Şimdi Ara

CryENGINE 3 inceleme (ss'li) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
4.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Directx 11'e fazla haksızlık ediyorsunuz.Dx 9 ile arasında epey fark var.Özellikle çevre kalitesi açısından Dx 11 iyi iş çıkarıyor.
  • Directx'e yüklenip duruyorsunuz ancak DX aslında bir standart getirerek bizim yararımıza oldu yoksa bugün elimizdeki ekran kartına uyumlu oyunları arardık. Bir standartın olması güzel yalnız o standartı bir ticari firma belirleyince sonucun böyle olması çok doğal
  • DX yerine OpenGL gibi açık kaynak kodlu api kullanılsaydı büyük ihtimalle oyunlar şimdikinden daha optimize olacaklardı, en basiti telefon ve konsol oyunlarına bakın bu arada kullanılan grafik motorunun optimizesi de önemli elbette. NVIDIA, AMD ve MICROSOFT'un oyun firmalarını ellerinde tutmak için anlaşma içerisinde olduğunu anlayabilmek için kahin olmaya gerek yoktur.

    Amaçları sadece oyun grafik teknolojinin gelişmesi değil, DX'in aynı zamanda yeni ürünlerini pazarlayabilecekleri bir araçdan ibaret olduğu görülüyor. Profesyonel grafik piyasasında (3DS MAX ile daha çok modelleme, MAYA ile animasyon film yapımı gibi) Quadro gibi kartlar ile OpenGL kullanılmakda, DX Windows kurulu pc'lerde oyun için kullanılıyor sadece.

    Bu arada Tessellation OpenGL 4'den beri var olan birşey.

    http://codeflow.org/entries/2010/nov/07/opengl-4-tessellation/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 22 Nisan 2012; 12:02:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anıl Özaydın

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Yani dediğinize göre, Mac işletim sistemini GTX 680 i7 2600k' lı bir sisteme takarsak o sistem uçar mı ? 60 fps veriyorsa 120 mi verir ?

    Düz mantık bakarsak evet öyle teoride.Ancak iş pratiğe gelince şöyle bir problem çıkıyor ortaya;mac işletim sistemine uygun oyun çok az sayıda onlarda belli yamalar ile kuruluyor.bocekgrafik belirtmiş hem mac de hemde Win de çalışan bir oyun bulun önce windows ta daha sonra aynı donanıma sahip yada daha düşük vs. mac te farkı görebileceksiniz.

    @Doppelgangbanger

    İnsanlara mac donanımı alın demiyoruz zaten alan adam BF3 yada ne bileyim Cod vs oynayamaz çünki uyumlu değil.Yada bu sistemi dediğiniz gibi Pc veya Laptob a kuruncada aynı problem baş gösteriyor.Anlatmak istediğimiz Directx in yada daha açık biçimde Windows un donanımları nasıl yüzeysel kullandığı.

    Ben mac işletim sistemini kullananlar için dedim Apple marka bilgisayar veya laptop alacağınıza daha ucuz, daha iyi donanımlı bir bilgisayar alıp mac'i ona kurun diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doppelgangbanger -- 22 Nisan 2012; 15:47:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    Directx'e yüklenip duruyorsunuz ancak DX aslında bir standart getirerek bizim yararımıza oldu yoksa bugün elimizdeki ekran kartına uyumlu oyunları arardık. Bir standartın olması güzel yalnız o standartı bir ticari firma belirleyince sonucun böyle olması çok doğal

    Adamlar DirectX'in getirdiği kısıtlamayı eleştiriyor. DX yerine OpenGL de varmış baksana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doppelgangbanger -- 22 Nisan 2012; 15:50:53 >
  • Biraz daha gelismesi lazim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doppelgangbanger

    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    Directx'e yüklenip duruyorsunuz ancak DX aslında bir standart getirerek bizim yararımıza oldu yoksa bugün elimizdeki ekran kartına uyumlu oyunları arardık. Bir standartın olması güzel yalnız o standartı bir ticari firma belirleyince sonucun böyle olması çok doğal

    Adamlar DirectX'in getirdiği kısıtlamayı eleştiriyor. DX yerine OpenGL de varmış baksana.

    OpenGL'nin var olduğunu bende biliyorum ancak DX kadar başarılı olamadı. Unreal T. 2003 ve 2007 hatırladığım kadarı ile OpenGL destekli idi ve bir kaç oyun daha... DX kısıtlamadan daha çok donanımları tam verim ile kullandırmıyor ancak piyasada yüzlerce çeşit kart var yani bu verimlilik probleminin olması doğal.




  • Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hümiyettin -- 22 Nisan 2012; 17:22:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?

