Şimdi Ara

Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
2
Favori
2.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sylora kullanıcısına yanıt
    Hadisleri külliyen reddetmek çok doğru bir durum değil. Nitekim tarihide kitaplardan okuyoruz. Ancak günümüzce hadis fırlamaları çok mevcut. Kurandan çok hadis konuşan , hadisi kuranlaştıran allahın sözleriymil gibi aktaran herksten ve her şeyden allaha sığınmak gerekir. Şahsen ben de bu soruları kendime çok sordum. Klasik cami kökenli din anlayışı bizi olduğu gibi kabul etmeye araştırmamaya öğrenmemeye ve kuranı sadece ölünün arkasından okunan bir şey gibi yönlendirmeye mecbur etti. Konuşmaya dahası düşünmeye cesaret edemez olduk. Bu durum dini imamdan hocalardan öğrenmeye sürükledi. Herkes kendi dinini öğrenebilir yaşayabilir. Tabiki alimlere bu işle uğraşanlara saygım var. Ve faydalanmak da gereklidir. Mesela şahsen cübbeli ahmet hoca gibi bazı insanlardan uzak durarak başladım işe. Allaha şükürler olsun. Artık Dinimi daha iyi biliyorum. Kuranı daha çok yaşıyorum. Ve yaşamam gerektiğini içten biliyorum. Bu konuda size de başlangıç olarak Mehmet okuyan hocayı takip etmenizi,dinlemenizi öneririm. Daha sonra israfil balcı, bayraktar bayraklı, mustafa islamoğlu belki daha sonra caner taslaman takip etmenizi öneririm. Hilal tv bu konuda çizgisi değişmeyen ve kuranı en referans olarak alan kanaldır zaten. Ha bu arada bazı hatalaro vardır. Tartışılır. Ama dinimi ben bu adamlardan , bu kanaldan daha çok öğrendiğimi düşünüyorum. Deneyin hocam. Çünkü toplumda bu adamlada karşı inanılmaz bir önyargı var, ki cübbeli ve tarzı adamlar ve bunlarla beraber müritleri (!) büyük çaba gösteriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet etmelisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sylora kullanıcısına yanıt
    bu konuyu felsefe bölümünde defalarca anlattım
    her yeni gelen üyeye aynısını anlatmaya çalışamam
    kısaca şöyle söyleyeyim
    Allah'ın elçisine itaat Kuran'a itaat ile olur ,peygamber Kuran dışında bir şey getirmemiştir
    ne Allah başka bir kitap göndermiş ,ne de peygamber başka kitap yazdırmıştır
    peygamberden sonra her aklına esen peygamber şöyle yapardı ,böyle yapardı diyerek
    cüzlerce kitap oluşturmuş ve sahih dediklerini bir dönem sonra inkar etmek zorunda kalmışlardır
  • hadisleri geçtim 2 ayrı vahiy olduğu konusunda ne dersin
  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    bir sürü şekilde vahiy var ama konuyla alakası nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. ZUHRUF 44

    Bazıları bu ayeti sadece Kuranı Kerimden hesaba çekileceğimizi söylüyor. Evet Kuranı Kerimden hesaba çekileceğiz. Eğer Kuranı Kerimden hesaba çekilecekseniz şu ayeti de dikkatlice okuyunuz.

    “Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur.” (Nisa, 4/80)

    Bu ayette de Peygamberimizden (Aleyhi Salatu ve Selam) ne emredilmişse ona uymamız emrediliyor. Bizde bunlara sünnet diyoruz. En yukarıdaki ayet Kuranı Kerimden sorguya çekileceğimizi söylüyor. Bu ayette Kuranı Kerimde bulunan bir ayet.

    Bunlara da uymak için Ehli Sünnet yolunda olmak gerekiyor. Ehli Sünnet demek Kuranı Kerime ve Peygamberine (Aleyhi Salatu ve Selam) uymak demek.

    Peygambere uyun demek kendisinden 230 yıl sonra yazılan palavra kitaplarına uyun demek değildir.
    Peygambere uyun demek tebliğ ettiği Kitaba uyun demektir.
    Ne güzel çarpıtıyorsunuz ayetleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sylora

    Son bir kaç gündür üstünde düşündüğüm bir konu ama aklım karıştı çünkü hadisleri kabul etmemek şu anda İslam hakkında bildiğimiz çoğu şeyi unutmak demek.

    Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. Biz Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. EN'AM 38

    (Ey Muhammed!) Her ümmetin kendi içinden üzerlerine bir şahit göndereceğimiz, seni de onların üzerine bir şahit olarak getireceğimiz günü düşün. Sana bu kitabı; her şey için bir açıklama, doğru yolu gösteren bir rehber, bir rahmet ve müslümanlar için bir müjde olarak indirdik. NAHL 89

    Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. ZUHRUF 44



    Kur'an "temel" kaynaktır, tek kaynak değildir. Tek kaynak olduğunu söyleyenler alttaki resimi örnek alırlar.
     Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ?

    “Biz Kitap’ta hiçbir şeyi bırakmadık, açıkladık” âyetinde geçen “Kitap”tan maksat, Kur’ân değildir. Çünkü her şeyin sadece Kur’ân’da açıklanması imkansızdır. Dine ve dünyaya âit bütün hükümlerin ayrıntılarına kadar Kur’ân’da açıklanmış olduğu doğru değildir. Ve bunu hiç bir akl-ı selim kabul etmez. Bu durumda da âyete “her şeyin bütün ayrıntılarıyla, Kur’ân’da açıklandığı” mânâsı verildiğinde, bu, -hâşâ- Allah’ı yalancı çıkarmak demek olur.
    Kur’ân’da her şeyin açıklanmış olması, insanlığı hidâyete ulaştıracak ilkelerle ilgilidir. Bu konuda Kur’ân’da gerekli olan her şey açıklanmıştır. Buradaki “Kitap,” Levh-i Mahfuz’dur. Levh-i Mahfuz’da, büyüğüyle-küçüğüyle, geçmişiyle-geleceğiyle bütün varlıklar ve olaylar en ince ayrıntılarına kadar kaydedilmiştir. Nitekim bütün tefsirlerde bu âyette geçen “Kitab”a, ‘levh-i mahfuz’ açıklaması getirilmiştir.
    Zaten âyetin öncesiyle beraber düşünüldüğünde “Kitab”a Kur’ân mânâsı vermek mümkün olmamaktadır. Ayetin öncesi şöyledir: hareket eden hiçbir hayvan, havada kanat çırpan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi bir ümmet (topluluk) olmasın. Biz Kitap’ta hiçbir şeyi bırakmadık, açıkladık.” Allah, insanlar gibi hayvanların da birer ümmet olduğu, dolayısıyla onların da ölüm, rızık, ömür, saadet ve benzeri gibi hayat kanunlarına bağlı bulunduğu ve bütün bunların levh-i mahfuz’da yazılı olduğunu ifâde buyurmaktadır.

    “Biz Kur’ân’ı her şeyin bir açıklaması olarak indirdik” âyetine gelince: Buradaki “açıklama” genel olarak iki şekildedir. Bunlar:
    a) Zekât, oruç ve haccın farz; zina, içki, domuz eti, kumar ve faizin haram olduğunun açıklanması gibi. Bu tür açıklamada Kur’ân’dan başka bir şeye ihtiyaç duyulmaz.
    b) Kitabında, kulları için bağlayıcı birer delil ve hüccet kabul ettiği diğer delillere havale etmek suretiyle yapılan açıklama. Meselâ yüce Allah ileride de genişçe yer vereceğimiz gibi, Kur’ân’da Peygamberimize itaati ve hükmüne müracaat edip razı olmayı farz kılmıştır. Dolayısıyla onun Allah’ın Kur’ân’da yer almayan vahyine istinaden koyduğu hükümler, getirdiği açıklamalar, tefsirler de yine Allah’ın Kur’ân’da açıklaması demektir.

    Bunlar da:

    a. Farziyeti kitapla hükme bağlanmakla birlikte nasıl yapılacağının izahı Peygamberimize bırakılan açıklamalar. Namazın rekatı, sayısı, nasıl kılınacağı, zekâtın neyden verileceği, nasıl ve kimlerin vereceği, haccın nasıl yapılacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi.

    b. Hakkında her hangi bir hüküm bildirilmeyen konularda Rasulullah(s.a.v)’ın sünnetiyle hükme bağlanan hususlar. Kadının teyzesinin ve halasının, süt kardeşin, süt annenin, teyzenin nikâhının haram olması, bâzı hayvanların etlerinin haram kılınması, evli biri zina ettiğinde verilecek ceza gibi hususlardır.

