Şimdi Ara

Oyun Muhabbeti: Geçmişten Günümüze En Etkileyici Grafiklere Sahip Oyunlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
1.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmişten günümüze grafikleri en başarılı oyunları konuşurken, bir oyunun grafiğini başarılı yapan unsurlar nelerdir? Kaplamalar bir oyunun görsellerini iyi yapmaya yeter mi? Grafik konusu neden bu kadar popüler? Hepsi bu programımızda.






  • Günümüzdeki oyunları ele alacak olursak
    grafik/kaynak kullanımı oranı en yüksek olan oyunlar aşağıdakiler

    1. The order 1886
    2. The last of us
    3. Half life
    .
    .
    .
    .
    999999. Piyasadaki sistemlerin altından kalkamayacağı gereksiz skyrim modları

    Bu arada 256mb belleğe sahip bir konsolda the last of us,uncharted gibi şahaserleri ortaya çıkardıkları için naughty dog'a hayranlık duyduğumu söylemeden edemeyeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi There goes your life -- 22 Mart 2015; 12:51:19 >
  • İşte asıl ekip!

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Gökhan bey tebrik ediyorum görsellik farklı grafik farklı bir şey alkan bey çok yanlış bir açılış yapmıştır bence fakat Gökhan bey toparlamıştır grafiği konuşuyorsak tabi ki kaplamaları iyi olan oyunun grafikleri iyidir.Fakat görsellik farklı bir şeydir.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leventlert

    Günümüzdeki oyunları ele alacak olursak

    1. The order 1886
    2. The last of us
    .
    .
    .
    .
    .
    999999. Piyasadaki sistemlerin altından kalkamayacağı gereksiz skyrim modları

    Bu arada 256mb belleğe sahip bir konsolda the last of us,uncharted gibi şahaserleri ortaya çıkardıkları için naughty dog'a hayranlık duyduğumu söylemeden edemeyeceğim

    Ps'a ozel baska oyun yok mu onlarida yazaydin

    Oo Skyrim modlarina laf mi attin sen sevimli sey Seni burda harcarlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lutufi123 -- 22 Mart 2015; 12:38:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lutufi123

    quote:

    Orijinalden alıntı: leventlert

    Günümüzdeki oyunları ele alacak olursak

    1. The order 1886
    2. The last of us
    .
    .
    .
    .
    .
    999999. Piyasadaki sistemlerin altından kalkamayacağı gereksiz skyrim modları

    Bu arada 256mb belleğe sahip bir konsolda the last of us,uncharted gibi şahaserleri ortaya çıkardıkları için naughty dog'a hayranlık duyduğumu söylemeden edemeyeceğim

    Ps'a ozel baska oyun yok mu onlarida yazaydin

    Oo Skyrim modlarina laf mi attin sen sevimli sey Seni burda harcarlar

    Half life serisinin grafikleride harika ama kimse çıkıp burda modlu oyunların grafiklerini savunmasın oynanabilirlik sıfır tamamen hobi amaçlı yapılmış şeyler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi There goes your life -- 22 Mart 2015; 12:49:04 >




  • Kesinlikle BSC ye katılıyorum.Özellikle bizim ülkede ki oyuncular yatıyorlar grafik kalkıyorlar grafik.Ben oyunun hikayesini övüyorum,karşımdaki bana ''Ya neyse sen onu geç de grafikler ne iyi ya!'' diyor.Bunun sebebi de aslında Türkiye'de ki oyuncuların çoğunun yaşı küçük olmasıdır.Adamlar gözünü açtığında tabletle karşılaştılar.PS3 ün son yıllarını gördüler millet o yüzden grafik grafik diye yırtınıyor.Bu arada ben de 98'liyim.Herhalde bu pixel dönemini gören son nesil bizlerdik.O yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.Şöyle bir örnek veriyim.Arkadaşım bana Unity'nin çok güzel grafiğe sahip olduğunu söyledi.Ben de ona hikayesinin nasıl olduğunu sordum.Çocuk mavi ekran verdi.Ne yazık ki birkaç firma dışında yapımcılar hikaye ve oynanabilirliğe artık dikkat etmiyor.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • ps3'te grafikeleriyle beni etkileyen:
    Killzone 3
    GOW 3

