Şimdi Ara

CryENGINE 3 inceleme (ss'li) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
4.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    Msn'de Dark Devil nickli biri demişti. Tanımıyorum kendisini.

    O dediğin arkadaşı bilmiyorum. Benim kendi gözlemim bu yöndeydi. AMD'deki sorumlunun dediği, beni doğrulayıcı bir etken oldu sadece.



    quote:

    Vay anasını. Yeni öğrendim bunu. Ama Windows'ta Macintosh'a oranla çok daha fazla uygulama falan yok mu? Uygulama dediğim arka planda çalışan programlar falan.

    Mac OS X'te de arka planda çalışan uygulamalar var tabii ki ama sorun o değil. Şöyle anlatayım da ağzın açık kalsın: Bütün özellikleri aynı olan iki tane bilgisayar düşün. Birinde Windows, diğerinde UNIX tabanlı sistem yüklü olsun. UNIX sistemli bilgisayar, windows yüklü olandan en az % 50, ortalama ise iki kat hız çalışmaktadır.



    quote:

    DX'in PC performansına etkisi nedir? Microsoft sanırım bunu bilerek yapıyor. Pff, niye hiçbir şirket adam gibi müşterilerinin avantajına olacak şekilde çalışmaz. :S

    Yukarıda açıklamıştım bunu. Detayına inecek olursak, aynı şeyi şu an program ve oyun üreticileri de yapmaya başladılar. BF3'ün grafikleri güzel ancak, GTX680-HD7970 gibi bir kartlarla bile sürekli olarak 60+ FPS'de oynayamamanızın tek adı bugdır arkadaşlar. Benzer durum Metro 2033'te de geçerlidir. Bunun ne olduğunu tam olarak bilmeyenler, optimizasyon sorunu demektedir. Tabii ki optimizasyon da önemlidir ancak olayın ondan öncesi var daha ki yukarıda bahsettiğim windows ve DX11'le ilgili paylaştığım bilgilerdir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Yazılımsal olarak donanımlar kısıtlanıyor ve bu sayede sürekli olarak daha fazla parça satışı yapmanın önü açılıyor.



    Senden önce duymuştum ben bu olayı yani. Demek ki senden başka söyleyen de varmış. Ama ben saçma bulmuştum. Madem DX olmadan hem daha "güzel" hem de daha "performanslı" grafikler alabileceğiz o zaman neden DX var diye düşünmüştüm.

    Biliyorum. Mac OS X'te paint gibi bir uygulama var mı mesela merak ediyorum. Windows'ta bir sürü şey var yani, ben buna bağlıyordum daha yavaş olmasını. Mac OS X'in Windows'tan çok daha hızlı olduğunu biliyorum. Keşke Windows da adam gibi işletim sistemi yapsa. :S

    Evet, fakat sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını söylememiştiniz. Yani, sorunun Windows'un işletim sistemi tabanından kaynaklandığını söylediniz ama DX ile alakasını açıklamadınız. Verdiğiniz linkte yazanları okudum ama pek bir şey anlamadım. API falan yazıyor. Bilgim yok bu tür konularda pek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatz

    SS'ler için teşekkürler.

    CryEngine 3 ile yapılan çok başarılı çalışmalar var. Örnek:



    (720p veya 1080p izleyin)

    Gerçekten mükemmel bir motor.

    Titanic mi bu?




  • Harika bir motor baska soylenecek soz yok. Ama bu motorun tum marifetlerinin sergilendigi bir oyunu hagi makina performansli calistiri ki?
  • cryengine 3e çamur atmayın arkadaşlar o gemi videosunu izlediyseniz neler yapılabiliyormuş görmüşsünüzdür. bence ce3 en az ce2 hatta ce2 den daha güzel bir grafik motorudur. İstendimi tamamen gerçekçilik yapılabiliyor ama bunu oyunlarda yapmazlar çünkü satamazlar o zaman oyunları. kim oynayabilcekki hangi makine çalıştıracak böle bi grafiğe tek gtx680 in bile yeteceğine inanmıyorum. bu directx veya ne bilim windowsun yazılımının değişmesi gerekiyor böle grafiklerle rahat rahat oyun oynayabilmemiz için bu yüzden sanmıyorumki en az 3 4 yıla kadar değişsin. biraz beklicez gibi
  • crysis 3 eğer böyle geliyorsa, sanırsam sırf onun için yeni bir bilgisayar alabilirim.
  • Kimse CE3 e eklenen yeni özellikleri test etmemiş, ben resimleri ekleyip kaçayım.