    Bunun içindir ki, gerek Sahabîler, gerekse sonraki devir âlimleri, Peygamberimizin sünnetiyle verdikleri cevabı da “Kur’ân’dan” diye ifâde etmişlerdir. http://www.gencbirikim.net/kuran-islami-uzerine/

    Sadece Kur'an düşüncesi yeni değil. Güzel bir analiz;http://www.gencbirikim.net/emperyalizmin-kesif-kolu-oryantalizm/

    Bu videoyu sabırla izle.https://www.youtube.com/watch?v=4c19a-pNx68



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 6 Nisan 2016; 10:28:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SultanHakim

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. ZUHRUF 44

    Bazıları bu ayeti sadece Kuranı Kerimden hesaba çekileceğimizi söylüyor. Evet Kuranı Kerimden hesaba çekileceğiz. Eğer Kuranı Kerimden hesaba çekilecekseniz şu ayeti de dikkatlice okuyunuz.

    “Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur.” (Nisa, 4/80)

    Bu ayette de Peygamberimizden (Aleyhi Salatu ve Selam) ne emredilmişse ona uymamız emrediliyor. Bizde bunlara sünnet diyoruz. En yukarıdaki ayet Kuranı Kerimden sorguya çekileceğimizi söylüyor. Bu ayette Kuranı Kerimde bulunan bir ayet.

    Bunlara da uymak için Ehli Sünnet yolunda olmak gerekiyor. Ehli Sünnet demek Kuranı Kerime ve Peygamberine (Aleyhi Salatu ve Selam) uymak demek.

    Peygambere uyun demek kendisinden 230 yıl sonra yazılan palavra kitaplarına uyun demek değildir.
    Peygambere uyun demek tebliğ ettiği Kitaba uyun demektir.
    Ne güzel çarpıtıyorsunuz ayetleri

    (Ey Muhammed!) Eğer Allah’ın sana lütuf ve merhameti olmasaydı, onlardan bir grup seni saptırmaya çalışırdı. Hâlbuki onlar, ancak kendilerini saptırırlar, sana hiçbir zarar veremezler. Allah, sana kitabı (Kur’an’ı) ve hikmeti indirmiş ve sana bilmediğin şeyleri öğretmiştir. Allah’ın sana lütfu çok büyüktür.

    Şimdi yukarıda vurguladığım yer ne anlama geliyor bana söylesenize ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: SultanHakim

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. ZUHRUF 44

    Bazıları bu ayeti sadece Kuranı Kerimden hesaba çekileceğimizi söylüyor. Evet Kuranı Kerimden hesaba çekileceğiz. Eğer Kuranı Kerimden hesaba çekilecekseniz şu ayeti de dikkatlice okuyunuz.

    “Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur.” (Nisa, 4/80)

    Bu ayette de Peygamberimizden (Aleyhi Salatu ve Selam) ne emredilmişse ona uymamız emrediliyor. Bizde bunlara sünnet diyoruz. En yukarıdaki ayet Kuranı Kerimden sorguya çekileceğimizi söylüyor. Bu ayette Kuranı Kerimde bulunan bir ayet.

    Bunlara da uymak için Ehli Sünnet yolunda olmak gerekiyor. Ehli Sünnet demek Kuranı Kerime ve Peygamberine (Aleyhi Salatu ve Selam) uymak demek.

    Peygambere uyun demek kendisinden 230 yıl sonra yazılan palavra kitaplarına uyun demek değildir.
    Peygambere uyun demek tebliğ ettiği Kitaba uyun demektir.
    Ne güzel çarpıtıyorsunuz ayetleri

    (Ey Muhammed!) Eğer Allah’ın sana lütuf ve merhameti olmasaydı, onlardan bir grup seni saptırmaya çalışırdı. Hâlbuki onlar, ancak kendilerini saptırırlar, sana hiçbir zarar veremezler. Allah, sana kitabı (Kur’an’ı) ve hikmeti indirmiş ve sana bilmediğin şeyleri öğretmiştir. Allah’ın sana lütfu çok büyüktür.

