Şimdi Ara

Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdiki ekran kartı piyasasında kimi kartlar Directx 11 i kimileri 11.1 kimileri de 11.2 yi destekliyor. Peki bunların arasında fark var mıdır? Varsa bu farklar nelerdir? Directx 11.2 nin 12 yi de desteklediği söyleniyor. Bu doğru mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Doğrudur
  • Bilmem doğru mudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oylemidir ki?

    Heheh dogru bende bilmiyorum hic arastirma geregi duymadim dx11 bile aramam kartta hala 10.1 kart kullaniyorum alsin crysis 3 lerini baslarina calsinlar bf4 multi oynuyorum seker seker ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinayet13

    Oylemidir ki?

    Heheh dogru bende bilmiyorum hic arastirma geregi duymadim dx11 bile aramam kartta hala 10.1 kart kullaniyorum alsin crysis 3 lerini baslarina calsinlar bf4 multi oynuyorum seker seker ben

    En güzelini yapıyorsun.
    Oyun yapımcıları artık oyunları nvidia, amd ile önceden anlaşarak onlar kazansın diye yapıyorlar. Yoksa 10.1 ile 11 arasında göze batan pek fark yok. Herkes senin gibi olsa hiç kazanamazlar. Ama işte yeni oyunları oynama hevesi adama bütün sistemi yenilettiriyor. Yolunu bulmuş bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3 sene once alirken dovuyolardi artik tum oyunlar dx11 olacak hicbisey oynayamayacaksinlar falanlar filanlar gelsin gta5 oynayacagim bu kartla ben catir catir

    Ps3 e ciktigina gore gta5 dx9 destekleyecek 3 sene oldu hala dx10 kartlar cop olacak crossfire bile yaparim bu karta ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili bi abi yok mu ya forumda, bu konuya açıklık getirecek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinayet13

    3 sene once alirken dovuyolardi artik tum oyunlar dx11 olacak hicbisey oynayamayacaksinlar falanlar filanlar gelsin gta5 oynayacagim bu kartla ben catir catir

    Ps3 e ciktigina gore gta5 dx9 destekleyecek 3 sene oldu hala dx10 kartlar cop olacak crossfire bile yaparim bu karta ben

    Al işte FIFA 15 desteklemiyor üstelik bu sene lisanslı Spor Toto Süper Lig de var. Call of Duty Advanced Warfare desteklemiyor 10.1 i. GTA 5 in de destekleyeceğini zannetmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fifa pek dert degil pes15 desteklesinde :)

    Cod u bilmiyodum black ops2 den sonra oynamadm bo2 cok basarisizdi ayrica full grafikte 60fps kilitli oynuyordm aa kapali...

    Gta5 kesin gozuyle bakiyorum ps3 e cikmaya devam eden her oyun dx10 kartlarda calisir gibi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunların dünya çapında ün yapmış olmasıyla da alakalı bence biraz da. FIFA, futbol oyunlarında, Call of Duty savaş oyunlarında 1 numara satışlarda. GTA da öyle. Hatta GTA 5 gelmiş geçmiş en çok satan oyun oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donansaban kullanıcısına yanıt
    Directx 11 ile 11.2 arasında ufak tefek iyileştirmeler var bunlarda fazla önemli değil dx11 im var dx11.1-11.2 yok diye kart değişilmez. Directx 11.2 dx12 destekleme olayı gpu üretcilerine bakıo amd mesela hd7000 serisinden itibaren dx12 desteği vercek hd 7000 serisi dx 11.1 mesela
  • Donansaban kullanıcısına yanıt
    Gün içinde hatırlat ayrıntılı yazayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    Gün içinde hatırlat ayrıntılı yazayım

    Hatırlatıyorum.
  • Bildiğim kadarıyla dx 11. ve 11.2 sürücüleri dx 12'yi destekleyecekler.
  • DX 11.2 ile berebar ortak kaynak kullanımı (tiled resources) geldi. Bunun amacı ekran kartlarında Vramin yetmediği durumlarda sistem ramini kullandırmaktı. Böylece daha yüksek texture(kaplamalar) ve çözünürlükler mümkün olacaktı. Microsoft bunu XboxOne da da kullanmayı düşünüyordu. Peki ne oldu. Şimdilik ses seda yok bunun kullanımı ile ilgili(PC cephesinde).

