Şimdi Ara

Uydurulmuş Din ve Kuran'daki Din!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
1.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kurancı Akım İslamın tek kurtuluş yoludur.Kuran'dan başka kaynak olamaz.Kuran'ı eksik bir kitap olarak görmekten vazgeçiniz.



  • İyide din lerin hepsi uydurulmuş insan ürünü zaten

    Ayrıca hadis ler ve Kuran örtüşüyor.İslam ülkeleride aynen onu uyguluyor ve burunları moktan çıkmıyor.


    Gerçek islam bu değil zırvası artık çok baydı ve toplumun alt tabakasının bile ağzından düşmez oldu.

    Geçen akrabamın cenazesinde hoca anlatıyordu.Gerçek islam şuanki arap toplumunun yaşadığı değil diyordu vs.

    Tabiki o kalabalık içinde gerçek islam tam olarak da bu sadece siz islam'ı mükemmel zannediyorsunuz diyemedim

    Kurtuluş arıyorsanız Atatürk bunu 100 yıl önce yapmıştı.İslam'ın kurtuluşunu istiyorsanız Hristyanlıktaki gibi refom yapın.Nitekim başgan da refom yapılmalı demişti

    Ama aklı başında bir insanın dogmatik fikirler ve din ler ile işi olmaz.Realist olur ve gözü ileridedir.
  • Tamam.
  • 2 dinde aynidir.

    Birakin bu komuru elmasa cevirme manevralarini..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana aynı olan bir kavram söylüyorsun
  • Ben Kur'an dışında din tanımam. İfaden beni epey üzdü. İslam Ademden beri aslolan dindir ve kurtuluşa ihtiyacı olmaz.

    Ayrıca;
    Kur'an dışı olan Arap tarihi kaynak olarak kullanılmak zorundadır. Din Kur'an'dan ibarettir ancak indiği toplum arap toplumudur ve bunlar insan olarak ilk uygulayıcılarıdırlar. Dinin yani Kur'an'ın en doğru anlaşılması için arap tarihi yok sayılamaz.

    Kur'an eksik bir kitap değildir ancak ayetlerin doğru anlaşılmasında arap tarihinden faydalanılmazsa Kur'an doğru anlaşılamaz. Arap tarihi Kur'an ile karşılaştırmalı olarak değerlendirildiğinde yaşanmamış (sahte tarih) olanların %99u hemen ortaya çıkıyor zaten. Ayrıca Sunni ve Şii olarak çok erken aşamada ayrıştıkları için ikisinde de ortak olan konuların Kur'an ile çelişmediği sürece doğru olma ihtimali epey yüksektir. Zira uydurmalar ayrışmadan epey sonra baskın gelmiştir.

    "Kur'an Müslümanı" şeklinde ayrıştırılıyoruz yeni bir mezhepmişiz gibi halbuki bizler aslına -yani Hz. Muhammed zamanına- en uygun olan İslam için çabalıyoruz ve bu hususta her kaynak Kur'an, akıl ve mantık ile birlikte değerlendirilmelidir. Ben çokça ateist okurum mesela bizim görmediğimiz bir şeyi görmüş olabilir mi diye. Hadis, mezhep bilgilerini de araştırırım ki ayetleri o zamankiler nasıl değerlendirmiş bileyim.




  • 18-19 yaşından sonra okuma yaptığı halde hâlâ daha mealci olan birisinin beyin problemleri olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanın dine ihtiyacı var mı? yani neden zorunlu olarak ilah kavramı türetiyor?

    bence bu zorunluluk yok. bunun temel nedeni insan denen şeyin zaten din sahibi olarak doğması. bu din mezhepsel ya da ayrımcı değil. hocaya müride ihtiyaç da bırakmıyor. salt dünya hayatına özgü bir arguman.

    .............................

    dna dini bireycidir. herkeste aynıdır. coğrafya veya ilim seviyesi fark etmeksizin herkese eşit mesafededir.

