Şimdi Ara

TENET (2020) | Christopher Nolan (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
292
Cevap
13
Favori
18.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 29 TL bulunduğum yerde ki cinemaximum Imax fiyatı, kampanya falan gören bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 21 Ağustos 2020; 17:2:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaara34

    29 TL bulunduğum yerde ki cinemaximum Imax fiyatı, kampanya falan gören bilen var mı?
    ucuzmus. 29 lira pahali degil ki
  • Dunkirk metascore 94 film beklentileri karşılamadı. Tenet 71 ile açmış metayı demek ki beklentileri karşılayacak.
  • Son fragman yayınlandı. Aşağıdakilerden bir tanesi Travis Scott şarkısını içeriyor, diğerinde yok ve Türkçe altyazılı.







  • Travis Scott'lı olan çok daha iyi. Eleştirmenlerden bazılarının dediği gibi hakikaten film biraz ruhsuz duruyor karakterler kütük gibi en azından şarkı biraz canlılık katmış. Tarz olarak Assassin's Creed'in Kanye West'li fragmanına çok benzettim,onu da çok beğenmiştim. Keşke Kanye'ye verselermiş bunu da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _THANOS_ -- 22 Ağustos 2020; 15:47:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fragmanlar farklı Türkiye için. Ululararası fragmanın türkçe altyazılısı için:

  • Nolan'a böyle rap müzikli berbat bir fragman hiç yakışmadı. Daha fazla izleyici çekmek için böyle bir şey yapmasına, trende uymasına hiç gerek yok. Neyse umarım film iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaara34 kullanıcısına yanıt
    Dijital imax'te film izlenmez. Bu sadece bilgisiz çocuklara göre iş. Sinema endüstrisindeki analog ve dijtal profesyönel çekimler hakkında TÜM DETAYLARI biliyorum


    Kendi yazımdan alıntıdır.


    Not: Altta analog medya hakkındaki tüm detayları bir çok güvenilir kaynaktan 1 yıl araştırmam sonucu bir arada toprladım ve hiç kolay olmadı.


    Imax salonlarındaki dijital projeksiyonlarla geniş acılı bir görüntü ve yüksek çözünürlük alınamaz (ki bu IMAX için en önemli özelliklerden biridir). En az o devasa boyutlarda bu asla mümkün değil.


    Bu özellikleri karşılamak için analog kayıt ve oynatım gereklidir ki bu sinemaların sayısı dünyada 50 - 60 cıvarında.


    Not: Ben sadece bir kez 70 mm analog IMAX baskı seyrettim (10 yıl önce) ve muazzam bir deneyimdi.


    Film formatlarının teknik detaylarına bakalım.


    Görüntü formatları arasında ANALOG IMAX en üstün olanıdır.


    İki boyutlu analog İMAX imge baskısının eşsiz avantajları nedir ?


    1. Ultra geniş açı

    2. Diğer film formatlarına göre daha derin görüntü deneyimi (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde)

    3. Üstün simetrik görünüm (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde)


    Not: Bu özellikler sadece analog IMAX 70mm ye özgüdür. Dijital kamera kayıtları ve bu ebatta olmayan daha ufak film baskıları bu özelliklere sahip değiller.

    Not 2: Bu bilgilere hiç bir yerde rastlayamazsınız DH sinema bölümüne özel hazırladım ; )


    Sizde evinizdeki ekran karşısında bu deneyimi yaşamak için tavsiye olarak > Rocky Mountain Express (2011) IMAX < belgeselini izleyin.


    Belgeselden iki sahne. Not: Alttaki videolar remux kadar etkili değil, geniş açılı derin görüntü deneyimi için mutlaka yüksek bitrateli Full HD remux versiyonu izleyin. Filmi büyük veya küçük ekranda da izleseniz belirtilen özelliklerin hiç biri olumsuz etkilenmez. Seyirciye üstün nitelikte iki boyutlu geniş açılı derin bir deneyim sunar.









    Analog sinema filmlerinin kaç megapiksele eşdeğer olduğunu mutlaka merak edenler olmuştur. Sizlere bunun nasıl hesaplandığını paylaşmak istedim.

    En alttaki tabloya bakarak analog filmlerin çözünürlüğünü hesaplayabilirsiniz.


    Not: Orijinal kamera negatifin çözünürlüğü mm2 başına 0.0625 megapiksele eşdeğer


    Alttaki görselin sol kısmında bulunan Original Negative ve Master Positive film şeritleri kaliteleri en yüksek olanlardır.


    Not: Dijital tarama işlemleri için sadece Master Positive (İnterpositive) kullanılır.


    [simage]
    TENET (2020) | Christopher Nolan
    [/simage]


    Bu da tablomuz

    [simage]
    TENET (2020) | Christopher Nolan
    [/simage]


    Analog 35mm hesap

    18.672 × 24.576 = 458.883072 mm2

    458.883072 × 0.0625 = 28.680192 mp

    35mm = 28 megapiksel


    35mm piksel sayıları (6K)

    Yatay çözünürlük - 6144 piksel

    Dikey çözünürlük - 4668 piksel

    6144 × 4668 = 28.6 megapiksel


    Analog 70mm IMAX hesap

    (70mm IMAX aslen 65mm olur)

    51.2 × 70.2 = 3594.24 mm2

    3594.24 × 0.0625 = 224.64 mp

    70mm IMAX = 224 megapiksel


    70mm IMAX piksel sayıları (16K)

    Yatay çözünürlük - 16848 piksel

    Dikey çözünürlük - 13334 piksel

    16848 × 13334 = 224.6 megapiksel


    Analog IMAX tam bir canavar


    Analog 35mm filmlerin görüntü kalitesi

    Lossless 4K DPX formatında görüntü bitrate oranı saniyede → 1.6 Gbps ←


    Linke tıkla ; )
    https://www.bhphotovideo.com/explora/video/buying-guide/guide-scanning-motion-picture-film


    35mm kayıpsız 4K biçimde 1.6 Gbps video kalite değerine ulaşıyor. Analog medyada normal kadraj hızı 24 kare saniyede olur. Bu hızda 4K dakikada 11 gigabyte saatte ise 686 GB yer kaplıyor.


