< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TANRI 20 SORUDA KANITLANIR (68. sayfa)
-
-
Çok çabuk fikir değiştiriyorsunquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Onun metafiziği dandik. İnce ayar varken beş yolu kim ne yapsın?
Alıntıları Göster -
Daha önce 5 yolu başarılı bulduğumu söylemedim. İçinden bir tanesini başarılı buluyorum sadece. Çok güçlü değiller.quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Çok çabuk fikir değiştiriyorsun
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 1 Haziran 2020; 11:16:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
A posteroriden yola çıkan argümanları pek manasız buluyorumquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Daha önce 5 yolu başarılı bulduğumu söylemedim. İçinden bir tanesini başarılı buluyorum sadece. Çok güçlü değiller.
Alıntıları Göster -
Bunun aynısını Edward Feser’da söylüyor ama ona katılmıyorum. İnce ayar argümanına adam akıllı bir eleştiri yapılamadı. Eldeki en iyi yanıt çoklu evrenler hipotezi olarak görülüyor.quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
A posteroriden yola çıkan argümanları pek manasız buluyorum
Alıntıları Göster
Gerçi benim açımdan kanıtların herhangi bir önemi yok Tanrı inancını diğer zihinlere olan inancımız gibi görüyorum ben.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tanrı sadece iki boyutlu dünya,kartezyen uzaylı dünya özetle daha az karmaşık formatta yaratsaydı tanrının değerini azaltır mıydı şeklinde karşı argüman üretilebilirquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Bunun aynısını Edward Feser’da söylüyor ama ona katılmıyorum. İnce ayar argümanına adam akıllı bir eleştiri yapılamadı. Eldeki en iyi yanıt çoklu evrenler hipotezi olarak görülüyor.
Gerçi benim açımdan kanıtların herhangi bir önemi yok Tanrı inancını diğer zihinlere olan inancımız gibi görüyorum ben.
Alıntıları Göster
Ayrıca bilimden kaynaklanan sorunlar:Yeni gelişmeler sonucu şimdikinden karmaşık dünya tasvirleri çizilebilmesi,yeni paradigmaların getireceği belirsizlikler.Mesela kuantumda olasılığın yeri nedir ?
Kısacası din zaten kendi yapısından kaynaklanan yüklerle uğraşırken ayrıca bilimden kaynaklananları yüklenmesi sıkıntılı gözüküyor
Edit:Son olarak tanrının bizzatı metinlerde bilim yapma kaygısı yapmadığı daha doğrusu dünyayı şimdinin bilimiyle anlatma kaygısı gütmediği söylenir.Güneş güzeldir,ona işaretler edilir çünkü estetik değeri vardır.Ve bu estetik değer bilmem kaç atomunun bir araya gelip füzyon yapmasından değil insanın gözüne güzel gelip dünyayı aydınlatmasından(bereketin sembolü) gelir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 1 Haziran 2020; 11:57:36 >
-
Bu tür bir argümanın vasat olduğunu söylerdim. Hassas ayar Tanrı’nın çok büyük kudreti olduğunu gösterebilir ama bunu zorunlu kılmaz. Ancak iyilik farklı. İyilik potansiyeli aktüel hâle geçirme gerekliliğini ortaya koyuyor. William Rowe’un bu konuda ateizm lehine argümanı var. Baya beğeniyorum ben okumak istersen:https://www.amazon.com/Can-God-Free-William-Rowe/dp/0199204128quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Tanrı sadece iki boyutlu dünya,kartezyen uzaylı dünya özetle daha az karmaşık formatta yaratsaydı tanrının değerini azaltır mıydı şeklinde karşı argüman üretilebilir
Ayrıca bilimden kaynaklanan sorunlar:Yeni gelişmeler sonucu şimdikinden karmaşık dünya tasvirleri çizilebilmesi,yeni paradigmaların getireceği belirsizlikler.Mesela kuantumda olasılığın yeri nedir ?
