Şimdi Ara

Suicide Squad: Kill The Justice League (Çıktı) [PC ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
4
Favori
4.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Batman: Arkham üçlemesinin geliştiricisi Rocksteady Studios, yepyeni aksiyon macera shooter oyunu Suicide Squad: Kill the Justice League'i resmi olarak duyurdu.

    Rocksteady Studios'un imzası karakter odaklı hikaye oynanışını TPS aksiyonla birleştiren Suicide Squad: Kill the Justice League'de DC evreninin en tehlikeli karakterleri önemli bir görev için bir araya geliyor: Justice League'i öldürmek.

    Suicide Squad: Kill the Justice League, Arkham evreninin devamı. Açık dünyada Metropolis'te geçecek oyun Harley Quinn, Deadshot, Captain Boomerang ve King Shark olmak üzere dört oynanabilir karakterin kontrolünü oyuncuya sunacak.

    Tek oyunculu veya dört oyuncuya kadar online co-op olarak oynanabilecek. Tek oyunculu olarak oynandığında diğer üç karakter botlar tarafından kontrol edilecek ve istenildiği zaman karakterler arasında geçiş yapılabilecek. Her bir karakter benzersiz yeteneklere, silahlara ve hareket setine sahip olacak.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 3 Şubat 2024; 2:22:27 >







  • Oyunu yaklaşık 30 saattir oynuyorum, hikaye ve karakter görevleri 14-15 saatte bitmişti sonrasındaki sürenin tamamı endgame içerikleri ve karakterleri en üst seviyeye çıkarmakla geçti. Hem oyunun ana hikaye kısmına hem de endgame kısmına yorum yapacak kadar oynadığımı düşünüyorum. Oyun ilk tanıtıldığında çok sıcak bakmamıştım, Suicide Squad ekibini seçip looter shooter oyunu yapma fikri enteresan gelmişti. 3 tane Arkham oyunundan sonra bu hikayeyi Suicide Squad ile yapmak yerine Batman ile yapıp bir nevi Tower of Babel hikayesini uyarlasalar daha iyi olur diye düşünmüştüm. Tabii başta Rocksteady'nin oyun için seçtiği fikirle benim düşüncem arasında fark olsa da bunu önyargı haline getirmedim, takip etmeye devam ettim. Oyunun çıkışı yaklaştıkça kendisine olan olumsuz önyargı bir hayli arttı hem eleştirmen hem de oyuncu kitlesi tarafından ama bunlara kulak aldırmaktansa erken erişim açılınca oyunu kesintisiz gösterenlerin oynanışlarını izlemeye başladım ve keyifli göründü gözüme, almaya karar verdim. Verdiğim karardan dolayı da memnun kaldım, oyunu almaya karar verdiğim andan beri Arkham oyunları gibi aksiyon maceradan çok bir looter shooter ile karşılaşmayı bekliyordum gerçekten de öyle oldu. Bu oyuna dair yapılacak yaklaşıma en çok etki eden şey bu bence zaten bu oyunu bir looter shooter olarak alıp oynarsanız, keyif alıyor ve bu kısma uğraşıldığını anlıyorsunuz. Ama Arkham oyunlarındaki gibi aksiyon macera odaklı bir oyun isterseniz sevme şansınız az. Çoğu kişi bu oyunu Avengers ve Gotham Knights ile karşılaştırıyor, ikisini de oynamıştım. İki oyunundan bu oyundan farkı ikisi de looter oyunlar olduklarını kabul etmemiş olmalarıydı. Avengers Kamala Khan gibi çekirdek Avengers üyesi olmayan yeni bir genç süper kahraman gözünden kişisel bir hikayeymiş gibi oyunu başlatıyor ama birkaç saat sonra bir anda gidişatını değiştirip doldurma görevlerle oyunun looter olduğunu göstermeye çalışıyordu. Daha baştan oynayan kişilerde farklı bir intiba oluşturup birkaç saat sonra bu oyun aslında looter bir oyun yükselmeyin çok diyordu. Gotham Knights ise modern Batman'in en iyi hikayelerinden bir tanesi olan Court of Owls alıp co-op oynanışlı, gereksiz RPG ögeli, Arkham oyunlarında olandan daha kötü hissettiren bir dövüş sistemi sunmaya çalışıp looter olmaya çalışan ama olamayan bir oyundu. Court of Owls hikayesi baştan yanlış bir seçimdi oyun için zaten, Batman gibi kırılması zor bir karakteri psikolojik olarak bitiren tarikatı Bat Family'e uyarlamaya çalışıp hikayenin ağırlığını bitirdiler. RPG ögelerindeki yetersizlik, kalitesi düşen yakın dövüş ile bu olay birleşince ortaya vasat bir oyun çıktı. Suicide Squad ise daha ilk dakikadan looter shooter olduğunu gösteriyor, bunu kabul etmiş, oyun sistemlerini, karakterlerini buna göre kurmuş ve oyun boyunca oynayanın gözünde bunu değiştirecek herhangi bir şey yapmıyor. Bir tarafta ne olduğunu kabul edemeyen iki oyun varken bu tarafta ne olduğunu kabul eden, bunu benimseyen ve her şeyini buna göre yapan bir oyun var. Oyunu looter shooter olarak benimsediğim için oldukça keyif aldım, beğendim de.


