Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim bi sorum oLacak
    burda yanıt buLabiLirsem sevinirim:
    maksimum gücünü 5500 devirde ve maksimum torkunu 3000 devirde veren bir araçta vites değişimi hangi devirLerde oLmaLı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seksanddirt

    benim bi sorum oLacak
    burda yanıt buLabiLirsem sevinirim:
    maksimum gücünü 5500 devirde ve maksimum torkunu 3000 devirde veren bir araçta vites değişimi hangi devirLerde oLmaLı?



    Vitesin görevi yol,yük,eğim durumuna göre aracı kendini en iyi taşıyacak şekilde yol almasını sağlamaktır.Yani burda şu devirde değişmeli dersem doğru olmaz yol,yük,eğim durumuna göre vites değistirmeniz gerekir bu aralıkta dediğiniz 3000-5500 devir sizin için verimli olabilir.
  • Herkes bu konuyu konuşuyor,çok şeyler söyleniyor son noktayı koyalım bence bir açıklık getirelim bu YAĞ KATKILARINA;

    Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir.Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeye bakalım.TeflonKimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE’yi keşfederek Teflon’un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile “Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir” açıklamasını yapmıştır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: seksanddirt

    benim bi sorum oLacak
    burda yanıt buLabiLirsem sevinirim:
    maksimum gücünü 5500 devirde ve maksimum torkunu 3000 devirde veren bir araçta vites değişimi hangi devirLerde oLmaLı?



    Vitesin görevi yol,yük,eğim durumuna göre aracı kendini en iyi taşıyacak şekilde yol almasını sağlamaktır.Yani burda şu devirde değişmeli dersem doğru olmaz yol,yük,eğim durumuna göre vites değistirmeniz gerekir bu aralıkta dediğiniz 3000-5500 devir sizin için verimli olabilir.


    peki minimum yakıt tüketimi için hangi devirLerde vites değiştirmeLi?
    meseLa yokuş aşağı inerken vitesi boşa saLLamak gerçekten yakıt tüketimini azaLtır mı?
    ya da tüketimi azaLtmak için vites değiştirme yoLuyLa neLer yapıLabiLir?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: seksanddirt


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: seksanddirt

    benim bi sorum oLacak
    burda yanıt buLabiLirsem sevinirim:
    maksimum gücünü 5500 devirde ve maksimum torkunu 3000 devirde veren bir araçta vites değişimi hangi devirLerde oLmaLı?



    Vitesin görevi yol,yük,eğim durumuna göre aracı kendini en iyi taşıyacak şekilde yol almasını sağlamaktır.Yani burda şu devirde değişmeli dersem doğru olmaz yol,yük,eğim durumuna göre vites değistirmeniz gerekir bu aralıkta dediğiniz 3000-5500 devir sizin için verimli olabilir.


    peki minimum yakıt tüketimi için hangi devirLerde vites değiştirmeLi?
    meseLa yokuş aşağı inerken vitesi boşa saLLamak gerçekten yakıt tüketimini azaLtır mı?
    ya da tüketimi azaLtmak için vites değiştirme yoLuyLa neLer yapıLabiLir?


    Yakıt ekonomisi için birçok otomobilde ortalama olarak 3000 devir civarında (-,+500) kullanılmalıdır.Bu demek oluyorki 4000 devire gelmeden vites değistirebilirsiniz.

    Yokuş aşağı giderken vitesi boşa atmak herkesin bildiği aksine yakıt tüketimini azaltmaz her zaman arabanın devrinde kullanılması yakıt ekonomisi için yapabileceğin yapabileceğiniz en iyi şeydir.




