Şimdi Ara

TurkNet'in Deep Packet Inspection (DPI) sansür sistemine geçmeye başlaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
3
Favori
2.695
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Maalesef korktuğum başıma geldi, sanırım TurkNet'te yavaştan Derin Paket İnceleme Ağır Sansür (Deep Packet Inspection) sistemine geçmeye başlamış. 


    Şu anlık sadece şu sitede denk geldim, siteye Http olarak girin Https olarak girmeyin. 


    Çünkü bir sitede sadece ilgili haberin olduğu url'yi engellemek için Https şifreli bağlantı olmaması gerekiyor, yoksa ilgili url'yi değil haber sitesini komple engellemeniz gerekir.


    Link: (http://ilerihaber.org/icerik/burger-king-calisani-insanlarin-bu-sirketin-nasil-bir-canavar-oldugunu-bilmesi-gerekiyor-82173.html)


    Linke http ile girdiğinizde Derin Paket İnceleme Ağır Sansür Sistemi alameti olan "Bağlantı Sıfırlandı" hatasını veriyor. Tabi GoodbyeDPI sansürü bir güzel aşıyor o ayrı bir konu.


    Yani kısacası TurkNet kullanıcıları olarak yakında sadece DNS değiştirerek Wikileaks, Pastebin, ve malum +18 sitelere giremeyebiliriz, yazık...


    TurkNet Türk Telekom, Superonline, Kablobet gibi VPN bağlantılarınıda engrllemeye başlarsa hiç şaşırmam.


    Ama şu kadar kesin konuşuyorum, Allah hariç hiçbir güç beni bu haksız yere engellenen sitelere girmemi engelleyemez!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilgisayarMeraklısı -- 13 Nisan 2022; 4:31:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Online işlem merkezinden bazı sitelere erişemiyorum başlığında bir destek kaydı açarak uzmanlarımızla bu detayları paylaşmanızı rica ederim. Hattınızı inceleyerek sizlerle detaylı bilgi paylaşabiliriz.
  • Sanırım beni yanlış anladınız. Basın özgürlüğü ihlal edilerek mahkeme kararı ile engellenmiş url'yi mi açacaksınız? Hiç sanmıyorum, zaten açmanıza da gerek yok çoğu kişi bir yolunu bulup sansürlü sitelere giriyor zaten. İlgili url'nin saçma mahkeme kararı;


    Bu internet sitesi (http://ilerihaber.org/icerik/burger-king-calisani-insanlarin-bu-sirketin-nasil-bir-canavar-oldugunu-bilmesi-gerekiyor-82173.html) aşağıdaki karara istinaden erişime engellenmiştir.


    İSTANBUL 10. SULH CEZA HAKİMLİĞİ

    21-02-2018 tarihli ve 2018/1002 D. İş D.iş sayılı kararı.


    ABD'li Burgerking firmasına bak sen, ABD'de yapamayacağı şeyi Türkiye'de yapmış. Erişim engeli talep etmiş... Bak sen. Bana bak ABD'li Burger firması, 2020 yılından beri bütün sildirilen haberlerin arşivini alıyorum. Şuan elimde mahkeme kararı ile engellenmiş 13 GB'lik haber arşivim var, zamanı bir gelsin hepsini ifşa etmezsem... Neyse asıl konumuza dönelim.


    Küçük ISS'lerin basın özgürlüğü ihlal edilerek mahkeme kararı ile erişim engellenen sitelere girmeyi engellemek için sadece DNS tabanlı engellemeyle yetiniyorlardı, e tabi Netspeed hariç. Bir de DNS engeline ek olarak DPI kullanan büyük ISS'ler var.


    Bildiğim kadarı ile yasal olarak belli abone sayısı altında olan küçük ISS'lerin basın özgürlüğü ihlal edilerek mahkeme kararı ile engellenen siteleri engellemek için DPI(Ağır Sansür Cihazı) kullanmak zorunda değiller. Sadece DNS tabanlı engellemeyle yetinirler.


    Ama fark ettim ki TurkNet olarak sizde DPI(Ağır Sansür Cihazı) sistemine heçiş yapmışsınız, eğer Netspeed gibi yasal zorunluluk olmadan DPI(Ağır Sansür) sistemine geçiş yaptıysanız yazık... Yada eğer malum BTK sizlere DPI (Ağır Sansür Cihazı) kullanmanız için baskı yaptıysa, bilemiyorum artık.