    Eveet şimdi asıl mevzuya gelelim efendim analog IMAX 16K


    IMAX 16K saniyede bitrate oranı 28 Gbps yani bir saniyede 3360 megabyte yer kaplıyor

    Dakikada 201 GB

    Saatte 12 Terabyte yer kaplıyor

    Hepside tamamen kayıpsız (DPX dijital format) 16 bit renk kalitesindedir


    Not: Dijital veri boyutu kopyalama şekline ve formata göre büyük farklılıklar gösterebilir. Yani analog filmler dijital ortamda çok daha fazla alan kapliyor ; )


    Not 2: IMAX 16K tarayıcılar yoktur. Bunun yerine maksimum 8K tarama yapan makineler mevcut.

    Analog IMAX haddini aşıyor anlaşılan



    Restorasyon nedir ?


    Restorasyon işlemlerinde filmler önce taranır ve bu işlem oldukça uzun sürmektedir. 2 saatlik filmden 4k kopya çıkartmak için tarama işlemi kesintisiz olarak 10 gün cıvarında tamamlanır 8k için süre iki üç katına çıkar. Ayrıca kopyanın dijitalleştirme sürecine göre çok daha uzun sürebilir. Film dijitalleştirildikten sonra her bir fotoğraf karesi kontrol edilir. Zaman kazandırmak için bunu özel yazılımlarla yaparlar.

    Eskisi kadar olmasa da yavaş bir işlem.

    Kontrol aşamasında her karede leke, çizik, renk sapmaları ve diger sorunlar saptanıp onarılır ve dijital master kopyalar dvd, blu ray veya cinema paketi olarak convert edilip çoğaltılır.


    Simdi en iyi restorasyon süreçleriyle ilgili önemli bir kaynak paylaşmak isterim.

    Umarım beğenirsiniz


    Baraka (1992)

    Bu restorasyonu farklı kılan nedir? Bu, klasik 70mm filmin en yüksek tarama çözünürlüğünü ve bugüne kadarki en yüksek kalitede Blu-ray yayınını oluşturmak için en yeni ve en iyi dijital araçları ilk kez kullanmasıdır. Bu sadece teknolojinin kendisi için yapılmadı, aksine “Baraka” nın yaratıcı öyküsünü ve imgesini geliştirmek için en iyi kapasitede hizmet veren teknolojinin bir örneğidir.

    HD için son derece önemli 70mm özellikli restorasyonlar yapılsa da, bunların hiçbiri 70mm'lik 5 delikli (70 / 5p) sinema deneyimini üreten 65 mm'lik 5 delikli (65 / 5p) kamera negatifinden gerçek sadakati yakalayamaz. Tam kare anamorphic 35mm 4 delik (35 / 4p) kamera negatifinden 3 kat daha büyük, Super 35 / 4p çerçevenin neredeyse 5,5 katı olan 65 / 5p kamera negatifiyle başlar. Yapımcı Mark Magidson, bu büyüklüğü ve kaliteyi yakalayacak ve onu üstün bir Blu-ray ürününe dönüştürecek bir süreç istiyordu. ... bu süreç Dijital Orta'dır (Dl).

    Digital Intermediate, kaynak veya hedeften bağımsız olarak dijital teknolojiyi kullanarak hareketli görüntü içeriği oluşturma sürecidir. Dl, 80'lerin sonlarında, kütle çoğaltma ve hareketli görüntü içeriğinin dağıtımı için IP / IN'nin geleneksel fotokimyasal ara işlemine Kodak dijital bir alternatif olarak kökenine sahipti. 90'ların ilk günlerinde, sınırlı yetenekler, yüksek maliyet ve Dl'nin yavaş hızı, göreceli olarak büyük bütçeleri olan görsel efektler ve ticari projeler için kullanımını kısıtladı.

    Aradan geçen on yılda, tüm olgunlaşan dijital teknolojilerde olduğu gibi, Dl daha hızlı, daha ucuz ve daha iyi oldu. İlk olarak, A listesi özellikleri Dl araçlarını kullanmaya başladı, sonra müzik videoları, daha sonra televizyon programcılığı, ve şimdi bile bağımsız özellikler teknolojiyi kullanıyor.
    Artık filmlerin dijital ithalatı ve ihracatıyla kısıtlı kalmayan Dl, artık HD, 2K ve 4K çözünürlüklerinde video ve yeni nesil dijital kameralar da dahil olmak üzere birçok kaynağın bir araya gelmesini sağlıyor.

    "Baraka" HD Dl & Restorasyon İş Akışı, Blu-ray'a teslim edilen herhangi bir uzun metrajlı filmin kalitesini aşan son bir ürün yaratmak için en gelişmiş araç takımlarını kullanmıştır. Baraka'nın son görüntü kalitesini en üst düzeye çıkarmak için izlediği yolu takip edelim:

    Fotokimyasal Hazırlık, 65 / 5p orijinal kamera negatifini temizleme ve onarma ile Burbank, California'da FotoKem laboratuvarında 70 / 5p Cevap Yazdırması ile başladı.

