Şimdi Ara

# DirectX ve Ekran Kartları # DirectX Nedir ? Ne işe Yarar ? Dx11# (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
3
Favori
75.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HD5850 F/P oranı fena değil. HD5870 yerine tercih edilebilir.
    300TL sınırında çok daha F/P kartlar var aslında.
    Bence kullanıcıların üst düzeyden çok orta segmente yönelmesi gerek.

    HD5770 / HD4870 / GTX260 türü bir kartın full yada full e yakın açamayacagı oyun yok.
    İlla 1920x1200 de 8xaa ile oynanacak degil oyunlar,çünkü.
  • çok güzel bir konu olmuş teşekkür ederim öncelikle.
    benim bir sorum olacak, yeni bir pc topluyorum ve bu aldığım pc'yi de uzunca bir süre kullanmak niyetindeyim. para konusu sıkıntı olduğu için iki tane ekran kartı arasnda kalmış durumdayım. (daha çok da oyun oynayan bir insan olduğum için tam karar veremedim.)
    ya 5770 ya da gtx 260.
    gtx 260'ın performans testlerinde bir adım önde olduğunu okudum hep fakat kendisinin dx 11 özelliği yok bildğiniz gibi. şimdi kafamı karıştıran hani olur da ileride dx 11 iyice oturursa ben bu kartla -gtx 260- dx11 destekli oyunları oynayamayacak mıyım? direkt çöpe mi atmak zorunda kalicam? yoksa dx11 oyunlarını dx10a göre mi oynamaya devam edicem?
    cevap verebilrseniz sevinirim, teşekkürler.
  • merak etme oynarsın
    dx 11 olarak çıkan oyunları dx10 olarak oynamaya devam edersin
  • Yalnız şöyle bir yanlış algı var; gtx260 directx11 destekli oyunlar çıktığı andan itibaren daha düşük performans veriyor olacak hd5770'ten. Bunu göz önünde bulundurun. Hali hazırda denk görüyorum ben kartları, ilerisini cümle içinde kullanıyorsanız hd5770 almalısınız.
  • bu dx11 yuzunden ekran kartı almamıstım ... ben baska bir acıdan bakıyorum sadece sahsi fikrim daha dx11 belki hd oyunlarda işe yarar olabilir bunun icinde blueray cdrom pclerde ne zaman gundeme gelir oyun cıktıgında kac kisi hd ekran ve blueray cdrom kullanır vs vs .. en az 1-2 sene gibi geliyor .. dediğim gibi kişisel gorusum arkadaslar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan
    gtx260 directx11 destekli oyunlar çıktığı andan itibaren daha düşük performans veriyor olacak hd5770'ten.


    Yok böyle birşey dayanaksız sallama mert can , insanların aklını karıştırma lütfen. Dx11 çıkınca GTX260 daha az performans filan vermeyecek . Dx10 çıktı Dx9 destegi yada oyunları bitmedi. Yada dx10 destekli eş sınıf kartlar dx9 destekli kartları çöp etmedi. Edemezde zaten. DirectX 11 i daha kaliteli oyun oynatan bir araç olarak görmeyin. Dx11 oyun motorunda yenilikler / gelişmeler ve görsellik oyuna yansıtılmadıkça dx11 sadece elinizde destek olarak kalır.

    @themex , sanada yukarıda cevap vermiş oldum. GTX260 çöp olmaz asla çünkü GTX260 ın daha en az 2 sene rahat oynatamayacagı oyun çıkmayacak. Ama bildigim kadarı ile GTX260 c216 ile HD5770 arasında biraz fiyat farkı var. GTX260 ta Nvidia oyun destegi ve sürücü destegi vs. problemsizligi ile biraz daha alınabilir durumda. HD5770 daha yeni tenoloji ve daha az güç tüketiyor. Karar size düşüyor , hangi rengi seviyorsanız artık , Kırmızı / Yeşil.