     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)









    @adilazimdegilx, çok güzel özetlemişsin saolasın.
    Arkadaşlar söylediklerinize katılmakla birlikte şu durum da var. Malum CE3 SDK xbox ps3 içinde kullanılıyor, doku kalitesi, nesne poligon sayısı vs biraz düşük CE2 ye nazaran. Ama unutmayın ki, CE2 de yapılan herşey CE3 te de 1 e 1 aynı dokularla yapılabilir. Crysis 3 için ise çok üzülmeyin, eğer(!) ekip pc ye biraz daha önem verir kolaya kaçmaz , kaliteli kaplamalar kullanır ve CE3e eklenen son özellikleri PC de sonuna kadar kısıtlama olmadan kullanırsa , (defered lightning küçümsemeyin, unutmayın Global illumination ve aynı sahnede 50 den fazla ışık kaynağı , optimizasyon çok iyiydi CE3) (CE2 de 3 ten fazla dinamik ışık kaynağı, aşırı fps düşüşü), çok iyi olucak. Şunu da unutmayın, Unreal Engine var karşısında, optimizasyon - kalite sınırını çok iyi ayarlamak zorundalar artık yarışmak için.
    Son SDK videosunu bir izleyin neler eklenmiş yeni görün, CE3 te bunları deneyin, gezip texture kalitesi vs aramayın. Ocean water + subsurface scattering ile su kalitesi animasyonu çok daha güzel olmuş. Resimlerde anlamanız zor. Nvidia TXAA da eklenicek motora.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disorderpunk -- 20 Nisan 2012; 14:45:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: disorderpunk

    Kimse CE3 e eklenen yeni özellikleri test etmemiş, ben resimleri ekleyip kaçayım.

     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)
     CryENGINE 3 inceleme (ss'li)









    @adilazimdegilx, çok güzel özetlemişsin saolasın.
    Arkadaşlar söylediklerinize katılmakla birlikte şu durum da var. Malum CE3 SDK xbox ps3 içinde kullanılıyor, doku kalitesi, nesne poligon sayısı vs biraz düşük CE2 ye nazaran. Ama unutmayın ki, CE2 de yapılan herşey CE3 te de 1 e 1 aynı dokularla yapılabilir. Crysis 3 için ise çok üzülmeyin, eğer(!) ekip pc ye biraz daha önem verir kolaya kaçmaz , kaliteli kaplamalar kullanır ve CE3e eklenen son özellikleri PC de sonuna kadar kısıtlama olmadan kullanırsa , (defered lightning küçümsemeyin, unutmayın Global illumination ve aynı sahnede 50 den fazla ışık kaynağı , optimizasyon çok iyiydi CE3) (CE2 de 3 ten fazla dinamik ışık kaynağı, aşırı fps düşüşü), çok iyi olucak. Şunu da unutmayın, Unreal Engine var karşısında, optimizasyon - kalite sınırını çok iyi ayarlamak zorundalar artık yarışmak için.
    Son SDK videosunu bir izleyin neler eklenmiş yeni görün, CE3 te bunları deneyin, gezip texture kalitesi vs aramayın. Ocean water + subsurface scattering ile su kalitesi animasyonu çok daha güzel olmuş. Resimlerde anlamanız zor. Nvidia TXAA da eklenicek motora.

    Of of of of of. Çok gerçekçi grafikler.




