|
Bildirim
|
hocam her konuda böyle abuk subuk şeyler anlatıyorsun.senin psikolojin bozulmuş.bende gelip hepsini okudum.birçok konudaki yorumunuda okudum.ama haberin olsun bundan sonra okumayacağım.ne zaman böyle düzgün bir şekilde soruları dağlardan bayırlardan geçirmeden direk olarak cevaplarsın ozaman okurum.
onun dışında bu yaptığın seni ciddi anlamda küçük düşürüyor. |
O zamanlar öyle biliniyormuş öyle yazmışlar şimdi ise bilim ilerlediği için o zamanalardaki doğrular bu günün yanlışları oluyor .Belki şimdiki doğru bildiklerimiz bile ileride yanlış olarak bilinecek .Yani kısacama insanlar hata yapabilir
|
Bazı ateistler, Tarık Suresi 7. ayette, meninin “bel ile kaburgalar arasından çıktığı”nın ifade edildiğini dile getirmekte; bunun ise meninin testislerde üretildiği bilgisi ile çelişmekte olduğunu söyleyerek, Kuran ve modern bilimin birbiriyle ters düştüğü iddialarını kanıtlamaya çalışmaktadırlar. Söz konusu iddiayı analiz etmeden önce Tarık Suresi 5-8’e göz atalım:
5. İnsan, neden yaratılmış olduğuna bir baksın. 6. Atılan bir sıvıdan yaratıldı. 7. Bel ile kaburgalar arasından çıkar. 8. Kuşkusuz O, onu yeniden döndürmeye gücü yetendir. (Tarık 5-8) Ayetlere dikkatli bakarsak; 5, 6 ve 8. ayetlerde insandan bahsedildiğini göreceğiz. 5. ayette “neden yaratılmış olduğuna bir baksın” denilen insandır. 6. ayette “atılan bir sıvıdan yaratılan” da insandır. 8. ayette “yeniden döndürülme”sinden bahsedilen insandır. Pek, o zaman 7. ayette “bel ile kaburgalar arasından çıkar” denilenin insan olduğunu düşünmüyoruz? Bizce önceki iki ayette ve sonraki ayette “insan”a atıf yapıldığı için bu ayette de atıf yapılanın “insan” olduğunu düşünmek daha uygundur. Dolayısı ile 7 ayette meniden ziyade, bel ile kaburgalar arasından çıkan şey insandır. Her ne kadar bazı tefsirler bunu bu şekilde anlamış olsa da, bize göre bu anlayışlar hatalıdır. Ayetin hem öncesinde hem de sonrasında “insan”a atıf yapılması, bu dediğimizi desteklemektedir. Ayrıca 7. ayette geçen “çıkar” fiilinin Arapçası “yahrucu”dur; bu fiilin aynısı 40. sure Mumin Suresi’nin 67. ayetinde “Sonra sizi bebek olarak çıkardı” ifadesinde geçmektedir. Görüldüğü gibi buradaki “çıkmak” ifadesi insanın doğumu için kullanılan fiildir ve insan bebekken bulunduğu bölge herkesin gördüğü gibi “bel ile kaburgaların arası”dır. Bu da “çıkmak” ile insanın doğumunun kastedildiği görüşünü desteklemektedir. Bizim görüşümüz yukarıdaki gibidir. Fakat ayetten “meni”nin çıkışını anlayanların bir görüşünü de aktararak, siz okuyucularımızla paylaşmak istiyoruz: “Meni bildiğimiz gibi testislerde oluşur. Testisler ise Mesonephrosdan gelişirler. Mesonephros’lar anne karnındayken bebeğin sağ ve sol tarafında bel kemiği ile kaburga kemikleri arasında yer alırlar. Bebek doğmadan önce Mesonephroslar testislere dönüşürler ve inguinal kanal denen kanaldan testis torbasına inerler. Hatta nadir durumlarda bazı çocuklar testisleri aşağı inmeden doğabilirler. Özetlersek, meniyi üreten testisler, ilk aşamada, bel kemiği ile kaburga arasında oluşmakta, sonra aşağıya inmektedirler.” http://www.dinicevaplar.com/tarik-suresinde-meninin-bel-ile-kaburgalar-arasindan-ciktigi-mi-soylenmektedir/ |
o zaman öyle biliniyordu şimdi böyle işine gelirse
|
.
