Şimdi Ara

PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
535
Cevap
1
Favori
21.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dost..:) kullanıcısına yanıt
    Kardeş sen beni yanlış anladın. Ben öyle HPM düşmanı falan değilim benim derdim fiyatların bu şekilde artmaması gerektiğidir. Makul bir fiyata bulsam belki alırım ama 1500 ün bile altında olmalı. Zira 1500 TL ye satıldığında neredeyse alacaktım fakat biraz daha düşününce fiyatı yüksek bulup vazgeçtim.

    Sözünü ettiğiniz amfiler benimde hoşuma gidiyor ama yeni amfilere göre damping faktörleri çok düşük. Sizdeki gibi çapı büyük bir hoparlörü amfinin kontrol altında tutabilmesi için en azından damping faktörünün 600-800 civarlarında olması gerekir. Aksi halde kemik gibi net bir alt frekansı unutun.

    Size önerim NAD veya ROTEL markalarının yeni amfileri olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 22 Mart 2016; 17:26:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogen

    Kardeş sen beni yanlış anladın. Ben öyle HPM düşmanı falan değilim benim derdim fiyatların bu şekilde artmaması gerektiğidir. Makul bir fiyata bulsam belki alırım ama 1500 ün bile altında olmalı. Zira 1500 TL ye satıldığında neredeyse alacaktım fakat biraz daha düşününce fiyatı yüksek bulup vazgeçtim.

    Sözünü ettiğiniz amfiler benimde hoşuma gidiyor ama yeni amfilere göre damping faktörleri çok düşük. Sizdeki gibi çapı büyük bir hoparlörü amfinin kontrol altında tutabilmesi için en azından damping faktörünün 600-800 civarlarında olması gerekir. Aksi halde kemik gibi net bir alt frekansı unutun.

    Size önerim NAD veya ROTEL markalarının yeni amfileri olabilir.

    hah işte böyle yapıcı olun canımı yiyin sn.ogen hpm-100 40.yılını doldurmuş bir hoparlör büyüklere saygısızlık etmemek lazım fiyatlardan herkes şikayetçi 10 yıl önceki forumlardada herkes hpm-100 ün fiyatlarından şikayetçiydi şimdide öyle değişen pek birşey yok, ama şimdi gerçekçi olmak gerekirse jbl l-100 ile hpm-100 bundan birkaç sene önce aynı fiyattataydı şuan kurcalanmış dökük jbl l-100 lere 7.500 tl istiyorlar buna niye tepki gösterilmiyor da hpm-100 ün fiyatı biraz yükselince haketmiyor oluyor şimdi diyeceksiniz ki nasıl olsa sen hpm-100 aldın o yüzden böyle konuşuyorsun alakası yok tamam hoparlörümü seviyor olabilirim ama ben objektif bakıyorum, birisi aynı parayı hpm-100 için istiyordu şuan ilanda değil (muhtemelen satılmış olabilir veya başka birşey bilmiyorum) piyasayı alıcıyla satıcın ortak kararı belirler bize söz düşmez, bu arada damping factorunun hpm nin 30 cm lik basslarını kavramada o kadar etkili olacağını düşünmemiştim mesela pioneer reference serisi amfilerin damping factoru 70 sizce yeterlimi sx serisi amfilerinki ise 25-30 arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nad ve rotel amfilerden model tavsiye edebilirmisiniz receiver tercihimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogen

    ....
    Sizdeki gibi çapı büyük bir hoparlörü amfinin kontrol altında tutabilmesi için en azından damping faktörünün 600-800 civarlarında olması gerekir. Aksi halde kemik gibi net bir alt frekansı unutun.

    Size önerim NAD veya ROTEL markalarının yeni amfileri olabilir.