    ..............................

    bu dinin kabulu hallinde ilah denen yapı sorgulanamaz bir hal alır ki her inanıyorum diyen zat da bunu ister zannımca. ebeveynin bahşi olan bir dinden bahsediyoruz.

    bu dinin kutsalı anne ve baba denen iki kavram. bana göre önce insan olarak mensubu bulunduğumuz dini anlamak lazım. bu din yeterli ise başka bir din aramaya gerek kalmayabilir.
  • İslam aleminin kurtuluşu dinde reform yapmadan geçer. O da ancak bu tür yollarla olabilir, devam hocam devam. En azından asma kesme yok, baskı yok, kendi kafanızdan kurduğunuz bir din var. Temellendirebiliyorsanız inanmaya devam, ne siz bizden nefret ediyorsunuz ne de biz sizden.



    ILIMLI, LAİK MÜSLÜMANLIĞA EVET !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    18-19 yaşından sonra okuma yaptığı halde hâlâ daha mealci olan birisinin beyin problemleri olabilir.
    Argüman ?
  • burda din konuşuluyor ya da öyle zannediliyor. acaba hangisi?

    haram nedir? helal nedir? neye göredir? bu sorular sınırları belirleyen en öncel soru. kişi haramı helali bilmezse din denen şey zaten oluşamaz.

    .................................

    bilmiyorumu da cevaplardan bir cevap olarak kabul edelim.

    bildiğim kadarı ile kısmı da bir cevaptır diyelim.

    ................................
  • İslam dinindeki son reform Allah tarafından Hz. Muhammed'e vahiy edilen Kur'an ile yapılmıştır. Reforma gerek yok, Kur'an dışı olan uydurmalar gitsin yeter zaten.

    İslamın aslı zaten karşıdaki saldırmadığı müddetçe ılımlı olmayı emrediyor yani aslında ılımlılık olan dine yeniden bir sıfat olarak ılımlı eki getiremeyiz.

    Laik Müslümanlık ne demek onu çözemedim. Laik kelimesi orjinali Fransızca olan "din dışı" anlamı olan bir kelimedir ve devletler için kullanılır. İnsanlar laikist(laiklik savunucusu) olurlar. Din dışı Müslümanlık demiş oluyorsun farkında olmadan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    İslam dinindeki son reform Allah tarafından Hz. Muhammed'e vahiy edilen Kur'an ile yapılmıştır. Reforma gerek yok, Kur'an dışı olan uydurmalar gitsin yeter zaten.

    İslamın aslı zaten karşıdaki saldırmadığı müddetçe ılımlı olmayı emrediyor yani aslında ılımlılık olan dine yeniden bir sıfat olarak ılımlı eki getiremeyiz.

    Laik Müslümanlık ne demek onu çözemedim. Laik kelimesi orjinali Fransızca olan "din dışı" anlamı olan bir kelimedir ve devletler için kullanılır. İnsanlar laikist(laiklik savunucusu) olurlar. Din dışı Müslümanlık demiş oluyorsun farkında olmadan.
    Laik insan terimi, genel olarak kullanılan bir ifadedir ve yanlış olduğunu düşünmüyorum. Her neyse benim kastettiğim,laiklikle barışçıl olmanız. Yoksa laiklikle barışçıl değil misiniz?



    Laiklikle barışçıl olan Müslümanları severim de o yüzden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC547EB8D -- 6 Ocak 2019; 20:28:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim toplum olarak sorunumuz bu zaten kavramları istediğimiz gibi kullanıyoruz.

    Laiklik ilkesi ile bir sorunum yok. Dediğim gibi devlet yönetimi ile alakalı bir konudur aslında bu ve İslam dini bir "şeriat devleti" öngörmez. İnsana Kur'an doğrultusunda yaşamasını emreder.

    Ancak bu ülkenin Atatürk döneminden beri laikliği uyguladığını düşünmem. Her ülkeyi yöneten dinleri istediği gibi kullanmak istemiştir. Atatürk ve 1950'ye yönetenler camilerde zorla Türkçe namaz kıldırmıştır(karşı değilimdir bu arada ancak zorla yapılmasına karşıyımdır) sonra gelenler değiştirmişlerdir ve kendi amaçları için kullanmaya devam etmişlerdir. Şimdikiler iyice siyasi olarak kullanmaktadırlar. Yarın bunlar gittiğinde gelenler de kesinlikle yine dini kullanmaya devam edeceklerdir.

