Şimdi Ara

Üni, alan seçimi, kararsızlık, gelecek kaygısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kötü bir üniversitede bilgisayar mühendisliği öğrencisiyim ve 1. sınıf bitti. Genelde öğrenci kişisi sınıf atladıkça, dersleri gördükçe bir alan seçip o alanda kendini geliştirip ilerler. Benim üniversiteye birazcık geç başlamamdan dolayı ben bu alan seçme işini erkenden yapıp mezun olana kadar o alanda kendimi geliştirmek, projeler yapmak istiyorum. Ama diğer yandan okurken eğlenceli bir şeyler yapıp bundan ufak bile olsa para kazanmak istiyorum ki bu da oyun geliştirme. Çok uzun sürmesede bir süre oyun geliştirme işine giriştim ve gördümki kod yazmak oyun geliştirmenin çok küçük bir kısmı. Grafik tasarımı bilen biri için oyun yapmak çok daha kolay heleki kod yazmadan oyun yapmanı sağlayan motorlar varken. İnsanın kod yazmayı bırakıp photoshop öğrenesi geliyor. Ama karakteri, animasyonu, arka planı, arayüzü, butonu falan derken iş gerçekten zorlaşıyor. Hazır assetlerse hiç bir zaman kafandaki ile tam uymuyor, eksik kalıyor. Makine öğrenmesi konusu ise ilerisi için soru işaretleri oluşturuyor. Hayalim mezun olunca yurt dışında bir iş. Abd - silikon vadisi olmasına gerek yok :) 3 sene boyunca kendimi geliştirsem bu hemen iş bulmama yeter mi? Okurken para kazanmamı sağlar mı? Türkiyede - yurtdışında bu alanda iş açığı var mı? Staj bile sorun oluyor. Kötü geçen eğitim hayatı ve boşa geçen seneler yüzünden özgüvenim kalmadı ve bu alan zor olduğu, ağır matematik içerdiği için fazlaca başaramama korkusu var ve artık kendimde başarısız olma lüksünü göremiyorum. Son 2-3 ayım 2 gün makine öğrenmesi, 2 gün oyun geliştirme çalışıp, 2 gün acaba o mu bu mu şeklinde karasız kalmam ve bunun döngüsüyle geçti. Hani üniversite okuyorum ama alaylı gibiyim. Ne öğreniyorsam kendim öğreniyorum internetten. İşin teorisini bile. Üniversite kötü, hocalar kötü, öğrenciler daha kötü. Zar zor motive olup çalışmaya başladığımda da bu kararsızlık, bi ona 2 gün bakıp bi öbürüne 2 gün bakma olayı hem psikolojik olarak beni yoruyor hemde 2 alanda da ilerleyemiyorum. Artık bir yol seçip sadece o yolda ilerlemem gerekiyor ama o yolu seçemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Üniversiteye kabaca 2 şey için gidilir: diploma ve sosyal çevre. Çok iyi bir üniversite değilse diploma pek işe yaramaz, geriye kaldı sosyal çevre. Fakat onu da ihmal ediyorsunuz ve böyle forumlara gelip akıl danışıyorsunuz. Niye üniversitedesin o halde? Daha öğrenciyken birbirinizi bu kadar düşman görmeyin yahu, mezun olunca zaten düşmanlarınız çok olacak, bilgisayar mühendisleri sevilen ve sayılan kişiler değil gerçek hayatta. Herkesle can-ciğer ol demiyorum ama en azından 4-5 kişilik bir yakın çevren olması lazım. Bu meslek kişiyi kolaylıkla asosyal yapar, o nedenle sosyalleşme için ayrıca gayret içinde olmalısınız. Yurtdışı hayalleri görmeden önce ingilizceyi kesinlikle halledeceksin. Eğer bölümde gerçekten işe yarar tek bir adam bile yoksa iyi ingilizceyle Internet üzerinden başka insanlara ulaşıp birliktelik ve motivasyon sağlayabilirsin. Okurken para kazanma olayı %90 sosyal çevreye bağlı, başka türlü hiç kimsenin senin kendini ne kadar geliştirdiğini merak etmesini ve zaman ayırmasını bekleme.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba,

    Durumum sizinkisine biraz benzer. 99'da universitenin ilk yilinda part/time calismaya basladim, 3 yildan sonra okula pek gitmedim full-time'a dondum yaklasik 15 yil Turkiye'de calistiktan sonra yurtdisina goc ettim.

    Oncelikle yeni nesildeki oyun uzerine calisma istedigini anlayamiyorum bir turlu. Oyun oynadiginiz icin oyun yazmanin da zevkli oldugu dusuncesi hakim sanirim ama biraz rasyonel olup dusunmek lazim. Turkiye'de oyun piyasasinin hacmi nedir, kac kisiyi istihdam ediyor, ne kadar elemana ihtiyac var vs. diye hic kimse arastirmadan etmeden ben oyun yapmak istiyorum diyor. Bu sevdadan vazgecip biraz mantikli olmak lazim.