    Yönetmen / Görüntü yönetmeni Ron Fricke, daha sonra ana renk referansı olarak kullanılan renk zamanlamasını ve 65 / 5p Interpositive yeni bir ıslak kapı oluşturmanın temelini kişisel olarak denetledi. 65 / 5p Interpositive, iki amaca hizmet eder: tarama için kaynak ve orijinal kamera negatifini yedeklemek için bir koruma elemanı olacaktır. Soğutulmuş bir arşiv kasasında saklandığında, Interpositive'nin beklenen ömrü 100 yıldır.

    65 / 5p 8K taramaları, müzik ustalığında sıklıkla kullanılan bir teknik olan iyi örneklemenin iyi anlaşılmış bir dijital prensibinden yararlanacak en yüksek çözünürlük kaynağı olarak seçilmiştir.
    Görüntü aşırı örnekleme, aşağı dönüştürüldüğünde veya aşağı indirildiğinde daha düşük bir çözünürlükte daha keskin bir son görüntü oluşturur.

    Bir kez daha, üretim "Baraka" nın sanatsal parlaklığını iletmek için en yüksek kaliteyi istiyordu.
    Çoğu çağdaş film, 2K çözünürlükte tarama yapar ve sunar ve 4K'da tarama yapmak, 2K'da teslim etmek ve hatta 4K'da bir avuç sunmak için üst düzey yeni ve restorasyon projeleri için bir eğilim vardır. Şu ana kadar hiçbir film 8K'da tamamen taranmadı. Dosya boyutları, tarama yaparken üssel olarak değişir: 4K tarama, 2k dosyası olarak 4 kat daha fazla veri ve 8K dosyası ise 16 kat fazla veri!
    65 / 5p Interpositive'nin Baraka 2.21 / 1 en boy oranının 8K taramaları, kare başına 112 MB idi ve daha sonra 7 MB HO 1920 x 869 dosyaya dönüştürülerek ... bu, inanılmaz bir örnekleme oranıyla sonuçlandı.

    Bu kolay gelmedi ... çerçeve başına 13 / sn'de taranan 140.000 kare vardı. FotoKem bir tür IMAGICA Bigfoot 65mm pin kayıtlı tarayıcı 7/24 3.5 hafta çalıştı ve 30 TB üzerinde veri üretti. Hiçbir yeni özellik üretimi, bu yolu takip etmek için gereken zaman veya parayı karşılayamazdı, ancak
    "Baraka" HD Restorasyon ve Blu-ray sürümünün getirisi, bunu yapmak için gereken zaman ve kaynakların yanı sıra yaratıcı bir hedef olduğuydu.

    HD Dl Restorasyon Süreci, FotoKem'in devasa 8K dosyalarının HD'ye dönüşümünü 16'ya 1 oranında indirerek başladı. Daha sonra yönetmen / görüntü yönetmeni Ron Fricke, ilk ve ikinci renk sınıflandırmalarını yapmak için Dl paketinde çalışmaya başladı. Restorasyon üreticisi Christopher Reyna ile birlikte çalışarak, Dl'nin çok yönlü araç setinin dijital büyüsüne ihtiyaç duyan sayısız sorunları ve çekimleri belirlediler.
    Restorasyon görevleri, basit kirden ve çizik giderme işleminden çıkarılmaya, parlama giderilmesine ve kameradan kaynaklanan her iki sorunu çözmek için elektrikli camların ve matitlerin kullanılmasından ya da orijinal kameranın yıpranmasının ve yıpranmasının sonucu oldu. . Geri yüklenen HD Master, artık Dl'nin maskesiz ve temizleme yeteneklerinin bir sonucu olarak tamamen yeni bir şekilde görülüyor. Fricke ve Magidson, sürekli olarak yeni detaylara, renk doygunluğuna ve fotoğrafçılığını çekebileceğine zıt bir şekilde hayran kaldılar. Bu, restore edilmiş bir Michelangelo freskoya bakmak ve yeni bir tabloyu merak duygusuyla görmek gibiydi.

    Restorasyon süreci, yaklaşık dokuz ay boyunca bir FotoKem departmanından diğerine hareket eden interaktif bir egzersiz olarak devam etti.
    Çalışmanın her bir aşaması tamamlandığında, bir DCI uyumlu dijital sinema projektörüne sahip 18 '[5,5 metre] ekran üzerinde bir kalite kontrol (QC) olarak kullanıldı. yeni özellik sürümü. Önceki HD mastering iş akışları, bu tür kalite kontrol için 32 "CRT monitörlere dayanıyordu. Fakat Blu-ray ev sineması piyasası, ekranlarının boyutunu mevcut 40-50 inçlik ortalamadan sürekli genişleterek projeksiyon sistemlerine geçme kapasitesine sahip. 10 metre ve daha büyük olan, "Baraka" ekibinin QC'yi büyütmek için gerekliydi. Blu-ray için HD kalitesinin genel kalitesini geliştirmede bir fark yarattı.



    Analog ses bandı restorasyonu

    Dijital film müziği restorasyonu, orijinal tasarımcı Michael Stearns'ın yönettiği paralel bir yolda ilerliyordu. Orijinal analog 6 parça karışımı ustalarının erken bir araştırması ve incelemesi, bozulmadıklarını buldu. Stearns'ın orijinal 24 palet parçalarına ve remixine geri dönmek için başka seçeneği yoktu.

