Kullanıcı Adı:
Şifre:

Cevap: Mikrotikçiler buraya Mikrotik Türkçe Forum? Sorularım var..  (5. sayfa)
Followmen
17 Mart 2015; 9:27:53
İllegal sitelerin http dir muhtemel görebilirsin ama görmen ve logunu tutman senin açından yasal bir işe yaramaz anlatmak istediğimdi.
Hatta adam kakltı dedi ki benim özelime girdin deyip şikayet ederse de şaşırma nasılsa daha önce şikayet hastalığı da var..

Madem internet vermek istiyorsun;

1- Girdiği siteleri devamlı takip edip sakıncalı olanları engelleyeceksin buda hep zaman kaybı gına getirir. Sonra kalkacak keyfimin kahyasımısın xxx seyrederken sana mı sorucam diye... Kaldı ki o illegal sitede işlenen suç varsa sana ulaşmaları çokta zor değil uğraş dur.
2- En basit yolu bir kullanıcı adı ile giriş yaptıracaksın kullanıcı adı için log kaydı tut btk programına imzalat elinde dursun. Sonrasında sen kendini bir nebze (çünkü internetini paylaşmak yasal görülmüyor suç işlenirse hat sahibi sorumlu)güvence altına almış olursun sonrasını kendi düşünsün (iss firmalarında müşteriye bu belge olarak imzalatılıyor).

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @savliilker


mehmet_alp
Konu Sahibi

17 Mart 2015; 17:51:12
proxy de yasakladığım sitelere giriş olduğunda bağlantyı youtube ye yönlendiriyorum. https://www.youtube.com/watch?v=aM6SkT3jGJk vatandaş durumu çakıyordur sanırım. birde kendime durumu bildiren mail sicriptini kullandım. Yasaklı kelime / site adını ve hangi ip numarası kullandığını saat tarih gibi bilgiler..

Bence yasal olarak log tutulması gerekiyorsa sadece http url isimlerinin yanında firewall dan bağlantı ip:port larıda kaydetmek gerekiyor. Buda baya bir yer tutmaya başlar tahminem.

Aslında kullanıcıya da otomatik mail atsak nasıl bir tepki alacağımı kestiremediğimden fazla yanaşmıyorum. Çünkü crack sitelerinde gezerken bile bir çok reklam linki vs geliyor.

Dude server ekranından bir kaç görüntü. Başka kullanmadığımdan kıyaslama yapamıyorum..









savliilker
17 Mart 2015; 17:54:14

quote:

Orijinalden alıntı: Followmen

İllegal sitelerin http dir muhtemel görebilirsin ama görmen ve logunu tutman senin açından yasal bir işe yaramaz anlatmak istediğimdi.
Hatta adam kakltı dedi ki benim özelime girdin deyip şikayet ederse de şaşırma nasılsa daha önce şikayet hastalığı da var..

Madem internet vermek istiyorsun;

1- Girdiği siteleri devamlı takip edip sakıncalı olanları engelleyeceksin buda hep zaman kaybı gına getirir. Sonra kalkacak keyfimin kahyasımısın xxx seyrederken sana mı sorucam diye... Kaldı ki o illegal sitede işlenen suç varsa sana ulaşmaları çokta zor değil uğraş dur.
2- En basit yolu bir kullanıcı adı ile giriş yaptıracaksın kullanıcı adı için log kaydı tut btk programına imzalat elinde dursun. Sonrasında sen kendini bir nebze (çünkü internetini paylaşmak yasal görülmüyor suç işlenirse hat sahibi sorumlu)güvence altına almış olursun sonrasını kendi düşünsün (iss firmalarında müşteriye bu belge olarak imzalatılıyor).