    Eger mezun olunca yurtdisina gitmek istiyorsaniz oncelikle okurken tecrube kazanmaniz sart. Yurtdisinda hic bir ulke tecrubesi olmayan yeni mezun almaz, almasi icin mantikli bir sebep yok zaten. Okurken nasil tecrube kazanacagim derseniz github orada duruyor babalar gibi.
    ABD ya da Avrupa farketmez yurtdisi ile gorusme yapacak yazilimciya en buyuk prestiji iyi bir github hesabi kazandirir. Github'da aktif oldugunuz surece kodlama, ekip calismasi tecrubeniz artar. Bir proje nasil yapilir, nasil ilerler, versiyonlanir vs. gibi universitede ogrenemeyeceginiz seyleri katarsiniz kendinize. Tabi ingilizcenizin fluent en azindan advanced olmasi gerektigini hatirlatmaya gerek yok.

    Oncelikle hangi konu uzerinde calisamayi sevdiginize karar verin. Sevdiginiz konu uzerinde calisirsaniz yogunlasmaniz, ogrenmeniz daha kolay olur. Ama bundan once bir ogrenci olarak oncelikle temel bilgisayar bilimleri, algoritmalar ve en azindan 1 oop ya da functional programming diline hakim olmaya calisin. Bunlari halletmeden once zaten bir proje yapmaniz mumkun degil.

    Turkiye'de bir kac universite disinda dogru duzgun egitim verilmiyor bu konuda haklisiniz ama internet uzerinde bulamayacaginiz sey yok yazilim konusunda. En basitinden Stanford Universitesinin butun dersleri internet uzerinden acik. Okulda ogrenemiyorsaniz gidin oradan ogrenin.




  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Oyun geliştirme konusunda yalan haberlerin de etkisi olabilir mi? Birkaç ay önce "Türkiye nin 2018'de oyun ihracatı 50% artarak 1Milyar 50Milyon dolar oldu" haberi vardı yani Türkiye de deli divane oyun geliştiriliyor, ihrac ediliyor algısı oluşturulmaya çalışılıyor. O haber gerçek dışı.Rakamlar tutarsız cunku. Milyar dolar cok büyük bir rakam. Ayrıca forumda bir iki sene öncesine kadar oyun veya app geliştirip Google Play, appstore vs ye koyarsan sadece reklam gelirlerinden güzel rakamlar kazanabilirsin şeklinde 100+ sayfalık konular vardı; onun da gerçek olduğunu sanmıyorum. Zaten o konulara şu anda kimse uğramıyor bile.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Oyun geliştirme konusunda yalan haberlerin de etkisi olabilir mi? Birkaç ay önce "Türkiye nin 2018'de oyun ihracatı 50% artarak 1Milyar 50Milyon dolar oldu" haberi vardı yani Türkiye de deli divane oyun geliştiriliyor, ihrac ediliyor algısı oluşturulmaya çalışılıyor. O haber gerçek dışı.Rakamlar tutarsız cunku. Milyar dolar cok büyük bir rakam. Ayrıca forumda bir iki sene öncesine kadar oyun veya app geliştirip Google Play, appstore vs ye koyarsan sadece reklam gelirlerinden güzel rakamlar kazanabilirsin şeklinde 100+ sayfalık konular vardı; onun da gerçek olduğunu sanmıyorum. Zaten o konulara şu anda kimse uğramıyor bile.
    Etkisi vardır elbette ama esas sebebin insanların genç yaşta bilgisayar ile etkileşiminin büyük çoğunlukla sadece oyunlar için olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Çok da doğal bu.
    Diğer yandan oyun yapmak kolay bir işmiş gibi algılanıyor. Oyun stüdyosu konseptinden haberi yok insanların. Sadece kodlamanın yeterli olacağını zannediyorlar. Pazarlama kısmına ise hiç girmiyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • seyfi84 S kullanıcısına yanıt
    Hocam bende sosyal fobi var. O yüzden teknik konularda ne kadar geliştirirsem kendimi bir şeyler yaparımın peşindeyim çünkü sosyal anlamda bir şey yapamıyorum teknik olarak kendimi geliştirip o açığı kapama niyetindeyim. Düşman olarak görme değil öğrenci profili düşük. 4-5 arkadaşım var bi dersi sınır puanla geçip büte kalmamak büyük başarı onlara göre. Sene boyunca kafelerdeyiz zaten. İyi hoş ama mesleki açıdan gelişmeme bir faydaları olmuyor.
    İngilizcem B1. Sürekli çalışıp seviyemi yükseltmeye de çalışıyorum. İleriki senelerde tamamen hallederim diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BAD8EBE29 -- 6 Haziran 2019; 19:45:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Oyun geliştirmenin zorluğunun farkındayım. Bir takım işi zaten. Sadece kod yazabilen biri için çok daha zor ancak benim yapmak istediğim ufak tefek 1-2 mobil oyun yapıp reklamlarından 3-5 bir şey kazanmak. Bu nispeten daha kolay bir iş.
    Githubta ki bir kaç proje staj yerine geçip tecrübe olarak sayılabikir mi? İstediğim alanla ilgili staj bulmak kolay zor gibi.
    İngilizcem var ama oturup hiç bilmediğim bir konuyu 0dan ingilizce bir kaynaktan anlamama yeteceğini sanmıuorum. İngilizce geliştirme işini hızlandırmam gerek sanırım daha sağlıklı kaynaklar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden admob'un verdiği gelirin çok daha fazla olması ve şuan bu reklam gelirlerinin kuruşlara düşmesi, play storeda inanılmaz sayıda uygulama-oyun olması bu yüzden uygulamamızın arada kaynayıp gitmesi indirilmemesi, reklam işine bütçe ayırmak zorunda olmak gibi nedenler yüzünden artık bu tarz konulara pek uğranmadığını düşünüyorum. Zaten araştırma yaparken güncel başlık sayısı çok az oluyor. Geçmişteki konulara bakıncada durum bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-BAD8EBE29