Kısacası din zaten kendi yapısından kaynaklanan yüklerle uğraşırken ayrıca bilimden kaynaklananları yüklenmesi sıkıntılı gözüküyor
Edit:Son olarak tanrının bizzatı metinlerde bilim yapma kaygısı yapmadığı daha doğrusu dünyayı şimdinin bilimiyle anlatma kaygısı gütmediği söylenir.Güneş güzeldir,ona işaretler edilir çünkü estetik değeri vardır.Ve bu estetik değer bilmem kaç atomunun bir araya gelip füzyon yapmasından değil insanın gözüne güzel gelip dünyayı aydınlatmasından(bereketin sembolü) gelir
Alıntıları Göster
İnce ayar argümanına boşlukların tanrısıyla karşı çıkılamaz. Birincisi, ince ayar argümanı bilimdeki boşlukları Tanrıyla doldurmuyor, bilimdeki verilerden hareketle felsefi bir çıkarım yapıyor sadece. Bu ikisimi karıştırmamak elzemdir. İkincisi, en temel yasayı ortaya koysam dahi, fiziki sabitlerin ince ayarını nasıl açıklayacağız? Üçüncüsü, bu teorem en iyi ihtimalle ikinci dereceden diferansiyel denklemle modelleneceği için-gerçekte daha karmaşık olacaktır- evrenim başlangıç koşullarındaki ince ayarı açıklamasız bırakacaktır. Dördüncüsü, tüm temel yasaları açıklayan en temel yasayı matematiksel olarak modellesen dahi, en temel yasanın ince ayarını açıklamak zorunda kalacağın için, ince ayar argümanını bunlarla çözmek imkansız. Problem sürekli bir üst seviyeye atılıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-596C9B846 -- 1 Haziran 2020; 12:28:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Doğru.Eleştirilere bakmak lazım ayrıcaquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Bu tür bir argümanın vasat olduğunu söylerdim. Hassas ayar Tanrı’nın çok büyük kudreti olduğunu gösterebilir ama bunu zorunlu kılmaz. Ancak iyilik farklı. İyilik potansiyeli aktüel hâle geçirme gerekliliğini ortaya koyuyor. William Rowe’un bu konuda ateizm lehine argümanı var. Baya beğeniyorum ben okumak istersen:https://www.amazon.com/Can-God-Free-William-Rowe/dp/0199204128
İnce ayar argümanına boşlukların tanrısıyla karşı çıkılamaz. Birincisi, ince ayar argümanı bilimdeki boşlukları Tanrıyla doldurmuyor, bilimdeki verilerden hareketle felsefi bir çıkarım yapıyor sadece. Bu ikisimi karıştırmamak elzemdir. İkincisi, en temel yasayı ortaya koysam dahi, fiziki sabitlerin ince ayarını nasıl açıklayacağız? Üçüncüsü, bu teorem en iyi ihtimalle ikinci dereceden diferansiyel denklemle modelleneceği için-gerçekte daha karmaşık olacaktır- evrenim başlangıç koşullarındaki ince ayarı açıklamasız bırakacaktır. Dördüncüsü, tüm temel yasaları açıklayan en temel yasayı matematiksel olarak modellesen dahi, en temel yasanın ince ayarını açıklamak zorunda kalacağın için, ince ayar argümanını bunlarla çözmek imkansız. Problem sürekli bir üst seviyeye atılıyor.
Alıntıları Göster
-
İnce ayar argümanın çok güçlü olmasının sebebi bilimsel gelişmelerle çözülemeyeceğini iddia etmesi zaten. Sadece ince ayar diye bir şeyin olmadığını gösterirsen kaçabilirsin bu argümandan. O da pek mümkün gözükmüyor işte. Bildiğim kadarıyla ince ayarların olduğunu fizikçiler arasında konsensüs.quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Doğru.Eleştirilere bakmak lazım ayrıca
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu linkten ince ayar üzerine yazılan en kapsamlı makaleye ulaşabilirsin:http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.696.63&rep=rep1&type=pdfquote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Doğru.Eleştirilere bakmak lazım ayrıca
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
document not found hatası aldımquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Şu linkten ince ayar üzerine yazılan en kapsamlı makaleye ulaşabilirsin:http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.696.63&rep=rep1&type=pdf
Alıntıları Göster
-
Şunu dene:https://s4.dosya.tc/server11/rjs1ui/10.1.1.696.63.pdf.html
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oldu.Teşekkürlerquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Şunu dene:https://s4.dosya.tc/server11/rjs1ui/10.1.1.696.63.pdf.html -
Sen 5 yolu başarılı mı buluyorsun?quote:
Orijinalden alıntı: Zodion
Oldu.Teşekkürler
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Okumadımquote:
Orijinalden alıntı: Guest-596C9B846
Sen 5 yolu başarılı mı buluyorsun?
Alıntıları Göster -
İlk konudaki bilgilerin hepsi müthiş ama özellikle şu yörünge olayı dehşet!
Alemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun, çok yücesin çok. -
Bu heterojen ve entropik sistemde organizmaların sıfırdan oluşup yaşayabilmeleri büyük olay katılıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: Novagate
İlk konudaki bilgilerin hepsi müthiş ama özellikle şu yörünge olayı dehşet!
