Şimdi Ara

Unity Karakter Haraket Ederken Yanındaki Nesneler Hafif Titriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bunun önününe nasıl geçicem yanındaki nesneler 3310 gibi titriyor ayrıyeten nesneye gitip temas ettiğimde hala haraket etmeye kalkarsam zorlarsam yani karakteri ilerlesin diye tirtir tiriyor karakter fixedupdate içine yazınca karakter duvar çarptırınca titreme olmuyor ama yine yüürken başka nesneler titiryor akıcı olmuyor böylece nedeni nedir nasıl düzeltirim




  • Karakteri nasıl hareket ettiriyorsun?

  • Musahan17 kullanıcısına yanıt

    update nin içinde



        // karakterin mouse takip etme kodu 

        var dir =(Input.mousePosition - Camera.main.WorldToScreenPoint(transform.position))*Time.deltaTime;

        direction = (Mathf.Atan2(dir.y, dir.x) * Mathf.Rad2Deg) -90;


        // karakter haraket kodu 

        transform.rotation = Quaternion.AngleAxis(direction, Vector3.forward);

        transform.position = new Vector3(transform.position.x + speed * Input.GetAxis("Horizontal")*Time.deltaTime, transform.position.y + speed * Input.GetAxis("Vertical")*Time.deltaTime, transform.position.z);

  • Musahan17 kullanıcısına yanıt

    titreme sorunu artık olmuyor yani çıktı olarak alınca oyunu açtım titremiyor orda fakat şöyle bişey var karaterle gidip bi tane colliderı olan nesneye çarptığımda eğer çarpmaya devam edersem çok fazla titriyor 3310 gibi çarpınca sabit kalmıyor ileri geri ileri geri hızlı hızlı oluyor nasıl düzltebilirim bunu

  • örneğin karakterin x ekseninde 4.99 noktasında ve çarptığın duvar da x = 5 noktasında. Varsayalım ki (speed * Input.GetAxis("Horizontal")*Time.deltaTime) = 0.03 olarak geldi. Bu durumda karakterinin pozisyonunu 5.02 olarak değiştiriyorsun, ancak x=5 noktasında duvar olduğundan onun içine girme ve titreme gibi bir durum oluyor, aslında düşününce karakter 0.03 birim ışınlanmış oluyor.

    Bu durumda yapabileceğin ilk şey karakterin ışınlanmaktan ziyade bir noktadan, bir noktaya ilerlemesini sağlamak, bu videoda bu durumu farklı yöntemlerle karşılaştırmış.





  • Musahan17 kullanıcısına yanıt

    videodaki arkadaş gibi yaptım ilk başta güzeldi fakat bir süre sonra karakter titremeye başladı haraket ederken çok fazla titriyor sanki bi yere takılıyor gibi ve daha sonra sanki uzay boşluğunda gibi çok ufak süzülmeye başlıyor çok garip

  • Collider'in OnCollisionEnter olayında hızı sıfırlamayı denediniz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N3CAT1 kullanıcısına yanıt

    anlamadım hocam nasıl

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.