Kullanıcı Adı:
Şifre:

TOLKIEN'I ÇOK ABARTIYORLAR
MANGUTAY
Konu Sahibi

16 Mayıs 2018; 10:39:38
Şimdi fantastik edebiyat okuyucuları( buna ben de dahilim.) bu adamı çok severler. Dil bilimcidir çok güzel bir fantastik evrenin yaratıcısıdır vs. Ancak bana göre abartıldığı kadar da kusursuz bir yazar değil. Mesela Yüzüklerin Efendisi üçlemesini tekrar okudum geçende. Önemsiz yerlerde o kadar gereksiz ve boş betimlemeler yapmış ki. Orta Dünya gerçek olsa ve ben Shiredan elimde Yüzük Kardeşliği kitabıyla yola çıksam, hiç yolumu kaybetmeden Mordora kadar giderim. Adam on saat yol tarifi yazmış. Yok yolun kenarında eğrilmiş bir ağaç vardı. Dalları kötülükten kurtulmak istercesine göğe doğru kıvrılıyordu. Bilmem neresi yosun tutmuştu. Falanca yerde çimlerle kaplı bir patika vardı. Bilmem nereden 10 gün boyunca yürüdüler şuraya vardılar vs. Sayfalarca yol betimlemesi okuyorsun. Kitabın yarısı yol tarifi Geri kalan kısımların dilini de pek beğendiğim söylenemez. Savaş betimlemeleri yetersiz. Bütün hikaye boyunca savaşılan bir kötü taraf var ama bunların ne şekli şemali ne de kara lisanları hakkında doğru düzgün bir tarif yok. Üç beş bilgi kırıntısı o kadar.Adam akademisyen olduğundan mıdır nedir mesela Silmarillion kitabının başları çok devrik şekilde yazılmış. İlerleyen sayfalarda ise dili dünya tarihi anlatır gibi daha akademik(ciddi) bir versiyona bürünmüş. Sanki başlarda efsane şeklinde yazmaya niyetliymiş de sonradan bundan vazgeçmiş gibi.
Bir de Tolkien her ne kadar yok ben alegoriden nefret ederim yok alegori demeyin bana fenalık geçiririm dese de boru gibi alegori yapmış eserlerinde. İlluvatar-Melkor ilişkisi. Silmarillionda takınılmaya çalışılan üslup falan.
Yanlış anlaşılmasın Tolkien balondur demiyorum ama çok abartmışlar be arkadaş.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MANGUTAY -- 16 Mayıs 2018; 11:29:17 >


En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

Hıım adam sıfırdan evren yaratmış o evrene tarih yazmış içinde ırklara kültür örf adet vermiş ve her bir ırkın kendi tarihini yazmış her biri için dil yaratmış.

Sonra Tolkien çok abartılıyor. An...
Treth - 8 gün önce
Kitabin yarisi yol tarifi yazdigin yerde kahkaha attim
Thesis Statement - 8 gün önce
O konuda onlara ben de çok dargınım
secrecy - 8 gün önce
Ben merak ediyorum acaba Lotr üçlemesi çekilmemiş olsaydı bu adam bu kadar popüler olur muydu? Bence seriyi bu denli yükselten filmleriydi. Mesela kitaptaki Miğfer Dibi surlarının yıkılış şekli şöy...
MANGUTAY - 8 gün önce
hiç sevmem sidik yarıştıranları güzel bir eser varsa alıp okursun niye bu bundan daha üstün diye sidik yarıştırıyorsun

The SATANİST - 8 gün önce
Eğlenceli bir konu
janqlee - 8 gün önce
Kardeşim tebrik ediyorum sonunda birileri bunu dile getirdi uyanış başladı. Yüzüklerin efendisi saçmalık. Bildiğin saçmalık fazlası değil, öyle ilgi çekici bir karakter de yok ama balon işte piyasa...
Eddie Hazel - 8 gün önce
eheheheh
Mithrandir. - 8 gün önce
Sanderson, Rothfuss, King vs. okuyun. Tolkien şişirilmiş bir balondur.
Rosarian - 8 gün önce

secrecy
16 Mayıs 2018; 10:46:51
O konuda onlara ben de çok dargınım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

_____________________________

Eski kullanıcı adı: lithiium


Rosarian
16 Mayıs 2018; 11:28:25
Sanderson, Rothfuss, King vs. okuyun. Tolkien şişirilmiş bir balondur.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 4 yanıtı gör.


