Şimdi Ara

TIRLAR HAKKINDA BÜTÜN SORULARINIZI YANITLAYABİLİRİM (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
243
Cevap
4
Favori
200.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ahakan01

    ben teşekkür ederim güzel sözlerin için beğendiğine sevindim hoşçakal :)
  • ya bu kadar beğenilmesi çok sevindirdi beni sağolun arkadaşlar, sorulara karşılık ne biliyorsam ne tecrübem varsa paylaşıyorum hepsi bu.
  • bizdede axor var.yeni yeni kullanmaya başladım vitesler cok gzl.bir taxinin vitesinden cok daa kolay.ama frene basınca hemen durmuo araba.havayla çalıştığı için sanırım.normal bi arabada frene dokunmanla arabanın frenlediğini hissedersin.onda sonuna kadar bastım 3 - 5 saniye sonra hissettim ve durdu.alışcaz artık yavaş yavaş
  • benimde merak ettiğim genellikle bu scaina larda oluyır yüklü iken vites değiştirirken pow pow diye ses çıkıyor bu ne acaba hastayım o sese ya özellikle ışıklarda dururken beklerim önce o kalksın diye pow pow çok güzel ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VOLVO_FH16_660

    geremy

    Öncelikle bir problemden bahsederek başlamak istiyorum bu konuya.

    Son model tırların kullanım kolaylığı çok yüksektir bir çok yardımcı sistemleri vardır, eski model tırların vites geçiş zorlukları, frenlerinin daha fazla ısınması ve daha uzun mesafelerde durması, çeşitli kullanım yardımcılarının olmaması, konfor özelliklerinin de az olması şöförleri gerçekten her açıdan zorluyordu ayrıca lastik üreticilerininde ürettiği lastikler o zamanlarda daha dayanıksızdı ve şöförler şimdiki şöförlerden daha fazla oranda lastiklerini düşünmek frenlerinin ısınmasının yanında lastiklerinin de fazla ısınmamasını sağlamak için kafalarını yormaları gerekiyordu. Artık araçlardaki sistemler şöförleri daha rahat olmaya sevk etmekle beraber aslında birçok problemede yol açmıştır, tamam sistemler çok ileri ve araç kullanmayı çok basitleştiriyor burası çok güzel ama bu rahatlık yüzünden eskisine oranla teknik bilgisi çok daha düşük olan kişiler rahatlıkla şöför olabiliyor ve tırı küçük arabalar gibi rahat kullandığı için kendisindeki teknik eksikliği hissetmiyor ta ki başına kötü bir olay gelene kadar, bu sebepten dolayı ülkemizde bu denli çok kaza sürücü hatalarından dolayı gerçekleşiyor. Ne kadar kullanımı kolay olursa olsun kişi çok dikkatli olmalı, yardımcı sistemlerin sürüşünü kolaylaştırdığını ama asla her hatasını düzeltemeyeceğini bilip ona göre hareket etmesi gerekiyor.

    Tırı zorlanmadan sürebilirmiyim demişsin hiç tıra binmemiş biri olarak evet sürersin ama nasıl? Sırtında 20 tonla dağlık bi yolda rampa inerken değil veya karlı bi yolda sürüş yaparken de değil, iki tırın arasına geri geri yanaşırken, koca tırla dar aralarda manevra yaparken de değil nerde zorlanmadan kullanırsın düz bir hatta ilerlersin, ön taraf ile arka tarafı ayrı ayrı yönlendirmiyorsun zaten, düz bir sürüşte ön taraf nereye giderse dorsen de oraya gelir ha dorse kaygan bi zeminde farklı bi yere yönlenirse o da sürücün kabiliyeti ve tecrübesine bağlı olarak kontrol altına alınır, bide bi yerden dönerken açıktan alarak dorseni çarpmasın bi yere diye, yine senin deyiminle idare edersin, geri manevralarda da dorseyi idare ediyorsun çekici ile ama bu işi uzun yıllar yapan kişiler için bu çocuk oyuncağı tabi sen burada da çok zorlanırsın. Tabiiki her sürücü benim gibi doğduğundan beri tırlarla haşır neşir değil bu işi hiç bilmediği halde çok büyük yaşlarda da başlayanlar var ve tırcılık için değil sadece normal araba kullanmak bile tecrübe istiyor yapılamaz diye birşey yok kullandıkça öğrenip eksiklikleri gidermek gerekiyor tabi öncelerde risk alacak hareketlerden kaçınmak şart. O yüzden her şekilde normal bi sürüşte zorlanırsın araç ne kadar teknoloji harikası olursa olsun sonuçta aracın ölçüleri ve tepkileri belli, bu senin kabiliyetinle de ilgili kullandıkça kolay gelecektir her iş için geçerli değilmidir zaten bu söylediğim?