  • bakın;
    motorun birim güç başına tükettiği yakıt miktarı vvti vtec olmayan motorlarda 2500-3500arasında minimumdur..fakat bu o devirlerde az yakıt tükettiği anlamına gelmez.birim güç başına az yakıt tükettiği anlamına gelir.yakıt ne kadar gaza basılırsa o kadar tüketilir.1500devirde daha az baıldığı için3000 devirdekine göre tabiki daha az tüketir.fakat ürettiği güç de ona göredir.aracınızı gaz düşük devirlerde yemediğinde daha fazla basmayın,vites küçültün.yakıt tüketimi açısından 1000devir üstünde aracınızı ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar iyidir.

    yokuş aşağı yapılması gereken şudur.eğer frene basmak icap edecekse bu viteste motor freni ile yapılmalıdır.motor freni yakıt tüketimini artırmaz.böylece balataların ömrünü uzatarak ısınmasını engellemiş olursunuz.ama gaza basmak icap edecekse de basmayın alın boşa gitsin araç.bu esnada araç eski ve karbüratörlü ise ve motor soğuksa stop etmemesine dikkat edin.

    araçta en iyi ekonomi boş vitesle sağlanır.gaza ne kadar basılırsa o kadar yakıt tükettiği için.ne kadar ekmek o kadar köfte,ne kadar köfte o kadar kuvvet.yol bilgisayarlı araç kullananlar bunu daha iyi tespit edebilirler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    bakın;
    motorun birim güç başına tükettiği yakıt miktarı vvti vtec olmayan motorlarda 2500-3500arasında minimumdur..fakat bu o devirlerde az yakıt tükettiği anlamına gelmez.birim güç başına az yakıt tükettiği anlamına gelir.yakıt ne kadar gaza basılırsa o kadar tüketilir.1500devirde daha az baıldığı için3000 devirdekine göre tabiki daha az tüketir.fakat ürettiği güç de ona göredir.aracınızı gaz düşük devirlerde yemediğinde daha fazla basmayın,vites küçültün.yakıt tüketimi açısından 1000devir üstünde aracınızı ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar iyidir.

    yokuş aşağı yapılması gereken şudur.eğer frene basmak icap edecekse bu viteste motor freni ile yapılmalıdır.motor freni yakıt tüketimini artırmaz.böylece balataların ömrünü uzatarak ısınmasını engellemiş olursunuz.ama gaza basmak icap edecekse de basmayın alın boşa gitsin araç.bu esnada araç eski ve karbüratörlü ise ve motor soğuksa stop etmemesine dikkat edin.

    araçta en iyi ekonomi boş vitesle sağlanır.gaza ne kadar basılırsa o kadar yakıt tükettiği için.ne kadar ekmek o kadar köfte,ne kadar köfte o kadar kuvvet.yol bilgisayarlı araç kullananlar bunu daha iyi tespit edebilirler.



    Dostum yanlış söylüyosun 1000 devirin üstünde ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar iyidir bu dogru degil malesef.Ne kadar düsük devir o kadar az benzin mantığı kesinlikle yanlış,motorun veriminin en yüksek olduğu verim genelde dediğim 3000 devir civarıdır.Yakıt tüketimi/verim egrilerini incelerden arabanını dediginin olmadıgını göreceksin.Ayrıca Mitsubishi Pajero eco lambası yanar en az yakıtın yandığı anlarda bu devir aralıgı 3000-3500 devir aralığıdır,bu diger Toyota Avensiste ortalama yakıt ekonomisi 3000 devir civarı gidip bide 2000 devir civarı otobanda gittiğinizde ortalama benzin her zaman 3000 devirde daha düsük çıkar.Somut olarak görebileceğin örnekler bunlar.

    Boş viteste araba daha az yakmaz bilidigim kadarıyla zaten rolantide araba devirde gittigin zamandan daha fazladır çünkü vakum etkisi daha fazladır.Bu lise motor kitaplarında da yazar Miili Eğitim'in çıkardığı Benzin Motorları adlı kitaptandan atesleme sistemleri ve karbüratör devreleri konusundan bakabilirsinz.




  • dikkatini çekerse sen de benimle paralel söylüyorsun.o devirlerde verimlidir diyosun.ben de o devirlerde verimlidir diyorum.
    kitaplarında yazması lazım zira benimkilerde var efektif güç/yanan yakıt oranını bakarsan u ya benzeyen eğride 2500-3500arasında yakıt indisi en düşükte olduğnu görürsün.ama tekrar söylüyorum birim güç başına tüketilen yakıt.diyorum ki ne kadar gaza basarsan 1000 devirin üzerinde o kadar yakıt tüketimi artar,bilmiyorum hangi okuldasın labaratuar şartlarını ama yaptıysanız bu böyle.eğer yol bilgisayarlı araç kullandıysan zaten gözlerindele anlık yüketiminde gaza basmayla ne kadar değiştiğini göreceksin.