    Oyunun en iyi yaptığı şey karakterleri ve bunlara farklı oynanışlar sunmak bence. Boomerang ve King Shark en üst seviyeye ilk çıkardığım karakterler oldu, almadan önceki izlenimim de bunları daha çok seveceğim yönündeydi ve öyle oldu. Harley'e alışınca kullanmak oldukça keyifli geldi ve onu da daha sık kullanmaya başladım. Deadshot silah kullanımı konusunda en iyi hissettiren karakterdi genel olarak, karakterin kim olduğunu düşününce gayet doğal ve doğru bir seçim. Boomerang'ın oynanışı gerçekten efsane bir şey bence, bu kadar akıcı, serbestçe yön verilebilen bir karakter ile oynarken aşırı keyif aldım. Adının hakkını veriyor, bumerangı ile istediği her yere herhangi bir kısıtlama olmadan çok akıcı hissettiren bir şekilde kendini ışınlayabiliyor, hareket kabiliyeti anlamında en çok beğendiğim karakter de kendisi bu yüzden zaten. King Shark alan hakimiyeti konusunda diğerlerine büyük üstünlük kuruyor, adeta Hulk gibi hareket ediyor. Zıplayışlarıyla çok büyük mesafeleri çok kısa sürede ağır hasar verebilecek bir şekilde yapıyor. Harley Bat Dron ile çatışmalarda sürekli hareket halinde havada kalabiliyor ve çatışma alanında kontrolü rahatlıkla sağlayabiliyor. Deadshot jetpack'in verdiği esneklik, silah kullanımı ile birleşince çok yoğun bir aksiyonda bile kontrolü rahat sağlayabiliyor. Karakterler hareket kabiliyetleriyle beraber 2 farklı silah ve bir yakın dövüş silahına sahip. Boomerang her menzilden silahı kullanabiliyor, bu bumerangının sunduğunu özgürlükle birleşince her mesafeden rahatça kullanabileceğiz bir karakter haline gelmesini sağlıyor. King Shark ağır silahlar kullanıp tamamen hasar verme üzerine ağırlık veriyor. Harley tabanca ve otomatik silahlarla kısa sürede fazla hasar verme üzerine kurlu bir karakter, Bat Dron ile havada kaldığı süre boyunca istediği yöne salınıp otomatik silahlarıyla büyük hasarlar verebiliyor. Deadshot daha çok keskin nişancı ve otomatik silahları kullanmak üzerine yapılmış bir karakter, jetpack ile havada asılı kalıp alana hakimiyet kurabiliyor. Sahip oldukları yakın dövüş silahları düşmanların zırhlarını kırıp onlara element hasarı uygulamak için kullanılan bir araç, yakın dövüş silahlarıyla aynı zamanda Doom'da olduğu gibi düşmandan kaynak da toplanıyor. Bunlara ek olarak kullandıkları bombalar var ve bunlara da yakın dövüş silahlarında olduğu gibi element uygulayıp element hasarı vermek için bir araç haline getirebiliyorsunuz. Silahlarının dışında karakterlerin hareket kabiliyetlerine uygun olan traversal saldırıları, ultimate saldırıları ve bitirici vuruş saldırıları var. Bu saldırılar için topladığınız traversal modlar var bunlarla çok daha güçlendirebiliyorsunuz bu saldırıları. Son olarak kullandıkları kalkanlar ve charm eşyaları var. Kalkan gerçekten önemli oyunda, kalkan tamamen gidince hayatta kalmak zorlaşıyor bu yüzden düşmanlarla çatışırken bir yandan da yakın dövüş silahıyla sürekli düşmanlara saldırıp kalkanı yenilemeniz lazım. Oyundaki vuruş hissini beğendim, silahlar farklı hissetiriyor. Oynarken Dualsense kullanıyorum, onun da oynanışa ekstra katkısı oluyor, tetik tuşlarındaki geri dönüşleri Returnal'dakiler kadar beğendiğimi söylebilirim. 