    Şimdi yukarıda vurguladığım yer ne anlama geliyor bana söylesenize ?

    quote:

    '' Bunlar, Rabbinin sana vahyettiği bazı hikmetlerdir. Allah ile birlikte başka ilâh edinme. Sonra kınanmış ve Allah’ın rahmetinden kovulmuş olarak cehenneme atılırsın.'' (İsra 39)

    ''Bunlar, hikmet dolu kitabın âyetleridir.'' (Lokman 2)

    ''Hikmetli Kur'an'a andolsun.'' (Yasin 2)

    '' Bunlar son derece hikmetli haberlerdir, ama uyarılar işe yaramıyor.'' (Kamer 5)

    Bizim açıklamamıza gerek kalmıyor. Allah kitabın kendi kendini tefsir eden bir özelliği olduğunu söylüyor. Kuran'ı bütün olarak ele almak daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır.

    quote:



    ''Onlar sana bir misâl getirmeye dursunlar, biz sana hakkı ve tefsirin daha güzelini getirdik.'' (Furkan 33)

    ''Elif, lâm, râ. Bu, hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından âyetleri önce sağlam kılınmış, sonra da detaylandırılıp açıklanmış bir kitaptır.'' (Hud 1)

    ''Aklınızı kullanasınız diye Allah size âyetlerini böyle açıklıyor.'' (Bakara 242)

    ''Artık Allah’tan başka bir hakem mi arayayım? Size Kitab’ı açıklanmış (tafsilatlı) olarak indiren O’dur. Kendilerine kitap verdiğimiz kimseler, O’nun, senin Rabbinden hak ile indirildiğini biliyorlar. O halde sakın sen, şüphe edenlerden olma!'' (Enam 111)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 6 Nisan 2016; 11:03:52 >




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Bak orada ne diyor ? ''Hikmetli Kur'an'a andolsun.'' (Yasin 2) Kuran-ı Kerim'in Allah hikmetli olduğunu söylüyor.

    Hikmet; hükmetmek, hüküm, muhkem vb kelimelerle aynı kökten gelir.

    Orada Kuran-ı Kerim hikmettir deniliyor. O hikmetin Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verildiği de söyleniyor. Yani Kuran-ı Kerim'den ayrı hüküm verebilir. O yetkiye sahiptir. Zaten o verdiği hükümleri de Allah kendisine hidayet ediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Bak orada ne diyor ? ''Hikmetli Kur'an'a andolsun.'' (Yasin 2) Kuran-ı Kerim'in Allah hikmetli olduğunu söylüyor.

    Hikmet; hükmetmek, hüküm, muhkem vb kelimelerle aynı kökten gelir.

    Orada Kuran-ı Kerim hikmettir deniliyor. O hikmetin Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verildiği de söyleniyor. Yani Kuran-ı Kerim'den ayrı hüküm verebilir. O yetkiye sahiptir. Zaten o verdiği hükümleri de Allah kendisine hidayet ediyor.





    Bunun Kuran'dan ayrı olabileceğini nasıl düşündüğünüzü biraz daha detaylı anlatabilir misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Bak orada ne diyor ? ''Hikmetli Kur'an'a andolsun.'' (Yasin 2) Kuran-ı Kerim'in Allah hikmetli olduğunu söylüyor.

    Hikmet; hükmetmek, hüküm, muhkem vb kelimelerle aynı kökten gelir.

    Orada Kuran-ı Kerim hikmettir deniliyor. O hikmetin Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verildiği de söyleniyor. Yani Kuran-ı Kerim'den ayrı hüküm verebilir. O yetkiye sahiptir. Zaten o verdiği hükümleri de Allah kendisine hidayet ediyor.





    Bunun Kuran'dan ayrı olabileceğini nasıl düşündüğünüzü biraz daha detaylı anlatabilir misiniz ?

    Bunda anlamayacak bir şey yok. Allah Kuran-ı Kerim hikmettir, diyor. Gösterdiğim ayette ise "Allah, sana kitabı (Kur’an’ı) ve hikmeti indirmiş." deniliyor. Kuran-ı Kerim bir hikmet kendisine verilmiş ise ayrı olarak hikmetinde verildiği söyleniyor. Bu da onun söylediği sözler yani Hadisi Şerif ve davranışlarıdır. Dikkat et, kitabı (Kur'an) ve hikmeti verdim diyor Allah.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)

    Nasıl ne işe yarıyor ? Kaç bin tane Hadisi Şerif vardır. Bunlar hikmetli sözlerdir. İnsanların ahlakına, davranışlarına, sağlığına vs.. yarayan bir sürü dersler vardır. Bunlar uydurma falan değildir. İnanmayın böyle yalanlara.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)

    Nasıl ne işe yarıyor ? Kaç bin tane Hadisi Şerif vardır. Bunlar hikmetli sözlerdir. İnsanların ahlakına, davranışlarına, sağlığına vs.. yarayan bir sürü dersler vardır. Bunlar uydurma falan değildir. İnanmayın böyle yalanlara.