    boş viteste gaz teli gerilmez,enjektörler açılmaz bunu nasıl anlatayım bilemiyorum ki burda.yine yol bilg li araç kullanırsan boş vitese aldıkça kendin göreceksin ortalamanın düştüğünü..

    pajero nun lambası bu verimden dolayı yanar doğrudur.
    avensise gelince otobanda 5,viteste araçta rampa çıkarken doluysa gaza basma durumu faktörü vardır.dedim ki gaza ne kadar basarsan o kadar tüketir.gazı yemez bazen ne kadar basarsan bas işte o zaman çok tüketir.




  • şimdi gelelim bir başka soruya.neden böyle?
    kam milleri külbütörleri subaplara tahrik etmesi için bir açıda tasarlanmıştır.KMA...
    kamı bilirsiniz.yumurtaya benzer,daire değildir.bu da bazı devirlerde aracın birim güç başına farklı yakıt tüketmesine sebep olacaktır.en çok kullanlıan devirlerde 2500-3500 arası için tasarlanmıştır.bu nedenle vvti teknolojisi geliştirilerek o bahsettiğim u yayılmıştır ve düşük ve yüksek devirlerde yakıt tüketimi daha da azaltılmıştır.
  • bir de sayılarla örnek vereyim.
    araç 3000devirde olsun.o devirde ürettiği güç de 80bg.tükettiği yakıt 8 lt/100km olsun.
    aynı araç 2000 devirde 55bg e düşerken tükettiği yakıt 6 lt/100km ye düşer.
    o devirde gaza daha fazla yüklenirsen güç düşük olduğu için 6dan fazla yakıt tüketecektir.

    8/80=0,10
    6/55=0,11 (birim güç başına tüketilen yakıt)
    görüldüğü gibi yakıt tüketimi arttı gibi gözüküyor.ama 8 den 6 ya düştü .
    şimdi anlaşılmıştır umarım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    dikkatini çekerse sen de benimle paralel söylüyorsun.o devirlerde verimlidir diyosun.ben de o devirlerde verimlidir diyorum.
    kitaplarında yazması lazım zira benimkilerde var efektif güç/yanan yakıt oranını bakarsan u ya benzeyen eğride 2500-3500arasında yakıt indisi en düşükte olduğnu görürsün.ama tekrar söylüyorum birim güç başına tüketilen yakıt.diyorum ki ne kadar gaza basarsan 1000 devirin üzerinde o kadar yakıt tüketimi artar,bilmiyorum hangi okuldasın labaratuar şartlarını ama yaptıysanız bu böyle.eğer yol bilgisayarlı araç kullandıysan zaten gözlerindele anlık yüketiminde gaza basmayla ne kadar değiştiğini göreceksin.

    boş viteste gaz teli gerilmez,enjektörler açılmaz bunu nasıl anlatayım bilemiyorum ki burda.yine yol bilg li araç kullanırsan boş vitese aldıkça kendin göreceksin ortalamanın düştüğünü..

    pajero nun lambası bu verimden dolayı yanar doğrudur.
    avensise gelince otobanda 5,viteste araçta rampa çıkarken doluysa gaza basma durumu faktörü vardır.dedim ki gaza ne kadar basarsan o kadar tüketir.gazı yemez bazen ne kadar basarsan bas işte o zaman çok tüketir.


    Herseyi gaza basmakla karşılaştırıyosun gaza basmak tek etken degilidir yakıt tüketiminde verim önemlidir bende onu diyorum sonucta ne kadar az benzinle ne kadar cok yol gittigin önemli.

    Gaz telinin gerilmesiyle arabanın cok yakmasının bi alakası yok vakum fazla oldugu icin karbürotörlü arabalarda venturi boğazından geçerken daha çok benzini ceker,enjektörlülerde daha değişik durum commen raillın basıncıyla ilgili.Kaldıki enjektör açılmaz demissin havayla mı calıscak bu araba enjektörden yakıt gecmesse nerden geçecek? Dedigim milli egitim kitabında gerekli bilgiler var...