    Her karakterin kendine özel 3 ayrı başlık altında toplanmış bir yetenek ağacı var, bu yetenek ağacı yakın dövüş, silahla saldırı ve traversal saldırılar üzerine yoğunlaşmış durumda. Yetenekleri kullanmayı tetikleyen ana etmen kombo sistemi, oyunda yaptığınız komboların sayısı çok önemli, kombo sayınıza göre karakterin kullandığı yetenek sayısı artıyor ve daha güçlü hale geliyor. Her karakter 30.seviyeye geldiğinde kendi yetenek ağacının tüm seviyelerini açabiliyor ve bir sonraki ağaç olan Squad yetenek ağacına geçiş yapıyor. Squad yetenek ağacı tüm ekibin ortak havuzu, 30.seviyeye gelmiş karakterlerin kazandığı puanlar direk Squad yetenek ağacına aktarılıyor. Squad yetenek ağacındaki geliştirmeler ana ağaçlarda olana kıyasla daha mikro seviyedeler. Örneğin kazanılan yetenek puanını, tüfekle verilen hasarı %0.5 arttır gibisinden şeyler. Oyunda istediğiniz zaman respec yapabilmek mümkün, hiçbir şartı da yok. Oyun yeteneklerinizi ve dizdiğini eşyaları kayıt etmenize de olanak sağlıyor. Bir ekip için birçok farklı tipte yetenek ağacı seçimi ve eşya dizilimi yapıp kaydederek istediğiniz zaman aralarında geçiş yapabiliyorsunuz.


    Silahların ve diğer eşyaların 6 farklı nadirlik seviyesi var, silahların nadirlik seviyesi dışında sahip olduğu neredeyse tüm özellikleri değiştirebiliyorsunuz destek karakterlerin sunduğu modifikasyonlarla. Penguin, Ivy, Toyman gibi destek karakterler oyunda topladığınız kaynaklarla loot sandığı açmayı, silahlarınıza element eklemeyi, modifikasyonlar yapmayı, eşyaları elite hale getirip her şeyini özelleştirebilmenizi sağlıyorlar. Son seviyedeki eşyalar set şeklinde olan Infamy seviyesinde, bunları set şeklinde topladığınızda ekstra bonuslar geliyor. Bir alt seviyesi Notorious eşyalar ise bunlar kadar güçlü ama set olma özelliğine sahip değiller. Yalnız şöyle bir detay var Notorious ve Infamy eşyalar arasında çeşitli "Villian" sinerjileri oluşabiliyor, bunlar oyunun gizli bonusları. Örneğin Bane setiyle Two-Face eşyaları birleştiğinde size ekstra bonuslar sağlayabiliyor. Oyun loot kısmında gerçekten iyi bir çeşitlilik ve derinlik sunuyor, shooter olması sebebiyle gelen RPG ögelerinin bir etkisi var. Bu bahsettiğim eşyalar ve silahları toplayıp çeşitli buildler, sinerjiler denemek keyifli. Oynanışının keyifli ve akıcı olması oyunda grind yapmayı da keyifli hale getiriyor ve loot toplamak angarya hissettirmiyor. Şimdilik kozmetik dışında oyunda hiçbir mikro ödeme yok ve iyi loot toplamak rahat.


    Oyunun hikayesi güzel ve eğlenceliydi bence. Tom Taylor'dan çıkan Dceased serisine çok benzettim, bazı sahneler resmen birebir aynı gibi hatta. Karakterler arasındaki dinamik ve diyalog güzeldi, yer yer güldürmeyi başardı oyun. Komedi anlarından ciddi anlara geçiş konusunda da bence iyi bir iş çıkarmışlar. Justice League üyeleri sahneye çıktığında gerçekten ağırlıklarını hissettiriyorlar. Bu arkadaşlar olur da bir gün kafayı yerse bizi mahvederler düşüncesini gayet başarılı bir şekilde aktarıyor. Hikayenin temposu da iyiydi, oyun hikayeyi oynarken sizi zırt pırt kesip farklı görevler yapmaya zorlamıyor, kesintisiz bir şekilde hikayeye devam edebiliyorsunuz ve bu da oyunun iyi temposunu düşürmesini engelliyor. Hikaye ve sunum kısmında en çok takdir ettiğim şey prodüksiyon değerleri oldu. Karakterleri canlandıran kişiler çok sağlam performans sergilemiş, yüz ifadelerinden seslendirmeye kadar kusursuz buldum performanslarını. Prodüksiyonun bu denli yüksek olması oyunun hikayesinden keyif almamda etkili oldu. Genel animasyon ve yüz animasyonu kalitesi anlamında oyuna harcanmış büyük bir emek var. Grafikleri Arkham Knight ile kıyaslanıp düşük bulunuyor ama ben beğendim grafikleri. Detaylar, Metropolis ve sunduğu atmosfer güzeldi bence.