  • sanırım 5770'e yönelicem ben de, arada deli bir fps farkı yok diyorusunuz zaten. daha yeni teknoloji ve güç tüketimi için 5770 olacak tercihim sanırım, hoş genelde cod 4 türevi fpsler oynayan biriyim ama bu kart da beklentimi karşılaycak umarım =)
  • quote:

    Yok böyle birşey dayanaksız sallama mert can , insanların aklını karıştırma lütfen. Dx11 çıkınca GTX260 daha az performans filan vermeyecek .
    Üsluba dikkat et arkadaşım. Söylediğimi anlamak istesen directx 11 destekli donanımın %25 fazladan performans verecek olduğunu anlatmaya çalıştığımı anlardın.
  • Üslüpta bir problem yok , begenmiyorsan yine şikayet et.
    Hoşuna gitmiyorsa DirectX bilgilendirme konumda insanları yanlış bilgilendirmemek ve kendimi banlatmamak açısından konudan çıkabilirsin . Çünkü hâla yanlış bilgilendirme yapıyorsun

    Benim amacım insanların parasını çöpe atmasını önlemek , DirectX nedir ne işe yarar bilgilenmelerini saglamak. Lütfen konumda yanlış bilgilendirme yapma . Başka konulara geç ordan devam et
  • Benim bir sorum olacak yeni bilgisayar topladım bilgisayar warcraft 3 ü açmıyor directx hatası veriyor sorun ekran kartı dicem ekran kartım zaten dx11 destekliyor
    hatabu:http://img684.imageshack.us/img684/6109/errorux.png
    bulabildiğim kadarıyla bilgisayarıma da yükledim yüklediğim dx8.1 den yüksek sizce sorun oyunda olabilir mi yoksa ben yüklemeyi yanlış mı yaptım?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
  • İşletim sisteminize göre en yeni driver yükleyin ve işletim sisteminin destekledigi en yüksek DirectX sürümünü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chris Brown

    Nvidia Fermi çalışmalarını sürdüre dururken DirectX 11 destekli 800.000 kart sattı Ati , rekor bir zamanda.








    Arkadaşlar şimdi benim dikkat çekmek istediğim nokta şu.Ati 5xxx serisi kartlar çıkmadan önce ve çıktıktan sonra donanımhaberde sürekli TSMCnin üretim sorunları kıtlık vs. gibi haberlerinde bu kıtlıktan dolayı FİYATLARIN yüksek olacağı ve aynı terane daha sonra Nvdia içinde geçerli olacağı şeklinde devam etti.Peki bu kadar üretim sıkıntısından dolayı yokluk var yandık bittik kart alamayacağız paniği yarattıktan sonra ATI nasıl oluyorda rekor denebilecek kısa sürede 800.000 kart satabiliyor.Bravo bu adamlar kuzey kutbunda buz satar ama yinede bunlar sevilir.4xxx serisi kartlardan sonra uzaya çıktık 5 serisi kartlarla hele dx11 yokmu çok işimize yaradı MARSa yumuşak iniş yapmak için çok yararlı oldu.Geçmiş olsun herkese.Ama bitmedi 6xxx serisi müthiş yeniliklerle geliyor.Ama öncesinde fermi var.Onlarda bir uzay turu yaptırsın daha sonra 6xxx serisi uzayın derinliklerine gezi yaptıracakmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foreverFB1907 -- 27 Şubat 2010; 12:36:32 >




  • konudan sapmadan bir hatırlatma örnek vererek Zamanında AMD 64 bit diye diye diye işlemcisini satmadımı ortada 64 bit yazılım yok iken?

    Olaylara tam anlamı ile bakacak olursak online oyunlarda şu formül geçerli genelde sıralamaya sokarsak.

    Para = Ping>FPS>Kalite .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Ensemble

    Bana kalırsa DX 11 şuan için hikaye. Hatta DX 10 bile öyle. Hatırlayanlar olacaktır, DX 7 ile 8, DX 8 ile 9 arasında ki farklar muazzamdı. Gel gelelim şu sıralar çıkan DX 11'e. Bence şuan için tamamen pazarlama stratejisi. İlerleyen zamanlarda göreceğiz DX 11' in getirilerini, bakalım vaad edeni verebilecek mi?




    sitede kopyalamaktan bıktım

    http://www.youtube.com/watch?v=PR40GwRtFyw&feature=player_embedded#

    bu nasıl hikaye?