    Dx 12 ye gelelim. Herkesin yanlış bildiği bir olay var 2011 de AMD yöneticisi DX performansı kısıtlıyor demişti fakat daha öncesinde bir çok oyun yapımcısı bundan bahsetmişti(Left 4 Dead ın win sürümü 130 fps verirken Linux sürümü 210 civarı fps veriyordu). Peki ne oldu da Mantle çıktı , DX 12 duyuruldu , Open GL e benzer alt yapı gelecek dendi Apple bile Metal adında api duyurdu

    Şu bir gerçek AMD nin çekirdek performansında Inteli yakalaması artık çok zor. GPU ların da işlem yeteği çok üst seviyelere gelmiş durumda. 2010 yılında NVIDIA CEO su Huang günün birinde CPU lara gerek kalmayack derken GPGPU gibi işlem yeteneklerin geleceğinden bahsetmişti. Intel engellemese NVIDIA şu an işlemci üreticisiydi Neyse konuya döneyim AMD hem CPU tarafındaki durumu malum hemde gerçekten DX tarafında bir kısıtlama var , e tüm konsollarda DANDİK AMD CPU ları var(AMD ve oyun yapımcıları bunu çok iyi biliyor) (ki oyun dünyasını bu donanıma daha yakın API yaklaşımını esas benimseten budur.) oyun yapımcıları ile (DICE) geliştirmeye başladı. Zaten bu alanda bilinen ama üzerine gidilmeyen bir nokta gün yüzüne çıkınca firmalar da kayıtsız kalmadı. DX 12 işin özünde yıllardır PC de beklediğimiz iyi optimizasyon yapsınlar ya(!) yakarışlarımızın çözüm noktası olabilir o yüzden önemli. DX 12 nin teknik yapısını da isterseniz yazarım işin hikaye kısmı yukarıdaki gibidir

    EDIT:DX 11 -> DX 11.1 ile ek 3D streoskopik özellikler eklendi , genel programlama kapasitesi iyileştirildi , gelişmiş WARP mode getirildi. Son kullanıcının görebileceği şeyler değil.

    EDIT 2: DX 12 de daha uygun ve daha geniş CB size limiti. Yeni texture compression filtresi(BC8 BC9 olabilir). Driver destekli geliştirilmiş çoklu işleç yeteneği. Mandatory DP support(sadece texture seviyesinde olabilir) Ciddi seviyede azaltılan overhead...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbo-powwer -- 25 Ağustos 2014; 16:23:30 >




  •  Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar

     Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar

     Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbo-powwer -- 25 Ağustos 2014; 16:07:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

     Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar
     Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar
     Directx 11, 11.1, 11.2 Arasındaki Farklar


    Daha sacma bisey gormedim ben hayatimda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cinayet13 kullanıcısına yanıt
    Bakış açısıdır saçma diye düşünmenizin saçmalığına saydı duyar , saçma diye düşünmenizi saçma bulmamı saçma bulmayarak saygı duymanızı rica eder iyi günler dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    Bakış açısıdır saçma diye düşünmenizin saçmalığına saydı duyar , saçma diye düşünmenizi saçma bulmamı saçma bulmayarak saygı duymanızı rica eder iyi günler dilerim

    Dostum yazan dogru ama yanlis...

    Simdi dx11 destekleyen her amd ekran karti dx12 de destekleyecek bunun uzerine hd7xxxden sonrasi mantle da destekleyecek...

    Nvidiada mantle hic yok sadee dx12 var burda cesitlilik bakimindan amd onde duruyor

    Dx11lerin farkini soylemedin ki sen bize basit bir sema gosterdin... Grafiksel farkini vs soruyor arkadas senin yolladigin sema sadece nvidianin reklamlarinda kullandigi bir sema hani gordumde o tabloyu ama mantiksiz bir tabli %60 dx %40 mantle diye bisey yok amd %100 dx ve mantle destekliyo nvidiada sadece dx...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cinayet13 kullanıcısına yanıt
    Hocam tabloları yanlış anlamışsınız sanırsam. Orada NVIDIA diyor ki biz şu ana kadar ki çıkarttığımız tüm DX11 kartlara DX 12 desteği verecez diyor ama AMD ise DX11 olarak ürettiği kartların sadece %40 ına destek verecek diyor. Dİüğer tabloda ise Mantle ın çıktığı anda donanım tarafında %14 lük bir desteği olduğunu DX 12 çıktığında ise bu oranın %79 olacağını söylüyor durum bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbo-powwer -- 25 Ağustos 2014; 16:24:03 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.