    Görev çeşidinin az sayıda olmasına dair çok eleştiri okudum. Haksız bulduğumu söyleyemem ama oyunu sıkıntıdan bıraktıracak kadar da az görev yok oyunda üstüne oynanışın çok keyifli olması bu açığını kapatıyor bence. Endgame kısmının açılmasıyla görevlerdeki çeşitlilik artıyor ve sürekli grind yapmanızı sağlayacak keyifli bir düzen oturuyor. Destek karakterlerin ana görevlerini yaparken koydukları ekstra şartlar yer yer angarya haline getiriyor o görevleri ama bu sürekli olan bir şey değil, bu görevler bir kere yapılıyor ve sonrasında oyun görevlere şart koymayı bırakıyor. Düşmanlardaki çeşitlilik ne azdı ne de çoktu bence, orta seviyedeydi. Düşmanların sahip olabildiği mutasyonlar, varyasyonlar var, bunlar biraz çeşitlilik katabiliyor. Flash varyasyonu olan düşmanlar Speed Force kullanabiliyor, Batman varyasyonu olanlar görünmez olup counter yapmanıza engel olabiliyor. Bosslardan beğendiğim de var daha iyi olabilirdi dediğim de var özellikle son boss daha iyi olabilirdi ama son bossu anladığım kadarıyla endgame olarak sunmak ve oyunun ileride alacağı içerikler için bir araç olarak kullanmak istemişler. Endgame kısmı başladığında oyun yeni zorluk seviyeleri ve hikayeyle öğrendiğiniz yeni bir dinamik ekliyor. Bu yeni dinamik seviyesi arttıkça Infamy setlerin kalitelisine ulaşıyorsunuz. Zorluk ise yaptığınız görevlerdeki düşmanların sahip olduğu mutasyonları değiştiriyor, hava şartlarını zorlaştırıyor ve karşılığında daha çok tecrübe puanı, kaynak ve daha iyi loot toplamanıza olanak sağlıyor.


    Toparlamak gerekirse oyunu gayet beğendiğimi söyleyebilirim. İlk gördüğümde daha farklı yönde gidebilirlerdi demiştim ama bunu önyargı haline getirip oyundan nefret etmeye başlamadım. Gördüklerim sebebiyle şans vermek istedim ve memnun da oldum. Uzun süredir aradığım aksiyonu buldum bu oyunda. Esnek, serbest ve hareket ettirmesi çok keyifli karakterlerle oyunun kaotik aksiyonu içerisinde kayboluyorum ve bundan çok keyif alıyorum. Hikayesini de dediğim gibi beğendim özellikle sahip olduğu prodüksiyon değerlerini çok takdir ettim. Endgame kısmıyla açılan grind olayı ve loot konusundaki birçok detay oyunu hala keyifle oynamamı sağlıyor. Martta gelecek içerikler ve Joker'i de merakla bekliyorum ama en çok beklediğim arkadaş açık ara Deathstroke, oyundaki karakterlerin oynanışı gördükten sonra Deathstroke için gerçekten heyecanlanıyorum. Son olarak dediğim gibi bu oyunu bir looter shooter olarak ele almanız lazım, yoksa keyif almanızın mümkün olacağını pek düşünmüyorum. Sürekli kıyaslandığı Avengers ve Gotham Knights'ın yapamadığını yapıp bunu benimsemiş ve baştan aşağı buna göre tasarlanmış bir oyun olmuş bu yüzden de onlara kıyasla bu oyundan çok daha fazla keyif aldım ve rahatlıkla da içerik gelmeye devam ettikçe oynamaya devam edeceğim diyebiliyorum. Bu oyun ne olduğunu biliyor, kendisini kabulleniyor ve oynayan kişiye de farklı bir oyun olduğunu hissettirmeye çalışmıyor.

    Kötü oyun çok oynadım ama uzun süredir bu kadar salakça bir oyun görmemiştim.