  • ilk video da gelmiş, saolsun Dj_blow :)
    http://forum.donanimhaber.com/m_59965610/mpage_1//tm.htm

    Çok kısa video ama ortamlar hakkında az çok bilgi veriyor, orman + şehir iç içe ... 2013 te gelicek oyun , o zamana kadar umarım pc için güzel bir şekilde uğraşıp özen gösterip bize güzel şeyler vericekler.
  • Crysis 2 de kullanılan motor CryEngine 3 değilmiydi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Mac OS X'te de arka planda çalışan uygulamalar var tabii ki ama sorun o değil. Şöyle anlatayım da ağzın açık kalsın: Bütün özellikleri aynı olan iki tane bilgisayar düşün. Birinde Windows, diğerinde UNIX tabanlı sistem yüklü olsun. UNIX sistemli bilgisayar, windows yüklü olandan en az % 50, ortalama ise iki kat hız çalışmaktadır.


    Burada hızdan kastınız nedir ? Hangi uygulamalarda mesela ? Oyun ?

    Siz Windowsta oynayabildiğiniz oyunları şu an Mac'te oynayabiliyor musunuz ? Windowsta kullandığınız her donanımı Mac'te kullanabiliyor musunuz ? Bunun tek sorumlusu Windows mu ? Microsoft mu ?

    Bilmediğimden soruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 20 Nisan 2012; 15:26:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    Evet, fakat sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını söylememiştiniz. Yani, sorunun Windows'un işletim sistemi tabanından kaynaklandığını söylediniz ama DX ile alakasını açıklamadınız. Verdiğiniz linkte yazanları okudum ama pek bir şey anlamadım. API falan yazıyor. Bilgim yok bu tür konularda pek.

    Tam olarak neyi eksik bıraktığını en iyi programcılar bilirler; ya da fazla dan koyduklarını. Lâkin bir gerçek var ki bizi ilgilendiren de bu: Microsoft, donanımdan âzâmi seviyede değil de asgari seviyede istifade eden bir sistem yapmış ve onun içine de DX'i koymuş. Karşısında ondan daha iyi olan open gl vardı ama neredeyse esamesi okunmuyor artık. Bunların tamamı tekelleşme örneğidir. Teorik olarak Microsoft, DX'i çok iyi bile yapmış olsa, sistemi donanımdan yüzeysel olarak istifade ettiği için DX'in de bir önemi kalmıyor. Olayın kökenine inmek lazım yani, yüzeysel bakmamak lazım. Bu sorunun kökeni de windows'un kendinden kaynaklanmaktadır.

    Başka bir örnek vereyim. Windows'ta şakır şakır çalışan ofis uygulamalarının mac'lerde ne kadar yavaş çalıştığını ve bilgisayarı ne kadar kastığını görseniz, şaşırırdınız. Bunun sebebi de Apple'la aralarının bozuk olmasından kaynaklanmaktadır. Daha doğrusu Microsoft, Apple'ı sevmemektedir. Canı hangi programın hangi sistemde yağ gibi akıcı, hangi sistemde de kasan şekilde çalıştığına kendileri karar vermekteler. Nasıl ki ofis uygulamalarını çok hızlı çalışır halde programlayabiliyorlarsa, sistemlerini de istemiş olsalar aynı şekilde programlayabilirler, hatta şu anda 3-4 yıl öncesinde çıkan vga'larla bile bugünün güncel oyunlarını 60+ FPS ile oynatabilirler.

    DX11 değil ama tesallation da ayrı bir keşmekeş. Buna da kısa değineceğim: Nasıl ki DX9 oyunlarında bile (örnek olarak) bir silahın bütün detayları net olarak görülebiliyorsa, istenilmiş olsa, bütün dokular da aynı şekilde görüntülenebilirdi. Ancak her bir parçanın ayrı ayrı çizilmesi gerekirdi o zaman. Tesallation uygulaması ile bir taşla 3 kuş vurmaktalar:

    1- Her parçayı ayrı ayrı çizme zahmetinden kurtulup dokuya derinlik kazandırabiliyorlar.
    2- Bu derinlik vga'ları zorlayarak kullanıcıları yeni vga almaya sürüklüyor.
    3- Bu satışlardan da vga firmaları büyük paralar kazanıyorlar.