    Damping factor'ın yüksek olması istenilir bir özellik olmakla birlikte bu değerin çok aşırı yüksek olmasının pek bir yararı olmadığı da düşünülür.
    Zira hoparlör ses bobininin DC direnci, kablo ve kablo bağlantılarının dirençleri daima devrededir.
    600-800 Gibi astronomik damping factor'ların ise yüksek geri besleme ile elde edildiği, amplifikatörün çıkış katının gerçek empedansını yansıtmadığı düşünülür.

    Özet olarak damping factor'ın ~80-100 gibi bir değerin üzerinde olmasının bir faydası yoktur.

    Kaynak:
    http://www.butleraudio.com/damping1.php
    https://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor




  • Uzun ve kalitesiz hoparlör kabloları kullanıyorsanız zaten dediğiniz gibi 100 yeterli fakat alt frekanslarda mesela davul, snare ve kontur bass gibi müziğe sahne ve gövde kazandıran sesleri kemik gibi net duymak istiyorsanız DF yi yüksek tutmakta fayda var. Zira kaliteli konnektörler ve kaliteli hoparlor kabloları kullanıldığında hatta hoparlörün iç kablolarında da revizyona gidildiğinde yüksek bir DF daha iyi iş görecektir.
    Bugün Damping faktörü 3000 olan Class-T amfiler bile var. Verdiğim rakamlar hiç de astronomik falan değil.

    Kaldı ki arkadaşın aldığı hoparlörün çapı 30cm o çapta bir hoparlörü sönümlemek kolay bir iş değil. Sırf bu yüzden yeni nesil hoparlörlerde gerek yüzeydeki esnemelerin getirdiği bozulmalar olsun gerekse DF yüzünden sönümlemedeki eksikliklerden, daha küçük çaplı hoparlörler kullanılmaya başlanmıştır.

    Eğer arkadaş damping faktörünü anlamak istiyorsa orta halli bir lambalıda amfide Rock müziği dinlesin sonrada aynı müziği daha küçük çaplı bir hoparlörle NAD veya ROTEL de dinlesin aradaki farkı anlayamıyorsa böyle devam etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 23 Mart 2016; 11:25:05 >




  • Hoparlöre tek bir klik ses sinyali gönderiliyor. Aşağıdaki grafikte eğer kullanılan amfinin DF si düşük ise klik sinyalinin nasıl yankılanarak uzadığı gösteriliyor. Alttaki grafikte ise yüksek DF li bir amfinin klik sinyalini nasıl sönümlediği gösteriliyor. İşte bu şelkilde birde müzikteki tüm harmoniklerin nasıl üst üste gelerek bozulduğunu düşünün gerçekten ses bazen çamura dönüşüyor. Özellikle lambalı amfilerde buna çok rastladım.

     PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞



    Büyük çaplı hoparlörlerde ağır çekimde ve lazerle yapılan ölçümler sonucu bu alttaki grafiğe benzer bir bozulma oluşmaktadır. Müzik dinlerken büyük çaplı hopalörlerin yüzeyindeki bu tip deformasyonları gözle görmek mümkün değildir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 23 Mart 2016; 11:20:42 >




  • ogen kullanıcısına yanıt
    Damping Factor= Rhp/Rt

    Rhp=Hoparlörün empedansı
    Rt = Amplifikatörün iç empedansı + speaker post direnci + kablo direnci + hoparlör ses bobini DC direnci

    Teknik spesifikasyonlarda DF= 8 ohm / Amp. iç direnci alınır.
    DF= 80 ise
    Amp. iç empedansı= 8/80 = 0.1 ohm

    8 Ohm empedanslı hoparlörün ses bobini sargı direncini yaklaşık 6.5 ohm olarak alabiliriz.
    Kablo ve speaker post dirençleri= 0 varsayalım...
    Bu durumda gerçek bir sistemde damping faktör= 8/0.1+6.5 olacaktır. => DF = 1.2121 olacaktır.