Çok teşekkür ederim hocam vermiş olduğunuz bilgiler icin en kısa zamanda imza işini yakın zamanda işleme koyayim bari Son olarak mikrotik üzerinde site engellemesini nasil yapıyoruz hocam kusura bakmayın sizinde başınızı agrittim ama ,



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.


mehmet ebey sonuç alamadım bende cihazı aldığım yerle görüştüm gönderim yapalım dediler

Buna gelen 1 yanıtı gör.


mehmet_alp
Konu Sahibi

17 Mart 2015; 21:38:36
videodaki yöntem işe yaramadımı ?

Belki donanımsal bir arıza vardır..


Bu mesajda bahsedilenler: @mustafa_demir88


Followmen
17 Mart 2015; 23:07:31


mehmet bey donanımsal sıkıntı ypk fakat cihaza format atmak için rs232 kablosu falan lazımdı bendede hazırda yok o yüzden uğraşmak istemedim



tşk ederim tamda aradığım şey


Bu mesajda bahsedilenler: @Followmen


ssbrutality
27 Aralık 2015; 3:36:22
quote:

Orijinalden alıntı: savliilker


Alıntıyı Göster
Hocam log tutma konusunda yardımcı olabilirmisin bana ?

Hocam Bana Birden fazla hattın birleştirilerek hızın artırılması (Load balance ) olayını bir türlü yapamıyorum, denemediğim şey kalmadı.

Model:Mikrotik Rbsxt-2ndr2 Level 3 ( Lite2 )

Yardımcı Olablirsen çok makbule geçer.

Bu linkteki Cihaz : http://www.webdenal.com...rbsxt-2ndr2_635332.html



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssbrutality -- 27 Aralık 2015; 3:39:32 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Followmen, @savliilker


mehmet_alp
Konu Sahibi

27 Aralık 2015; 10:40:06
MErhabalar. RB450G de kullanıcı lar ve DHCP de bazı MAC lara sabit ip vermiştim. DHCP ayarlarıda uçmuş.. Siber saldırımı bilmiyorum

Neyse zaten yedeği var dedim. Yedeği yükledim DHCP ve User ayarları geri gelmedi?

Bu backup tüm ayarları yedeklemiyormu? Bu backup yedeklerimi nasıl kullanabilirim??

Buna gelen 1 yanıtı gör.


yücel52
3 Ocak 2016; 13:30:19
elimde bir adet hap lite var
router os yi öğrenmek için aldım
hakikaten baya karışık
tek tek kural belirlemek baya uğraştırıyor
ama hakikaten ağı istediğinizi gibi yönetebiliyorsunuz
kurcalamaya devam



mehmet_alp
Konu Sahibi

6 Ocak 2016; 21:24:53
quote:

Orijinalden alıntı: mehmet_alp

MErhabalar. RB450G de kullanıcı lar ve DHCP de bazı MAC lara sabit ip vermiştim. DHCP ayarlarıda uçmuş.. Siber saldırımı bilmiyorum

Neyse zaten yedeği var dedim. Yedeği yükledim DHCP ve User ayarları geri gelmedi?

Bu backup tüm ayarları yedeklemiyormu? Bu backup yedeklerimi nasıl kullanabilirim??

Seri rs232 porttan bağlanım NAND formatladım. Netinstall kurulumunu gerçekleştirdim.. Artık yeniden programlamam gerekecek.. Yedek geri yüklememde Hotspot karşılama ekranı çalışmadı..

Buna gelen 1 yanıtı gör.


tayfun-solmaz07
12 Şubat 2016; 17:36:59
merhaba arkadaşlar ben dude ile log tutmaya çalışıyorum ama bir türlü başarılı olamadım yardımcı olmanız mümkünmü aslında ben log tutma işinden çok uzaktım şimdi mecbur kaldım bana tarif etmeniz mümkünmü yada yönlendirirmisiniz beni



Followmen
18 Şubat 2016; 17:16:07
Sorunun halen devam ediyor mu?

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @mehmet_alp


mehmet_alp
Konu Sahibi

18 Şubat 2016; 19:16:17
Tam istediğim gibi olmasa da idare eder.. Hatta bugün devreye aldım denilebilir.