    NVIDIA neden oyun firmalarıyla bu kadar içli-dışlı sizce? Daha önce de yazdım. GTX680-HD7970 gibi bir kartın BF3 gibi DX 11 oyunlarında sürekli olarak 60+ FPS veremiyor olması vgalardan değil, oyunu yazma şeklinden kaynaklanmaktadır. Eminim ki aynı oyun istenmiş olsa, şu ankinin 3 katı FPS ile oynattırılabilirdi ama o zaman da kim kart satacak, öyle değil mi? *

    * Bu mevzu derin. Ben yüzeysel yazdım. Yazmaktan yoruldum. Geri kalan detayları sizin zekânıza havale ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiqhWoltage

    Burada hızdan kastınız nedir ? Hangi uygulamalarda mesela ? Oyun ?

    Siz Windowsta oynayabildiğiniz oyunları şu an Mac'te oynayabiliyor musunuz ? Windowsta kullandığınız her donanımı Mac'te kullanabiliyor musunuz ? Bunun tek sorumlusu Windows mu ? Microsoft mu ?

    Bilmediğimden soruyorum.

    Sevgili HiqhWoltage. Seni tanıdığım kadarıyla bunların cevabını biliyorsundur diye tahmin ediyorum ama yine de cevaplayayım.

    Bütün uygulamalarda aynı yüzdelikte değil tabii ki. Kiminde (atıyorum) % 50 hızlıdır, istisnâî olarak kiminde 3 kat yavaştır (bu istisnadır. örneği, ofis uygulamasıdır mesela ki Microsoft'un kasıtlı olarak mac'lerde seri çalışacak şekilde optimize etmediği uygulamalardır), kiminde 2 kat hızlıdır ve seridir. Bundan da ötesi asıl fark, uzun süreli kullanımlarda ortaya çıkmakta, şişme, restart etme gereği, birkaç ayda bir HDD'ye format atma lüzumu gibi durumlar söz konusu olmamaktadır.

    Mac'lere adapte edilen oyunlar oynanabilmektedir. Onun dışında, sistem 10.5'ten itibaren gelen windows desteğiyle birlikte, bölümlenmiş bir HDD alanına yükleyeceğiniz windows ile mac, bildiğiniz bir windows pc'sine dönmektedir ancak beraberinde o sistemin açıkları ve sorunlarıyla birlikte gelmektedir pek tabii ki. Mesela bir seferinde windows tarafına virüs bulaşmıştı. O bülüme format attığım halde bile silinmemişti (veritabanına mı yerleşmişti artık nereye yerleştiyse). O bölümlemeyi tamamen iptal edip yeniden bölümlediğim ancak silinmişti ki bu tür sorunlar bütün windows kullanıcılarının zaten doğal karşıladığı sorunlar. Unix tabanlı sistemlerde böyle sorunlar yok.

    Bize göre hata, onlara göre gereklilik olan bu durumun sorumlusu pek tabii ki sistemi ve programları yazan firmalardır.




  • cry engine den çok yeni unreal motoru sizleri sevindirmeli arkadaşlar
    cry engine 2 yi 1-2 mmo da gördüm onun dışında pek göremedim
    ama unreal motoru çoğu oyunda kullanılacaktır eski versiyonunda olduğu gibi
  • @ bocekgrafik

    Mac'lerin güvenlik olarak Windows'tan iyi olduğu bariz bilinen bir gerçek. Bunun dışında bana 2 kat hızlı denmesi tuhaf geliyor. Windows bizim donanımlarımızın performanslarını belki kısıtlıyor belki kısıtlamıyor tam olarak bilmem ama benim win7'de render alan bir donanımım Mac OS X işletim sistemine sahip bir pc de aynı performansı gösterir mi ? Hem mac ile hemde win7 ile uyumlu bir oyunda ben aynı ekran kartıyla mac os X te daha yüksek fps alabilir miyim ? Ya da Pny Quadro 4000 ekran kartına sahip biri 3dmax'ta veya Autocad-solidworks gibi programalarda Mac OS x te daha rahat mı çalışır çok poligonlu çalışmalarını daha rahat mı sürdürebilir ? Ben bunları merak ediyorum. Yoksa virüs ya da format benim için sorun değil.
  • Şöyle örnek vereyim. Mesela Coreldraw ve microsoft ofis programlarının PC versiyonları gayet akıcı iken, bırak yeni versiyonlarını, eski versiyonları bile mac'lerin canına okuyor. Film-animasyon programlarının mac versiyonlarının mac'e ne kadar iyi adapte edildiğiyle alakalı yanı sorunun cevabı da. Benim bahsettiğim hız farkı, bizim mesleğimizde kullandığımız masaüstü yayıncılık programları denilen Adobe'un programlarıdır. Film-animasyon programlarıyla işim olmadığı için o konuda birşey deme imkanım yok. Ancak müzik sektöründe mac proların kullanıldığını biliyorum.