    CryDev forumlarında bazı textureler verilmiş indirip onları deneyin bende uğraşacam bu gece tekrar
  • Adamlar tam bir daheser ya kafaları hep oyuna basıyor kerataların
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    DX kısıtlamadan daha çok donanımları tam verim ile kullandırmıyor ancak piyasada yüzlerce çeşit kart var yani bu verimlilik probleminin olması doğal.

    GTX 680 ve HD7970 gibi kartlar bile şu anda DX11 oyunlarını sürekli olarak 60+ FPS ile oynat(a)mıyor. Bu hiçte normal bir durum değil, hatta bence kepazeliğin, rezilliğin daniskasıdır. Aynı şekilde buradaki kusur, kartların değil; yazılımın, yani windows ve DX'in eksikliğidir. Bunun neresi doğal.

    Bu arada mac'lerde hâlâ Open GL kullanılıyor; bunu da hatırlatmış olayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 22 Nisan 2012; 20:32:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    DX kısıtlamadan daha çok donanımları tam verim ile kullandırmıyor ancak piyasada yüzlerce çeşit kart var yani bu verimlilik probleminin olması doğal.

    GTX 680 ve HD7970 gibi kartlar bile şu anda DX11 oyunlarını sürekli olarak 60+ FPS ile oynatamıyor. Bu hiçte normal bir durum değil ve aynı şekilde buradaki kusur, kartların değil; yazılımın, yani windows ve DX'in eksikliğidir. Bunun neresi doğal.

    Yok hocam öyle demek istemedim yani piyasadaki kart çeşidi çok aslında ben genel olarak değilde bir oyun baz alarak söylemek istedim mesela Crysis 2 baz alalım GTX580'e göre yapılan optimizasyon ile 6950 ye göre yapılacak optimizasyon farklıdır diye düşündüm. Farkındayım saçmaladım çaktırmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?

    Dikkat edersen içinde gelen texture dosyalarının yanında kilit işareti var ne mantıkla koymuşlar anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?

    Dikkat edersen içinde gelen texture dosyalarının yanında kilit işareti var ne mantıkla koymuşlar anlamadım

    Free SDK diyorlar herşey kilitli İnternetten indirdiğimiz textureleri nasıl kullanacağım ? Mesela şuradakilerhttp://cgtextures.com/skies.php




  • UC3 den sonra etkilemedi malesef ama güzel baya nasıl sistem nasıl kim bilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?

    Dikkat edersen içinde gelen texture dosyalarının yanında kilit işareti var ne mantıkla koymuşlar anlamadım

    Free SDK diyorlar herşey kilitli İnternetten indirdiğimiz textureleri nasıl kullanacağım ? Mesela şuradakilerhttp://cgtextures.com/skies.php

    Akşam çok uğraştım kullanmaya felan motor izin vermiyor. İstediğin yerden indir hep bir sorun çıkarıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: YasinCC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Arkadaşlar texture atamıyorum seçim ekranına gelince crash hatası veriyor. Neden oluyor bu ?

    Dikkat edersen içinde gelen texture dosyalarının yanında kilit işareti var ne mantıkla koymuşlar anlamadım

    Free SDK diyorlar herşey kilitli İnternetten indirdiğimiz textureleri nasıl kullanacağım ? Mesela şuradakilerhttp://cgtextures.com/skies.php

    Akşam çok uğraştım kullanmaya felan motor izin vermiyor. İstediğin yerden indir hep bir sorun çıkarıyor.


    Ben texture atamıyacaksam yaptığım haritaların ne önemi var ? Millet nasıl atıyor youtube da izliyorum hep normal yapıyorlar




  • Daha önce başka bir konuya yazdığım mesajım. Tesallation aslında nedir?

    quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    eee, nasıl olması gerekirdi sizce peki?
    bir ekran kartı al mesela DX9 destekli bir daha hiç değiştirme.
    oyun şirketleri de bu karta hep >60FPS akıcı ve her yeni nesil DX görünümlü oyunlar sunsun.

    peki...bu ne mümkün?

    yeni DX versiyonlarının özelliklerinin bazları yeni GPU'ların mimarisine dahil ediliyor sabit devre olarak.
    herşey sadece yazılımla mümkün değil, mesela yeni GPU'larda ayrıca Tessellator diye birim var.

    ayrıca herkes işinden para kazanmak istiyor, sizde de dahil.
    peki o zaman neden bu parayla dönen düzene ve çarka isyan ediyorsunuz?

    haa, ekran kartlar daha ucuz olabilir mi? bence olabilir ve olmalı o başka mesele...

