Şimdi Ara

Crysis 2, ilki gibi grafiksel bir devrim sunmayacak.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
3.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aslında bugüne kadar yayınlanan oynanış videolarından ve 7800 GTX gücündeki konsollara da çıkacağı düşünülerek, böyle birşeyi tahmin etmek zor değildi. Ama Ocak Oyungezer'deki Crytek dosyasını okuyunca şimdi bundan daha emin oldum.

    Yazıda Crytek'in CryEngine5'e kadar olan süreci şimdiden planladığı yazılıyor. İlk CryEngine Farcry'da kullanılmıştı. Cryengine 2 ise grafiksel anlamda bir devrim yaparak Crysis'te kullanılmıştı. Crysis 2'te kullanılacak CryEngine 3'ün ise grafiksel anlamda 2. motora bir geliştirme getirmeyeceği söyleniyor. Bu sürümde üzerinde durulan şeyler temel olarak konsol entegrasyonu ve belki bizi ilgilendirecek olan tek yenilik 3d özelliği. CryEngine 4 motorunda ise yine büyük çapta bir grafiksel gelişim olacağı söyleniyor.

    Kısacası oyun Crysis benzerli bir motorda, orman yerine şehirde geçen bir Crysis olacak ve grafiksel olarak belki de tek yeni özelliği 3d olacak. Cevat Yerli 3d'den son derece umutlu ve gelecekte tüm oyunların 3d olarak yapılacağını söylüyor. Eğer Crysis frame rate'i 2ye bölmeden 3d verme işini PC'lerimize de getirirse bence 3d olayının sonunda patlama yapacağı oyun olabilir Crysis.

    Bir diğer gerçek de Crysis PC raflarına (ya da Steam'e) düşer düşmez orta ve üst segmentte kart satışı ciddi derecede artacaktır. AMD ve Nvidia, Crytek'e ne derece destek oluyorlar bilmiyorum ama ne kadar olsalar azdır gibi geliyor bana.







  • Cevat yerli, zaten röportajda söylüyor; fark var ama ciddi bir fark yok diye. Bence ilk oyunun kalitesinde olsa yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rodri -- 14 Mayıs 2020; 21:10:52 >
  • rodriye katılıyorum.
    halihazırda crysis in çıktığı dönemde oldukça üst seviye kartlardan olan gtx 260 calibre ekran kartım var ve crysis i 1280x1024 full AA ve yüksek detayda ancak oynayabiliyorum. (oc yapmadan) warhead da iş iyice sarpa sarıyor.

    bence crysis 2 yine birçok kartı özellikle nvidia 3d destekli kartları piyasada bırakmayacak gibi...
    grafiksel devrim diyoruz da allah aşkına 2 sene önce çıkmış warhead ile gta IV bile aynı grafik kalitesinde sayılır. kısacası warhead kalitesini çok çok az da olsa aşmış olsalar yine devrim sayılabilir.
    +frame rate sorunu olmadan 3d olursa tam devrim olmuş olur.
    sonuçta forever crysis forever cevat hoca
  • Pardon da gta 4 ne zaman cikti haberin var mi? Nasil bir kiyaslama yapmissin warhead ile gta 4 arasinda anlamadim
  • anlamadıysan k.bakma açıklayayım.

    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı ve grafikleri eş diyebiliriz. yani cryengine2 ile yapılan devrim 2 sene sonra bile aşılabilmiş değil. ki cryengine 3 az daha ilerletse yine devrim sayılabilir. sonuçta yine ilki gerçekleştirir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar

    anlamadıysan k.bakma açıklayayım.

    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı ve grafikleri eş diyebiliriz. yani cryengine2 ile yapılan devrim 2 sene sonra bile aşılabilmiş değil. ki cryengine 3 az daha ilerletse yine devrim sayılabilir. sonuçta yine ilki gerçekleştirir

    Bana göre alakası bile yok grafik açısından iki oyunun. Yani en basitinden gta daki ağacın crysisteki ile eş olduğunumu varsayıyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod


    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar

    anlamadıysan k.bakma açıklayayım.

    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı ve grafikleri eş diyebiliriz. yani cryengine2 ile yapılan devrim 2 sene sonra bile aşılabilmiş değil. ki cryengine 3 az daha ilerletse yine devrim sayılabilir. sonuçta yine ilki gerçekleştirir

    Bana göre alakası bile yok grafik açısından iki oyunun. Yani en basitinden gta daki ağacın crysisteki ile eş olduğunumu varsayıyorsun?