  • enjektör açılmaz derken çok çok az açık olur.
    verimin ne olduğu ve birimler konusunda bazı eksiklerin var bu nedenle ne desem anlaşılmayacağına kanaat getirdim..
    milli eğitimin kitabına bi itirazım yok.kendi deney,okuduğum kitap gördüğüm dersler ve yol bilgisayarı ölçümlerine dayanarak söylüyorum.
    verdiğim sayısal örneğin değerleri yakındır ordan verimin düşüşüne karşın yakıt tüketiminin ne kadar düştüğünü görmek mümkündür.
    araç 5, vites düz yol.
  • şöyle söyleyim bu konuda bu ayrımı fark etmek benim için de zor oldu.2500-3500 arası az yakıt tüketiyor diyordu herkes ama ne kadar basarsam o kadar az yakıt tükettiğini görmüştüm.çok önemli nokta 2 si de yanlış olamaz.
    birimlere bakınca deneyince değerleri karşılaştırınca aradaki alakayı kurdum.eğer biri derse devir ne kadar azsa o kadar az tüketir derse ona da cevabım bu şekilde olacaktır.
  • Ben sana kaynakları söyldeim istersen gidersen incelersin bende senin yaptığın deneyleri yaptım sonuclarına göre konusuyorum.Yazılanlar ortada isteyen istedigini savunabilir...Ama dogru tektir.
  • önemli değil canın sağolsun 2 kaynak ben de veririm sorun değil..burdan okuyanlar kendilerine göre bir yorum çıkarırlar nasılolsa....dediğin gibi isteyen istediğini savunsun......
  • sayn ustam tekrar hoşgeldin.gitme kararın beni üzmüştü.açıkçası senin topik herzaman değer verdiğim topik olmuştur.insanlar bazen okur geçer.öğreneceği bilgiyi almıştır yada bazan soru soracak hal kalmaz.

    şimdi sorum şudur:Teknik olarak (otomatik civic 2005) ŞEHİR İÇİ İÇİN...
    1.araç kalkışta d3 ile kalkma ile d de kaklma arasında ivmelenme farkı varmıdır.(gaz pedal basma seviyesi aynı)
    2.bu durumda yakıt sarfiyatı aynımı yoksa farklı mıdır.
    3.yeterli hıza ulaşıldığında d de iken N e almanın ve bir müddet bu şekilde devam etmenin ,ardından tekrar D ye almanın ZARARI varmıdır.bu tavırla yakıt sarfiyatı elde edilebilirmi.

    Yukardaki d3 ilke kalkış d ile devam ve müsaitse N alrak devam etme ile ŞEHİR İÇİ (katolog 9,2 )
    100 km.de 7,8 litre yaktım. yakıt sarfiyatı için bir fayda elde ettiğim gözüküyor.ancak teknik zarar konusunda ayrıntılı biligi verebilirsen çok sevineceğim. ii günler...




  • DAHA ÖNCE KULLANDIĞIM (SKODA FABİA 1.4 16 V 101 BG) ARACIMDA 2000 VE ÜSTÜ DEVİRLERDE, BÜTÜN VİTESLERDE, İNİŞ EĞİMLİ YOLU İNERKEN VİTES BOŞTA OLDUĞUNDA YOL BİLGİSAYARI 0,7-0,8 LT GİBİ BİR DEĞER, VİTESTE İNERKEN İSE 0 (SIFIR) LT. GÖSTERİYORDU.

    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    dikkatini çekerse sen de benimle paralel söylüyorsun.o devirlerde verimlidir diyosun.ben de o devirlerde verimlidir diyorum.
    kitaplarında yazması lazım zira benimkilerde var efektif güç/yanan yakıt oranını bakarsan u ya benzeyen eğride 2500-3500arasında yakıt indisi en düşükte olduğnu görürsün.ama tekrar söylüyorum birim güç başına tüketilen yakıt.diyorum ki ne kadar gaza basarsan 1000 devirin üzerinde o kadar yakıt tüketimi artar,bilmiyorum hangi okuldasın labaratuar şartlarını ama yaptıysanız bu böyle.eğer yol bilgisayarlı araç kullandıysan zaten gözlerindele anlık yüketiminde gaza basmayla ne kadar değiştiğini göreceksin.

    boş viteste gaz teli gerilmez,enjektörler açılmaz bunu nasıl anlatayım bilemiyorum ki burda.yine yol bilg li araç kullanırsan boş vitese aldıkça kendin göreceksin ortalamanın düştüğünü..

    pajero nun lambası bu verimden dolayı yanar doğrudur.
    avensise gelince otobanda 5,viteste araçta rampa çıkarken doluysa gaza basma durumu faktörü vardır.dedim ki gaza ne kadar basarsan o kadar tüketir.gazı yemez bazen ne kadar basarsan bas işte o zaman çok tüketir.