    Şimdi DF= 2000 spesifikasyonlu bir ampli için reel damping faktörü hesaplayalım...
    Amp. iç empedansı= 8/2000 = 0.004 ohm
    Kablo ve speaker post dirençleri= 0 varsayalım...
    Bu durumda gerçek bir sistemde damping faktör= 8/0.004+6.5 olacaktır. => DF = 1.23001 olacaktır.

    Gördüğünüz gibi damping faktörün binlerce kat fazla olması etkin damping'i o kadar arttırmıyor.

    Ayrıca daha önce yazdığım gibi bu seviyede (1000-2000) damping faktörler büyük geri beslemeler ile sağlanıyor. Bildiğiniz gibi geri besleme çok da iyi bir şey değil. Damping faktörü 5000 ampli aacağıma damping faktörü 100 ama geri beslemeye fazla bel bağlamayan iyi kurgulanmış bir ampliyi yerine göre tercih edebilirim. Kısaca damping faktör gözü kapalı ele alınmaması gereken bir özellik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 23 Mart 2016; 11:48:35 >




  • Hoparlör bobininin iç direncini amfinin iç direnciyle toplayarak formule etmeniz saçmalığın danişkası olmuş malesef.
    Yaptığınız hesaplama çok yanlış doğrusunu aşağıda veriyorum.

     PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 23 Mart 2016; 15:13:34 >
  • Ne Hpm-100 müş yaw konu konuyu açıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında forumların çoğu artık eskisi kadar canlı değil. Böyle itirazlar ve tartışmalar benim hoşuma gidiyor. Foruma canlılık geliyor.
  • ogen kullanıcısına yanıt
    Daha önce verdiğim linklere bakarsanız o şekilde hesaplanacağını göreceksiniz. Ampli aynı kablo direnci gibi hoparlörün de direncini yenmek zorunda. Vermiş olduğunuz tablo klasik bir tablo.

    Saçmalığın daniskası ifadeniz oldukça kaba bir ifade olmuş.
  • sn.ogen ve sn.kursun atışmanıza devam edin o derin bilginizden bizde yeni şeyler öğrenelim en son böyle yazıları 8-10 yıl önce sosyal medya revaçta değilken okuyorduk, ah ah nerede o eksi kalabalık cıvıl cıvıl forumlar her neyse en son damping factoru diyordunuz hpm-100 gibi büyük bir hoparlör için ideal damping factoru ne olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogen

    Hoparlör bobininin iç direncini amfinin iç direnciyle toplayarak formule etmeniz saçmalığın danişkası olmuş malesef.
    Yaptığınız hesaplama çok yanlış doğrusunu aşağıda veriyorum.

     PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞


    Siz kaynak bilgileri yapıştırmayı seviyorsunuz, ben de yapıştırayım...
    Daha önce link verdiğim wikipedia'dan:

    The damping circuit
    The voltage generated by the moving voice coil forces current through three resistances:

    the resistance of the voice coil itself;
    the resistance of the interconnecting cable; and
    the output resistance of the amplifier.
    Effect of voice coil resistance

    This is the major factor in limiting the amount of damping that can be achieved electrically, because its value is larger (say between 4 and 8 Ω, typically) than any other resistance in the output circuitry of an amplifier that does not use an output transformer (nearly every solid-state amplifier on the mass market).

    A loud speaker's flyback current is not dissipated only through the amplifier output circuit, but also through the internal resistance in the speaker itself.

    Even if the resistance of the speaker cable and of the amplifier is 0 Ω, the speaker still faces the resistance of its own voice coil wire.


    Therefore, damping factor values above 50 or so are not meaningfully different from 50. For higher values of speaker damping than about 50, actual speaker damping no longer increases in any way that can be confirmed by a double-blind A/B listening test, or measured.

    Yine daha önce verdiğim başka bir kaynakdan:

    THE DAMPING FACTOR
    Rather than specify the value of Rs, it has become common to translate this into a figure which is called the damping factor (DF) of the amplifier. As we have seen, it really has more to do with coupling than damping. One definition of damping factor is the ratio of rated load impedance to the amplifier's own internal impedance.