    FPS konusunda cevabım evet ama o oyunun mac versiyonunu bulabilirsen ki mac için çıkartılan oyunların sayısı çok az. Buna rağmen benim imac'teki ATI 2600 ile birçok oyunu fena olmayacak FPS'lerle oynayabiliyorum. Mesela şu an Apple'ın sitesine girin ve mac pro'nun özelliklerine ve ABD fiyatına bakın. Aynı özelliklerdeki bir PC'den daha pahalı olduğunu göreceksiniz ancak mac'i mac yapan donanımın kendisinden ziyade, başta da dediğim gibi sistemdir. Apple'ın çok para kazanmasının sebebi de budur. Ucuz donanım kullandığı halde, bunu mac os x sistemiyle çok iyi istifade edebildiği için yüksek verim alabiliyor. Unix tabanlı sistemlerdeki uygulamalar, pc windows versiyonlarına göre daha düşük sistem gereksinimine ihtiyaç duyarlar. Mesela yaklaşık 10-12 yıl önce benim 400 MHz'lik mac'im, PIII 600'den bile daha hızlı çalışıyordu. PC kullanan arkadaşın kendisi de bunu doğrulamıştı o zaman.

    Bunu denemek için mac almanıza gerek yok. PC'nizin donanımları mac os x (hackintosh olacak yani) yüklemek için uygunsa yükleyip deneyin, farkı kendi gözünüzle görün. Forumun sistem kısmında bu konuyla ilgilenen kişiler var. Onlara da sorarak fikir edinebilirsin sanırım.

    Velhasıl: Ben ne kadar anlatsam da, balı bilmeyen birine balın tarifini yapmaya çalışmak gibi oluyor yaptığım. Sayfalarca yazmak ve bunu okumak yerine bir kez tatmak, onun nasıl birşey olduğunu anlamak için en kısa yoldur.




  • Tek kelime ile harika grafikler. Cryengine oyun dunyasinda yeni bir sayfa acti devamini da getiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    quote:

    Orijinalden alıntı: rodri

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    OpenWorld? En sevmediğim oyunlar SandBox tarzı oyunlardır. Bir oyunu belli bir amaç üzerine oynarsınız. O amaca ilerlerken bundan zevk alırsınız. Rahatça istediğimiz yere gidebiliyor olmamız hiçbir anlam taşımıyor benim için. Orada ne varmış, şurada ne varmış bu umurumda bile değil açıkçası. Çünkü zaten harita yeterince büyük oluyor, ben orada ne var burada ne var diye oyalanırsam oyunu oynayamam ve bu saatlerimi alır. Bu çok sıkıcı bir şey. Yani canı sıkılır insanın oraya git buraya git yapmakla. Pardon, suda yüzmekten ne zevk aldın acaba sorabilir miyim? Valla ben ümit ederim ki Crysis 2 OpenWorld değildir ve Crysis 3 de öyle olmaz. Crysis 2'yi daha oynamadım. Oyunun multiplayer geliştirmesini kullanıcılara kapatmaları gerekiyor bunun için.