    Gelelim tırların yardımcı sistemlerine öncelikle artık oldukça yaygınlaşan otomatik vitesleri var düz vitesli modellerde de güç kullanımı azaltılmış ve geçişler daha da rahatlamıştır onun dışında motor freni, retarderi sayesinde ayak freni ihtiyacı azaltılmıştır, arabalarda kullanılan abs uzun yıllardır tırlarda da var ve buna ilaveten artık hepsinde disk fren sistemi var onun yanında çekiş kontrol konularak üzerlerindeki müthiş gücü yere sağlam basmaları sağlanmıştır, yavaş yavaş yaygınlaşan esp ile çekici ve dorsenin yol ile olan stabilitesi daha fazla oranda sağlanmıştır, çok nokta kabin körükleri, tüm dingillerde körük gibi konfor ve stabilite çözümleri arttırılmıştır, şerit ve araç takip sistemi, ölü nokta kameraları, kaza anında küçük araçların altına girmesini önleyen tamponlar, hava yastıkları gibi güvenlik önlemleride hepsinde mevcuttur. İşte bu sistemler sürücülere uzun mesafelerde daha az yorgunluk ve daha fazla zindelik katmasını sağlıyor.

    Tır kullanmak sadece frene bas, gaza bas, vitesi değiştir değildir, aracın her noktasını düşünüp ona göre hareket etmeyi gerektirir sonuçta bir hata büyük facialara yol açabilir her araç için geçerli ama 16 metre ve ortalama 40 ton olan bir araç kullanan bi kişi çok daha fazla sorumludur.

    Sevgiler saygılar.

    affen...

    8 yıllık TIR şoförüyüm, arkadaşımın dediği hava yastığı olayını, ölü nokta kameralarını bahsetmiş olduğu tamponları ben nedense hiç bir TIR da görmedim.




  • bilginbalkan usta görmemiş olabilir fakat bu aksesuarlar opsiyon listelerinde var üreticilerin, parayı bastıran alır avrupalılar az da olsa bunları alıyorlar Türkiye'de alınmaması gayet normal çünki pahalı donanımlar ama bu özellikler mevcut.

    Sevgiler, saygılar.
  • 6 Yıl önce Adıyaman dan İstanbul a babamın tayini çıkmıştı , kapalı dorseli bi Actros tutmuştuk ,babam şoförle beraber gelicekti,neyse gece yola çıkmışlar 12 gibi, şöför zaten uzun yoldan yeni gelmiş o gün yorgun,Kahramanmaraşı geçtikten sonra şöför babama hocam ben baya yoruldum sen geç demiş direksiyonaBabam nasıl olur falan derken adam ya geçersin ya da ben sürerken uyuyup kalabilirim veya bi yere çekip sabaha devam ederiz demiş,e babam da napalım tamam demiş daha önce hiç tır sürmüşlüğü de yoktur ve de yol sadece iki şeritli üstelik geceNeyse adam ufak bi şekilde anlatmış önmli noktaları bi 4 saate yakın kullanmışAnlattığı zaman ben de merakla dinlemiştim direksiyon çok yumuşak sanki her an yoldan çıkacakmış gibi oluyordum der,kontrol etmek zor diyo, e tabi olacak o kadar ilk defa ne de olsa,retarderi falan kullanmış ya ne şansYalnız şöför aynı zamanda aracın da sahibiydi, o koca aracı nasıl emanet etti babama çok merak ediyorum, ne rahat adammış yav




  • quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    MERHABA ARKADAŞLAR.Açtığım bu linkte tırlar hakkında özellikle renault tırlarda istediğiniz bütün soruları yanıtlamaya çalışacağım.