    Bu 24 palet bandını transfer etmeden önce, oksit kaplamalarını stabilize etmek için bir gece pişirme işlemine tabi tutulmaları gerekiyordu. Stearns, bu önemli işi yapmak için benzersiz fırını ve uzmanlığı için Widget Post'u seçti. Tamamen başarılı pişirme işleminden sonra, Widget analog elementleri dijitale çevirdi. Stearns daha sonra yeni öğeleri 24/96 yeni bir dijital baskı yöneticisine uyum sağlama ve tekrar harmanlama konusunda zorlu ve zaman gerektiren bir süreci tamamlamak için Santa Fe, New Mexico'ya geri götürdü. Yeni dijital remix'in doğruluğu, dinamik aralığı ve gürültü azaltması inanılmaz bir şey değildir.


    Genel olarak "Baraka" restorasyonu daha önce hiç yapılmamış bir şey yapmış ve ev eğlence endüstrisi için yeni bir ölçüt oluşturmuştur.

    Yüksek çözünürlüklü HD Dl (HR / HD Dl) süreci, Blu-ray ev deneyiminin ne olabileceğini belirleyecek yeni bir görüntüleme ve dinleme keyfi seviyesi yaratmak için kullanılmıştır.


    Son


    96 dakikalık filme bu kadar emek harcanması muazzam bir başarıdır


    İlgili video





    Wikipedi kaynağı


    Sürekli çalışan otomatik 8K film tarayıcısı, toplamda 30 terabayt görüntü verisi üreterek, 150.000'den fazla kareyi (her kareyi taramak için yaklaşık 12–13 saniye) taramak için üç haftadan uzun sürdü.

    Filmin DTS-HD Master Audio müziği için Stearns'ın 96 kHz / 24 bit ses remaster'i dahil olmak üzere 16 aylık bir dijital ara işlemden sonra, sonuç Ekim 2008'de Blu-ray Disc'te yeniden piyasaya sürüldü.

    Proje sorumlusu Andrew Oran, Baraka'nın yeniden yayınlanmasını "şimdiye kadar yapılmış en yüksek kalitede Blu-ray" olarak nitelendirdi.

    Chicago Sun-Times eleştirmeni Roger Ebert, Blu-ray sürümünü "bugüne kadar gördüğüm veya hayal ettiğim en iyi video diski" olarak nitelendirdi.


    Not: Filmin blu ray remux sürümünü izleyin muazzam bir 1080p deneyimine tanık olacaksınız.


    Son olarak analog arşiv hakkında.


    Analog filmler (ana baskı) korunduğu sürece dijitalden çok daha güvenilirdir ve görüntüleri dijitalden çok daha yoğundur. Negatifler aydın sahne çekimlerinde ışığı çok daha dengeli absorbe ederler. ISO duyarlılığı video çekimlerin aksine parlaklıga karşı daha kararlı davranır ve fazla aydın (hatalı) pozlamalara karşı koruyucu bir etki sağlar.

    Analog filmler uygun koşullar altında (karanlık, düşük nemli ve serin ortamda) 100 yıl korunabilir. 100 yıl dolmadan önce 1 master ve 1 yedek master kopya daha basılır ki filmin geleceği garanti altına alınsın : )


    Bakınız


    Bu makine yüksek çözünürlüklü (RAW) dijital videoları ve (VFX) özel efektleri master negatif (35mm) formatına baskılar.


    Oscar akademi ödüllü Arrilaser (6K) film kaydedici.


    TENET (2020) | Christopher Nolan


    TENET (2020) | Christopher Nolan


    Türkçe çeviri

    https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&pto=nl&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=tr&u=https://library.creativecow.net/kaufman_debra/SciTech_Award_ARRILASER/1&usg=ALkJrhiSXUV7_6PHNlVry-bIiUXinajuXA


    Kaynak link

    https://library.creativecow.net/article.php?author_folder=kaufman_debra&article_folder=SciTech_Award_ARRILASER&page=1


    Günümüzde dijital video formatta çekilen bir çok yapım hala bu yöntemle görüntülerdeki eksik dinamik aralık seviyelerinin eşitlenmesini sağlayarak, daha güvenilir arşivlenmelere tabi tutulmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 23 Ağustos 2020; 2:36:32 >




  • Sp!deR kullanıcısına yanıt
    Warnerbrosturkey'in yayınladığı fragman daha iyi. Diğer fragmanda müzik başlarda çok sırıtıyor.

    Telif hakkı için böyle bir şey yapmışlar heral dicem ama yayınlayın yine warner, ilginç olmuş böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MoÇü -- 23 Ağustos 2020; 1:5:21 >
  • Mr. Cheritto kullanıcısına yanıt
    O yine mi siz? Forumdaki en büyük Dijital IMAX düşmanı . "Sinema endüstrisindeki analog ve dijtal profesyönel çekimler hakkında TÜM DETAYLARI biliyorum." kısmını benim konumda da birebir yazmıştınız. Onu yeni mesajlarınızda değiştirin biraz. Diğer türlü copy-paste gibi görünecek. İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Assassino!

    Nolan'a böyle rap müzikli berbat bir fragman hiç yakışmadı. Daha fazla izleyici çekmek için böyle bir şey yapmasına, trende uymasına hiç gerek yok. Neyse umarım film iyidir.
    Daha önceki film fragmanını Fortnite üzerinden yayınladı. Daha fazla izleyici için ilk denemesi değil bu.
  • White Water kullanıcısına yanıt
    Dijital "imax" normal bir 35mm çekiminden farksızdır. Övülecek bir tarafı yok yani.


    Tüm detayları belirttim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • White Water kullanıcısına yanıt
    Doğru, hatırladım şimdi. Şaşmamak lazım neden böyle bir şey yaptığına.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr. Cheritto

    Dijital imax'te film izlenmez. Bu sadece bilgisiz çocuklara göre iş. Sinema endüstrisindeki analog ve dijtal profesyönel çekimler hakkında TÜM DETAYLARI biliyorum


    Kendi yazımdan alıntıdır.