    PC'de etkileyen
    COD AW tekli oyuncuda adamlar film yapmış sanki

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Çok güzel ve bilgilendirici bir program olmuş, ağzınıza sağlık. Bahsetmediğiniz bir oyuna değinmek istiyorum. Prince of Persia Warrior Within atmosferi, müzikleri ve grafikleri bakımından beni en çok etkilemiş oyunlardan biridir. Zaten Prince of Persia serisinin hayranlarının büyük çoğunluğu da en çok Warrior Within'i sever. Birinci oyunun masalsı görselliği ikinci oyunda yerini kasvetli ve karanlık bir atmosfere bırakmıştı. Bu karanlık atmosfer sadece mekanlara değil Prensin yüzüne ve duruşuna da yansımıştı. Aynı mekanları farklı zaman dilimlerinde gezip keşfetmek ve Dahaka gibi bir bossdan kaçmanın verdiği adrenalin bugun hiç bir oyundan alamadıgım bir haz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smalsrol -- 22 Mart 2015; 14:11:03 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bu oyun dünyası içinde kendini ''oyuncu'' olarak nitelendiren kısmın büyük bir çoğunluğu sizinde bahsettiğiniz gibi oyun denince algıladığı tek şey grafik kaplama kalitesi malesef.Fakat dediğiniz gibi bizdeki bu kitle çok dar görüşlü ve yerden yere vurmak için her şeyi kullanan bir kitle hiç umudum yok fakat umarım bu söyleşi bazı arkadaşların herşeyin grafik olmadığını idrak etmesine yardımcı olur.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür.

    Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim.

    Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Oyun muhabbetini daha sık yapsanız keşke.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfallen

    Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür.<br><br>Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim.<br><br>Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.


    Sonuna kadar sana katılıyorum grafikler ne kadar ihtişamlı olursa olsun artık oynanış ve içerik azalır oluyor ve eski tadı vermiyor grafiklere fazla takılmamak gerek

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • mesut u da çağıraydınız programa. onun da görüşlerini alsaydık

    ben seslere grafikten daha çok önem veriyorum. sesleri kötü diye bıraktığım oyun oldu ama grafikleri kötü diye bıraktığım oyun hiç olmadı
    fps oynuyorsam ateş ettiğimde silahın tepkisi ve sesi o hissi vermesi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GATIRCAN -- 22 Mart 2015; 14:38:05 >
  • Merhabalar. Burada yeniyim. Bu videonuzu izlediğimde her kelimenize sonuna kadar katılıyorum. Açıkçası çok büyük biri değilim. Yani büyüklerin dinozor dediği kesimden değilim. Ancak oyunlarda grafik olayının tamamen yanlış anlaşıldığına ve grafik iyiyse oyun iyidir anlayışının yanlış olduğuna sonuna kadar katılıyorum. Oyunun kaplaması FPS'si vs. hiç bir zaman o oyundan aldığım zevki etkilemez. Görsellik oldukça önemli tabi. O dünyanın tasarımı, sanatsal açısı vb. şeyler çok önemlidir. Oynanış, atmosfer, hikaye, hissiyat, verdiği zevk gibi şeyler tartışılacağına bir oyunun 1080p ya da 720p olmasının tartışılmasının ne anlamı var ? Sanki her oyun 1080p olmak zorundaymış gibi. Battlefield'ın CoD'un kaplaması çok iyi de ne oluyor. Hiç bir yenilik katmadan git adam öldür anlayışından başka hiç bir şey olmayan oyunlar ortaya çıkıyor. Ve bunun sebebi dediğiniz gibi sektörün büyümesi yani ''casual'' denilen kesimin artması. Ona göre de şirketler oyunları basitleştiriyor, saçmalaştırıyorlar. Tabi ki casual kesimin de oynayabilmesi için oyunlar olmalı ama onlara ağırlık vererek harika oyunları grafik balonu yapmak çok kötü bir şey. Burada millet konsol, PC ve 1080p FPS tartışmalarından oyunlar hakkında tek bir kelime edilmiyor. Millet ne buluyor her yıl aynı oyunu kaplamalar çok iyi olunca anlamıyorum. Oyunların özüne önem vermek varken dış kabuğuna yani grafiklerine bakılıyor. Kitaplarda ki gibi bir kitabın kapağına göre eleştirilmemeli gibi oyunlarda böyle olmamalı. Oyun piksel diye ''çöp'' muamelesi görmesine çok sinir oluyorum. Umarım bu yazıyı okuyanlar ve videoyu izleyenler yani BSC ziyaretçileri bırakır şöyle saçma sapan şeyleri de eskiden olduğu gibi gerçekten oyunlardan konuşmaya, muhabbet etmeye başlarız.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfallen

    Buradaki sorun bence tamamen oyun kültürüyle alakalı. Şimdi bizim gibi oyun dünyasının nereden nereye geldiğini deneyim etmiş insanlar, oyunlarda herşeyin grafik olmadığını, şimdiki oyunların grafiksel olarak mükemmel bir seviyeye geldiğini ama hiçbir zaman eski oyunlardaki zevki vermediğini biliyor ve söylüyoruz. Ama özellikle 2000 ve sonrasında sonra doğmuş kardeşlerimiz bilgisayarla ve konsollarla tanıştığında zaten oyun sektörü grafiksel açıdan doruk noktaya ulaşmıştı. Yani 16 17 yaşından küçük kardeşlerimiz PES 2010 / FIFA 2010, Crysis, Battlefield, Call of Duty Modern Warfare, God of War, GTA 4 gibi oyunları oynamayı başladı. Haliyle bu kardeşlerimiz eski nesil oyunları veya o tipte grafiklere sahip oyunları hiçbir zaman benimsemeyecekler ve grafiklerini eleştireceklerdir. Ama bizim gibi 20 yaş üstü insanlar, Wolfenstein 3D, Quake, Diablo 2, Half Life, Fifa 98 ve sonrası, World Cup 2002, Goal 3 gibi oyunları da görmüş insanlar olarak bizler için grafikler her zaman 2. planda kalır. İşte bunun sebebi oyun kültürüdür.<br><br>Film sektöründe de bu böyledir.Kendimden örnek verirsem, siyah-beyaz filmler bana çok itici gelir, seyredesim gelmez. Çünkü ben filmlerle tanıştığımda artık siyah-beyaz film yok denecek kadar azdı, benden önce o devrim gerçekleşmişti.VCD, VHS hatta kasetler ile artık filmler renkli olarak digital ortamda saklanabiliyordu ve evlerde izlenebiliyordu. Ama anneme babama sorduğumda unutamadığınız, hayatınızda izlediğiniz en mükemmel filmler nedir dediğimde ikisi de Casablanca, 12 Angry Men, Psycho, Schinder's List gibi filmleri söylüyorlar. Çünkü onlarda bu filmlerle büyümüşler. Bende bu filmleri daha sonra izledim ama bazen sıkılarak bazen de acaba renkli olsa nasıl olurdu diyerek. Ama film bittiğinde vay be harbiden de adamlar yapmışlar, boşuna kült olmamışlar ve IMDB en iyi 250 listesinde boşuna tutmuyor dedim.<br><br>Aynı şekilde küçük kardeşlerimizde bu gereksiz grafik takıntılarından kurtulup eski oyunları acaba nasılmış diye bir oynasa yada şuan eski grafiklerle çıkmış oyunlara bir şans verip acaba nasıl yapmışlar diye bir şans verseler onlarda anlayacaklar. Gerçektende eski oyunlarda biz hiçbir zaman grafikler söyleymiş böyleymiş demezdik, hatta farketmezdik bile oyuna kendimizi kaptırınca. Muhabbette çok güzel bir örnek verdiniz bende hep bu örneği veriyorum mesela. Goal 3'ten aldığımız zevki şuana kadar hangi futbol oyununda aldık? Crazy Taxi'den aldığımız araba sürme zevkini hangi GTA yada araba simülasyonu oyunundan aldık, hemde hiçbir fizik unsuru olmadığı halde? World Cup 2002'nin verdiği keyfi hangi Fifa yada Pes verir? Wolfenstein 3D'yi ilk oynadığımızda karakteri yürütürken sanki biz yürüyormuşuz gibi hissetmediniz mi, sadece ben mi hissettim? Alkan'ın dediği gibi bizler o zamanlar bir devrimin yaşandığına tanık oluyorduk. 2 boyuttan 3 boyuta geçişin devrimine tanıklık ettik. O pixel pixel dediğiniz grafiklere bizler o zaman "vay be adamlar gerçek gibi yapmışlar daha ne yapsınlar" diyorduk. Ben Call of Duty 1 ve 2 çıktığı yıllarda "abi adamlar hakikaten yapmışlar bundan ötesi olmaz" diyordum, çünkü o zamanlar o grafikler bize gerçek gibi geliyordu. Daha ötesini düşünemiyorduk, daha ötesi filmlerdi.