    Laiklik Avrupa'da uygulanır kilise tamamiyle ayrıdır devletten; bizde ise dini de devlet yönetir, düzenler. Kusura bakma ama ben buna Laik Devlet demem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Bizim toplum olarak sorunumuz bu zaten kavramları istediğimiz gibi kullanıyoruz.

    Laiklik ilkesi ile bir sorunum yok. Dediğim gibi devlet yönetimi ile alakalı bir konudur aslında bu ve İslam dini bir "şeriat devleti" öngörmez. İnsana Kur'an doğrultusunda yaşamasını emreder.

    Ancak bu ülkenin Atatürk döneminden beri laikliği uyguladığını düşünmem. Her ülkeyi yöneten dinleri istediği gibi kullanmak istemiştir. Atatürk ve 1950'ye yönetenler camilerde zorla Türkçe namaz kıldırmıştır(karşı değilimdir bu arada ancak zorla yapılmasına karşıyımdır) sonra gelenler değiştirmişlerdir ve kendi amaçları için kullanmaya devam etmişlerdir. Şimdikiler iyice siyasi olarak kullanmaktadırlar. Yarın bunlar gittiğinde gelenler de kesinlikle yine dini kullanmaya devam edeceklerdir.

    Laiklik Avrupa'da uygulanır kilise tamamiyle ayrıdır devletten; bizde ise dini de devlet yönetir, düzenler. Kusura bakma ama ben buna Laik Devlet demem.
    Tamam, laiklikle sorununuz yoksa güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Ben Kur'an dışında din tanımam. İfaden beni epey üzdü. İslam Ademden beri aslolan dindir ve kurtuluşa ihtiyacı olmaz.

    Ayrıca;
    Kur'an dışı olan Arap tarihi kaynak olarak kullanılmak zorundadır. Din Kur'an'dan ibarettir ancak indiği toplum arap toplumudur ve bunlar insan olarak ilk uygulayıcılarıdırlar. Dinin yani Kur'an'ın en doğru anlaşılması için arap tarihi yok sayılamaz.

    Kur'an eksik bir kitap değildir ancak ayetlerin doğru anlaşılmasında arap tarihinden faydalanılmazsa Kur'an doğru anlaşılamaz. Arap tarihi Kur'an ile karşılaştırmalı olarak değerlendirildiğinde yaşanmamış (sahte tarih) olanların %99u hemen ortaya çıkıyor zaten. Ayrıca Sunni ve Şii olarak çok erken aşamada ayrıştıkları için ikisinde de ortak olan konuların Kur'an ile çelişmediği sürece doğru olma ihtimali epey yüksektir. Zira uydurmalar ayrışmadan epey sonra baskın gelmiştir.

    "Kur'an Müslümanı" şeklinde ayrıştırılıyoruz yeni bir mezhepmişiz gibi halbuki bizler aslına -yani Hz. Muhammed zamanına- en uygun olan İslam için çabalıyoruz ve bu hususta her kaynak Kur'an, akıl ve mantık ile birlikte değerlendirilmelidir. Ben çokça ateist okurum mesela bizim görmediğimiz bir şeyi görmüş olabilir mi diye. Hadis, mezhep bilgilerini de araştırırım ki ayetleri o zamankiler nasıl değerlendirmiş bileyim.
    Tarihi kaynak olarak faydalanmak ayrı, rivayetlerle hükmetmek ayrı.

    Hüküm Allah'a aittir ve Allah hükümlerini Kuranla bildirmiştir. Oysa insanlar ne olduğu belirsiz rivayetlere bakarak helal/haram bile ortaya atıyor.

    Mezhepleşmeye ben de karşıyım. Kuran Müslümanlar olarak birlik olmamızı söyler. Şu tekfirciliği ve ayrışmayı bırakmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mumuş -- 11 Ocak 2019; 13:2:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mumuş

    Tarihi kaynak olarak faydalanmak ayrı, rivayetlerle hükmetmek ayrı.

    Hüküm Allah'a aittir ve Allah hükümlerini Kuranla bildirmiştir. Oysa insanlar ne olduğu belirsiz rivayetlere bakarak helal/haram bile ortaya atıyor.