    Not: Altta analog medya hakkındaki tüm detayları bir çok güvenilir kaynaktan 1 yıl araştırmam sonucu bir arada toprladım ve hiç kolay olmadı.


    Imax salonlarındaki dijital projeksiyonlarla geniş acılı bir görüntü ve yüksek çözünürlük alınamaz (ki bu IMAX için en önemli özelliklerden biridir). En az o devasa boyutlarda bu asla mümkün değil.


    Bu özellikleri karşılamak için analog kayıt ve oynatım gereklidir ki bu sinemaların sayısı dünyada 50 - 60 cıvarında.


    Not: Ben sadece bir kez 70 mm analog IMAX baskı seyrettim (10 yıl önce) ve muazzam bir deneyimdi.


    Film formatlarının teknik detaylarına bakalım.


    Görüntü formatları arasında ANALOG IMAX en üstün olanıdır.


    İki boyutlu analog İMAX imge baskısının eşsiz avantajları nedir ?


    1. Ultra geniş açı

    2. Diğer film formatlarına göre daha derin görüntü deneyimi (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde)

    3. Üstün simetrik görünüm (hareketli çekimlerde etkisi artar, genellikle uzak plan çekimlerinde)


    Not: Bu özellikler sadece analog IMAX 70mm ye özgüdür. Dijital kamera kayıtları ve bu ebatta olmayan daha ufak film baskıları bu özelliklere sahip değiller.

    Not 2: Bu bilgilere hiç bir yerde rastlayamazsınız DH sinema bölümüne özel hazırladım ; )


    Sizde evinizdeki ekran karşısında bu deneyimi yaşamak için tavsiye olarak > Rocky Mountain Express (2011) IMAX < belgeselini izleyin.


    Belgeselden iki sahne. Not: Alttaki videolar remux kadar etkili değil, geniş açılı derin görüntü deneyimi için mutlaka yüksek bitrateli Full HD remux versiyonu izleyin. Filmi büyük veya küçük ekranda da izleseniz belirtilen özelliklerin hiç biri olumsuz etkilenmez. Seyirciye üstün nitelikte iki boyutlu geniş açılı derin bir deneyim sunar.









    Analog sinema filmlerinin kaç megapiksele eşdeğer olduğunu mutlaka merak edenler olmuştur. Sizlere bunun nasıl hesaplandığını paylaşmak istedim.

    En alttaki tabloya bakarak analog filmlerin çözünürlüğünü hesaplayabilirsiniz.


    Not: Orijinal kamera negatifin çözünürlüğü mm2 başına 0.0625 megapiksele eşdeğer


    Alttaki görselin sol kısmında bulunan Original Negative ve Master Positive film şeritleri kaliteleri en yüksek olanlardır.


    Not: Dijital tarama işlemleri için sadece Master Positive (İnterpositive) kullanılır.


    [simage]
    [/simage]


    Bu da tablomuz

    [simage]
    [/simage]


    Analog 35mm hesap

    18.672 × 24.576 = 458.883072 mm2

    458.883072 × 0.0625 = 28.680192 mp

    35mm = 28 megapiksel


    35mm piksel sayıları (6K)

    Yatay çözünürlük - 6144 piksel

    Dikey çözünürlük - 4668 piksel

    6144 × 4668 = 28.6 megapiksel


    Analog 70mm IMAX hesap

    (70mm IMAX aslen 65mm olur)

    51.2 × 70.2 = 3594.24 mm2

    3594.24 × 0.0625 = 224.64 mp

    70mm IMAX = 224 megapiksel


    70mm IMAX piksel sayıları (16K)

    Yatay çözünürlük - 16848 piksel

    Dikey çözünürlük - 13334 piksel

    16848 × 13334 = 224.6 megapiksel


    Analog IMAX tam bir canavar


    Analog 35mm filmlerin görüntü kalitesi

    Lossless 4K DPX formatında görüntü bitrate oranı saniyede → 1.6 Gbps ←


    Linke tıkla ; )
    https://www.bhphotovideo.com/explora/video/buying-guide/guide-scanning-motion-picture-film


    35mm kayıpsız 4K biçimde 1.6 Gbps video kalite değerine ulaşıyor. Analog medyada normal kadraj hızı 24 kare saniyede olur. Bu hızda 4K dakikada 11 gigabyte saatte ise 686 GB yer kaplıyor.


    Eveet şimdi asıl mevzuya gelelim efendim analog IMAX 16K


    IMAX 16K saniyede bitrate oranı 28 Gbps yani bir saniyede 3360 megabyte yer kaplıyor

    Dakikada 201 GB

    Saatte 12 Terabyte yer kaplıyor

    Hepside tamamen kayıpsız (DPX dijital format) 16 bit renk kalitesindedir


    Not: Dijital veri boyutu kopyalama şekline ve formata göre büyük farklılıklar gösterebilir. Yani analog filmler dijital ortamda çok daha fazla alan kapliyor ; )


    Not 2: IMAX 16K tarayıcılar yoktur. Bunun yerine maksimum 8K tarama yapan makineler mevcut.

    Analog IMAX haddini aşıyor anlaşılan



    Restorasyon nedir ?


    Restorasyon işlemlerinde filmler önce taranır ve bu işlem oldukça uzun sürmektedir. 2 saatlik filmden 4k kopya çıkartmak için tarama işlemi kesintisiz olarak 10 gün cıvarında tamamlanır 8k için süre iki üç katına çıkar. Ayrıca kopyanın dijitalleştirme sürecine göre çok daha uzun sürebilir. Film dijitalleştirildikten sonra her bir fotoğraf karesi kontrol edilir. Zaman kazandırmak için bunu özel yazılımlarla yaparlar.

