Kullanıcı Adı:
Şifre:

Tesla Türkiye'de fabrika açacak iddiası!
brscnk17
Konu Sahibi

11 Temmuz 2018; 9:31:35

 

2018 yılı sona ermeden Türkiye pazarına giriş yapmaya hazırlanan ve bu konudaki çalışmalarına hız veren Tesla ilgili çok konuşulacak bir iddia ortaya atıldı. Aldığımız duyumlara göre Tesla, İstanbul’da açacağı mağaza ve servisin yanı sıra Türkiye’de üretim tesisi kurmak için çalışmalar yürütüyor.
 

Türk otomotiv sektörünün önemli ana parça tedarikçilerinden birinin yöneticisi, Tesla’nın Türkiye’de fabrika açmak için kapalı kapılar ardında fizibilite araştırmaları yaptığını dile getirdi. Fabrikaya yatırım yapma kararı almadan evvel gerekli bilgileri toplayan ABD merkezli üreticinin lokasyon olarak Kocaeli ve çevresini düşündüğü belirtildi.

 

Tesla’nın Türkiye’de fabrika açma kararında son dönemdeki ilave vergi uygulamasının da etkili olduğu düşünülüyor. Zira Türkiye’nin ABD’ye uyguladığı vergi yaptırımı söz konusu ülkeden ithal edilen otomobilleri de kapsıyor. Bu da Türkiye’ye giriş yapacak Tesla modellerinin olması gerekenden çok daha pahalıya satılması anlamına geliyor.

 
 

Öte yandan Tesla’nın İstanbul’daki Zorlu Center’da açacağı ilk mağaza için çalışmalar sürüyor. ABD merkezli üretici LinkedIn üzerinden yayınladığı iş ilanlarıyla Türkiye’deki operasyonları için çalışan arayışına devam ediyor. Konuyla ilgili gelişmeleri siz değerli okurlarımıza aktarmaya devam edeceğiz.




En Beğenilenler Tüm Yorumları Aç

İşçi 345$ maaş alıyor. Ne kadar cazip bir pazar dimi. Ben olsam bende atlar gelirdim.
dhdh - 5 gün önce
Hem bizim ülke için hem de Tesla için iyi adım olur. Tesla tabii ki sadece Türkiye pazarı için yapmaz bu hamleyi. AB ile olan gümrük birliğinden dolayı Tesla araçlarını Avrupa'ya ihraç ederken daha...
zaomss - 5 gün önce
bence de mantıklı hareket çünkü Asgari ücret dolar cinsinden 336 dolar. yani Çinden sonra en düşük asgari ücret bizde. Aynı fabrikayı Avrupa da bir devlete açsa 1500 euro maaş verecekti.
yani bur...
ozbey08 - 5 gün önce
Öncelikle yanlış anlaşılmasın, ben doların 1.9'dan 4.8'e çıkmasını savunmuyorum fakat 1.9'dan değil, 4.8'e ilk çıktığı Mayıs 2018'e göre 4 yıl öncesinde yani Mayıs 2014'te 2...
Bloodin - 5 gün önce
İS-TE-ME-ZÜK Yandaş TESLAAA Yandaş Elon MUSK !!
MustafaC53 - 5 gün önce
Olmasını umarım ama uzak ihtimal.

Bir kaç ülkede fizibilite yaparsın hangisi cazipse orada açarsın fabrikanı. Amerika fabrikası var. Uzakdoğu için Çin'de fabrika var. Avrupa ve/veya Ortadoğu için ...
interwap - 5 gün önce
Bu ülkenin faydasına olacak seyler bazı arkadaşları ciddi derecede kudurtuyor. Bu duruma anlam vermek güç. Bu ülkede yasıyorsunuz, bu ülkenin ekmeğini yiyip suyunu içiyorsunuz. Nedir bu kin? “...
Erwin-Rommel - 5 gün önce
Usta hayırdır her araç haberinin altına aynı yorumu atıyorsun izleme mi kasıyosun?

ha bu arada inanılmaz saçma sistem en azından şimdilik. Dronelerin hızı belli uçuş takip mesafeleri belli batar...
zaomss - 5 gün önce
Ne gerek var. İstemezük.
Ersin ÇAKI - 5 gün önce

MustafaC53
11 Temmuz 2018; 9:36:42
İS-TE-ME-ZÜK Yandaş TESLAAA Yandaş Elon MUSK !!