    Oyun geliştirmenin zorluğunun farkındayım. Bir takım işi zaten. Sadece kod yazabilen biri için çok daha zor ancak benim yapmak istediğim ufak tefek 1-2 mobil oyun yapıp reklamlarından 3-5 bir şey kazanmak. Bu nispeten daha kolay bir iş.
    Githubta ki bir kaç proje staj yerine geçip tecrübe olarak sayılabikir mi? İstediğim alanla ilgili staj bulmak kolay zor gibi.
    İngilizcem var ama oturup hiç bilmediğim bir konuyu 0dan ingilizce bir kaynaktan anlamama yeteceğini sanmıuorum. İngilizce geliştirme işini hızlandırmam gerek sanırım daha sağlıklı kaynaklar için.
    Tekrar merhaba
    Işin içine girdiğiniz de göreceksiniz ki zannettiğiniz kadar kolay bir iş değil. Özellikle app storelarda öne çıkmak çok com zor. Ya hiç denenmemiş yeni bir konseptle çıkacaksınız ( programcılık değil bu da ) ya da reklam için büyük bütçeniz olacak.

    Github'da çok kullanılan opensource bir proje için katkı yapabilirseniz bu size Turkiye'de yapacağınız stajdan daha fazla katkı sağlar. Ayrıca staj da yeterli bir tecrübe değil. Production'a urun çıkartıp bununla başedebilmek önemli.

    Ingilizce bu iş için şart. Yurtdışı hedefliyorsanız sadece teknik acıdan değil konuşma ve yazmaya da hakim olmalısınız. Yazılım için değil sadece her türlü uluslararası iş için gerekli. Nacizane tavsiyem her şeyden önce ingilizceye yoğunlaşmanız olur. Mümkün olduğunca çok pratik yapın. Bu iş ekip işi, iletişim de çok önemli bir parçası.

    Yolunuz uzun ve zorlu ama imkansız değil. Pek çok insana sizin hedeflerinize ulaşmış durum da. Siz de yapabilirsiniz. Disiplinli çalışın, öğrenmeye açık olun ve odakların gerisi gelir.
    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim zamanımda bilgi kıttı, Vİsual Basic ile bir form yapıp printer'dan rapor çıkarabilen bankalarda falan iş bulurdu. Şimdi şartlar çok farklı, anormal bilgi bolluğu var ve darmadağınık. Neye bakacağını nerden başlayacağını bulmak mesele. Tek başınıza ilerlemek giderek zorlaşıyor, bu nedenle kafadengi kişilerle ittifak kurup aranıza iş bölümü yapın, sonra düzenli olarak birbirinize anlatın... yurtdışında böyle tightly-knit gruplaşmalar var, yalnız kovboy dönemi bitti. Asosyal nerd olmak artık bir dezavantaj, böyle insanları dışlamaya başladılar çünkü "programcı sabahtan akşama ekran başına gömülen, hayattan kopuk, basit bir maaş pazarlığı bile yapamayan vur kafasına al ekmeği bir kişidir" imajı yeni nesilin bu sektöre girmesine engel oluyor, ve bu imajı yıkmak için ciddi gayret var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyfi84 -- 7 Haziran 2019; 9:21:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bestanealtcizgi B kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UP
  • Güzel konu. Teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.