    Eskisi kadar olmasa da yavaş bir işlem.

    Kontrol aşamasında her karede leke, çizik, renk sapmaları ve diger sorunlar saptanıp onarılır ve dijital master kopyalar dvd, blu ray veya cinema paketi olarak convert edilip çoğaltılır.


    Simdi en iyi restorasyon süreçleriyle ilgili önemli bir kaynak paylaşmak isterim.

    Umarım beğenirsiniz


    Baraka (1992)

    Bu restorasyonu farklı kılan nedir? Bu, klasik 70mm filmin en yüksek tarama çözünürlüğünü ve bugüne kadarki en yüksek kalitede Blu-ray yayınını oluşturmak için en yeni ve en iyi dijital araçları ilk kez kullanmasıdır. Bu sadece teknolojinin kendisi için yapılmadı, aksine “Baraka” nın yaratıcı öyküsünü ve imgesini geliştirmek için en iyi kapasitede hizmet veren teknolojinin bir örneğidir.

    HD için son derece önemli 70mm özellikli restorasyonlar yapılsa da, bunların hiçbiri 70mm'lik 5 delikli (70 / 5p) sinema deneyimini üreten 65 mm'lik 5 delikli (65 / 5p) kamera negatifinden gerçek sadakati yakalayamaz. Tam kare anamorphic 35mm 4 delik (35 / 4p) kamera negatifinden 3 kat daha büyük, Super 35 / 4p çerçevenin neredeyse 5,5 katı olan 65 / 5p kamera negatifiyle başlar. Yapımcı Mark Magidson, bu büyüklüğü ve kaliteyi yakalayacak ve onu üstün bir Blu-ray ürününe dönüştürecek bir süreç istiyordu. ... bu süreç Dijital Orta'dır (Dl).

    Digital Intermediate, kaynak veya hedeften bağımsız olarak dijital teknolojiyi kullanarak hareketli görüntü içeriği oluşturma sürecidir. Dl, 80'lerin sonlarında, kütle çoğaltma ve hareketli görüntü içeriğinin dağıtımı için IP / IN'nin geleneksel fotokimyasal ara işlemine Kodak dijital bir alternatif olarak kökenine sahipti. 90'ların ilk günlerinde, sınırlı yetenekler, yüksek maliyet ve Dl'nin yavaş hızı, göreceli olarak büyük bütçeleri olan görsel efektler ve ticari projeler için kullanımını kısıtladı.

    Aradan geçen on yılda, tüm olgunlaşan dijital teknolojilerde olduğu gibi, Dl daha hızlı, daha ucuz ve daha iyi oldu. İlk olarak, A listesi özellikleri Dl araçlarını kullanmaya başladı, sonra müzik videoları, daha sonra televizyon programcılığı, ve şimdi bile bağımsız özellikler teknolojiyi kullanıyor.
    Artık filmlerin dijital ithalatı ve ihracatıyla kısıtlı kalmayan Dl, artık HD, 2K ve 4K çözünürlüklerinde video ve yeni nesil dijital kameralar da dahil olmak üzere birçok kaynağın bir araya gelmesini sağlıyor.

    "Baraka" HD Dl & Restorasyon İş Akışı, Blu-ray'a teslim edilen herhangi bir uzun metrajlı filmin kalitesini aşan son bir ürün yaratmak için en gelişmiş araç takımlarını kullanmıştır. Baraka'nın son görüntü kalitesini en üst düzeye çıkarmak için izlediği yolu takip edelim:

    Fotokimyasal Hazırlık, 65 / 5p orijinal kamera negatifini temizleme ve onarma ile Burbank, California'da FotoKem laboratuvarında 70 / 5p Cevap Yazdırması ile başladı.

    Yönetmen / Görüntü yönetmeni Ron Fricke, daha sonra ana renk referansı olarak kullanılan renk zamanlamasını ve 65 / 5p Interpositive yeni bir ıslak kapı oluşturmanın temelini kişisel olarak denetledi. 65 / 5p Interpositive, iki amaca hizmet eder: tarama için kaynak ve orijinal kamera negatifini yedeklemek için bir koruma elemanı olacaktır. Soğutulmuş bir arşiv kasasında saklandığında, Interpositive'nin beklenen ömrü 100 yıldır.

    65 / 5p 8K taramaları, müzik ustalığında sıklıkla kullanılan bir teknik olan iyi örneklemenin iyi anlaşılmış bir dijital prensibinden yararlanacak en yüksek çözünürlük kaynağı olarak seçilmiştir.
    Görüntü aşırı örnekleme, aşağı dönüştürüldüğünde veya aşağı indirildiğinde daha düşük bir çözünürlükte daha keskin bir son görüntü oluşturur.

    Bir kez daha, üretim "Baraka" nın sanatsal parlaklığını iletmek için en yüksek kaliteyi istiyordu.
    Çoğu çağdaş film, 2K çözünürlükte tarama yapar ve sunar ve 4K'da tarama yapmak, 2K'da teslim etmek ve hatta 4K'da bir avuç sunmak için üst düzey yeni ve restorasyon projeleri için bir eğilim vardır. Şu ana kadar hiçbir film 8K'da tamamen taranmadı. Dosya boyutları, tarama yaparken üssel olarak değişir: 4K tarama, 2k dosyası olarak 4 kat daha fazla veri ve 8K dosyası ise 16 kat fazla veri!
    65 / 5p Interpositive'nin Baraka 2.21 / 1 en boy oranının 8K taramaları, kare başına 112 MB idi ve daha sonra 7 MB HO 1920 x 869 dosyaya dönüştürülerek ... bu, inanılmaz bir örnekleme oranıyla sonuçlandı.