    üstad öyle değil yani genel olarak mesela warhead çıktığı dönemde dh den tam alırken gta IV de çıktığı dönemde tam aldı. ya genel olarak yani benzer mesela kimisinde çevre etkileşimi daha iyi kimisinde ağaç grafikleri silah grafikleri vs. işte. her neyse daha makul bir örnek olsun

    cod7 üstün grafikleriyle öne çıkıyor ve yeni çıktı. ancak bir warheaddan üstün grafiği yok ki 9600gt bile full detay oynayabiliyor. 2010 un sonlarında çıkmış cod7 dh den 9.2 alırken 2008 de çıkan ve 9.8 puan alan warheadın grafikleri daha iyi. yani hala en iyi grafiklere sahip oyunlardan. dolayısıyla bundan daha iyi grafik yine bir ilk olacağından devrim olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod


    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar

    anlamadıysan k.bakma açıklayayım.

    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı ve grafikleri eş diyebiliriz. yani cryengine2 ile yapılan devrim 2 sene sonra bile aşılabilmiş değil. ki cryengine 3 az daha ilerletse yine devrim sayılabilir. sonuçta yine ilki gerçekleştirir

    Bana göre alakası bile yok grafik açısından iki oyunun. Yani en basitinden gta daki ağacın crysisteki ile eş olduğunumu varsayıyorsun?


    Katılıyorum.
    Hatta grafiksel olarak gta iv ün crysis'e karşı üstünlüğü bulunan bir tarafı bulunduğu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckolik13


    quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod


    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar

    anlamadıysan k.bakma açıklayayım.

    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı ve grafikleri eş diyebiliriz. yani cryengine2 ile yapılan devrim 2 sene sonra bile aşılabilmiş değil. ki cryengine 3 az daha ilerletse yine devrim sayılabilir. sonuçta yine ilki gerçekleştirir

    Bana göre alakası bile yok grafik açısından iki oyunun. Yani en basitinden gta daki ağacın crysisteki ile eş olduğunumu varsayıyorsun?


    Katılıyorum.
    Hatta grafiksel olarak gta iv ün crysis'e karşı üstünlüğü bulunan bir tarafı bulunduğu düşünmüyorum.

    iyi ki bir söz söyledik
    şaka bir yana tam anlayamamışsın. ben zaten crysis in üstünlüğünü söylüyorum. yani 2 sene önce çıkan oynu hala en iyi grafiklere sahip ise bundan iyisi her ne olursa olsun devrimdir.




  • Şuan benim için önemli olan fizikler.Crysis 2'nin bir videosunda gökdeleni deviriyorlardı(görev icabıdır kesin; eğer değilse bu oyun benim için devrimdir).Hadi onu geçtim bir ufak yapının çökmesi bile benim çok hoşuma giden bir şey.Örnek verecek olursak BFBC2 bu konuda başarılıydı ancak çok daha iyi olabilirdi.Crysis 2'den beklentim fizikler konusunda BFBC2'den kat kat üstün olması.Onun dışında olağanüstü bir şey beklemek mantıklı değil.Bir de FPS düşüşü olmasın yeter.
  • mafia II bile physx ile ekran kartlarını mahvederken hiç sanmıyorum yani rahat bir oyun olacağını. ama inşallah physx efektleri olmadan fizik motoru yine iyi olur. eğer gerçekten gökdelen görev icabı değilse süper.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar


    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı


  • Çok büyük gelişim kimse beklemiyor zaten işin içine konsollar girince herkes beklentileri küçülttü
  • Yahu Warhead'le GTA4 karşılaştırılmış ve Warhead'in üstünlüğünden bahsetmek için GTA4 2010'da çıktı falan denilmiş.

    Arkadaşlar GTA4, Nisan 2008'de konsollar için piyasaya sunulmuştur. Ardından pek de optimize edilmeden Aralık 2008'de PC'ler için sunulmuştur. Ne 2010'u? 2010'a kadar yamaları çıkmaya devam etmiştir ancak yamalarla optimizasyon ne kadar sağlanabilirse o kadar işe yaramıştır. Yani oyun her daim sorunlu olmuştur. Crysis ile karşılaştırmaya imkan yok. Tam anlamıyla PC için üretilen bir oyun ile berbat bir optimzasyona sahip, esasında konsol oyunu olan (ancak konsolda bile sorunlu) bir oyunu karşılaştırmaya imkan yoktur. Heleki grafik anlamında.