    Turknet olarak inşallah bu konuda kraldan daha çok kralcı gibi davranmazsınız, büyük ISS'ler gibi VPN bağlantılarını engellemezsiniz. Sansür için özellikle Superonline, Kablonet, Turk Telekom gibi abartmazsınız. Saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilgisayarMeraklısı -- 13 Nisan 2022; 10:38:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BilgisayarMeraklısı B kullanıcısına yanıt
    Tüm İSS'ler gibi TurkNet'te mahkeme kararı gereği engellenen URL'lere giriş yapılmaması için bir sistem belirliyor. Biz kararlar gereği hareket ediyoruz ve etmeye devam edeceğiz.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt

    Tamam, peki. Siz sansür yapmaya devam edin, biz de sansürü aşmaya devam edelim. Tıpkı kedi ile fare oyunu gibi. Tabi halk olarak biz kedi oluyoruz, saygılarımla. ;)


    Yanlış anlamayın, bu sözüm yalnızca sansür hakkında kraldan daha çok kralcı takılan ISS'lere söylenmiştir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne tür sansür uyguluyorlar bilmiyorum ancak Türkiye'de kullandığımız internet akıcı değil malesef. Böyle giderse herkes yurtdışı lokasyonlu vps kiralayıp kendi vpn sunucusunu oluşturacak.

  • Hocam yaptıkları sansür boş iş. Procera Networks & Sandvine firmasından aldıkları o çöp PacketLogic DPI cihazlarına boşu boşuna para bayılıyorlar, basit açık kaynak kodlu GoodbyeDPI programcığı bile bu milyon dolarlık çöp sansür DPI cihazlarını etkisiz hale getiriyor, (Sadece sansürü tabi, yoksa DPI ile bilgi toplanabilir yine)


    Bu DPI firmaları ile sansürü etkisiz hale getiren GoodbyeDPI geliştiricisi yıllarca kedi ile fare oyunu oynuyorlar, DPI firmaları fixliyor, sonra GoodbyeDPI geliştiricisi fixliyor, en sonda da işte GoodbyeDPI geliştiricisi Fake Packet tekniği ile fixliyor. Bizim millet zaten bunlar yüzünden network uzmanı oldu, şu yüzyılda ne sansürü Allah aşkına?


    Yani demem o ki bu işin sonu olmaz, anti-sansür yazılımı GoodbyeDPI geliştirilmeye devam edecek. Nasıl ki korsan torrent engellenemiyor, GoodbyeDPI yazılımıda engellenemeyecek. O çöp DPI cihazlarına para bayılacaklarına altyapı yatırımı yapsınlar, sansür boş iş.


    Son 2 yıldır internette sansürlenen haberleri depoluyorum, şu anda elimde 13 GB'lik sansürlenen haberlerin arşivi var, sadece doğru zamanı bekliyorum çok çılgınca fikirlerim var. Ayda 1 - 2 kere otomatik url değiştiren script'li web sitem, web sitemin bankacılıkta kullanılan bir IP adresine entegrasyonu(Açtığım siteyi engellerlerse bankacılık sisteminide engellemiş olurlar ) Popüler Twitter hastaglarla site tanıtımı ve Twitter bot işlemleri...     Bekleyin siz... Taktım ben buna.


    SANSÜRE HAYIR!

    @TurkNetDestek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Özel mesaj göndermişsiniz ama hesap GSM onaylı olmadığı için mesajı okuyamadım. @tst-

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam netspeedte bu olay var mı geçmeyi düşünüyordum. tt fiber altyapı millenicomdayım ama superonline omurgası kullanıyor sıkıntılı. neye geçicem bilemedim.

  • AdRenaLime kullanıcısına yanıt

    Hocam sansür konusunda Netspeed'in TurkNet'ten daha beter olduğunu biliyorum, altyapı geliştirme bahanesiyle illet DPI cihazlarını entegre etmişlerdi. Bana soracak olursan Superonline'nin omurgasından mümkün olduğunca uzak dur, herifler resmen sansür için and içmişler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilgisayarMeraklısı -- 16 Nisan 2022; 3:34:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VPN ile girebildim haberin çoğunun doğruluk payı var neden engellemişlerki hani basın özgürlüğü.


    Zamanında bir fast food restoranında vardiya müdürüydüm.


    Fast food yiyeceksem tavuk dürüm , iskender vs yerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NitroNos -- 16 Nisan 2022; 18:52:48 >
  • BilgisayarMeraklısı B kullanıcısına yanıt

    hocam dpi sız bildiğiniz kaliteli iss tavsiyeniz var mı? comnet övüyorlar. ya comnet ya netspeed düşünüyordum comnet öne geçti.

  • Türknet VDSL müşterisiyim direk bağlanıyorum link açılıyor

  • quote:

    VPN ile girebildim haberin çoğunun doğruluk payı var neden engellemişlerki hani basın özgürlüğü.


    Zamanında bir fast food restoranında vardiya müdürüydüm.