Eski sürümde V6.30 gibi sanırım Hotspot daki userlerin dinamik olarak oluşan queue deki limit-at değerlerini script ile oynayabiliyordum. Şimdiki sürümde izin vermiyor. Bende mecburen hızları unlimited ayarlıyorum. Unlimited olarak ayarlanıncada o anki kullanılan hızı göstermiyor..

Kullanıcıya hız limiti verirken hem max hız değerinin hemde limit-at değerlerine aynı değer vermesi kötü bence..

Birde uzun zamandır kurcalamayınca unutuyorum ayar yapmayı.. Tekrar araştırma faslına da fazla zaman ayıramıyorum..

Şu sıralar bildiğimiz gibi youtube gibi sitelere direk erişince hız limitlemesinden dolayı videolarda takılma ve kalite düşüklüğü olmakta. Ben sadece youtube siteleri ne erişiliirken VPN kullanılması ile ilgili bir araştırmacık içine girişmiştim. PC de VPN kurunca Youtube videolarında gerçekten olumlu yönde büyük fark olmakta özellikle yoğun akşam saatlerinde..

Youtube nin kullandığı tüm ip listesini bulmak mümkünmüdür? Yoksa ip ler dinamikmidir. Bir kaç örnek buldum ama ip listesi güncel değil sanırım.. Mangle den youtube.com iplerini vpn için işaretlesem, youtube web sayfsı içinde videoların alınacağı serverin host ismi yerine ip no yazılı olma ihtimali yüksektir.. Yani kısaca güncel ip listesi bulursam bu hedef ipleri VPN üzerinden aktartmayı düşünüyorum..

Yoksa pc den bir linke tıklayarak kullandığım aleti VPN üzerinden çıkış yaptıran bir script mi yazmaya çalışsak..

Http://www.youtube.com/VPNyeGeç linki ile kullanılan cihaz VPN üzerinden çalışmaya başlansın. Http://www.youtube.com/VPNdenCik linki ile kullanılan cihaz Vpn dışı olsun.. Buna benzer bir link çalışmasımı daha iyi olur yoksa Adress list gurubumu. Biliyorum boş işlerle uğraşıyorum..


Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Followmen


Followmen
18 Şubat 2016; 22:22:43
Amaç kullanıcı grubunda download veya upload hızlarını kontrol altına almak ise bunu hotspot kurarak ister kendi hotsptu üzerinden yada userman üzerinden yapabilirsin. Neden bu yöntemi denemiyorsun? Tek derdin hız limitleme ise hotspot biçilmiş kaftan. Ben userman üzerinden pppoe ve hotspot tercih ediyorum.

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @mehmet_alp


mehmet_alp
Konu Sahibi

18 Şubat 2016; 22:53:53
Ben mikrotik in kendi user leri ile başladığımdan userman a ısınamadım. Userman a geçmeli miyim? Birde niçin ppoe? Hotspot da yeterli değilmi? SMART TV için mac den otomatik giriş yaptırıyorum. Bu aslında açık olarak görülsede başka yol bulamadım. TV den bol bol youtube izleniyor..
Userman da kullanıcıların aylık kullanım verisi raporlanabiliyormu? Bunun için Script yazmıştım. Ama userman da daha kolaysa bu işlem denemek isterim..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Buna gelen 1 yanıtı gör.
Bu mesajda bahsedilenler: @Followmen


Followmen
18 Şubat 2016; 23:16:49
Hotspot üzerinden kullanıcı ekleyip kullanıcıları ve bu kullanıcılara limitli paket tanımlayıp kontrol altına alabilirsin. Yani bol bol youtube izlemelerini kısıtlayabilirsin.

Mac adresilini pass yaparak admin yapma mac adresine paket tanımla o hızı kullansın.
pppoe şart değil ama ben log kaydı (log kaydından kasıt kim hangi kullanıcı ile saat kaçta girmiş kaçta çıkmış hangi ip mac kullanıcı adı vs. vs kaydetmek için ) kolaylık . PPoe kurmadan da userman üzerindeki kaydı alırsın. PPPoe kullanıcıları direk giriş yapıyor login ekranı gelmiyor. Usermanda mac adresi de ekleyerek pass edersin yine login ekranı gelmez... Kendi hotspot user alanından bunları alamazsın. Anlık devamlı dude ile entegreli çalışman gerekir yada sql çalışan sys log tarzı yönlendirme ile.