    Valla ben, hiçbir kabarıklığı olmayan, sanki farklı bir boya ile farklı bir objeymiş gibi duran grafikten nefret ederim. Adamın üzerinde zırh var, ama aslında zırh dediğimiz şey çıkıntısı olmayan, karakterin üzerine yapışık bir zırhtır. Adamın üzerindeki tişörtün sadece rengi farklı. Tişörtün kabartısı yok adamın üzerinde durduğuna dair. Normal oyunlarda nasıldır hatırlamıyorum ama Warhammer Online'da bu böyle. Ben senin gibi her şeyi tek tek incelemeyeceğimden, yakından bakmayacağımdan dolayı, objelerin bulanıklaşmasının pek bir önemi yok. Bariz sırıtmıyorsa sorun değil. DoF ne bunu da anlamadım bu arada.

    sende oyunda gezmezsin direkt amaca doğru gidersin. oyunu bitirmek için haritanın yeryerini gezip inceliklerini görmen gerekiyor diye bir şey yok. crysiste istediğin gibi oynama imkanı var, atlarsın arabaya basarsın direkt görev yerine gidersin.

    Yok öyle bir şey. Bu tarz oyunlarda tamamen serbest oluyorsunuz, oyunun bağlayıcılığı kalmıyor.

    eee hayır yanılıyorsunuz CRYSİS yani ilk oyun O KADAR DA sandbox değildir...

    Örnek verelim...

    ilk oyunu CRYTEK in, FARCRY çok daha sandbox tı, hatta FAR CRY 2 daha da bir sandbox tı ilk CRYSİS e göre...

    Stalker da öyle mesela.

    CRYSİS bu oyunların yarısı kadar bir açık dünya oyunu havasındadır. Yapacak gezecek gidecek o kadar da abartıldığı kadar yer mekan yoktur.

    Burada iddia edilenlerin aksine CRYSİS in asıl güzelliği kimsenin farkında bile olmadığı çatışma özgürlüğü mekanlara düşmanlara nanosuit in de verdiği esneklikle yaklaşma özgürlüdür.

    Bir üssü temizlemenin zibilyon yolu vardır, bir görevi bitirmenin.

    CRYSİS in sandbox olayı elinizdeki haritaya istediğiniz şekilde yaklaşabilmeniz sonuca çok farklı yollarla gidebilmenizdedir.

    Hala anlamıyor insanlar CRYSİS in büyüsü oynanabilirliğin çok farklı ve seçenekli olmasındaydı. ( BUNDAN SONRA Kİ SALVOLAR GENELE, ŞAHSA DEĞİL ALINTI YAPMIŞ OLMAM YANILTMASIN SİZİ...)

    Tutturmuş herkes bir oynanabilirlik kötü senaryo boktan diye...

    E be güzel kardeşlerim CRYSİS lerin senaryosu kötü diyorsunuz peki söyleyin bakalım CRYSİS lerin senaryosu kötüyse HANGİ ASKERİ FPS LERİN YADA GENEL OLARAK FPS LERİN OYNANIŞI ÇEŞİTLİLİĞİ VE HİKAYESİNİ DAHA ÜSTÜN BULUYORSUNUZ CRYSİSLERE NAZARAN...

    Verin buna oyunlarla cevap, bende o çok beğendiğiniz harika senaryolu harika oynanış elementleri olan CRYSİS tarzı FPS leri sokayım yerin dibine rahat rahat...

    Son yıllarda oynanış olarak konsol oyunu olan Bioshock lardan daha iyisi varmı FPS olarak CRYSİS ten sanki ?

    BF 3 demeyin bir tarafımla gülerim ( o oyun multi dir single ı hiç bir CRYSİS oyunu single ı ile aşık atamaz ) Call of Duty MW 1, 2, 3 demeyin Black ops demeyin cevap bile vermem.

    Şahane senaryo diye atıp tuttukları şeyin içinde ZERRE hayal gücü yok, tamamen 70 yıllık Rusya Amerika 3. dünya savaşı fobisinin iyi kurgulanmış hali sadece. Ayrıca tüm Call of Duty oyunlarını topla bir tek CRYSİS oyununda ki oynanış derinliği oyun mekaniği yoktur. Mal gibi vur geç, önceden hazırlanan şeyleri oyna geç sıfır gerçek zaman atraksiyonu sıfır oyuncu katkısı...

    Neye göre kime göre kötü CRYSİS lerin oynanışı senaryosu kötü bırakın Allaasen...

    Ha CRYSİS ler kötü de bunlar mı daha iyi, bi gidin kardeşim ya.