The SATANİST
16 Mayıs 2018; 11:33:45
hiç sevmem sidik yarıştıranları güzel bir eser varsa alıp okursun niye bu bundan daha üstün diye sidik yarıştırıyorsun


Buna gelen 1 yanıtı gör.


MANGUTAY
Konu Sahibi

16 Mayıs 2018; 11:48:38
quote:

Orijinalden alıntı: Rosarian

Sanderson, Rothfuss, King vs. okuyun. Tolkien şişirilmiş bir balondur.
Ben merak ediyorum acaba Lotr üçlemesi çekilmemiş olsaydı bu adam bu kadar popüler olur muydu? Bence seriyi bu denli yükselten filmleriydi. Mesela kitaptaki Miğfer Dibi surlarının yıkılış şekli şöyle. Legolas, Gimli, Aragorn falan kalenin içindeler. Surlarda savaşır vaziyette değiller filmdeki gibi. Neyse bir patlama sesi duyuyor bunlar, çıkıp bir bakıyorlar ki surlar havaya uçmuş. Filmde ise o sahneyi Peter Jackson abimiz acayip epik çekmişti. Legolas ok atıyor durduramıyor falan. Kitabı okurken ben böyle görkemli betimlemeler beklerken, orklar geldi saldırdı yenildiler şeklinde bir üslupla karşılaştım. Sonrası yine yol tarifi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.


karaposu1
16 Mayıs 2018; 11:58:27
robert jordan zaman çarkı külliyatı tek geçerim. yıllardır fantastik kitap okurum böyle bir eser görmedim. tabi malesef yazarımız 11. kitapta vefat ediyor.yerine sandersonn devam ediyor. sandersonuda ordan tanıdım sonra way of the kings okuyunca çok hoşuma gitti.

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Rosarian


Thesis Statement
16 Mayıs 2018; 12:03:00
Kitabin yarisi yol tarifi yazdigin yerde kahkaha attim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


MANGUTAY
Konu Sahibi

16 Mayıs 2018; 12:04:42
Değinmek istediğim bir başka konu da bu kurgudaki kötülüğün sebepsiz boş bir nefret olduğu gerçeği. Eru Valar'ı yarattı, bunlardan en kudretlisi Melkordu. Eru Valar'a bana müzik yapın dedi. Hepsi canla başla Eruyu mutlu edeceğiz güzel notalar çıkaracağız derken neden bu Melkor uyumsuz notalar basıp itlik peşinde geziyor. Derdi ne bunun. Dünyaya iniyor bunlar. Herkes çiçek böcek ,kuş, böğürtlen falan yaratırken bu gidip mutant yaratmaya kasıyor. Ulan en güçlü Valarsın derdin ne senin? Tamam kötüsün de neden? Sana yanlış mı yaptılar dışladılar mı nedir? Kitaplarda bunun da cevabı yok. Melkor kötü o kadar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


