Şimdi Ara

RTX2070 mi ? RX5700 XT mi? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
2
Favori
13.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğin oaly nvidia da keskinlik filtresi oalrak çoktandır var. AMD yeni bişey bulmuş giib ad takmış.
  • Nvidia’da belirttiğiniz işlevler 2 aydır var hocam. Yani AMD’nin atağından hemen sonra eklemeyi uygun görmüşler. Ancak maalesef sharpening performansı henüz AMD ile yarışabilir durumda değil. Yine de rekabetin artması biz kullanıcılara pozitif olarak yansıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    2 ay önce filan gelmedi, bu bilgi yanlış olur.

    Mesela bu video 2018 ocak ta yayınlanmış, 2 yıl önce keskinleştirme filtresi o zaman bile mevcutmuş, dakika 4:50




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GuvenDMRK -- 3 Ocak 2020; 20:47:17 >
  • GuvenDMRK kullanıcısına yanıt
    Bu bildiğimiz görüntünün keskinleştirilmesinden ibaret hocam. Yani TV ayarlarınızı açıp görüntü keskinliğini arttırmanızdan hiçbir farkı yok. Ancak yeni gelen (2 ay önce) özellik ile AMD ile benzer şekilde texture kalitesini arttırarak (DLSS’e alternatif) keskinleştirmeyi gerçekleştiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAVIAR -- 3 Ocak 2020; 21:1:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    Hocam 2 ay önce gelen dediğiniz hangisi, DLSS mi ? Eğer DLSS dışında bir özellikse haberim yok.
  • GuvenDMRK kullanıcısına yanıt
    Yok Güven hocam. Eski sharpening aynı sizin ilettiğiniz gibi görüntüyü işlemeden, sadece kontrast üzerinden yapılırken, şimdi doğrudan texture üzerinden yapılıyor aynı AMD deki gibi. Ayar yeri vs değişmedi, sadece yapılış şekli değişti.

    Fikir vermesi açısından:
    https://www.youtube.com/watch?v=dADD1I1ihSQ&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAVIAR -- 3 Ocak 2020; 21:0:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    Hâ anladım, kısaca işleme tekniği değişmiş yani.
    Gerçi öyle bile olsa fikri/temeli çok önceden atılmış bir mevzu, yani diğer tarafın getirmesi baya gecikmeli olmuş, bukadar gecikince de hâliyle bari gelmişken daha iyisi olsun demişlerdir.
  • GuvenDMRK kullanıcısına yanıt
    Aslında eski keskinleştirme yöntemi tamamen kozmetik ve insanın gözünü yoran hatta acıtan bir özelliklen, AMD ile bu özellik, özellikle FPS odaklı kullanıcıların aynı zamanda texture kalitesinden de ödün vermemeleri, yani FPS kayıpsız veri işlemesi olarak adlandırılabilir. AMD’nin bu özelliği open source olarak dağıtmasıyla da Nvidia kanalı da aynı şekilde bu özelliğe geçiş yapmış durumda. Ancak Nvidia kartlar daha agresif davranıp, texture kalitesini bozabiliyor veya gölgelerde oynamalar (kayıplar) yapıyorken, AMD kartlar şuan bu özelliği kayıpsız sunuyor. Elbette ilerleyen süreçte Nvidia’da mutlaka aynı seviyede bir performans sunacaktır. Burada güzel olan, bu rekabet sayesinde Nvidia’nın DLSS diretmesi sona ermiş ve kayıpsız iyileştirme kullanıcılara sunulmuş durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    Zaten DLSS enteresan bişey, açıyorsun AA yı devredışı bırakıyor / kullandırtmıyor fakat FPS yi de ilginç bir şekilde arttırıyor.
    Misal AA kapalı halde ultra da 60fps alıyorsan, DLSS açınca artık düşük çözünürlüğe aa uygulayıp upscale mi ediyor ne yapıyorsa fps yi 70+ gibi değerlere zıplatıyor.

    Son kullanıcı olrk DLSS açınca görüntü kötü oldu diyemiyorsun ama fps de artıyo mutlu oluyorsun, enteresan bir durum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GuvenDMRK -- 3 Ocak 2020; 21:33:3 >




  • GuvenDMRK kullanıcısına yanıt
    Aslında yaptığı işlem çok basit hocam. Texture, gölge, ışıklandırma ve AA’yı maksimum performans sağlayacak şekilde uyarlıyor. Ancak bu sırada ciddi bir görsel kayıp yaşanıyor. Özellikle 4K çözürlüğü maksimum texture kalitesi almak için istiyorsanız DLSS yanlış kapı. Çünkü asla ve asla size native 4K’da almanız gereken netliği sunmuyor. Buna karşılık Image Sharpening 1080p’de dahi 4K’ya çok yakın bir texture sunuyor. O nedenle DLSS’in önemi ortadan kalkmış durumda. Özellikle RT özelliğinin AMD yazılım güncellemesiyle gelmesiyle işler çok farklı noktalara taşınacak gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    AMD yazılımla verecek mi ki ? Ne zaman verir ayrıca ?
    5700 XT'ye verir heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 3 Ocak 2020; 22:27:32 >
  • aschil kullanıcısına yanıt
    Hem 5700, hem de XT alacak deniyor hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SAVIAR kullanıcısına yanıt
    hayır dedğin gibi değildi. O olay nvidia da vardı adı değişti. Nvidia öteden beri dlsr de var.Nvidiada keskinleşrtirme filresi performans kaybı yok gibi birşey. DLSS yüksek çözünrlükden düşük çözünrlüklü AA ya geçme gibi çok farklı birşey.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.