|
1. bu ayet o dönem insanlarınca olduğu gibi anlaşılmıştır.yani o dönemde bu ayet spermin işte bahsedilen yerden çıkıp penisten fışkırdığı yönünde vaazlar verilmiş ve tefsirlerde bu anlam üzerine yazılmıştır.o dönemde vaazlar verilirken ve ayet anlatılırken bu şekilde anlatılmıştır.yani kısacası peygamber dönemi ve onu takip eden 20 ve 21. yüzyıl dönemi boyunca ayet spermin bahsedilen yerden çıkıp penisten fışkırdığını anlamıştır.
hadi diyelim ki senin dediğin doğru ayet senin dediğin anlamı taşıyor ozaman yine kuran kendiyle çelişmiş olur.kuran birçok yerde siz anlayasınız vs diye biz onu kolaylaştırarak indirdik.bu nasıl bir kolaşlaşmadır ki 1500 senedir bu ayet yanlış anlaşılmış. ya kardeşim hiçmi mantık yok düşünsene kuranın indirilmesinin asıl gayesi insanlara yol göstermek iken bi bakıyorsun kuran diyor ki ben sana halalarının,amcalarının,dayılarının,teyzelerinin kızlarını helal kıldım.evrensel nitelik taşıdığını iddia eden bir kitapta böyle şeylerin olması ne kadar mantıklı?sizce allah akraba evliliğinin sonuçlarını bilmiyormu?hem evrenselim diyor hemde bir şahsa ait ayetler içeriyer. |
hocam sizin bu düşüncenizde çok sağlıklı değil.kuran apaçık olduğunu iddia eden bir kitap ise bu kadar farklı anlamlar doğmamalı.ve ben tarafsız göz ile bu ayetleri okuyunca spermden bahsettiğini anlayabiliyorum.senin dediğin gibi insandan bahsettiği anlamı çıkmıyor.çoğunlukta böyle anlıyorsa sorun azınlıktadır emin ol.
aslında başındanda dediğim gibi senin fikirlerin dahi sağlıklı değil.peygamberin hadislerini inkar ederek onun sünnetini saf dışı bırakmaya çalışıyorsun.ama bu yaptığın bile dinine göre büyük günah. "Andolsun Allah'ın Resûlünde sizin için -Allah'ı ve âhireti arzu eden ve Allah'ı çok anan kimseler için- (uyulacak) en güzel bir örnek vardır" (Ahzâb, 33/ 21). evet sen sırf ben hadislere inanmıyorum diyerek bile bu ayetin hükmünü geçersiz kılmış olursun. 'hadislerin pek güvenilir olmadığına inanıyorum.' ozaman sana şunu derim demekki bu ayet sadece o dönemdeki insanların peygamberi örnek almaları için indirilmiş.buda mümkün değildir çünkü kuran evrenseldir.evrenselliğe göre sadece bir dönem insanına hitap etmesi mümkün değildir. ve biz bu ayete baktığımızda -allahı ve ahireti aru eden ve allahı çok anan kimseler için- tabiri geçmekte.bu tabirin sadece o dönem insanları için kullanılması imkansız.öyle oldugunu savunursan yine çelişkiye düşersin. "Nitekim, kendi içinizden size âyetlerimi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik' (Bakara, 2/151). bu ayettede -size kitap ve hikmeti ve BİLMEDİKLERİNİZİ öğreten- sırf bu ayet bile herşeyin açıklaması.kitabı öğretti,hikmetide öğretti.geriye bilmediklerimiz kaldı onuda sözleriyle ve hareketleriyle öğretti. yani hocam sen ' ben hadisleri kabul etmiyorum ' demekle ayetlerin geçerliliğini yitirdiğini savunmuş olursun.buda büyük bir çelişkidir. |
evet yine çarpıtmaya başladı.neyse rengin belli oldu.bu arada kafirün suresini bile değiştirmişsin yazık sana.tapmak ile hizmet etmek arasındaki anlamı araştır.abd kelimesini araştır.abdullah: allahın hizmetkarı böyle birşey yoktur.abdullah:allahın kulu. neyse hocam senin dinden çıktığın apaçık bir gerçek.kuranı bizzat kendin değiştirmişsin.zaten okuyanlar neyin ne olduğunu görecek.tartışmayı uzatmaya gerek yok. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:35:41 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:35:35 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:35:26 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Retrovski -- 28 Kasım 2017; 23:35:19 > |
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 21 Kasım 2017; 22:35:30 > |
|
|
|
|
|