    Tüm sorularımı yanıtlıyıcaksanız.Merak ettiğim şu eski model veya yeni model tır yada kamyonları bi nakliyat firmasında kendimiz çalıştırdığımız zaman aylık ne kadar kazanır?otobüslerde sormuştum aldım cevap...cevap verirseniz sewinirim.
  • sefere göre değişir.masrafları düşünce her seferde farklı para alırsın.ortalama 1500 euro civarıdır.ama garantisi yok.bazı seferde hiç kazanmazsın eksiye gecersin.bazı seferde 3000 euro ya yakın para alırsın.eski araba alırsan masrafı cok olur
  • Ayda bi tıra nakliyat firmasına göre kaç sefer yaptırırlar?ve en iyi araba çalıştırılabiliecek nakliyat firmaları hangileri?yurtdışı seferlerde kazanılan para dediğiniz rakkamların 2 katıdır diyebilir miyiz?
    saygılar bunlar son sorumdu.tşk ederim
  • bnm sana sölediklerim yurtdışı için geçerli.örneğin ingiltereye gidiş geliş en ortalama 22 gündür.ama hemende gönderilmez araban.sende hemen gitmek istemezsin..son soru olması önemli deil ben cvplarım
  • gidiş 1500eu dönüşte 1500eu kazanır diyebilir miyiz yük bulursa?o zaman az olmaz mı?ve neden 22 günü buluyo 1-2günde gidemiyor mu?gümrükte çok mu bekletiyorlar?o zaman bu işi yapmanın hiç bi anlamı yok.o zaman ayda 1 sefer yapabilir.
    bir de yurt içindekiler ne kadar kazanıyo?
    cevaplarsan sevinirm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m8 -- 25 Haziran 2007; 20:00:19 >
  • toplamda.ztn dolu gidip boş gelirsen bu işin manası kalmaz.hemen yük bulamıyorsun o yüzden sefer günü uzuyor.tek araban varsa yapılcak iş deil
  • MERHABA ARKADAŞLAR BENDE SİTE YE YENİ ÜYE MERHABA OTO AĞIR BAKIM ÖZELLİK MAN VE MERCEDES KAMYON VE OTOBÜSLER HAKKINDA TEKNİK BİLGİM VAR ESP,RETARDERE TELMA VS AYRICA OTOMOTİV MES YÜK MEZUNUYUM PİYASADA ÇALIŞTIM. RETARDER İLE İLGİLİ BİR İKİ ŞEY EKLEMEK İSTEDİM... AŞIRI YÜK BİNDİĞİ ZAMAN [R] UYARI LAMBASI YANAR ÖZELLİK UZUN İNİŞLERDE ÇOK HIZLI VE YÜKSEK VİTESLERDE KULLANILIRSA RANDIMANI DÜŞER... AŞIRI ISINIR BÖYLE BİR KAÇ UZUN YOL YAPTIĞI ZAMAN ÖZEELLİKLE YAZ SICAKLIKLARINDA RANDIMANI DÜŞMESİ VE ARIZA YAPMASI MUHTEMELDİR.. MSL BAZI SERVİSLER[SANAYİ] RETARDERE NORMAL ŞANZIMAN YAĞI KOYUYOR,BUDA ÖMRÜNÜ VE ANLAŞILIRSA GARANTİSİNİ İPTAL EDİLMESİNE SEBEP. AYRICA ELEKTROHİDROLİK SİSTEMLER. AĞIR VASITALARDA ÖZELLİKLE BİLİNÇLİ KULLANILIRSA, FREN VE LASTİKLERİN KULLANIM ÖRÜNÜ UZATIR... BİZDE DE EN SON 2003 MB 403SHD VARDI ENSON SATILANA DEK TAM BAKIMLARI ZAMANINDA YAPILMASI VE ARACIN TEMİZ KULLANILMASI SAYESİNDE NORMAL PERİYODİK BAKIMLARI HARİÇ HİÇ SORUN ÇIKARMADI. MESELA FREN DİSKLERİ HİÇ DEĞİŞTİRİLMEDİ 4-5 KAT FREN ÖMRÜ UZADI. ANCAK RETARDER 1986 YILINDA OTOBÜSLERDE KULLANILDIĞINDA ÜLKEMİZDE ŞEHİRLERARASI BAZI OTOBÜSLERİ KAZA YAPMASINA SEBEP OLMUŞTUR. ÇÜNKÜ ÇOK SERT TUTUYORDU...TEŞEKKÜRLER..