    For our 8-ohm black-box amplifier, an internal impedance of 8 ohms gives a damping factor of one. An internal impedance of one ohm gives a damping factor of 8. And if Rs is only 1/10 ohm, the damping factor is 80. These factors are shown in Fig. 2.

    This being the case, common sense leads us to believe what the proponents of high damping factors say in their sales literature, namely, that the damping factor is a numerical indication of coupling between amplifier and loudspeaker and the higher the figure, the better off we are.

    Unfortunately, we cannot always rely entirely on common sense. For one thing, a particular loudspeaker may not require a high damping factor to accurately follow the signal from the amplifier. Some loudspeaker systems give smoothest performance if the amplifier has a damping factor somewhere between one and three. (*Emphasis added by Butler Audio)

    But there is another property of dynamic loudspeakers, all dynamic loudspeakers, that has to be appreciated to really understand how the damping factor works. It is this other half of the actual damping factor which so many people seem to ignore.

    A dynamic loudspeaker has a voice coil, and the voice coil has electrical resistance. In most practical cases, the d.c. resistance of a loudspeaker is about 80% of its rated impedance. This is not always the case because different manufacturers use different impedance-rating methods, but such variations will not affect what we are talking about. Let us suppose, therefore, that our 8-ohm black-box speaker has a d.c. resistance of about 6.4 ohms.

    The voice coil resistance is effectively in series with the "working" parameters of the loudspeaker, just as is the internal impedance of the amplifier. And this time it isn't even an imaginary resistor; it is a real coil of wire that measures 6.4 ohms.

    Instead of the circuit of Fig. 1, what really happens is shown in Fig. 4. the resistance that isolates the loudspeaker from the amplifier is not just Rs, but rather Rs plus Rvc. When the two are connected together, ,either the speaker not the amplifier can distinguish between Rs and Rvc. The actual damping factor depends upon the sum of these two resistances, not upon one or the other. Table 1 shows the specified damping factor of an amplifier against the actual over-all damping factors for a wide range of generator impedance values when the amplifier is connected to an 8-ohm speaker. The actual damping factor values are computed by adding Rs and Rvc, then dividing by the rated load impedance. In this instance we have used an 8-ohm loudspeaker with a d.c. resistance of 6 ohms to prepare the chart. The exact figures are not particularly significant - the point is that the resistance of the speaker voice coil is the limiting factor.

    Amplifier R (ohms) Amplifier DF Actual Over-All DF
    8 1 0.57
    4 2 0.80
    2 4 1
    1 8 1.14
    0.5 16 1.23
    0.25 32 1.28
    0.125 64 1.30
    0.05 160 1.32
    0.025 320 1.33
    0.0125 640 1.33
    0.0000 ∞ 1.33



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 23 Mart 2016; 20:20:37 >




  • ogen kullanıcısına yanıt
    Lütfen doğruyu sadece ben bilirim iddiasında olmayalım. Nezaket kuralları içinde bilgiyi paylaşalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kursun_

    Lütfen doğruyu sadece ben bilirim iddiasında olmayalım. Nezaket kuralları içinde bilgiyi paylaşalım.

    Kursun hocam
    saygılar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kursun_

    Lütfen doğruyu sadece ben bilirim iddiasında olmayalım. Nezaket kuralları içinde bilgiyi paylaşalım.

    Hoparlörün DC iç direncinin formülde kablo direnciyle toplanması saçmalıktır. Kaldı ki doğru olduğunu bile saysak 6.5 Ohm uda nereden çıkarıyorsunuz anlamıyorum. Hoparlörün içinde kullanılan bobin tellerinin iç direnci son derece düşüktür. Öyle ki 1 kilometrelik telin iç direnci sadece 15 Ohm gelir. Hoparlörün sarımında kullanılan telin boyu 3-4 metreyi geçmez. Yani 15/1000 = 0,015Ohm/m * 5m = 0,06 Ohm yani kaliteli bir hoparlörün iç direnci ancak 0,06 Ohm eder 6.5 Ohm da nereden çıktı.