    Bu live service bir oyun konu önemli değil yorumunu kabul edemem çünkü gayet ortada bir konu var ve sürekli ara sahneler giriyor. Fakat konuyu yazanlar gerçekten ne çizgi roman okumuşlar ne de senaryo yazmaya hakim insanlar Çizgi roman okuyanlar bilir bu tarz güçlü karakterlere karşı mücadele eden görece daha güçsüz karakterleri konu alan hikayelerde hep bir zorlama ya plot armour olur. Fakat bu oyundaki kadar aptalca bir plot armour ve zorlama görmedim.


    -Oyun Brainiac'in istalası başladıktan 3 hafta sonrasını konu alıyor. Hall of Justice bildiğiniz gibi JL'in base'i. Oyunda burayı bizde üstümüz olarak kullanıyoruz ve hiç bir JL üyesi burayı basmayı akıl edemiyor. Bunu akıl edemedikleri gibi JL üyelerine karşı kullanabilecek tüm ekipmanı burada bırakmışlar. Hiç bir JL üyesinin aklında Batman'in bile aklına bu cihazları toplamak ya da yok etmek 3 hafta boyunca aklına gelmemiş.


    - Oyunda siz ilerledikçe Batman telsizden Suicide Squad üyelerini küçümsemeyin demesine rağmen ne JL üyeleri ne Brainiac size hiç dokunmuyor.


    - JL üyeleri sizi istediği zaman öldürme yeteneği olmasına rağmen hep sizle oynuyorlar, konuşuyorlar ve asla hepsi aynı anda saldırmıyor. Bir JL üyesini öldürmek üzereyken bile yine kimse yardımına koşmuyor.


    - King Shark dışında SS üyelerinin hepsi yetenekleri olmasına rağmen normal insan. Tabi ki güçleri var ama hiç birinin öyle süper gücü, kenidin iyileştirme, zarar almama gibi yetenekleri yok. Fakat yüksek yerden düştüğünüz zaman hasar almıyorsunuz ve bunun yalandan olsa bile bir açıklamasını yapmıyor oyun. Önceki Rocksteady oyunlarındaki gibi ne bir yavaşlama animasyonu ne de tam düşmeden Batman'in pelerin ile yaptığı gibi bir animasyon yok.


    - Oyun üstüne o kadar düşünülmemiş ki her seferinde en güçlü üyenin King Shark olduğu söylenmesine rağmen ve süper güce sahip olmasına rağmen ekibin tartışma sahnelerinde Harley çok rahat Shark'i itiyor, tutabiliyor.


    - JL üyeleri o kadar güçlü ki oyunda bunu da görüyoruz 1 saniye içinde başka karakterlerin kalbini söküp alabiliyorlar ama bu tarz yetenekleri size karşı hiç kullanmıyorlar.


    - Oyunda Wonder Woman sizi hiç efor harcamadan birden fazla kez etkisiz bırakıyor ama diğer kötü JL üyeleri yapamıyor.


    - Brainiac oyunda görüyoruz ki istediği zaman şehrin istediği tarafındaki kişileri dondurabiliyor, ışınlayabiliyor bunu hiç bir zaman tek tek JL üyelerini öldüren SS üyelerine karşı kullanmıyor.


    - Arkham serisini oynayanlar bilir Deadshot önceden beyaz farklı bir karakterdi. Meğersem o gerçek değilmiş Batman bunu çözememiş.


    - Oyunun bazı görevlerinde JL üyelerini yenebilmek için ekipmanlar topluyoruz Batman bunları uzaktan izlemesine rağmen çözemiyor ve bizi durdurmaya çalışmıyor bile. Bu ekipmanların bazısı Batman'in gizli kasasında ama yine dediğim gibi Batman bunları ne almış ne yok etmiş. Aynı yerinde duruyor.


    - Oyunun ses kayıtlarını dinlerseniz Brainiac saldırı başlamadan önce sadece Dünya'ya gelip konuşmak istediğini söylemiş. Gemisinin kuru kafa şeklinde olmasını geçtim, taşıdığı silahları bile görmezden gelip tüm JL üyeleri bu isteğini kabul edip gemiye gitmiş ve öyle ele geçirilmiş. Zekice gerçekten.


    - Wonder Woman dışında tüm JL üyeleri salağın önde gideni olarak ele alınmış. Yani Suicide Squad dışında eli silah tutan askerlerden bazıları da tüm JL üyelerini öldürebilirmiş. Zaten oyunda WW dışında saygı gören bir karakter yok. Spoiler olmadan başka bir karakter sizi 3 kere ölümden kurtarıyor SS üyeleri onla dalga geçiyor ama WW hep size köpek çekmesine rağmen en çok saygıyı o görüyor.