    Piyasada ki en klas FPS oyunlarıdır CRYSİS ler her bakımdan.

    Nanosuit in verdiği oynanış derinliğini seçeneklerini ( özellikle ilk oyunda ) veren bir tane FPS gösterin bana...

    FARCRY 2 yide çok sevmiştim ben, kim ne derse desin ilk oyun da şahane bir FPS ydi, oynadıklarımın en iyilerinden, FAR CRY 3 te canavar olacak. Bioshock lar konsol oyunu olmasına rağmen çok çok iyiydi yine Bioshock infinite de şahane olacaktır.

    Ama eğer CRYSİS leri senaryo oynanış elementleri açısından boklarken son dönem beyinsiz askeri FPS lerini CALL of DUTY oyunlarını BF 3 ü falan kıstas alıyorsanız bi bırakın gidin FPS oynamayın kardeşim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Bunu denemek için mac almanıza gerek yok. PC'nizin donanımları mac os x (hackintosh olacak yani) yüklemek için uygunsa yükleyip deneyin, farkı kendi gözünüzle görün. Forumun sistem kısmında bu konuyla ilgilenen kişiler var. Onlara da sorarak fikir edinebilirsin sanırım.

    Velhasıl: Ben ne kadar anlatsam da, balı bilmeyen birine balın tarifini yapmaya çalışmak gibi oluyor yaptığım. Sayfalarca yazmak ve bunu okumak yerine bir kez tatmak, onun nasıl birşey olduğunu anlamak için en kısa yoldur.

    Teşekkürler bilgiler için. Umarım bir fırsat olur kullanmaya. O zaman dediğin gibi daha iyi anlarız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    Evet, fakat sorunun tam olarak nereden kaynaklandığını söylememiştiniz. Yani, sorunun Windows'un işletim sistemi tabanından kaynaklandığını söylediniz ama DX ile alakasını açıklamadınız. Verdiğiniz linkte yazanları okudum ama pek bir şey anlamadım. API falan yazıyor. Bilgim yok bu tür konularda pek.

    Tam olarak neyi eksik bıraktığını en iyi programcılar bilirler; ya da fazla dan koyduklarını. Lâkin bir gerçek var ki bizi ilgilendiren de bu: Microsoft, donanımdan âzâmi seviyede değil de asgari seviyede istifade eden bir sistem yapmış ve onun içine de DX'i koymuş. Karşısında ondan daha iyi olan open gl vardı ama neredeyse esamesi okunmuyor artık. Bunların tamamı tekelleşme örneğidir. Teorik olarak Microsoft, DX'i çok iyi bile yapmış olsa, sistemi donanımdan yüzeysel olarak istifade ettiği için DX'in de bir önemi kalmıyor. Olayın kökenine inmek lazım yani, yüzeysel bakmamak lazım. Bu sorunun kökeni de windows'un kendinden kaynaklanmaktadır.

    Başka bir örnek vereyim. Windows'ta şakır şakır çalışan ofis uygulamalarının mac'lerde ne kadar yavaş çalıştığını ve bilgisayarı ne kadar kastığını görseniz, şaşırırdınız. Bunun sebebi de Apple'la aralarının bozuk olmasından kaynaklanmaktadır. Daha doğrusu Microsoft, Apple'ı sevmemektedir. Canı hangi programın hangi sistemde yağ gibi akıcı, hangi sistemde de kasan şekilde çalıştığına kendileri karar vermekteler. Nasıl ki ofis uygulamalarını çok hızlı çalışır halde programlayabiliyorlarsa, sistemlerini de istemiş olsalar aynı şekilde programlayabilirler, hatta şu anda 3-4 yıl öncesinde çıkan vga'larla bile bugünün güncel oyunlarını 60+ FPS ile oynatabilirler.