    Mezhepleşmeye ben de karşıyım. Kuran Müslümanlar olarak birlik olmamızı söyler. Şu tekfirciliği ve ayrışmayı bırakmalıyız.



    Hazreti Muhammed'siz İslam olmaz çünkü Hazreti Muhammed İslam dininin peygamberidir İslam Kuran'ı Kerim, Hadis-i Şerifler ve Sünnet-i Seniyelerlerle bir bütündür bir müslumanın müsluman olması için bütün bu seciyeleri kabul etmesi gerekir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big Bos

    quote:

    Orijinalden alıntı: mumuş

    Tarihi kaynak olarak faydalanmak ayrı, rivayetlerle hükmetmek ayrı.

    Hüküm Allah'a aittir ve Allah hükümlerini Kuranla bildirmiştir. Oysa insanlar ne olduğu belirsiz rivayetlere bakarak helal/haram bile ortaya atıyor.

    Mezhepleşmeye ben de karşıyım. Kuran Müslümanlar olarak birlik olmamızı söyler. Şu tekfirciliği ve ayrışmayı bırakmalıyız.



    Hazreti Muhammed'siz İslam olmaz çünkü Hazreti Muhammed İslam dininin peygamberidir İslam Kuran'ı Kerim, Hadis-i Şerifler ve Sünnet-i Seniyelerlerle bir bütündür bir müslumanın müsluman olması için bütün bu seciyeleri kabul etmesi gerekir

    Alıntıları Göster
    Şu yazımı okursanız cevap olacaktır:

    http://tanrininkodu.blogspot.com/2018/06/hadislere-ne-zaman-ihtiyac-duyarz.html




  • Big Bos kullanıcısına yanıt
    Hz. Muhammed'siz İslam anlaşılmaz, Hz. Muhammed'e iftira atarak da İslam olmaz. Hz. Muhammed dahil Allah hiç kimseye haram/helal koyma yetkisi vermemiştir. Peygamber efendimiz de asla ve asla böyle bir hadis belirtmemiştir. Belirttiğini iddia eden peygambere ve Allah'a iftira atmaktadır.

    Allah birdir ve Muhammed onun kulu ve elçisidir diye iman ediyoruz. Muhammed Allah'ın ortağıdır demiyoruz. Peygamberimiz elçiliğini eksik yapmamıştır ki Kur'an da olmayan Allah'ın ayeti olsun.

    Arap tarihi yok sayılmamalıdır ancak Arap tarihi dini kaynak değildir, dini yani Kur'an-ı Kerim'i daha iyi anlayabilmemiz için gereklidir. Dinin sahibi Allah'tır. Araplar dinin son halinin ilk uygulayıcılarıdır, bu ayrımı yapmak şarttır.

    Evet İslam sadece meal ile anlaşılacak değildir kesinlikle Arap tarihi de incelenmelidir. Ancak Kur'an ile çelişen tüm Arap tarihi peygambere ve Allah'a iftiradır. Yalan olanların %99'u hemen tespit edilir zaten. Yeter ki insan Kur'an ile Arap tarihinin ilk başta farklı kategoride olduğunu idrak etsin.




  • Kur'an yeterlidir ayrıntı diye bidat ve israliyatları dindenmiş gibi kabul etmek son derece sakıncalıdır. bizim bilmemiz gereken kısım, gerektiği kadar Kuran'da verilmiştir. Bizler hep bahane arayışındayız. Bakara 67-71'de olduğu gibi. İşlerine gelmeyen, kendi arzularina uymayan şeyleri Kuran'da gördükçe başka kaynak arayışları asla bitmeyecektir ve Kur'an-ı yeterli gormeyeceklerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyfi_19 -- 11 Ocak 2019; 18:20:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurandan başka kaynağı kabul etmediğinde namaz kılamıyorsun.

    Kuran, dinin tekelini kendi eliyle bir takım kişilere zumrelere altın tepside sunan gayet eksik bir kitaptır ve tek başına 21.yy da yaşayanların toplum hayatını düzenlemede gayet yetersizdir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.