    Crysis ve doğal olarak Warhead, bana göre şuana kadar PC için sunulmuş en sağlam grafik ve optimizasyona sahip oyundur. GTA ile karşılaştırılamaz bile.

    Crysis 2 ise konsollara ağırlık verildiği ve genel olarak işlemciler güçlendiği için işlemci ağırlıklı olacaktır diye düşünüyorum. İlk oyunun üzerinden 3,5 yıl geçmiş olmasına karşın rakip olabilecek oyunlar daha geçen sene çıkabildi. Yani grafik olarak hala yeterli. Ancak oyunda fiziksel etkileşimin artırılacağını ve bunun da işlemciye yaptırılacağını düşünüyorum. O nedenle grafiksel değil ama fizik etkileşimi açısından devrim yaratabilir. Tabi PC'lerde Nvidia'nın isteği üzerine bu hadise PhysX API'si ile gerçekleşecekse, yalan olur. Hemen MafiaII'ye bakarak ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.




  • warhead gibi konu ve ilerleyiş yönünden zayıf bir oyun yerine çok ciddi hazırlanmış hikayeyi oynamak birçok kişiye grafik eksikliğini unutturacaktır.

    oyun çıktığında firmanın çalışmalarında ticari kaygılar mı? yoksa müşteri beğenisi mi kazanmak ön planda göreceğiz
  • Cevat Yerli vakti zamanında Crysis 2 için optimizasyonu Crysis'ten daha iyi olacak demişti .Bu da Aynı sistemle daha hızlı belki de aynı hızda daha iyi grafikli bir oyun deneyimi demek.Bu haliyle oyunun grafiksel bir devrim getirmesini beklemeyin.

    Bir de şu var : Cry Engine 2 kullanımı ve detayı o kadar geniş bir motor ki o zamanki sistemimde full ayarlarda 10fps alırken ; config dosyasıyla oynayıp ince grafiksel detayları (görüş mesafesi , gölge çözünürlüğü , deniz dalgalanması vs) arttırınca oyunun hızını tam 3fpsye kadar düşürmüstüm.Bu da demek oluyor ki oyun motorunu tam kapasite kullansalar şu an için yine bir devrim olur.Gelglelim yapım ekibi bu kadar kasmak istemiyor.Neden?Sırf biz oyuncular rahat etsin diye.Olayın içine 3d de girmiş durumda.Adamlar grafiklere ve detaylara yüklense pcler yine Crysis'teki gibi sürünecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aterikasedi -- 9 Ocak 2011; 13:22:11 >
  • Oyun Pc icin ozel olarak hazirlaniyor diye biliyordum , ayrica oyuna dxx 11 tesellation ve 64bit ozelligi tam olarak entegre edilecek deniyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poopsy


    quote:

    Orijinalden alıntı: tarkolar


    warhead 2008 gta IV 2010 çıkışlı









  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Cevat Yerli vakti zamanında Crysis 2 için optimizasyonu Crysis'ten daha iyi olacak demişti .Bu da Aynı sistemle daha hızlı belki de aynı hızda daha iyi grafikli bir oyun deneyimi demek.Bu haliyle oyunun grafiksel bir devrim getirmesini beklemeyin.

    Bir de şu var : Cry Engine 2 kullanımı ve detayı o kadar geniş bir motor ki o zamanki sistemimde full ayarlarda 10fps alırken ; config dosyasıyla oynayıp ince grafiksel detayları (görüş mesafesi , gölge çözünürlüğü , deniz dalgalanması vs) arttırınca oyunun hızını tam 3fpsye kadar düşürmüstüm.Bu da demek oluyor ki oyun motorunu tam kapasite kullansalar şu an için yine bir devrim olur.Gelglelim yapım ekibi bu kadar kasmak istemiyor.Neden?Sırf biz oyuncular rahat etsin diye.Olayın içine 3d de girmiş durumda.Adamlar grafiklere ve detaylara yüklense pcler yine Crysis'teki gibi sürünecek...