    - Green Lantern boss dövüşü hariç her boss dövüşü telefon oyunu gibi. JL üyeleri size tam gücü ile saldırmıyor, ölmek üzere olmalarına rağmen. Batman boss dövüşü ve zaten Batman'in olması tüm Arkham Knight sonunu çöpe atıyor. Aynı zamanda tüm hayatını suçluları yakalamaya adamış Batman'e SS üyeleri nutuk çekiyor. Gerek arkadaki müzik gerek oyunda evet burada SS üyeleri haklı şeklinde gösteriyor.


    - Oyunda her JL üyesine aşırı takmış bir SS üyesi olsun demişler. Harley ile Batman, Flash ile Boomerang yine bir derece mantıklı ama sırf iş olsun diye Green Lantern ile Deadshot arasında bir çekişme var gibi göstermeye çalışmışlar. Sanarsınız Green Lantern'in en büyük düşmanı Deadshot. Oysa Lantern'in Deadshot'ı etkisiz hale getirmesi 10 saniye anca sürer.


    - Ellerinde DC'in karakterlerinin tüm hakkı olmasına rağmen Toyman ve Hack gibi kimsenin umurunda olmadığı ve eminim çizgi roman okuyan çoğu insanın bile yeni duyduğu gereksiz yan karakterler var.


    İyi hoş dedin fakat beni oynanış ilgilendiriyor konuyu boşver derseniz size yine güzel haberlerim var. Oyunda yani 20 saat kadar hikayesi olan ve sözde live service olan oyunda sadece 5 tane farklı düşman çeşidi var 5 tane farklı görev var.


    - 5 farklı görev dışında başka görev tarzı yok. Bu görevlerde DC ya da SS ile ilgisi olmayan direk Battlefield, Overwatch gibi online oyunlardan aldıkları görev tarzları. A'yı ele geçir, A'yı elinde tut, aracı ilerlet, hayatta kalanları araca bindir şeklinde. Oyunu 4 saat kadar oynarsanız ya da bir Youtube videosu izlediyseniz tüm düşman çeşitlerini ve görev tarzlarını gördünüz demektir.


    - Yeni bir karakter çıkıyor tam aha yeni görev tarzı geliyor diyorsunuz fakat aslında aynı görevin farklı skin'li halini size yaptırıyor.


    - Sözde live service olan oyunda, oyunu bitirdiğiniz zaman Destiny, Divison gibi yeni dungeon'lar ya da görev çeşitleri çıkmıyor ana görevde yaptığınız görevlere devam.


    - Sadece 5 farklı çeşit olan düşmanlar sizi gram zorlamıyor. Zorlamadığı için loot'da anlamsız hale geliyor. Oyunda bunun farkında olduğu için bazı görevlerde 'düşmanlar sadece bomba ile hasar alıyor' gibi farklılıklar deniyor.


    - Oyun istediğiniz zorlukta oynayın gerçekten aşırı kolay. Oyunlara çok ilgisi olmayan ya da oyun oynamak isteyen bir arkadaşınıza ya da aile bireyi ile oynamak için oyunu alabilirsiniz. Dediğim gibi düşmanlar aşırı kolay olduğu için loot anlamsız hale geliyor. Zaten oyundaki loot sistemi sonradan konulmuş gibi. Üzerinde verdiği damage yazmasa hangi silah daha iyi anlama şansınız yok. Silah tasarımları çoğu birbirine benziyor. %90 her silahı her karakter kullanabiliyor hatta şöyle bir saçmalık yapmışlar aynı tarz, aynı silahları bazen bazı karakterler kullanmıyor ama baktığınız zaman her şeyi aynı sadece o karakter kullanamaz yazıyor. Sanırım son onda bir çeşitlilik fark olsun demişler ama yarıda kalmış. Ben zaten her düşmanı kolaylıkla öldürüyorsam loot yapmaya kasmamın ne anlamı var. O yüzden zaten başarısız olan craft gibi şeylerde gereksiz hale geliyor. Zaten oyunda olmayan düşman çeşitliliği ve basitliği yüzünden açtığınız skiller her şey anlamsız hale geliyor.


    - Yani oyunda var olan çoğu sistemin, kaynağın hiç bir anlamı kalmıyor. Toplamanıza ne gerek var ne de ödülü yapmanıza değecek seviyede.


    - Destiny, Division'da olduğu gibi farklı farklı özellikleri olan silahlar yok, görünüş olarak da çeşitlilik yok.