MANGUTAY
Konu Sahibi

16 Mayıs 2018; 12:06:26
Ama öyle hocam



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Thesis Statement


Thesis Statement
16 Mayıs 2018; 12:10:13
Hala guluyorum cok iyi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @MANGUTAY


janqlee
16 Mayıs 2018; 12:14:08
Eğlenceli bir konu



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



Rosarian
16 Mayıs 2018; 12:20:41
Çok uzun ama herşeyden önce çok pahalı



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @karaposu1


Nunbolg
16 Mayıs 2018; 12:30:06
star wars daha ii



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



Eddie Hazel
16 Mayıs 2018; 12:35:43
Kardeşim tebrik ediyorum sonunda birileri bunu dile getirdi uyanış başladı. Yüzüklerin efendisi saçmalık. Bildiğin saçmalık fazlası değil, öyle ilgi çekici bir karakter de yok ama balon işte piyasaya tutunmuş bir kere. The Kingkiller Chronicle kesinlikle daha ustaca yazılmış bir eser, bir edebi metnin kalitesini yazarın ne kadar yaşlı ve ya eski olduğu ve pipo içip içmediği belirlemez, ama bak abartmıyorum aynı manzara şu; adam yhea tolkien babaa elenor galadriel mordor boromir adamdır hebele hübele hübelebele



kuklacini
16 Mayıs 2018; 12:35:49
Fantastik edebiyat seven piyasadaki çoğu kitabı okuyan biri olarak evet abartılma nedeni kitaplarının akıcılığı değil Evrenin güzelliği,ırkların betimlenmesi ,dilleri,çoğu ırkın alt üst soy bilgisine sahip olmamız daha uzar giderde kısacası Fantastik edebiyatın öncüsü olması,ırklara belirli özelikler getirmesi geniş bir evrene sahip olması onu değerli bir seri ve yazar yapıyor.

İkinci olarak zaman çarkı gerçekten en iyisidir diyebiliriz.Akıcılık,evren,karekterlerinin kişiliği,kötü adamların çeşitli,karekterlerin olsun güzel bir seriydi.Serinin başında Rand favori karekterimken ilerleyen zamanlarda Mattrim olmuştu ismini hatırlamadığım Milf Kraliçe ile takılmaları zevkliydi

Bonus:Son zamanlarda çıkan kitaplardan olan Kral Katili güncesinin ilk kitabı kurgu ve akıcılık yönünden güzel giderken son kitabı leş + leş idi.Burdan belki bunu okursun patrick rothfuss senin yaptığın yapacağın işi



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuklacini -- 16 Mayıs 2018; 12:37:17 >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Treth
16 Mayıs 2018; 12:42:26
Hıım adam sıfırdan evren yaratmış o evrene tarih yazmış içinde ırklara kültür örf adet vermiş ve her bir ırkın kendi tarihini yazmış her biri için dil yaratmış.

Sonra Tolkien çok abartılıyor. Anlıyorum.

Buna gelen 2 yanıtı gör.


Dovahkiin
16 Mayıs 2018; 12:43:18
Onu kült eser yapan zaten bu eleştirmiş olduğun detaylı yol/mekân tanımlamaları, Ork-Elf-Dwarf unsurlarını sağlam temellere oturtması. Yoksa olay örgüsü ve hikaye ilerleyişi yönünden LOTR olsa olsa vasat olur.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


CR7_35
16 Mayıs 2018; 12:49:00
Edebi dili ağırdır bizim gibi çok kitap okumayan ya da bu tarzı sevmeyenlere gelmeyebilir bende kitapları okurken sıkılmıştım bazı yerlerde onunda tarzı bu yapcak bir şey yok.

İyi ki film kusursuza yakın gereksiz yerlee uzatılmamış doldurulmuş mesela.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Stan Marsh
16 Mayıs 2018; 12:50:11
Ben de öyle tahmin ediyordum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



MANGUTAY
Konu Sahibi

16 Mayıs 2018; 12:59:21
Hocam çok kitap okuyan birisiyimdir ancak bahsettiğim mevzu dilinin ağır olması falan değil. Adam gereksiz betimlemeler yapıp duruyor üç kitap boyunca. E bir zaman sonra sadede gel kardeşim ne anlatıyon on saat dedirtiyor insana bu durum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 2 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @CR7_35


TOLKIEN'I ÇOK ABARTIYORLAR