    Hükmü hikmetli Kuran ile verdiğine göre sizin iddia ettiğiniz diğer hikmet hüküm içeremez.

    Bana göre ayrı bir hikmetin olması mantıklı görünmüyor. Çünkü Kuran ve hikmetin verildiği söylenirken diğer ayetlerde hikmetin Kuran'da olduğunun söylenmesi ikisinin ayrı ayrı olmadığını gösterir. Bunları beraber ele aldığımızda hikmetin de Kuran'da olduğu sonucuna varılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)

    Nasıl ne işe yarıyor ? Kaç bin tane Hadisi Şerif vardır. Bunlar hikmetli sözlerdir. İnsanların ahlakına, davranışlarına, sağlığına vs.. yarayan bir sürü dersler vardır. Bunlar uydurma falan değildir. İnanmayın böyle yalanlara.

    Hükmü hikmetli Kuran ile verdiğine göre sizin iddia ettiğiniz diğer hikmet hüküm içeremez.

    Bana göre ayrı bir hikmetin olması mantıklı görünmüyor. Çünkü Kuran ve hikmetin verildiği söylenirken diğer ayetlerde hikmetin Kuran'da olduğunun söylenmesi ikisinin ayrı ayrı olmadığını gösterir. Bunları beraber ele aldığımızda hikmetin de Kuran'da olduğu sonucuna varılıyor.

    Şimdi bunda neyi açıklayayım ki anlamadım ? Açık bir şekilde anlatılıyor işte. Bunda anlamayacak ne var ? Başka bir ayette Kuran-ı Kerim'in hikmetli olduğu söyleniyor. Burada ise bu ayeti söylemesi Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verilen hikmeti yok mu sayıyor ? Sana mantıklı gelmesi gerekmiyor zaten. Tüm açıklığı ile yazıyor orada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hz.Muhammed sav'in hadisleri baş tacımız, ama ondan geldiğine emin olmak için Kuran ve akıl ile yoğrulan süzgeç şarttır. Bu günlere kadar Rahmanın ahdi Kuranı Kerimin korunması üzerinedir. Özellikle Hz.Peygamberin hadislerinin korunacağı ahdi yok. Ama anlami söz olan hadis başka birşey Peygamber hadisi (sözü) başka birşey. En güzel hadis ise Rahmanın vahiyleridir. Günümüzde olmaz ya resulallah yaşasaydı Kurandan uzaklaşam ümmetini uyarırdı. Nitekim ayeti kerimede "Ümmetim Kuranı bıraktı" demekte, daha net ne olabilirdi. Biz işte o ümmetiz, yani görüyorum hadisleri hâşa Kuran ile yaristirmaya calisan zümreler var, sen anlamazsin diyerek. Anlarımda hadi anlamiyorum bari nasil anlayacagimi anlat? Yok ben anlatırım sen dinle, işte yok öyle birşey ben nereden bilecegim senin ne olup olmadigini. Allah akıl vermiş insana O'nun ilminin bizlere nimeti. Hesap günü niye akıl eden kullarım gibi olmadın diye bir sorgudan sakınırım. Defalarca Kuran'da bahsettiğim, vurguladigim ayetlerden niye uzak oldun diye ?


    Bu mesaja eklenen görseller:

     Hadisleri kaynak olarak kabul etmeli miyiz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 6 Nisan 2016; 12:38:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Tabi kuran'da peygamber hanımları için özel ayet inmesi de ayrı bir konu fakat off-topic.

    Evrensel bir kitapta olmasi gereken bir husus.
    Dunyevi dertlerinden siyrilip, felsefi konulari bir kenara biraktiginda, takvimler 2600 lu yillari gosterdiginde merak etmeyecek mi insanlar " Acaba 2000 sene once peygambere hangi kadinlar ( bayanlar ) helal kilindi ? " . Sonucta her donem icin onemini koruyan ve yol gosteren bir meseledir bu. Biraz out-of-the-box dusunebilmek gerek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)

    Nasıl ne işe yarıyor ? Kaç bin tane Hadisi Şerif vardır. Bunlar hikmetli sözlerdir. İnsanların ahlakına, davranışlarına, sağlığına vs.. yarayan bir sürü dersler vardır. Bunlar uydurma falan değildir. İnanmayın böyle yalanlara.