    - Sanırım silahların ismini de AI'ya yaptırmışlar çünkü tüm DC karakterlerinin hakkına sahip olmasına rağmen atıyorum Mr. Freeze'in dondurucu silahı yok Ivy'in zehirli silahı gibi bir DC oyunu oynadığınızı hissettirecek şeyler yok. Onun yerine Bizarro'ın pistol'u gibi silahlar var. AI'ya yaptırmışlar dememin sebebi buydu çünkü Bizarro karakteri silah kullanmayan bir karakter.  


    - Metropolis şehrini zamanında EA'in yaptığı Superman Returns oyunundan beri ilk defa görüyoruz ve çok başarısız bir şekilde yapmışlar. İsterseniz oyunu 100 saat oynayın akılda kalacak hiç bir yapı yok. Şehrin her yeri birbirine benziyor.


    - Oyunda yine toplanacak Riddler'in trophy ve bulmacaları var. Bu arada Riddler bunları yapmanız için sizi hackliyor fakat Batman hackleyemiyor gibi bir saçmalık var ama zaten konuyu çoktan geçtik. Neyse Dünyanın sonu gelecek ve Batman gibi Riddler'in baş düşmanı varken sizle uğraşması için hiç bir sebebi yokken yine de oyuna eski oyunlarda vardı diye düşünmeden koymuşlar.


    - Oynanış hızlı ve traversal'a dayalı olmasından dolayı başlarda zevkli gelebilir. Eğer hiç Ratchet & Clank, Vanquish, Sunset Overdrive, Crackdown (iyi zamanlarından) oynamadıysanız farklı ve yeni gelebilir ama zamanında fast paced aksiyın oyunu oynamış birinin beğeneceğini sanmıyorum. Bunun sebebi traversal var ve havadayken savaşabilmenize rağmen traversal ile aksiyon birbiri ile yeteri kadar bağlanmıyor. Sıkıştım şuraya gideyim, şuraya zıplayayım oradan sıkayımdan öteye gidemiyor. Yani örneğini verdiğim oyunlar gibi bir aksiyon beklemeyin. Zaten sizin traversal yeteneklerinizi counter edecek bir düşman çeşidi ortada yok öyle önünüze gelene sıktığınız bir oyuna dönüşüyor.


    - Yine de hiç traversal'a dayalı aksiyon oyunu oynamadıysanız bir süre hoşunuza gidebilir, farklı gelebilir. Yine de düşman çeşitsizliği ve vuruş hissi olmaması kısa sürede sıkılmanıza neden olacaktır.


    - Karakterlerin özel ve traversal yetenekleri dışında hangi karakter ile oynadığınızın farkı hiç yok. Zaten dediğim gibi silahların %90'ını her karakter kullanabiliyor yani sevdiğiniz karakteri alıp onu oynayabilirsiniz. Oyun çıkmadan ya da oynamadan önce hiç olmadı ilk X karakter ile bitiririm sonra Y karaktere geçerim diyordum. Buna değecek bir çeşitlilik ortada yok.


    - Oynanışı geçtim karakterler arasında zaten sevilecek bir karakterde yok. Aralarında en mantıklısı zekası düşük olmasına rağmen King Shark. Her durumda belden aşağı espriler yapan ve kafası çalışmayan karakterler topluluğu. Oyun boyunca hayatta kalmalarının tek sebebi kötü yazılmış konu ve plot armour. Yani 60 dolar verip 4 tane salak karakter arasından birini seçebilirsiniz.


    - Oyunun HUD'ı çok dolu. Sürekli ekranın sağından solundan bir şeyler çıkıyor bu yetmediği gibi karakterler sürekli konuşuyor. Bu başka bir oyunda iyi olabilirdi ama genelde konuştukları hep belden aşağı şakalar ve 'kendi sidiğimi içiyorum tadı güzel' gibi derin konuşmalar. Bir dakika bile oyunda sessizlik olmuyor hep biri konuşuyor ve saçma yorumlarda bulunuyor.


    - Oyundaki tüm şakalar belden aşağı ve komik değil. Lise zamanlarına geri dönün işte biri oturdum dediği zaman 'hohoh nereye oturdun' ya da otobüs kalktı mı dediğinde 'benim ki kalktı hohoho' şakalarına gülüyorsanız eğlenebilirsiniz çünkü bu seviyeden öteye geçemiyor.


    - Oyunu RTX 4090, 7800x3d ile 2K çözünürlükte oynuyorum buna rağmen fps drop yaşamak mümkün ve Ray Tracing açıkken Cyberpunk ve Alan Wake 2'den daha fazla zorluyor. Daha düşük ya da normal sistemlerde Arkham Knight kadar iyi gözükmediği halde sorunlara neden açabilir.