Userman ile örnek gece 00:00 da bir önceki gün kim ne zaman girmiş çıkmış dosya olarak kendime mail attrıyorum bunu da btknın kendi porgramına imzalatabilirsin. Radius manager paralı yada issmanager yada buna benzer bir sürü program...
Bana ufak çaplı işimi gören birşey lazım dersen userman işini görür. Hızınıda logunuda tutarsın.


Bu mesajda bahsedilenler: @mehmet_alp


mehmet_alp
Konu Sahibi

2 Nisan 2016; 10:31:48
Telekom hattından akşamları genellikle Youtube ulaşma sıkıntısı olabildiğinden bildiğiniz gibi VPN kullamldığından biraz daha iyi bir şekilde youtube ye ulaşılabiliniyor. Yada başka amaçlar içinde kullanılabilir. Amacım ağındaki belli cihazların bu VPN ye kullanarak internete çıkışını sağlamak. Örneğin ağa bağlı Televizyon..

Fakat ben VPN olayını düzgünce başaramadım İnternett e bir çok örnek mevcut olmasına rağmen olmadı. Free VPN olarak "VPN Book" kullanıyorum. PPTP de bağlantı vs çalışıyor. NAT ayarınıda yaptım. Mangle ayarıda tamam (Örnektekine göre tamam). Route ayarınıda yaptım ama olmadı..

Kurcaladım Route ayarından de233.vpnbook.com nin ip nosunu ilgili bir route kuralı yazdığımda ve ANA route yi iptal etiğimde çalışıyor. Bütün cihazlar VPN üzerinden çıkış yapıyor. Benim istediğim belli cihazların VPN kullanması.

Kısaca aşağıdaki linkde verilen örneği çalıştıramadım. Bu konuda yardımcı olabilecek varmı?

Kullandığım örnek sayfası..
http://www.wifitech.com...ent-config-in-mikrotik/



Buna gelen 1 yanıtı gör.


mehmet_alp
Konu Sahibi

5 Nisan 2016; 22:46:57
quote:

Orijinalden alıntı: mehmet_alp

Telekom hattından akşamları genellikle Youtube ulaşma sıkıntısı olabildiğinden bildiğiniz gibi VPN kullamldığından biraz daha iyi bir şekilde youtube ye ulaşılabiliniyor. Yada başka amaçlar içinde kullanılabilir. Amacım ağındaki belli cihazların bu VPN ye kullanarak internete çıkışını sağlamak. Örneğin ağa bağlı Televizyon..

Fakat ben VPN olayını düzgünce başaramadım İnternett e bir çok örnek mevcut olmasına rağmen olmadı. Free VPN olarak "VPN Book" kullanıyorum. PPTP de bağlantı vs çalışıyor. NAT ayarınıda yaptım. Mangle ayarıda tamam (Örnektekine göre tamam). Route ayarınıda yaptım ama olmadı..

Kurcaladım Route ayarından de233.vpnbook.com nin ip nosunu ilgili bir route kuralı yazdığımda ve ANA route yi iptal etiğimde çalışıyor. Bütün cihazlar VPN üzerinden çıkış yapıyor. Benim istediğim belli cihazların VPN kullanması.

Kısaca aşağıdaki linkde verilen örneği çalıştıramadım. Bu konuda yardımcı olabilecek varmı?

Kullandığım örnek sayfası..
http://www.wifitech.com...ent-config-in-mikrotik/




Sorun sanırım Transparent Proxy nin aktif olmasından kaynaklanıyormuş. Şimdilik VPN çalışıyor..



Cevap: Mikrotikçiler buraya Mikrotik Türkçe Forum? Sorularım var..  (5. sayfa)