    DX11 değil ama tesallation da ayrı bir keşmekeş. Buna da kısa değineceğim: Nasıl ki DX9 oyunlarında bile (örnek olarak) bir silahın bütün detayları net olarak görülebiliyorsa, istenilmiş olsa, bütün dokular da aynı şekilde görüntülenebilirdi. Ancak her bir parçanın ayrı ayrı çizilmesi gerekirdi o zaman. Tesallation uygulaması ile bir taşla 3 kuş vurmaktalar:

    1- Her parçayı ayrı ayrı çizme zahmetinden kurtulup dokuya derinlik kazandırabiliyorlar.
    2- Bu derinlik vga'ları zorlayarak kullanıcıları yeni vga almaya sürüklüyor.
    3- Bu satışlardan da vga firmaları büyük paralar kazanıyorlar.

    NVIDIA neden oyun firmalarıyla bu kadar içli-dışlı sizce? Daha önce de yazdım. GTX680-HD7970 gibi bir kartın BF3 gibi DX 11 oyunlarında sürekli olarak 60+ FPS veremiyor olması vgalardan değil, oyunu yazma şeklinden kaynaklanmaktadır. Eminim ki aynı oyun istenmiş olsa, şu ankinin 3 katı FPS ile oynattırılabilirdi ama o zaman da kim kart satacak, öyle değil mi? *

    * Bu mevzu derin. Ben yüzeysel yazdım. Yazmaktan yoruldum. Geri kalan detayları sizin zekânıza havale ediyorum.

    Yazılımcı arkadaşlar açıklasınlar o zaman. Merak ettim gerçekten.

    Microsoft'un amacı tekelleşmek demek ki. Şimdi anladım olayı. Microsoft'a alternatif bir işletim sistemi çıksa böyle olmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Şöyle örnek vereyim. Mesela Coreldraw ve microsoft ofis programlarının PC versiyonları gayet akıcı iken, bırak yeni versiyonlarını, eski versiyonları bile mac'lerin canına okuyor. Film-animasyon programlarının mac versiyonlarının mac'e ne kadar iyi adapte edildiğiyle alakalı yanı sorunun cevabı da. Benim bahsettiğim hız farkı, bizim mesleğimizde kullandığımız masaüstü yayıncılık programları denilen Adobe'un programlarıdır. Film-animasyon programlarıyla işim olmadığı için o konuda birşey deme imkanım yok. Ancak müzik sektöründe mac proların kullanıldığını biliyorum.

    FPS konusunda cevabım evet ama o oyunun mac versiyonunu bulabilirsen ki mac için çıkartılan oyunların sayısı çok az. Buna rağmen benim imac'teki ATI 2600 ile birçok oyunu fena olmayacak FPS'lerle oynayabiliyorum. Mesela şu an Apple'ın sitesine girin ve mac pro'nun özelliklerine ve ABD fiyatına bakın. Aynı özelliklerdeki bir PC'den daha pahalı olduğunu göreceksiniz ancak mac'i mac yapan donanımın kendisinden ziyade, başta da dediğim gibi sistemdir. Apple'ın çok para kazanmasının sebebi de budur. Ucuz donanım kullandığı halde, bunu mac os x sistemiyle çok iyi istifade edebildiği için yüksek verim alabiliyor. Unix tabanlı sistemlerdeki uygulamalar, pc windows versiyonlarına göre daha düşük sistem gereksinimine ihtiyaç duyarlar. Mesela yaklaşık 10-12 yıl önce benim 400 MHz'lik mac'im, PIII 600'den bile daha hızlı çalışıyordu. PC kullanan arkadaşın kendisi de bunu doğrulamıştı o zaman.

    Bunu denemek için mac almanıza gerek yok. PC'nizin donanımları mac os x (hackintosh olacak yani) yüklemek için uygunsa yükleyip deneyin, farkı kendi gözünüzle görün. Forumun sistem kısmında bu konuyla ilgilenen kişiler var. Onlara da sorarak fikir edinebilirsin sanırım.

    Velhasıl: Ben ne kadar anlatsam da, balı bilmeyen birine balın tarifini yapmaya çalışmak gibi oluyor yaptığım. Sayfalarca yazmak ve bunu okumak yerine bir kez tatmak, onun nasıl birşey olduğunu anlamak için en kısa yoldur.

    Mac'e niye o kadar para veriyorlar ki? Alsınlar işletim sistemini kursunlar PC veya laptoplarına.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.