    Her şey iyi güzel de güzel grafikli olup kasmasının kötü grafikli olup da kasmamasına niye tercih edildiğini ben anlayamıyorum. Adamlar koyabilecekleri en iyi grafikleri koysunlar oyuna. Fullde çalıştırmak için aşırı sistemler istensin ama yine de konsun. En azından nasıl bir şey olduğunu görürüz. Yoksa grafikleri düşürür oynarız yine değişen bir şey olmaz ki? Psikolojik olarak maksimum grafik açmaya mı şartlandık?!

    Konsoldaki sürümle PCdeki sürüm zaten farklı olacak o yüzden "konsol yüzünden grafikleri iyi olmayacak" demenin lüzumu yok. Konsoldan port bir oyun gelmeyecek sonuçta. 3D yarı yarıya indiriyor FPSleri onun için optimizasyon yaparken abartmazlar umarım.

    Son olarak ben Crysis'ten ben mükemmel işlenmiş bir senaryo, harika oynanabilirlik, bol çeşitlilik, sürekli aksiyon beklemiyorum kesinlikle. Çünkü bunu sağlayacak gerek konsollarda gerekse PClerde yeterince güzel oyun var. Ama bir tane bile grafikleriyle ağzımızı açık bırakacak, çevre etkileşimi harika, özgür dünyası olan oyun yok.




  • quote:

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Rsan-

    Cevat Yerli vakti zamanında Crysis 2 için optimizasyonu Crysis'ten daha iyi olacak demişti .Bu da Aynı sistemle daha hızlı belki de aynı hızda daha iyi grafikli bir oyun deneyimi demek.Bu haliyle oyunun grafiksel bir devrim getirmesini beklemeyin.

    Bir de şu var : Cry Engine 2 kullanımı ve detayı o kadar geniş bir motor ki o zamanki sistemimde full ayarlarda 10fps alırken ; config dosyasıyla oynayıp ince grafiksel detayları (görüş mesafesi , gölge çözünürlüğü , deniz dalgalanması vs) arttırınca oyunun hızını tam 3fpsye kadar düşürmüstüm.Bu da demek oluyor ki oyun motorunu tam kapasite kullansalar şu an için yine bir devrim olur.Gelglelim yapım ekibi bu kadar kasmak istemiyor.Neden?Sırf biz oyuncular rahat etsin diye.Olayın içine 3d de girmiş durumda.Adamlar grafiklere ve detaylara yüklense pcler yine Crysis'teki gibi sürünecek...


    Her şey iyi güzel de güzel grafikli olup kasmasının kötü grafikli olup da kasmamasına niye tercih edildiğini ben anlayamıyorum. Adamlar koyabilecekleri en iyi grafikleri koysunlar oyuna. Fullde çalıştırmak için aşırı sistemler istensin ama yine de konsun. En azından nasıl bir şey olduğunu görürüz. Yoksa grafikleri düşürür oynarız yine değişen bir şey olmaz ki? Psikolojik olarak maksimum grafik açmaya mı şartlandık?!

    Konsoldaki sürümle PCdeki sürüm zaten farklı olacak o yüzden "konsol yüzünden grafikleri iyi olmayacak" demenin lüzumu yok. Konsoldan port bir oyun gelmeyecek sonuçta. 3D yarı yarıya indiriyor FPSleri onun için optimizasyon yaparken abartmazlar umarım.

    Son olarak ben Crysis'ten ben mükemmel işlenmiş bir senaryo, harika oynanabilirlik, bol çeşitlilik, sürekli aksiyon beklemiyorum kesinlikle. Çünkü bunu sağlayacak gerek konsollarda gerekse PClerde yeterince güzel oyun var. Ama bir tane bile grafikleriyle ağzımızı açık bırakacak, çevre etkileşimi harika, özgür dünyası olan oyun yok.


    Adamlar grafikleri maksimum düzeyde yapsa bu oyunu 30 fpsde hangi kart ile oynarsın? gtx480 , gtx580 vs. Pekı oyunculardan kaçında bu kartlardan var.Bu forumda 10 kişiden birinde bile yoktur belki.İşte o yüzden genel kullanıcıyı düşünü herkesin oynayabileceği fakat grafiklerinde o standartlar içinde en iyisi olabileceği bir oyun yapmaya çalışıyorlar.Bu heryerde böyledir.Genel kullanıcıyı düşünmek zorundasın , yoksa para kazanamazsın




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.