    Bu kolay gelmedi ... çerçeve başına 13 / sn'de taranan 140.000 kare vardı. FotoKem bir tür IMAGICA Bigfoot 65mm pin kayıtlı tarayıcı 7/24 3.5 hafta çalıştı ve 30 TB üzerinde veri üretti. Hiçbir yeni özellik üretimi, bu yolu takip etmek için gereken zaman veya parayı karşılayamazdı, ancak
    "Baraka" HD Restorasyon ve Blu-ray sürümünün getirisi, bunu yapmak için gereken zaman ve kaynakların yanı sıra yaratıcı bir hedef olduğuydu.

    HD Dl Restorasyon Süreci, FotoKem'in devasa 8K dosyalarının HD'ye dönüşümünü 16'ya 1 oranında indirerek başladı. Daha sonra yönetmen / görüntü yönetmeni Ron Fricke, ilk ve ikinci renk sınıflandırmalarını yapmak için Dl paketinde çalışmaya başladı. Restorasyon üreticisi Christopher Reyna ile birlikte çalışarak, Dl'nin çok yönlü araç setinin dijital büyüsüne ihtiyaç duyan sayısız sorunları ve çekimleri belirlediler.
    Restorasyon görevleri, basit kirden ve çizik giderme işleminden çıkarılmaya, parlama giderilmesine ve kameradan kaynaklanan her iki sorunu çözmek için elektrikli camların ve matitlerin kullanılmasından ya da orijinal kameranın yıpranmasının ve yıpranmasının sonucu oldu. . Geri yüklenen HD Master, artık Dl'nin maskesiz ve temizleme yeteneklerinin bir sonucu olarak tamamen yeni bir şekilde görülüyor. Fricke ve Magidson, sürekli olarak yeni detaylara, renk doygunluğuna ve fotoğrafçılığını çekebileceğine zıt bir şekilde hayran kaldılar. Bu, restore edilmiş bir Michelangelo freskoya bakmak ve yeni bir tabloyu merak duygusuyla görmek gibiydi.

    Restorasyon süreci, yaklaşık dokuz ay boyunca bir FotoKem departmanından diğerine hareket eden interaktif bir egzersiz olarak devam etti.
    Çalışmanın her bir aşaması tamamlandığında, bir DCI uyumlu dijital sinema projektörüne sahip 18 '[5,5 metre] ekran üzerinde bir kalite kontrol (QC) olarak kullanıldı. yeni özellik sürümü. Önceki HD mastering iş akışları, bu tür kalite kontrol için 32 "CRT monitörlere dayanıyordu. Fakat Blu-ray ev sineması piyasası, ekranlarının boyutunu mevcut 40-50 inçlik ortalamadan sürekli genişleterek projeksiyon sistemlerine geçme kapasitesine sahip. 10 metre ve daha büyük olan, "Baraka" ekibinin QC'yi büyütmek için gerekliydi. Blu-ray için HD kalitesinin genel kalitesini geliştirmede bir fark yarattı.



    Analog ses bandı restorasyonu

    Dijital film müziği restorasyonu, orijinal tasarımcı Michael Stearns'ın yönettiği paralel bir yolda ilerliyordu. Orijinal analog 6 parça karışımı ustalarının erken bir araştırması ve incelemesi, bozulmadıklarını buldu. Stearns'ın orijinal 24 palet parçalarına ve remixine geri dönmek için başka seçeneği yoktu.

    Bu 24 palet bandını transfer etmeden önce, oksit kaplamalarını stabilize etmek için bir gece pişirme işlemine tabi tutulmaları gerekiyordu. Stearns, bu önemli işi yapmak için benzersiz fırını ve uzmanlığı için Widget Post'u seçti. Tamamen başarılı pişirme işleminden sonra, Widget analog elementleri dijitale çevirdi. Stearns daha sonra yeni öğeleri 24/96 yeni bir dijital baskı yöneticisine uyum sağlama ve tekrar harmanlama konusunda zorlu ve zaman gerektiren bir süreci tamamlamak için Santa Fe, New Mexico'ya geri götürdü. Yeni dijital remix'in doğruluğu, dinamik aralığı ve gürültü azaltması inanılmaz bir şey değildir.


    Genel olarak "Baraka" restorasyonu daha önce hiç yapılmamış bir şey yapmış ve ev eğlence endüstrisi için yeni bir ölçüt oluşturmuştur.

    Yüksek çözünürlüklü HD Dl (HR / HD Dl) süreci, Blu-ray ev deneyiminin ne olabileceğini belirleyecek yeni bir görüntüleme ve dinleme keyfi seviyesi yaratmak için kullanılmıştır.


    Son


    96 dakikalık filme bu kadar emek harcanması muazzam bir başarıdır


    İlgili video





    Wikipedi kaynağı


    Sürekli çalışan otomatik 8K film tarayıcısı, toplamda 30 terabayt görüntü verisi üreterek, 150.000'den fazla kareyi (her kareyi taramak için yaklaşık 12–13 saniye) taramak için üç haftadan uzun sürdü.

    Filmin DTS-HD Master Audio müziği için Stearns'ın 96 kHz / 24 bit ses remaster'i dahil olmak üzere 16 aylık bir dijital ara işlemden sonra, sonuç Ekim 2008'de Blu-ray Disc'te yeniden piyasaya sürüldü.

    Proje sorumlusu Andrew Oran, Baraka'nın yeniden yayınlanmasını "şimdiye kadar yapılmış en yüksek kalitede Blu-ray" olarak nitelendirdi.