    Fast food yiyeceksem tavuk dürüm , iskender vs yerim.

    Hocam ülkede basın özgürlüğü yok ki zaten, buna mı şaşırdınız? Daha da vahimi Tarım ve Orman Bakanlığı bir firmanın ürününde hile tespit ediyor, ilgili ürün Tarım ve Orman Bakanlığı'nın sitesinde ifşa ediliyor sonra hile yapan firma haber sitelerine ve (burası çokomelli) Tarım ve Orman Bakanlığı'nın resmi sitesine erişim engeli talep ediyor.

    Bizim hakimler(!) de devletin resmi sitesi olan Tarım ve Orman Bakanlığı'nın ilgili url'si dahil erişim engeli kararı veriyor. İşe bak, hakimler(!) devletin kurumunun sitesine erişim engeli kararı veriyor. Ülkemizdeki hukuk'un gerçek yüzü.

    quote:

    hocam dpi sız bildiğiniz kaliteli iss tavsiyeniz var mı? comnet övüyorlar. ya comnet ya netspeed düşünüyordum comnet öne geçti.

    Vallaha DPI sistemi kullanmayan ISS pek yoktur diye tahmin ediyorum, ben TurkNet'te bile olduğunu bilmiyordum, yanılmışım. Şöyle yapalım siz yeni konu açın aşağıda verdiğim linkleri diğer ISS kullanıcıları test etsin.

    Önce test edecek kişi Simple DNSCrypt programını kursun, sonra aşağıdaki verdiğim linkleri kontrol ersinler. Eğer "Bağlantı Sıfırlandı" "Site Bağlantıyı Beklenmedik Şekilde Kapattı" hatası alıyorlarsa bil ki DPI vardır.

    1-(http://pastebin.com) (Siteye Http ile girsin Https ile değil)
    2-(http://www.xvideos.com) (Siteye Http ile girsin Https ile değil)
    3-(http://ilerihaber.org/icerik/burger-king-calisani-insanlarin-bu-sirketin-nasil-bir-canavar-oldugunu-bilmesi-gerekiyor-82173.html) (Siteye Http ile girsin Https ile değil)
    4-(http://xhamster.com) (Siteye Http ile girsin Https ile değil)
    5- (http://wikileaks.org) (Siteye Http ile girsin Https ile değil)
    quote:

    Türknet VDSL müşterisiyim direk bağlanıyorum link açılıyor
    Hocam, tarayıcınızda gizli sekme açın, siteye ilk ollarak sadece Http ile girin Https ile girerseniz sansür işe yaramaz. Eğer Https olarak girerseniz daha sonra Http olarak girseniz bile site açılır önbelleğe alıyor çünkü.

    Bu arada farkettim ki WikiLeaks'ta engelliymiş TürkNet'te. Sansür hakkında kraldan daha çok kralcı takılan ISS'ler ve hükümet, sizlere sesleniyorum. Haksız yere engellenen sitelere tek hamlede çatır çatır giriyorum hemde VPN kullanmadan, yiyorsa gelin de engelleyin. Cimer'e de şikayet edebilrsiniz, onlardan korkan neyse...

    Hocam dalgınlıkla yanlış yazmışım, sitelere önce Http ile girsinler sonra gizli sekme açıp Https ile girsinler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilgisayarMeraklısı -- 17 Nisan 2022; 12:35:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BilgisayarMeraklısı B kullanıcısına yanıt

    evet, sansür var ancak türknette etkin değil. beğenmiyorsan yallah superonline sansürünü dene, bir bak bakalım o goodbyedpi falan işe yarıyormuymuş 

  • Yarıyor ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sen Superonline'nin o ağır sansürünü aşılamaz mı zannediyorsun? Tabii ki de sansür konusunda Superonline'nin lider olduğunu biliyorum, benim şaşırdığım nokta TurkNet gibi küçük ISS'nin bille o çöp DPI cihazlarını kullanması. Yarın bir gün TurkNet'te ağır sansüre başlarsa şaşırma.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilgisayarMeraklısı -- 28 Nisan 2022; 3:17:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BilgisayarMeraklısı B kullanıcısına yanıt

    Evet, stabil olarak aşılamaz. Ben de biliyorum o abuk subuk programları, tor browser kullanıp aşmayı. 100 mbit interneti sansürleri aşmak adına 1 mbit kullanmayı göze alıyorsan ne mutlu sana, bugün kullanıp aştığın programların yarın çalışacağına canı gönülden inanıyorsan ne mutlu sana 



    Türknet'e geçtiğim ilk günden beri 1 kez olsun VPN kullanmadım, neyse sen yarın için sansür aşma yollarını araştır şimdiden 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.