  • Sorun şu aslında:
    DX9 ve Shader Model 3 ile Shader teknolojisinde muazzam gelişmeler oldu ve shader teknolojisi şu anda çok iyi bir noktaya geldi. Kartlar da öyle. Şu anki kartlarda rahatlıkla üst görsellikle oyun oynayabiliyorsanız shader birimleri gelişmiş olduğu içindir.

    Ancak geometri alanında DirectX arabirimi ve ekran kartları fazla gelişme katedememişti.Nvidia da bunu söylemişti zaten zamanında.FX'ten GTX 285'e kadar geometri hesaplama sadece 3 kat arttı diye.
    AA açınca ekran kartlarının performansının çok düşmesinin sebebi poligon çizme yeteneklerinin iyi olmaması yüzünden.

    Microsoft da ekran kartı üreticileri (daha doğrusu önce Nvidia,şimdi de ATI) bunu farketmiş olacak ki geometrik alanda gelişmeler yapmak için Microsoft DirectX 11 ile Tesselation teknolojisini hayata geçirdi,Nvidia Fermi ile geometrik işlemleri çok hızlı yapabilen kartlar çıkarmak istiyor, ATI de bu konuda çalışmalara başladı.

    Yani herkes DirectX sürümünden görsel anlamda (Shader diyelim ya da) fazla yenilik bekliyor ama o yenilik 5 sene önce DirectX 9.0c ve Shader Model 3 ile zaten geldi.Artık geometri üzerine yoğunlaşılması gerekiyordu ve DirectX 11 ile de bu gerçekleşti.

    Zaten görsellik asıl oyun motorunda biter.DX ile bitseydi Aliens Vs Predator'un Crysis'ten kat be kat iyi görsellik sunması gerekirdi.Sonuç? Crysis'in DX9'da sunduğu görselliği AvP DX11'le sunamıyor.

    Uzun lafın kısası,DX9 ile zaten shader anlamında büyük yenilik yaşadık,bu saatten sonra geometri alanında yenilikler lazımdır ve bu yenilikler DX11 ile hayatımıza girmeye başlamıştır.

    Ayrıca DirectX 11 ile GPGPU ve Multithreading gibi gelişmeler ile ekran kartından ve işlemciden daha fazla faydalanabileceğiz.
    Bu bakımdan DirectX bir arabirimdir, pazarlama stratejisi değildir (en azından DirectX 11)
    DX10 için konuşalım.
    DX10'da sunulan en büyük yenilik de Unified Shader teknolojisiydi,böylece shaderlar ortak olarak toplanmıştı ve pixel/vertex olayı bitmişti.Bu DX9 oyunlarında da performans artışı sağladı çünkü shaderlar aynı olduğu için istenen shader birimi istenen görev için kullanılabiliyordu.
    DX10 görsel olarak fazla yenilik getirmediğinden çoğu kişi DX10'a gereksiz diyerek DX10 sayesinde aldığı performansa (DX10 değil DX9 oyunlarında tabii) bakmıyordu.

    Bu arada, Unigine Heaven'da Tesselation filan açmadan sadece DX10'dan DX11'e geçerseniz performans artışı oluyor.Bununla ilgili bir site vardı ama bulamadım şimdi.
    Yani DX10 (Aslında DX11 de) pratikte performans arttırmasa da teoride performansı arttırma amaçlanıyor.
    Bir konuda mesajım vardı, buraya da kopyalayayım.Faydası olabilir.
    http://forum.donanimhaber.com/m_38053084/mpage_2//tm.htm#38115476
    quote:


    Bu olay şuna benzedi:
    PhysX'in yapabildiği her şey PhysX olmadan da yapılıyor (Bkz. Half-Life 2,Bkz. Crysis Bkz Modern Warfare 2) ancak PhysX arabirimi bu kodları desteklediği için programcının işi daha kolay oluyor çünkü elinde halihazırda bir fizik motoru olduğu için yapması gereken tek şey onu oyuna uygulamak.