    Herseyi gaza basmakla karşılaştırıyosun gaza basmak tek etken degilidir yakıt tüketiminde verim önemlidir bende onu diyorum sonucta ne kadar az benzinle ne kadar cok yol gittigin önemli.

    Gaz telinin gerilmesiyle arabanın cok yakmasının bi alakası yok vakum fazla oldugu icin karbürotörlü arabalarda venturi boğazından geçerken daha çok benzini ceker,enjektörlülerde daha değişik durum commen raillın basıncıyla ilgili.Kaldıki enjektör açılmaz demissin havayla mı calıscak bu araba enjektörden yakıt gecmesse nerden geçecek? Dedigim milli egitim kitabında gerekli bilgiler var...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    DAHA ÖNCE KULLANDIĞIM (SKODA FABİA 1.4 16 V 101 BG) ARACIMDA 2000 VE ÜSTÜ DEVİRLERDE, BÜTÜN VİTESLERDE, İNİŞ EĞİMLİ YOLU İNERKEN VİTES BOŞTA OLDUĞUNDA YOL BİLGİSAYARI 0,7-0,8 LT GİBİ BİR DEĞER, VİTESTE İNERKEN İSE 0 (SIFIR) LT. GÖSTERİYORDU.




    değerler öyle gösteriyor evet ancak böyle birşey sözkonusu olamaz.çünkü araç yakıt tüketmeye devam ediyor araç çalışıyor.düşünebilirmisiniz ki yakıt tüketimi sıfır olsun.onun nedenini araştırdım yol bilgisayarının hatası o.boş vitesteki tüketimle motor freni tüketimi aynıdır.
  • hatta yokuşu inerken sııfırlayın hızlı da gidiyorsanız gaza basmadan ortalamasının 0,4lt /100km lere kadar gerilediğini göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 17 Ocak 2006 23:09:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hmaraba

    sayn ustam tekrar hoşgeldin.gitme kararın beni üzmüştü.açıkçası senin topik herzaman değer verdiğim topik olmuştur.insanlar bazen okur geçer.öğreneceği bilgiyi almıştır yada bazan soru soracak hal kalmaz.

    şimdi sorum şudur:Teknik olarak (otomatik civic 2005) ŞEHİR İÇİ İÇİN...
    1.araç kalkışta d3 ile kalkma ile d de kaklma arasında ivmelenme farkı varmıdır.(gaz pedal basma seviyesi aynı)
    2.bu durumda yakıt sarfiyatı aynımı yoksa farklı mıdır.
    3.yeterli hıza ulaşıldığında d de iken N e almanın ve bir müddet bu şekilde devam etmenin ,ardından tekrar D ye almanın ZARARI varmıdır.bu tavırla yakıt sarfiyatı elde edilebilirmi.

    Yukardaki d3 ilke kalkış d ile devam ve müsaitse N alrak devam etme ile ŞEHİR İÇİ (katolog 9,2 )
    100 km.de 7,8 litre yaktım. yakıt sarfiyatı için bir fayda elde ettiğim gözüküyor.ancak teknik zarar konusunda ayrıntılı biligi verebilirsen çok sevineceğim. ii günler...




    noss yok yine istersen ben cevaplayım..
    1-kalkışta fark yoktur.fark d konumundayken 3 ten 4 geçme hızına ulaşınca oluşmaya başlar.
    2-yakıt sarfiyatı da aynı zamanda fark etmeye başlar.
    3-bunun avantajı yakıt tüketimini azaltır fakat şanzımana ciddi zararları vardır.nedenini de nerelere zarar verdiğini de biliyordum ama unuttum.şimdi kafadan sallamayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 17 Ocak 2006 23:14:04 >




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.