîmi ezberlemek farz-ı kifaye, fıkhın kendine lâzım olan miktarını öğrenmek ise farz-ı aynıdır.

    Dinimiz fıkıh ilmine çok önem vermiştir. Nitekim, hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (İbâdetlerin en kıymetlisi fıkhı öğrenmek ve öğretmektir.)

    (Herşeyin dayandığı direk vardır. Dinin temel direği, fıkıh ilmidir.)

    Sözü kimin söylediğini şu anda harltırlamıyorum ona bakıcam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbald


    3-Bir müslümanın kendisine lazım olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi farzdır.


    peki bu farz nerede geçiyor ?

    Din bilgileri ancak fıkıh kitaplarından öğrenilir. Bunun için bir kimse Kur'ân-ı kerîmi, ihtiyaç miktarı ezberledikten sonra, fıkıhla meşgûl olmalıdır! Çünkü, Kur'ân-ı kerîmi ezberlemek farz-ı kifaye, fıkhın kendine lâzım olan miktarını öğrenmek ise farz-ı aynıdır.

    Dinimiz fıkıh ilmine çok önem vermiştir. Nitekim, hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (İbâdetlerin en kıymetlisi fıkhı öğrenmek ve öğretmektir.)

    (Herşeyin dayandığı direk vardır. Dinin temel direği, fıkıh ilmidir.)

    Sözü kimin söylediğini şu anda harltırlamıyorum ona bakıcam.

    ben Kuran ayeti beklemiştim ama sen klasik dini bilgileri getirmişsin

    yanlış anlamayın ama siz kendi dini inancınızda olanları savunuyorsunuz ve zaten çoğumuz da bu konuları biliyor ama benim inancım gereği ayet istiyorum ,ayet demek din demektir ,din demek Allah demektir

    peygamberler hariç diğer fanilerin söyledikleri bazıları için çok önemli olabilir ama benim için bilgiden öte geçmiyor

    bana demeyin ki sen yanlış biliyorsun/yanlış düşünüyorsun ,çünkü benim düşüncelerim budur ve değişmesi için mutlaka ayet getirilip gösterilmesi gerekir


    ama sizin inancınıza da karışamam ,siz öyle düşünüyorsunuz ben başka




  • Ben inaniyorum ki bazi insanlarin peşinden onlara biat ederek gitmek allaha sirk koşmaktir.

    Simdi bakiyorum ki birçok alim veya hoca kendi kendine birşeyler yazmislar ve bunlara hadis demisler.

    Kuran acil ve net bir şekilde dinde zorlama yoktur derken hadiste dinini değiştireni öldürün denmekte.

    Şimdi bu hadisi yazan neye gore yazmis. Kime gore yazmis. Hadislerin bazilari kuranla celisirken bazilarida diğer hadislerle çelişmektedir.

    Bu bağlamda bu konuda bahsi gecen saidin de kitaplarina pek bel baglanmamasi gerektiği düşüncesindeyim. bu adamin kitaplar ini okumuş birisi olarak allaha sirk kostugunuzu da belirtip dini görevimi yapmis olayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.