    Chicago Sun-Times eleştirmeni Roger Ebert, Blu-ray sürümünü "bugüne kadar gördüğüm veya hayal ettiğim en iyi video diski" olarak nitelendirdi.


    Not: Filmin blu ray remux sürümünü izleyin muazzam bir 1080p deneyimine tanık olacaksınız.


    Son olarak analog arşiv hakkında.


    Analog filmler (ana baskı) korunduğu sürece dijitalden çok daha güvenilirdir ve görüntüleri dijitalden çok daha yoğundur. Negatifler aydın sahne çekimlerinde ışığı çok daha dengeli absorbe ederler. ISO duyarlılığı video çekimlerin aksine parlaklıga karşı daha kararlı davranır ve fazla aydın (hatalı) pozlamalara karşı koruyucu bir etki sağlar.

    Analog filmler uygun koşullar altında (karanlık, düşük nemli ve serin ortamda) 100 yıl korunabilir. 100 yıl dolmadan önce 1 master ve 1 yedek master kopya daha basılır ki filmin geleceği garanti altına alınsın : )


    Bakınız


    Bu makine yüksek çözünürlüklü (RAW) dijital videoları ve (VFX) özel efektleri master negatif (35mm) formatına baskılar.


    Oscar akademi ödüllü Arrilaser (6K) film kaydedici.








    Türkçe çeviri

    https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&nv=1&pto=nl&rurl=translate.google.com&sl=auto&sp=nmt4&tl=tr&u=https://library.creativecow.net/kaufman_debra/SciTech_Award_ARRILASER/1&usg=ALkJrhiSXUV7_6PHNlVry-bIiUXinajuXA


    Kaynak link

    https://library.creativecow.net/article.php?author_folder=kaufman_debra&article_folder=SciTech_Award_ARRILASER&page=1


    Günümüzde dijital video formatta çekilen bir çok yapım hala bu yöntemle görüntülerdeki eksik dinamik aralık seviyelerinin eşitlenmesini sağlayarak, daha güvenilir arşivlenmelere tabi tutulmaktadır.
    Dünyada IMAX 70MM salonlar cok az yerde var.artik nerdeyse tüm IMAX lar digital



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devmanetihad -- 24 Ağustos 2020; 10:3:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devmanetihad

    Dünyada IMAX 70MM salonlar cok az yerde var.artik nerdeyse tüm IMAX lar digital

    Alıntıları Göster
    Onu bizde biliyoruz fakat imax teknojisinin en büyük özelliği dev çaplı, YANİ GENİŞ AÇILI görüntüsüdür.

    Şöyle örnek verim. Sinema endüstrisinde iki çeşit imax kameralar mevcut. Standart analog (70mm) ve dijital kameralar.

    İkisiyle de kayıt yaptık diyelim ve her iki veriyi UYGUN biçimde ÇAP ÖLÇEĞI DÜŞÜRÜLMEDEN dijital olarak sinema paketine aktardıktan sonra dijtal imax projeksiyondan dev erkana yansıttık. İkisi arasında büyük bir fark olacaktır.

    Dijital kayıt düz (sıkışmış), küçük ölçeklı az derinliki bir görünüm sunarken, analog-DİJİTAL kopya ise 70mm film baskısıyla birebir aynı etkiyi yaratacak. Yani dev bir ekranda geniş çaplı dev bir görüntü etkisi. Bu görüntüyü 1 metrelik tv'den yakından izleseniz dahi o muazzam etkisini yine koruyacaktır.


    IMAX bu başarısından dolayı 1996'da BÜYÜK ÇAPLI görüntüsünün teknik gelişimlerinden dolayı Oscar ödülüne laik görüldü. IMAX esasta budur (ANALOG formatta kayıt olan) GENİŞ AÇILI-BÜYÜK ÇAPLI DEV (derin) bir görüntü biçimidir ve dijital sinemada izlemenin bir anlamı yok çünkü görüntü ölçeğı (açısı) normal sinema çekiminden farksızdır.


    Yani IMAX için Big Picture - Dev Görüntü dedikleri şey sinemalardaki ekran boyutuyla alakalı değil. Bu tamamen kayıt ve format biçimiyle alakalı ve asıl önemli olan IMAX kayıtlarının nasıl yapılıp, nasıl işlenip oynatıldığıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr. Cheritto -- 24 Ağustos 2020; 12:31:37 >




  • IMAX'i aman aman seven biri değil zaten, şu ana kadar seyrettiğim çoğu IMAX filmde IMAX'in filmi ciddi kararttığını düşünüyorum.

    Sinemada seyrettikten sonra ortamlara BluRay.Rip'ler düşünce bide evimde seyrediyorum. Biraz derinlik algılayacağız diye tüm sahneleri brightness kısılmış şekilde izliyorum gibi geliyor bana IMAX'de.

    Ama her seferinde de "acaba bu film IMAX'de iyi midir?" düşüncesi de oluşuyor.
  • Aldık yarına biletimizi Nolan sen olmasan hiçbir güç şu dönemde beni sinemaya götürtemezdi umarım değer buna
  • Geekyapar incelemesini çekmiş. Korona sebebiyle evde izlerim diyordum ama sanırım dayanamayıp sinemaya gideceğim. Sinemalar açılmadı sanıyordum şaka maka açılmış. Siftahımızı yapalım bakalım yarın.
  • yarın 21:45 gidelim bakalım Nolan abimiz ne çekmiş...
  • Yarın 18.30'da perde karşısındayım. Hem Geekyapar hem de Filme Gitmeden Önce kanalları çok karışık olduğundan dem vurmuş. Hatta FGÖ en karmaşık filmi diye nitelendirmiş. Bakalım gerçekten de öyle mi?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.