Alemlerin Rabbi olan Allah'a hamdolsun, çok yücesin çok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olmayan birşeyin varlığını ispat edemezsin.Çünkü yoktur.quote:
Orijinalden alıntı: zeybek32
Özellikle ilk iki parağrafınıza kesinlikle katılıyorum.
Bilim; Tanrı'yı ''ispat'' edemediği gibi aynı zamanda ''inkar'' da edemez.Zaten bilimin işi bu değildir.
Peki madem tanrı var körü körüne inanmam ben arkadaş hem tanrı neden bize yardımcı olmuyor diyenler şunu unutmasın; Doğuştan gelen inanma isteği DNA mızda var.
İnanıp inanmamak bizlere kalmış..
Ateistlerin en büyük sıkıntısı : Hep bir ispat peşindeler(Haksız olmaktan korkma psikolojisi)ve en önemlisi İslamiyetin Arapların yorumu(çoğu hatalı) bir din sanması.
Bir Kısım inananların sıkıntısı : Kıt bilgilerle ateistlere laf yetiştirmesi ve aklını kullanmak yerine başkalarının aklıyla hareket etmesi..
Hz.Aliye Sormuşlar : Ya Ali ; Eğer bir yaratıcı yoksa öldükten sonra halin nice dir ? Her şey Boşa gitmiş değil midir ?
-Hz.Ali de demiş ki : (Haşa) Eğer öyle olsa bile; huzurlu bir yaşamım sonunda toprağa karışır yok olurum ama tam tersi durum olursa senin halin nice dir ? Hiç düşündün mü ?
Demek ki olması gerektiği gibi müslümanlığı yaşayanların kaybedecek hiç bir şeyi yok..
Eğer illede ispat istiyorsanız : (haşa)Eğer olmasaydı içimizi kemiren inanma isteğide olmazdı! Tanrının ispatı bence bu şekilde,yani hepimizin içinde ! Bunu unutmayalım
Saygılar..
Alıntıları Göster
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: M3lank0lik
Olmayan birşeyin varlığını ispat edemezsin.Çünkü yoktur.
Alıntıları GösterTesbitin doğru fakat olayı yanlış anlamışsın arkadaşım.
Kur'an'da ^^Onlar gayba inanır^^ sözü geçer; Gayb: ''Bilinemeyen''lere inanmak demektir.
görünmez anlaşılmaz yani akıl ve 5 duyu ile algılanamaz anlamına gelir.
Bundan dolayı bence de ispat edilemez!
İnanmak için ispat aramak ta yanlış aslında.
1.5 kg lik yağ kütlesi(beyin) içinde inanç hissi de tesbit edilemez !
Dolayısıyla İnanmak Kişiye özeldir.
Mesele ; İnanırken mi mutlusun ? İnanmazken mi ?
Saygılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeybek32 -- 28 Mayıs 2021; 13:56:16 >
-
Dünyada doğduktan itibaren kabullerle yaşıyorsun.quote:
Orijinalden alıntı: zeybek32Tesbitin doğru fakat olayı yanlış anlamışsın arkadaşım.
Kur'an'da ^^Onlar gayba inanır^^ sözü geçer; Gayb: ''Bilinemeyen''lere inanmak demektir.
görünmez anlaşılmaz yani akıl ve 5 duyu ile algılanamaz anlamına gelir.
Bundan dolayı bence de ispat edilemez!
İnanmak için ispat aramak ta yanlış aslında.
1.5 kg lik yağ kütlesi(beyin) içinde inanç hissi de tesbit edilemez !
Dolayısıyla İnanmak Kişiye özeldir.
Mesele ; İnanırken mi mutlusun ? İnanmazken mi ?
Saygılar.
Alıntıları Göster
Yani gerek kuramsal gerek madde gerekse teorem olarak kurallar var ve bunlar insana dayatılıyor.
Ya sev ya terk et icabında.
İnsan sorgulayınca Bunun dışına çıkabiliyor.
İnanırken mi mutlusun inanmazken mi mutlusun kavramıda şuna benziyor.Kişi hastalanıyor ve gerekli gereksiz devamlı hastaneye gidip seruma bağlatıyor kendisini böyle iyi olduğunu zannederek kendini avutmuş veya her şeyde antibiyotik kullanmak gibi kişinin kendini avutmasıdır.Böyle kandırıyor.
Belkide daha kötü sonuçları duymak istemediğinden bilmektense öğrenmemeyi tercih ediyor.
Neden mi o zaman iş anlamsızlığa hedefsizliğe belli şeylere ulaşamamaya bir hiç gibi yaşamaya ve değer görmeden yok olup gitmeye kadar gidiyor.
Kuram ve kurallar değil insan hormonlarına göre yaşıyor sen ne dersen de.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X