    Hükmü hikmetli Kuran ile verdiğine göre sizin iddia ettiğiniz diğer hikmet hüküm içeremez.

    Bana göre ayrı bir hikmetin olması mantıklı görünmüyor. Çünkü Kuran ve hikmetin verildiği söylenirken diğer ayetlerde hikmetin Kuran'da olduğunun söylenmesi ikisinin ayrı ayrı olmadığını gösterir. Bunları beraber ele aldığımızda hikmetin de Kuran'da olduğu sonucuna varılıyor.

    Şimdi bunda neyi açıklayayım ki anlamadım ? Açık bir şekilde anlatılıyor işte. Bunda anlamayacak ne var ? Başka bir ayette Kuran-ı Kerim'in hikmetli olduğu söyleniyor. Burada ise bu ayeti söylemesi Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verilen hikmeti yok mu sayıyor ? Sana mantıklı gelmesi gerekmiyor zaten. Tüm açıklığı ile yazıyor orada.

    Kuranla çelişen bir sürü hadis var bilmiyormuş gibi yapma.
    En basitinden kur'an dinde zorlama yoktur diyor hadis murtedi öldürün diyor. (4 mezhebin ittifakta olduğu bir ceza)
    Onun dışında "sahih" hadislerinizden biri peygamberimizin bir katile ceza olarak önce gözlerini oyduğunu sonra çölde susuz ölüme terk ettiğini anlatıyor.
    Peygamberimizin böyle biri olduğuna inanmak istiyorsan Sünni olabilirsin.
    Ayrıca bu kadar önemliyse hadis sünnet peygamber onu yazardı kitap haline getirirdi kendisinden 300 yüzyıl sonraya bırakmazdı.
    Kuran'da birçok yerde kur'an size yetmez mi gibi ayetler var. Onun dışında hadis kelimesi ne zaman geçse olumsuz manada kitaba ortak koşma ve sahtekarlık anlamında geçiyor. Sence bu tesadüf mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Biraz geriye doğru gidersek hükmetmesi için Kuran'ı indirdiği söyleniyor. Kuran'da da hikmet varsa ayrı bir hikmetin olması ne işe yarıyor ?

    ''Muhakkak ki insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hükmetmen için Biz, sana Kitab'ı hak olarak indirdik. Ve ihanet edenlere taraftar olma.'' (Nisa 105)

    Nasıl ne işe yarıyor ? Kaç bin tane Hadisi Şerif vardır. Bunlar hikmetli sözlerdir. İnsanların ahlakına, davranışlarına, sağlığına vs.. yarayan bir sürü dersler vardır. Bunlar uydurma falan değildir. İnanmayın böyle yalanlara.

    Hükmü hikmetli Kuran ile verdiğine göre sizin iddia ettiğiniz diğer hikmet hüküm içeremez.

    Bana göre ayrı bir hikmetin olması mantıklı görünmüyor. Çünkü Kuran ve hikmetin verildiği söylenirken diğer ayetlerde hikmetin Kuran'da olduğunun söylenmesi ikisinin ayrı ayrı olmadığını gösterir. Bunları beraber ele aldığımızda hikmetin de Kuran'da olduğu sonucuna varılıyor.

    Şimdi bunda neyi açıklayayım ki anlamadım ? Açık bir şekilde anlatılıyor işte. Bunda anlamayacak ne var ? Başka bir ayette Kuran-ı Kerim'in hikmetli olduğu söyleniyor. Burada ise bu ayeti söylemesi Peygamberimize (Aleyhi Salatu ve Selam) verilen hikmeti yok mu sayıyor ? Sana mantıklı gelmesi gerekmiyor zaten. Tüm açıklığı ile yazıyor orada.

    Siz şu an vahiy ile konuşmuyorsunuz değil mi ? Siz de kendi yorumunuzu katarak konuştuğunuzun farkında olmalısınız.

    Peki o hikmetin ayrı olarak verildiğinin ve o hikmetin ne için kullanıldığının delili nedir ?




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.