    DX11 de öyle sayılır.DX10'da da tesselation yaparsın ama DX11 arabirimi tesselationu desteklediği için programcı adam DX11 kodu kullanıp işi basite indirgeyebilir.
    Programcı örneğin bir model için DX10'da daha fazla poligon çizmekle uğraşacakken DX11'de programcı sadece anahatları çizerek poligon çizme işini ekran kartına bırakacak.

    Arkadaşın verdiği videoda dikkat ederseniz tesselation'ı saymazsak, 2-3 ışıklandırma değişmesi dışında DX10 ve 11 arasında görsel olarak FARK YOK. İnsanlar bunu bekliyor işte.DX11'le herkes daha güzel ışıklandırma daha güzel efektler filan bekliyor.Ancak işin aslı öyle değil.
    DX bir arabirimdir ve görsel yetenekler DX ile değil en fazla oyun motoruyla bağlantılıdır.Eğer her şey DirectX ile bitse AvP'nin Crysis'ten kat kat daha iyi olması gerekiyordu.Ama görüyoruz Crysis'in DX9'da yaptıklarını DX11'le ne Stalker CoP ne de AvP yapabiliyor.
    (Bakın Unigine ve Dirt 2 demedimçok daha iyi çünkü motorları iyi)

    Bu işten bir programcı kadar iyi anlamıyorum tabii,bildiklerimi söylüyorum.Ve tam anlatamadım sanırım (Anlatma sorunum var zaten ) bu işten anlayan birisi daha iyi anlatabilir.

    Yalnız Tesselation teknolojisi oyunlarda eğer Unigine Heaven'daki kadar başarılı kullanılırsa "taş gibi" oyunlar çıkacak demektir.Crysis 2 acaba DX11 ile gelecek mi diye merak ediyorum.Nanosuit'te tesselation düşünsenize.Dehşet olur.

    Cryengine 3 DX11 ile gelmedi.İnşallah Crysis 2'de DX11 olur.


    Edit : Baktım da benzer şeyler söylemişim mesajlarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XRacer -- 28 Şubat 2010; 12:07:36 >




  • bilgilendirme amaçlı bi yazıdan çok taraflı bi yazı gibi olmuş. şimdi neden yeni kart alacak biri 2 fps fazla vereyor diye gidip dx9 destekli ekran kartımı alsın. yapmayın hocam düzgün yönlendirin insanları
    bide fps her şey değildir. renk canlılığı keskinliği video kalitesi bunlar da çok önemli bulgulardır
  • onu bunu bilmemde o kadar para verdik umarım dx 11 fark yaratır. gerçi bir önceki ekran kartım ati rad. 9250 idi benim için bir hayli fark yarattı
  • Yazının sonlarına dogru , Dx11 politikasından dolayı Ati yi tebrik ediyor , Fermiyi geç kaldıgından dolayı yeriyorum.
    Nasıl taraflı bir yazı olarak algılanıyor anlamak güç.

    Konunun anlatılmak istenen özü ;

    DirectX in versiyon yükseldikce oyunları daha iyi oynatan bir yama gibi görülmemesi.
    Oyun motoru kötü olursa ve görsellik düşük olursa eger oyunda , DirectX seviyesi ne olursa olsun , oyunu dahada güzelleştiremezsiniz.

    Kimseye HD5770 Vs. Almayın demiyorum. Kart alırken Dx seviyesinden çok , güçlü kart almaya çalısın , F/P kart almaya çalısınki , ilerde üzülmeyin diyorum.
  • Mevcut konsollar Dx11 i desteklemediği için, oyun piyasasıda konsolların etrafında döndüğü için, tamamen satış politakası olarak oyun yapımcısı firmaların konsolların desteklemeyeceği derecede grafik kalitesi yüksek oyunlar yapmıyacaklardır. Anca 2012 gibi gelicek yeni nesil konsollar çıkmaya başlayınca bizde Dx11 in gerçek anlamda kullanıldığı görüceğiz diye düşünüyorum...
  • dx11 de directsound yok.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.