Şimdi Ara

Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Bitirme projem için takıldığım bir nokta var. Soldaki makas ile kromozomları kestikten sonra ekranda bir test çıkıyor. Kullanıcı testi çözdükten sonra sağda gözüken tekrar izle butonu çıkmalı. Fakat bende o buton hep açık gözüküyor. Onu nasıl test çözüldükten sonra çıkacak hale getirebilirim ? Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme







  • Bir tane Public Gameobject olustur.
    Ornegin tekrarIzle_btn
    Oyun baslayinca Setactive ozelligini kullanarak butonu kapat, test bitince ise tekrar acarsin.
    Takildigin yer olursa yardim ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Bir tane Public Gameobject olustur.
    Ornegin tekrarIzle_btn
    Oyun baslayinca Setactive ozelligini kullanarak butonu kapat, test bitince ise tekrar acarsin.
    Takildigin yer olursa yardim ederim.
    Hocam merhaba,

    Halihazırda buton için bir gameobject var aslında. Onun haricinde mi oluşturmam gerekiyor?

    Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantstkn -- 3 Mayıs 2019; 10:53:52 >




  • Yanlis anladiniz , butonu kapat ac yapmak icin.

    public GameObject tekrar_btn;
    Benzeri bir degisken olusturun bunu testi kontrol eden scriptte yaparsaniz daha kolay olur.

    Scripti kaydedin ve scriptin icinde oldugu Oyun objesi(camera, vb ) ne ise onu secin public degiskeni boss gorunecek, sonra butonunuzu alip o alana surukleyin.
    Surukledikten sonra tekrar_btn.setactive kullarak butonu istediginiz yerde acip kapatabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Yanlis anladiniz , butonu kapat ac yapmak icin.

    public GameObject tekrar_btn;
    Benzeri bir degisken olusturun bunu testi kontrol eden scriptte yaparsaniz daha kolay olur.

    Scripti kaydedin ve scriptin icinde oldugu Oyun objesi(camera, vb ) ne ise onu secin public degiskeni boss gorunecek, sonra butonunuzu alip o alana surukleyin.
    Surukledikten sonra tekrar_btn.setactive kullarak butonu istediginiz yerde acip kapatabilirsiniz.
    hocam çok teşekkürler deneyeceğim bunu. Birde şu işaretli kısma kayan yazı gibi bir şey koyabilir miyim ? Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhantstkn

    hocam çok teşekkürler deneyeceğim bunu. Birde şu işaretli kısma kayan yazı gibi bir şey koyabilir miyim ?

    Alıntıları Göster
    Yapilir , en basit nasil yaparsin kayma isleminin animasyonunu yaparsin ortada baslar koseye gider geri gelir nasil istiyorsan loop da birakirsin surekli tekrarlar.
    Youtube dan 2d animasyonlara bak cozersin.
    Diger bir yol ise Text objesinin transformunu degistirmek , X ve Y ekseninin degerleriyle oynayarak istedigin yere kaydirirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Yapilir , en basit nasil yaparsin kayma isleminin animasyonunu yaparsin ortada baslar koseye gider geri gelir nasil istiyorsan loop da birakirsin surekli tekrarlar.
    Youtube dan 2d animasyonlara bak cozersin.
    Diger bir yol ise Text objesinin transformunu degistirmek , X ve Y ekseninin degerleriyle oynayarak istedigin yere kaydirirsin.

    Alıntıları Göster
    Hocam bu şekilde yazdırıyorum ama bunu örneğin 5 saniye sonra kaybolacak şekilde nasıl yapabilirim ?
    Unity aksiyon sonrası buton aktifleştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantstkn -- 3 Mayıs 2019; 15:40:1 >




  • Bunu dene ve ya waitforseconds islemini yapmissin devamin da Destroy edebilirsin
    Destroy (gameObject, 5);

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Bunu dene ve ya waitforseconds islemini yapmissin devamin da Destroy edebilirsin
    Destroy (gameObject, 5);
    Çok teşekkürler hocam. İlk buton konusunu yapacağım birazdan olursa tekrar yazacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhantstkn -- 3 Mayıs 2019; 17:4:30 >
  • Başlatınca:
    GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");

    tekrarizlebutonu.SetActive(false)///KAPAT

    Bitince:
    5 saniye içinde göstermek için
    float gosterimaktif = true;
    float gosterimsuresi = 5;

    GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");


    if(gosterimaktif)
    {
    gosterimsuresi -= 1*Time.delta;
    if(gosterimsuresi < 0.0f)
    {
    gosterimaktif = false;
    gosterimsuresi = 5;
    }
    }
    if(gosterimaktif)
    {
    tekrarizlebutonu.SetActive(true); ///AÇ
    }
    else
    {
    tekrarizlebutonu.SetActive(false); ///KAPAT
    }

    Animasyonlu olarak yapmak istiyorsan azalan gosterimsuresi saniyesini renk componentinin alpha kısmını da bağlayabilirsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Progressive288 -- 3 Mayıs 2019; 18:5:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Progressive288

    Başlatınca:
    GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");

    tekrarizlebutonu.SetActive(false)///KAPAT

    Bitince:
    5 saniye içinde göstermek için
    float gosterimaktif = true;
    float gosterimsuresi = 5;

    GameObject tekrarizlebutonu = GameObject.Find("buton_tekrarizle");


    if(gosterimaktif)
    {
    gosterimsuresi -= 1*Time.delta;
    if(gosterimsuresi < 0.0f)
    {
    gosterimaktif = false;
    gosterimsuresi = 5;
    }
    }
    if(gosterimaktif)
    {
    tekrarizlebutonu.SetActive(true); ///AÇ
    }
    else
    {
    tekrarizlebutonu.SetActive(false); ///KAPAT
    }

    Animasyonlu olarak yapmak istiyorsan azalan gosterimsuresi saniyesini renk componentinin alpha kısmını da bağlayabilirsin..
    Hocam merhaba, kodları okuyorum ama ilk kısımda takıldım, başlatınca derken ne demek istedin acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Bir tane Public Gameobject olustur.
    Ornegin tekrarIzle_btn
    Oyun baslayinca Setactive ozelligini kullanarak butonu kapat, test bitince ise tekrar acarsin.
    Takildigin yer olursa yardim ederim.
    Hocam selam, denedim ama olmadı bir yerde yanlış gidiyorum galiba. Setactive için yazmam gereken bir kod var mı ? Birde setactive ile kapattığım butonu test bitince kontrol butonuna basınca aktif edecek şekilde nasıl yapabilirim ? Çok teşekkürler şimdiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batuhantstkn

    Hocam selam, denedim ama olmadı bir yerde yanlış gidiyorum galiba. Setactive için yazmam gereken bir kod var mı ? Birde setactive ile kapattığım butonu test bitince kontrol butonuna basınca aktif edecek şekilde nasıl yapabilirim ? Çok teşekkürler şimdiden

    Alıntıları Göster
    Pm de tw at gostereyim istersen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baxa

    Pm de tw at gostereyim istersen.

    Alıntıları Göster
    Attım hocam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.