    Şöyle olmalı: Yeniliğe evet, ancak bu yeniliğin bize olan yansıması, yani FPS düşmeleri ve bilgisayarların zorlanması oranı, yenilik oranında olmalıdır. Halbuki şu an ki oyunların bilgisayarları zorlaması o kadar artmıştır ki; düşünebiliyor musunuz, BF3'ü ultra ayarlarda oynayabilmek için 2 gb bellekli ekran kartlarına ihtiyaç vardır. GTX 580 gibi bir canavar bile sırf bu sebeple 1080P de yetersiz kalabilmektedir. İş sadece ekran kartıyla kalmamakta, belleğiniz asgari 6 gb, işlemciniz de asgari 4 çekirdek olmaz zorundadır vs. vs.

    Peki bu kadar kasmaya ve zorlanmaya karşılık o kadar yenilik var mı? Kesinlikle hayır. İşte benim karşı çıktığım asıl nokta da burasıdır. Halbuki yapılan yenilikler nisbetinde donanım gereksinimi artmış ve FPS düşüşü yaşanmış olsa, böyle bir söylem ortaya çıkmayacaktı. İnsanlar 3-4 gb belleğiyle, 2 çekirdek işlemcisiyle, 1 gb bellekli ve orta seviye bir ekran kartıyla bile grafikleri en zorlayıcı oyunları en yüksek ayarlarda oynayabilecekti.

    Bize yeni teknoloji diye yutturulan şeylerin başında da tessellation gelmektedir. Nasıl mı? Şöyle: DX9 destekli örnek olarak COD MW serisindeki silahlara siz hiç en yüksek ayarlarda baktınız mı? Bütün parçaları ayrı ayrı çizildiği için kesinlikle şahane görünüyorlar. İşte aynen bunun gibi, şu an için tessellation uygulanan bütün grafikler doku olarak değil de parça olarak yapılmış olsaydı, DX11 ve tessellation ile bize gelen yenilikleri yine görebilecektik. Üstelik düşük sistem gereksinimi ve yüksek FPS de vabası olacaktı. Çünkü tessellation sebebiyle GPU ve CPU'yu yoracak bir uygulama olmayacaktı. Tessellation uygulamasının oyuncular açısından hiçbir getirisi yoktur. Bu teknoloji sadece oyun firmalarının işini kolaylaştıran bir teknolojidir; geliştirilmiş doku uygulamasıdır. Oyun firmaları dokulardaki derinliği tessellation kulanarak değil de az önce örneğini verdiğim silahta olduğu gibi yapmış olsalardı, şu anda HD4870 ekran kartı ile bile BF3 gibi oyunları ultra ayarlarda oynayabilecektir muhtemelen. Oyuncuları yalnızca sonuç ilgilendirir, grafiklerin nasıl yapıldığı değil.

    Kendimden örnek vereyim. Grafikleri abartıla abartıla bitirilemeyen Metro 2033'ü orjinal olarak aldım. Neden mi? Sadece ve sadece elimdeki GTX 580 lightning'imin kapasitesini görebilmek için. Lâkin oyun esnasında tam anlamıyla dumura uğramıştım. Çünkü oyun optimize özürlüydü. Tamam, grafikler gelişmiş, detaylar net vs. vs. ancak yine de bilgisayarı o kadar kasacak ve zorlayacak bir grafik yoktu. Aynı durum BF3 için de geçerlidir.

    Velhâsıl: Sorun, grafik teknolojisinin gelişmesi değil, bu teknolojinin bilgisayarları zorlama oranının, getirilen yenilik nisbetinde değil de ondan kat ve kat fazla olmasıdır. Halbuki bu yenilikler PC'lere düzgünce optimize edilerek sunulmuş olsa, donanım gereksinim düşecektir. Bu neden yapılmıyor? Öyle olursa kim parça satacak? Boşuna mı görüyoruz 3, 4, 5 bin TL'lik sistemi önerisi isteyen üyeleri.

    Örnek olarak Crysis 1 ilk çıktığında son derece optimize özürlü bir oyunda ancak oyuna gelen 2 yamayla o kadar güzel optimize edildi ki, bilgisiyarın anasını ağlatan oyun, bir anda yağ gibi akmaya başlamıştı. İstenince oluyormuş demek ki. Ben bu oyunu ATI 2600 ekran kartımla birkaç efekti kısarak oynayabilmiştim mesela. Crysis 2 ise zaten optimize edilerek çıkarıldı. Lâkin aynı şeyi çoğu DX11 destekli oyunlarda göremedik maselef.




  • Cryengine 3' ü nasıl güncelleyebilirim ? Yeni sürüm var ama 1 GB onu indirmeden güncellenmiyor mu ?
  • Cryenhine 3 ü kurcalıyorum.MOD yapıyorum ve mevcut binaların rengini ve dokularını değiştiriyotrum ve kaydedıyorum.motoru kapatıp yenıden açtıgımde tum binalar eskı,orjınal dokularına gerı donuyor.bılsı olan varsa yardım ederse sevınırım.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.