Ersin ÇAKI
11 Temmuz 2018; 9:43:19
Ne gerek var. İstemezük.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



dhdh
11 Temmuz 2018; 9:43:37
İşçi 345$ maaş alıyor. Ne kadar cazip bir pazar dimi. Ben olsam bende atlar gelirdim.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


Centaurus A
11 Temmuz 2018; 9:51:42
Haaa o vergi alınmasa daha çok satacaktı zaten burada.



dr20mouse
11 Temmuz 2018; 10:11:06
Açar asgari ücret dolar ve euro bazında çok düşük buradan araplara ve avrupaya araba götürmek kolay.



interwap
11 Temmuz 2018; 10:11:55
Olmasını umarım ama uzak ihtimal.

Bir kaç ülkede fizibilite yaparsın hangisi cazipse orada açarsın fabrikanı. Amerika fabrikası var. Uzakdoğu için Çin'de fabrika var. Avrupa ve/veya Ortadoğu için Türkiye'de bir fabrika açarsa ülkemiz içinde çok iyi olur. Alanında teknolojiye yön veren bir firma.

Yalnız haberde bahsedildiği gibi sırf Türkiye piyasası için fabrika açacağını sanmam. Haftalık 1000 araç üretim yapsa yıllık ~50bin araç. Dönemsel olarak velki ama Ülkemizde yılda bu kadar satış yapavileceğini sanmıyorum.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


WB
11 Temmuz 2018; 10:21:28
Cehapeliler baslar simdi sosyal medyada lince



zaomss
11 Temmuz 2018; 10:23:47
Hem bizim ülke için hem de Tesla için iyi adım olur. Tesla tabii ki sadece Türkiye pazarı için yapmaz bu hamleyi. AB ile olan gümrük birliğinden dolayı Tesla araçlarını Avrupa'ya ihraç ederken daha az vergi öder. Temiz iş.

Buna gelen 1 yanıtı gör.


gbzlim
11 Temmuz 2018; 10:33:40
Yandaş tesla. Yine yandasa peşkeş cekecekler.




kadalt
11 Temmuz 2018; 10:35:37
Kime ne faydası var. Bana faydası olmayacak açsa ne olur.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


FatihAsl
11 Temmuz 2018; 10:50:06
sana faydası olacak bir şey söyle de. komu oyu oluşturup siyasileri bunu yapmaya zorlayalım.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @kadalt


kadalt
11 Temmuz 2018; 10:53:36
Bana faydası olanın sana faydası olmayacak mı ? Sen tc vatandaşı değilsin galiba boş yapma



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @FatihAsl


megaron85
11 Temmuz 2018; 10:58:40
Fındık kadar beyinle ironi yaptığını sanmak bambaşka...



ozbey08
11 Temmuz 2018; 11:02:24
bence de mantıklı hareket çünkü Asgari ücret dolar cinsinden 336 dolar. yani Çinden sonra en düşük asgari ücret bizde. Aynı fabrikayı Avrupa da bir devlete açsa 1500 euro maaş verecekti.
yani burada aslında bizim durumumuzun ne kadar vahim olduğunu gösteriyor. refah seviyemiz 3. dünya ülkeleriyle ile ligde

Buna gelen 2 yanıtı gör.


FatihAsl
11 Temmuz 2018; 11:31:08
quote:

Orijinalden alıntı: kadalt

Bana faydası olanın sana faydası olmayacak mı ? Sen tc vatandaşı değilsin galiba boş yapma
Türkiye de kurulan fabrikalar sana fayda sağlamıyorsa değişik bir TC vatandaşı olmalısın. haklısın en iyisi ben boş yapmayim. benim gibi sıradan TC vatandaşları ile işin olmasa gerek

Buna gelen 1 yanıtı gör.


kadalt
11 Temmuz 2018; 11:40:41
Bende sıradan bi vatandaşım, tesla fabrikası açılınca devlet sana ötv+kdv almadan satalım bu araba türkiye fabrikasında üretildi demiyecek şimdi faydası olmadığını anlatabildimmi bilmiyorum,



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @FatihAsl


Hesher
11 Temmuz 2018; 11:58:18
aga niye koyu yazıyorsunuz her yeri neye dikkat edeceğimizi anlayamayacak durumda mıyız?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



Mr.Data
11 Temmuz 2018; 12:10:11
Tesla'nın Hollanda'da hazırda fabrikası var burada fabrika açılırsa Balkanlar ve orta doğu için açılacaktır muhtemelen

Ama Türkiye'de maaşlar azaldığı için Avrupa ya ihracat ta mantıklı tabi