    Son derece güzel bir yazı yazmışsın ve sana katılıyorum ama değinmek istediğim bir kısım var.Küçük kardeşlerimiz grafiği takıntı etmeyip açıp oynasa doğru ama başka bir sorun da var o da ilkel oynanış.Örnek olarak şu sıralar ilk Tomb Raider oyununu oynamaya çalışıyorum ama nasıl oynadığımı söyle resmen eziyet çekiyorum.bir platformdan diğerine atlayana kadar göbeğim çatlıyor.Ama mesela Half-Life 1 i veya Max Payne i oynadığım zaman hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.sanırım bazı ürünler ne kadar zaman geçerse geçsin eskimiyor lar.Bence firmaların bu problemi aşmaları için Remake oyunlara önem vermesi lazım.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Eski oyunlardan aklıma şimdi gelenler. Ve siddetle remake yapilasi oyunlar.

    Kunio Kun Nekketsu serisi, özellikle (dodgeball, goal 3, voleybol)
    Balloon fight,
    psx (Tyco R/C Assault With a Battery-digimon world)
    gran turismo 2
    hard truck 18 wheels
    warcraft 3
    age of mythology
    empire earth
    dungeon siege 2

    güncel yada çıkacak bir oyun söylecek olursam. Firewatch (grafik tarzıyla , atmosferiyle beni çok etkiledi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayansame -- 22 Mart 2015; 15:21:16 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deadpool1239

    Kesinlikle BSC ye katılıyorum.Özellikle bizim ülkede ki oyuncular yatıyorlar grafik kalkıyorlar grafik.Ben oyunun hikayesini övüyorum,karşımdaki bana ''Ya neyse sen onu geç de grafikler ne iyi ya!'' diyor.Bunun sebebi de aslında Türkiye'de ki oyuncuların çoğunun yaşı küçük olmasıdır.Adamlar gözünü açtığında tabletle karşılaştılar.PS3 ün son yıllarını gördüler millet o yüzden grafik grafik diye yırtınıyor.Bu arada ben de 98'liyim.Herhalde bu pixel dönemini gören son nesil bizlerdik.O yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.Şöyle bir örnek veriyim.Arkadaşım bana Unity'nin çok güzel grafiğe sahip olduğunu söyledi.Ben de ona hikayesinin nasıl olduğunu sordum.Çocuk mavi ekran verdi.Ne yazık ki birkaç firma dışında yapımcılar hikaye ve oynanabilirliğe artık dikkat etmiyor.

    1998 nesli sanırım hakikatten pixel dönemi oyunlarını son oynayan nesildi ondan sonrası PS1 ve PS2 nesli oldu.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • belki biraz konu ile alakasız olacak ama tunahan'ı neden programlara almıyorsunuz artık ?

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bence gerçekçiliği hedefleyen grafiklerdense, biraz daha kendi çizgisinde ilerleyen oyunların grafikleri daha etkileyici oluyor, fakat oyuncu kitlesinin daha da artması ve bununla beraber zevklerinin değişmesiyle artık bu tarz oyunlar duyulmuyor.Mesela ps3'e çıkan Ni No Kuni grafiksel açıdan mesela çok ama çok iyiydi, zaten Ghibli vardı çizimlerin arkasında daha ne olsun.Yine oynanış olarak çok ama çok güzeldi, müzikleri, atmosferi, hikayesi, o hayal gücü falan müthişti, aşırı zevk alarak oynadım ama piyasa da zerre ses getirmedi oyun.Şimdi bakınca hani Ubisoft falan bir bakımdan haklı çıkıyor, adam firma işletiyor, babanın hayrına yapmıyor o oyunları.Gidip alan kitle burada hatalı.İnsanlar masalsı bir atmosferin gerçekçi grafiklerden çok kendi çizgisinden grafiklerle verilebileceğini farkında değiller mesela, gerçi çoğu sırf ateş et, ateş et, reload yap, ateş et tadındaki oyunları sevdiğinden de kaynaklanıyor olabilir.He burada gerçekçi grafikler kötüdür demiyorum, çok başarılı oyunlarda var, ben böyle oyunları da severim, bu eleştirim biraz içi boş, kaplaması bol olan oyunlara.

