Şimdi Ara

Anti aliasing (msaa-fxaa vs.) gerçekten bu kadar önemli mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
4
Favori
23.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 7 farkida buldum
  • Txaa şu ana kadar gördüklerimin en iyisi.
  • Konuyu baştan sona okudum ve tekrardan hortlatayım çünkü benim de nacizane sorularım olacak.

    Ben bazı oyunlarda sadece AA(16*AA) görüyorum.En son oynadığım oyun olan Tomb Raider'da ise FXAA ve yanlış hatırlamıyorsam SSAA vardı.

    Soruma gelince...Bunun dışındaki ayarlar oyun içinden yapılmıyorsa bir program ile mi yapılıyor? Yada oyun dışında ayar yapılamıyor mu?
  • ss lerle ölçülemez. dikine çizgiler hareket ettikçe dans ediyor, aa açılmamışsa. 4xmsaa iyidir.
  • Bf3 mutlide 1080p full ayarlarda 4xmsaa ve 16xaf açık.
    Msaa'yı kapatmalı mıyım?
    Not: Oyun akıcı olarak oynanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Propecia

    Bf3 mutlide 1080p full ayarlarda 4xmsaa ve 16xaf açık.
    Msaa'yı kapatmalı mıyım?
    Not: Oyun akıcı olarak oynanılıyor.

    deathin killinden fazlaysa kapat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kill: 30 bin küsür
    Death: 23 bin küsür

    K/D: 1.29



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Propecia -- 5 Eylül 2013; 9:34:27 >
  • Smaa nın msaa dan iyi olduğunu gösteren bir sürü video var.Hatırladığıma göre fps olarakta smaa msaa dan daha iyi performans veriyor


    2x smaa 27"monitöre kadar yeterlidir oyunlar için.

    Tabi strateji oyunları için 4xsmaa açmak daha iyi(Küçük nesne bolluğu)

    2x açıyorsanız yeterlidir.Zaten 21"5 monitörde çoğu oyunda 2xsmaa fazla bile gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Propecia

    Kill: 30 bin küsür
    Death: 23 bin küsür

    K/D: 1.29


    amaan napcan kd yi kökle grafikleri :D
  • Beni pek rahatsız etmiyor açıkcası,fakat uzaktan bir binanın yada objenin kenarları bariz şekilde tırtıklanma'lar olabiliyor bu rahatsız edici olabilir.

    Ayrıca "sürekli artık oyunlarda aa açamaz oldum kartımı değiştirecem, 1000 tl'lik kart aldık 8xmsaa açamayoruz ne biçim iş, aa olmadan oyunları oynayamıyorum, aa açtım grafikler çağ atladı" gibi yorumlarıda "yaran msaa,aa yorumları" kategorisine koyabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reus Vox

    1080p gibi bir çözünürlükte anti aliasing'e gerek yoktur.

    1080p de oyun oynayıp da 4xAA'da oynayabilmek için ekran kartına para veren insan bilmiyorum yani, bazı şeyleri yanlış anlamıştır.

    Takıntıdan oluşan yanlış para harcama yolları.

    Kesinlikle katılıyorum. 22 inç 1050p monitör var, full hd bile değil. Daha hiç ihtiyaç duymadım desem yeridir.

    Ancak şu da bir gerçek, oyundan oyuna değişiyor bu iş. Kimi oyunda AA açmasan bile tırtıklar hiç fark edilmiyor. Kimisinde açmayınca gerçekten sırıtabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reus Vox

    1080p gibi bir çözünürlükte anti aliasing'e gerek yoktur.

    1080p de oyun oynayıp da 4xAA'da oynayabilmek için ekran kartına para veren insan bilmiyorum yani, bazı şeyleri yanlış anlamıştır.

    Takıntıdan oluşan yanlış para harcama yolları.

    +1
  • no AA ile 4x AA arasındaki fark çok rahat şekilde farkediliyor farkedilmesine de, burda yine kedi ciğer durumları dönmüş gibi... Yeterli donanımı olmayan arkadaşlar iyi sıkmışlar her zamanki gibi.

    ilk verilen resimlerde de farklar çok net anlaşılıyor zaten, sizin gözleriniz bozuk...
  • Uzaktan oynanmıyorsa 2x - 4x farkı da anlaşılıyor da, günümüz oyunları efekt dolu olunca, fark o kadar belirgin olmayabiliyor. 2x'te bırakıp 100 fps'lere ulaşmak mantıklı oluyor.

    İlk ss'lerde, FC3 ve BF3'te, MSAA kapalıyken Post AA açık tutulmuş. Yani her durumda AA var
    Post kapatılısa fark anlaşılırdı. Konu yanıltıcı şu haliyle.
  • bence gerek yok. sadece takıntı meselesi. görüldüğü üzere öyle ahım şahım bir fark yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    no AA ile 4x AA arasındaki fark çok rahat şekilde farkediliyor farkedilmesine de, burda yine kedi ciğer durumları dönmüş gibi... Yeterli donanımı olmayan arkadaşlar iyi sıkmışlar her zamanki gibi.

    ilk verilen resimlerde de farklar çok net anlaşılıyor zaten, sizin gözleriniz bozuk...

    Her oyun için bilemem ama Crysis 3 çıktığında bu AA yine çok konuşulmuştu(malum sistemlerin anasını ağlattığı için)
    Butün aa larda aynı karelerde alınan resimlerde kimse bir fark göremediğini belirtmişti....

    Bana kalırsa ekran çözünurlüğü yukseldikçe tırtıklanmada sorun olmaktan çıkacaktır....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çözünürlük arttıkça tırtıklanma azalır, ama mesafenizi korursanız azalır.
    Yüksek çözünürlüğün esas kullanım amacı, daha yakın mesafelerde/daha büyük görüntülerde netliği korumak olduğu için, AA önemini koruyacaktır.

    Crysis 3'teki 2TX SMAA, nerdeyse 4x MSAA kalitesini, noAA performansıyla sunuyordu. En mantıklı ayar o.
  • Bence o kadar önemli değil. Bana göre en önemli şey doku kalitesidir.
  • 1080p de gerek var mı aa ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobi

    buyrun size yaptığım işlemci testinde aa sız oyunun nasıl olacağına dair görüntüler
    gerçi ayarlar en düşükte ama en azından fikir verir. buyrun size istemediğiniz kadar tırtık

    mw3


    bf3



    Bf3 ü bilmem de mw3 te herşeyi full yapıyorum ama tırtıklar yine çok belli oluyor.Oyunda mı sorun var acaba.Bf3 te olmuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.