  • ARKADAŞLAR MERHABA MERAK ETTİĞİNİZ MERCEDES-BENZ2521K İLE İLGİLİ BİRŞEY VARSA SORUN MSJ BEKLİYORUM... AYRICA VOLVO 1928 YILLARINDA KURULMUŞTUR DAHA SONRA DAN İSVEÇLİ BİR AĞIR VASITA ÜRETİCİSİ OLAN SCANIA YI DA ALDI... VOLVO İSVEÇ DİLİNDE YUVARLANA DEMEKTİR AYRICA DAHA ESKİDEN KURULDUĞU FABRİKA ÇELİK FABRİKASIYDI. DAHA SONRA VOLVO O FAB. ÜRETİLDİ LOGO SUNUN ÜZERİNDEKİ ÇİZGİ ONU İFADE EDER AYRICA ÇELİK KADAR SAĞLAMDIR. GLOBROTTER DÜNYAYI ÇEKER... EKSİK BİLDİKLERİMİ .....
  • ÇEKİCİ OLARAK MAN DAHA İYİDİR ÜLKEMİZDE DE ÜRETİLİYOR MAN 18.480 XXL YÜKSEK TAVAN ÇİFT YATAKLI
  • axor 1840 lar nsl sence?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: motorcu18

    ÇEKİCİ OLARAK MAN DAHA İYİDİR ÜLKEMİZDE DE ÜRETİLİYOR MAN 18.480 XXL YÜKSEK TAVAN ÇİFT YATAKLI



    Bir Düzeltme yapma gereği duydum. Ankaradaki MAN fabrikası Kamyon üretimini durduralı yıllar oldu. Kamyon ürünleri ithal ediliyor. MAN TR de şu anda sadece otobüs üretiyor ve bu araçların şehiriçi tiplerinin çok büyük çoğunluğunu avrupaya ihraç ediyor. İç piyasaya da Fortuna ve Neoplan veriyor diye biliyorum.

    Selamlar.
  • Aynı zamanda Almanya'da da çeşitli projelerde görev almış eski bir Mercedes Çalışanı olarak şunu belirtmek isterim. Mercedes de bilir ki, Scania çekici konusunda 1 numaradır. 2. sırayı Actros ve Volvo paylaşır. Axor ile Scania yı karşılaştırmak bence çok yanlış çünkü segment leri farklı. Çekicide bir karşılaştırma yapılacaksa bu Actros ve Scania arasında olmalı. Fiyat/Kalite endeksine baktığınızda Mercedes in en büyük artısı yakıt ekonomisi.

    Bir iki yerde TR de üretilen Axor ile Almanyada (Wörth) üretilen Axor un kalitelerinin farklı olduğu söylendi. Şunu eski bir çalışan olarak kesinlikle söyleyebilirim. Hiçbir farklarıı yok. Çeşitli zamanlarda her iki fabrikadan aynı özellikli ve tip rasgele araçlar seçiliyor ve bunlar Almanya ya gönderiliyor. Son 3 sene içinde hiçbir kalite farkı görülmedi. Bir tek boyahanedeki filtrasyonun yetersizliği yani toz lekesi sebebiyle 1-2 uyarı alındı ve bunlar sonra çözüldü, ama bunun tabii ki de aracın şasi,güç sistemleri grubuyla bir alakası yok. Şasi enine ve boyuna taşıyıcıları kesit ve malzemeleri aynı, motor, şanzıman aks aynı. Ufak tefek yerlileştirilmiş plastik aksam var hepsi o. Zaten Stuttgart DCAG nin kalite onayı vermediği hiçbir parçayı araca takamazsınız.

    Budur




  • tırlarda neden iki tane farklı plaka oluyor çekici ve kasada ayrı plakalar oluyor
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.