    Videoda da bahsedilen, Shadow of Clossus mesela, gerçekten çok aşırı güzeldi, hem grafiksel olarak, hem de oynanış olarak.Sonra ICO geldi ve bunlar o dönemlerde baya ses getirdi, şimdi bunların halefi Last Guardian'ı bekliyoruz, lakin bu oyun çıkınca acaba hiç ses getirebilicek mi?Bence burada böyle grafik mi olur diye eleştirirler bile.Firmalar bu yüzden açıkçası korkuyorlar.Yine Child of Light, Rayman, Banner Saga, Bastion, Transistor, Don't Starve, Trine, Deponia ve en son çıkan ve açıkçası baya başarılı bulduğum Ori and The Blind Forest gibi oyunlar bence çok daha başarılı olan oyunlar.Yine bir oyun piksel grafiklerle bile güzel olabiliyor, işte Shovel Knight mesela bence çok başarılı bir oyundu, oynanış dinamikler, zorlayıcığı, kaliteli mob ve bossları ile.Hotline Miami keza grafiklerinde pikselleri kullansa da başarılı bir iş çıkarıyordu.Asıl olan bence oyunun, grafiklerle uyumlu olması.Yani açıkçası burada Gökhan'ın dediği gibi grafik değil de, görsellik olarak kullanılsaydı sanırım daha iyi bir kelime olabilirdi lakin insanların grafik diyince sadece kaplama anlamına gelmediğinin de farkına varmaları gerekiiyor diye düşünüyorum.Mesela adam gelip burada işte Nintendo oyunlarını grafilsel olarak eleştiriyor dalga geçiyor, lakin hani Nintendo bence gerçekçi olmaya çalışsa daha da batıcak firma, biz onu o tarz grafiklerinden dolayı seviyoruz, Mario gerçekçi olması gereken bir oyun değil, Donkey Kong, Xenoblade de değil.Kaldı ki bir Zelda falan değil bence gerçekçi olması gereken, kendi çizgisinde ilerlemeli diye düşünüyorum.İleri de Metroid gelirse o gerçekçi olabilir bi elindekilerden.

    Günümüzde insanlar artık zor oyunlar istemiyor pek, hani ne yapacağını bulmak için uğraşmak istemiyor, bulmaca istemiyor, vursun, kırsın, parçalasın istiyor ve hani böyle olunca açıkçası tek dikkatlerini çekebilen nokta grafik kalıyor.Ülkemizde aslında grafiğin diğer ülkelere göre daha ön planda olmasının sebebi bence ingilizce bilmeyen ve açıkçası öğrenmek için pek de kasmayan gençler, hani bizde eskiden tam her şeyi anlayamazdık ama sözlükle falan oynardık oyunları, şimdi o da yok.Adam zaten seneryoyu zerre anlamadığı için, o onun için bir etken olamıyor.

    Tabii ki, masalsı bir ortam yerine gerçekçi bir anlatı içine giriyorsan gerçekçi grafiklerin etkisi de büyük oluyor, mesela beni Red Dead Redemption, bir Western hayranı olmamında etkisiyle grafiksel olarak aşırı etkilemiştir, o güneşe doğru atını sürmek falan efsaneydi.Gerçekçi grafiklerde bile bence bir şekilde atmosferi sağlayabilmek önemli, ne kadar kaplama yaparsan yap, o atmosfer olmazsa işlemez.Tabii bir de oynanış koyman lazım için.Witcher 3'ün açıkçası bu kadar efsane grafiklerle gelicek olması değil, beni oyun için ayrıntılar heyecanladırıyor, hani tamam üst düzey grafiğinin olması elbette iyi ama oynanış olmasa ben bu oyunu beklemezdim kesinlikle




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.