    - Oyun hakkında yazacağım nadir olumlu şeyler arasında seslendirmeler var. Seslendirme sanatçıları, diyaloglar ne kadar kötü olsa bile iyi iş çıkarmış. Yüz animasyonları gerçekten başarılı ve karakterlerin üstündeki detaylar ve grafikler gayet güzel gözüküyor. Tabi bir bütün olarak ele alınca atmosfer Arkham Knight'in yarısı kadar bile değil.

  • Oyunun Square Enix'in Avengers'ı, Destiny gibi game as a service olacağını söylentileri var. Umarım gerçekleşmez. Şu posterden ve Rocksteady adı bile hype yapmaya yetiyor iken game as a service mantığında bir şeyin ortaya çıkması ölüm doğum gibi duruyor.
  • Yerimizi alalım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • lütfen arkadaşların dediği gibi servis mantığı olmasın zaten öğğğ geldi açık dünyadan bi de servisten öğğ getirmesinler yeterla
  • Umarım Crystal Dynamics nasıl Avengers ile harcanıyorsa Rocksteady de harcanmaz. Sağlam karakter temalı hikayeli oyunlar yapan firmaları böyle kullanmaları hoşuma gitmiyor.
  • iyi bari rocksteady oyunu yapıyor, yoksa wb yapsaydı arkham origins gibi bir hezimete rakip çıkarabilirdiler.
  • Rocksteadyyyyyyyy <3333333 çöp bile olsa alirim.

    Kendimi ilk defa agir 1 fan gibi hissediyorum cok zevkliymis. Insanlar neden boyle fan oluyor artik anliyorum :P



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IcyTea Lemon -- 9 Ağustos 2020; 10:57:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha geçen gün aklımdaydı bu olay.

    karakterlerin şu mortal kombat ya da injustice gibi oyunlarda sıkışıp kalması ne kadar iğrenç diyordum.

    seslendirmeleri de kendileri yaparlarsa (Margot Robbie,Jared Leto,Will Smith..) güzel olacaktır...
  • ThreePeatLAL kullanıcısına yanıt
    Film oyunu değil ki, neden yapsınlar. Marvel da bile kontratları yaparken sadece filmler için yapıyorlar, dizide oyunda vs görünmem diyorlar.
  • Bakalım 22 ağustosta ne çıkacak karşımıza.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok merak ediyorum birden fazla karakterin oynanışı nasıl olucak ya da co-op gibi bir şey mi olur. Rocksteady harika işler yapsa da umarım arkham knightın çıkışındaki gibi kötü bir port olmaz.
  • Nasıl bir şey olacak çok merak ediyorum. Oyun bile olsa Batman ile karşı karşıya gelmek istemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lawsford27 -- 10 Ağustos 2020; 0:55:19 >
  • marvel avengers gibi servis oyunu olacakmış şimdiden hayallerim suya düştü ahh be açık dünyadan sonra şimdi de her taraf servis oyunu olacak
  • Oyunun tam adı "Suicide Squad: Kill The Justice League"

    Suicide Squad: Kill The Justice League (Çıktı) [PC ANA KONU]
  • Coming in 2022 to PS5, Xbox Series X, and PC.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 23 Ağustos 2020; 3:25:7 >
  • Renk tonu, dünyasına baktığım zaman Sunset Overdrive vibe ı aldım. Beklediğimden çok daha renkli bir dünyası var. İşin ilginç yanı bu oyun Arkham evreninin devamıymış. Biri gece biri gündüz. Nasıl iş bu anlamadım Oyun 4 kişilik. Hem single hem de multiplayer oynama şansımız varmış. Single girdiğiniz zaman yanınıza bot verilecek. Karakterler arası istediğimiz zaman geçiş yapabiliyormuşuz. Böyle bir şey bekliyordum ama olmasını istemiyordum. Benim için yine hayal kırıklığı oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D. -- 23 Ağustos 2020; 3:45:0 >
  • Enteresan bir oyun olacak.
  • Gotham knights 'tan iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D. kullanıcısına yanıt
    Sunset Overdrive benzetmesini yapmaya gelmiştim, gidiyorum o zaman. Oyun beklediğimden farklı çıktı, iyi mi kötü mü tam karar veremedim. "Batmansiz" Batman oyunundan iyi olacağı kesin tabii. İlk oynanış videolarını bekliyorum.
  • King Shark ile adam yemece olur mu acaba Tanıtım fragmanı güzel olmuş tam bir Suicide Squad havasında. Bekliyoruz
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.