    Yukarıda söylediğiniz söz için belkide aynaya bakmanız gerekiyordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 24 Mart 2016; 8:54:02 >
  • ogen kullanıcısına yanıt
    Konuya müdahil olmak istemiyoruım sayın arkadaşım ama empedans ile ohm değerlerini birbirine karıştırmayın , her şey kitaplarda veya internette yazıldığı gibi olmuyor , araştırın yeter .
    saygılar .
  • elektürükçü kullanıcısına yanıt
    Bu Kilogram ile Ağırlığı birbirine karıştırmayın gibi oldu Anlamadım ben pek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektürükçü

    Konuya müdahil olmak istemiyoruım sayın arkadaşım ama empedans ile ohm değerlerini birbirine karıştırmayın , her şey kitaplarda veya internette yazıldığı gibi olmuyor , araştırın yeter .
    saygılar .

    Arkadaşım bir hoparlörün iç direnci öyle köşe başındaki elektrikçiden alınan multimetrelerle ölçülmez. Son derece hassas ölçüm gerektirir.
    Mesela bunun gibi araçlarla ölçülebilir ancak.

     PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞

     PİONEER HPM-100 EFSANESİ 1976-∞


    Beni bilenler bilir ben öyle birilieri gibi internetten okuduğum bir iki süslü lafı yanıma alarak işkembeyi kübradan sallamıyorum. Bizzat işin içinden gelen biriyim pek çok uygulamam oldu öyle klavyeden sallamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogen -- 24 Mart 2016; 9:45:58 >




  • ogen kullanıcısına yanıt
    Bu konuyu fazla uzatmak istemiyorum. Bilmiyorsanız araştıracaksınız.
    Sizin sorununuz okumamak. Daha önce verdiğim linkleri de okumadınız.

    Daha önce verdiğim link'ten:
    A dynamic loudspeaker has a voice coil, and the voice coil has electrical resistance. In most practical cases, the d.c. resistance of a loudspeaker is about 80% of its rated impedance.

    Yani bu 6 küsur ohm hoparlör direnci toplam empedanstan hesaplanan bir genelleme...

    Piyasadan herhangi bir hoparlörün DC direnci spesifikasyonuna bakalım...
    Örneğin Monacor SPH-300KEhttp://www.monacor.de/en/products/speaker-technology/hi-fi-speakers/12/sph-300ke/
    Specifications sayfasına bakalım:
    SPH-300KE
    Order-No.: 10.2390
    Operating voltage
    Impedance (Z) 8 Ω
    Frequency range f3-2,200 Hz
    Resonant frequency (fs) 22 Hz
    Rec. crossov. frequ. (fmax.) (12 dB/oct.)
    Music power (PMAX) 200 WMAX
    Power rating (PRMS) 120 WRMS
    Sensitivity 90 dB
    Max. voltage -
    Radiation angle -
    Suspension compl. (Cms) 0.81 mm/N
    Moving mass (Mms) 65 g
    Mech. Q factor (Qms) 4.15
    Electr. Q factor (Qes) 0.36
    Total Q factor (Qts) 0.33
    Equivalent volume (Vas) 250 l
    DC resistance (Re) 6.2 Ω

    Bu hoparlörün resistansının neden 6.2 olduğunu, daha düşük olmadığını firmaya bir telefon açıp öğrenebilirsiniz.
    Sadece bu hoparlör mü böyle? Hayır bütün 8 ohm hoparlörlerin resistansı bu civardadır. Bunun için çeşitli hoparlörlerin teknik özellikler sayfasına girin ve Re değerine bakın. Re hoparlörün DC rezistansıdır.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.